Epäkkäät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Snoopie
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Teen yleensä epäkkäät kohatuksilla käsipainoilla. Onko väärin laskea olkapäät ihan alas löysäksi ja ehkä hitusen eteenpäin ja nostaa sieltä ylös, vai onko se jotenkin vaarallista, kun jostain joskus luin että olkapäitä ei saisi laskea eteen. Itsellä se vain tuntuu trapseissa paremmin tämä omaksuttu tyyli. :)

Epäkäät kasvaa ja voimistuu helposti kun tekee pystypunnerrusta ja pystysoututa :).

Parhaiten tuntuu kun tekee kulmasoutua lähes pystyasennossa. tuntuu muuallekin kun noihin yläosiin. jos nostaa suoraa ylös niin kyllä tohon saa 60+kg kässärit olla että tuntuu. 40kilosilla sai jo tosi hyvä tuntuman tolla kulmasoutuasennolla. pysäytys ylhäällä kanssa. kyynärpäät voivat vähän taittuakin tuossa.
Ja mitä tulee niihin olkien pyörityksiin mistä joku kirjotti, niin niistä ei tunnu olevan kuin harmia.

Omalla salilla mielipiteet jakaantuu kahtia epäkkäiden treenaamisesta treenijaossa. Toiset treenaa ne rinnan, olkapäiden ja ojentajien kanssa. Toiset puhunu, että ne kuuluu niin keskeisesti selän lihaksiin, että kannattaa ottaa selkäpäivinä. Miten ihmiset täällä näkee asian?

Jormalainen, asettuisin samaan leiriin kuin ne jotka sanoo että keskeisesti selän lihaksiin. Yleensä epäkkäiden yläosa on dominoiva, ja lapaluun alasvetäjät, eli epäkkään alaosan solut ovat heikommat, ja näin ollen siis on lihasepätasapaino joka ei ole hyvä juttu. Kyllä se kaula peittyy ku keskittyy koko selän tasaiseen treenaamiseen ja muistaa vetää maasta :)

Mä teen ainakin selkäpäivänä. Ohjelmahan on työntävät/vetävät/jalat, ja epäkkääthän on vetävät joten sillon tietenki.

Mä teen pystypunnerruksen rinta/olka päivänä ja kulma- ja pystysoudun selkäpäivänä. Treeniä tulee epäkkäille kaikkina treenipäivinä eli 4 päivänä viikossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
http://www.youtube.com/watch?v=JTzJ4llBRks kohautusten tekniikkaa, näköjään noitakin on tullu tehtyä väärin. :jahas:

Erinomainen video! Mua huvittanut aina salilla, kun 90% jengistä tekee juuri noin kuin ei pitäisi - esim. 60 kilosilla junnuilla 30-40kg hanttelit käsissä ja revitään olkapäitä korviin hirveellä irveellä. Tuolla oikealla tekniikalla voi heti tiputtaa yli puolet pois kässärien painosta. Trapsit oikein tehtynä on ihan sama kuin joku alatalja - maltilliset painot, lyhyt liikerata ja puristetaan niillä ylätrapseilla "pähkinä niiden välissä rikki".

Trapseja ei juurikaan tarvitse treenata erikseen ja liian kehittyneet trapsit suhteessa olkapäihin ja hartialeveyteen antavat cola-ilmeen.

img_3253_the-ultimate-traps-muscle-building-workout.jpg

Mun ei kestä kyl erikseen treenata trapseja koska kasvavat jäätävän helposti ja hartialinjaus näyttää sitten veri stupido.

Alaepäkkäitä mielestäni kannattaa vahvistaa ihn eristävillä liikkeillä. YIWL-liike, trap-3 raise, soudut täydellisellä lapaluun liikkeellä pienemmällä painolla ym.

Itse kuulun siihen jengiin joilla ei epäkkäät kasva vaikka kuinka veivaa soudut ja punnerrukset ja mavet ja kohautukset..

Jos teet vipunostoja eteen ja sivulle riittävän paljon ja nostat käsipainot, hartialinjan yläpuolelle niin saat kaksi kärpästä yhdellä kertaa.
Riittävän paljon tarkoittaa 2 x viikossa ja 70 toistoa per/käsi eli vaikka 3 x 23 toistoa pudotussarjoina sivulle ja eteen negatiiviset osuudet jarruttaen.

Arskakin nosti viparit eteen, niin että käsi nousi aina pystysuoraan asentoon asti, jolloin myös epäkkäät saavat kyytiä olkapäiden ohella.

Itse kuulun siihen jengiin joilla ei epäkkäät kasva vaikka kuinka veivaa soudut ja punnerrukset ja mavet ja kohautukset..

Ootko koettanut rinnallevetoa? Monelle tutulle rinnallavedossa tuleva räjähtävän voimakas kohautus aiheuttaa hyvää kasvua epäkkäisiin. Itekin oon tän huomannut, ihan lyhyessä ajassa.

Epäkkäiden treenaus on turhaa koska lopputulos ei näytä hyvältä. Ja "pullohartialla" epäkkäät on todella koomisen näköiset.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom