Epäkkäät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Snoopie
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
:offtopic: mutta tyttökaveri haukku mun epäkkäät jo oksettaviksi..tyyliin: hyi,hirveet :eek:

Tämä tuskin tapahtui epäkkäiden ollessa rentona? ;) Harvemminpa nuo pullistelusta tykkää juu.. Onhan se tietenkin bonusta kun naiset tykkää kropasta mutta ei sen mikään pohjimmainen motiivi pidä olla, omilla ehdoilla mennään ja siten miltä itse haluaa näyttää. Sitä mä oon monesti sanonut että ite oon "tytöt tykkää" -kondiksessa, mutta se ei ole sitä mitä mä itse haluan.. Ei ole suuria ja pyöreitä lihaksia. (joo, riippuu mihin vertaa, eniveis..)

ASIAAN :D Epäkkäät, kaulan paras kaveri ja miehisyyden mitta, eiku.. Ite teen aina olkapääreenin (& yläselkä- tällä hetkellä) yhteydessä olankohautukset. Tähän asti lähes aina käsipainoilla, mutta nyt siirryin tankoon. Ainakin elän siinä uskossa että niiden rassaamisesta olisi jotain hyötyä ;) 3-4 sarjaa, käsipainoilla joutu tekee 15 toistoa kun ei ollu isompia painoja, tangolla 8-12. Ja edestä tosiaan..

eli tätähän ne kaikki naiset haluaa? http://emmanuel.denis.free.fr/images/hulk.jpg

Yleensä ennen selkätreeniä muutama sarja nousevilla painoilla lämmittelyn jälkeen. Lopuksi esim. yksi kova sarja 6x200kg. Sillä saa jo epäkkäät vitun kipeiksi.

Kyllähän noita tulee rassattua joka viikko, mun mielestä isot epäkkäät on siistit, eli must.

Ennen tuli tehtyä epäkkäitä erikseen, mutta kun rupesi tekemään kulmasoutua tangolla tosissaan, niin se oli kyllä aivan omiaan kasvattamaan epäkkäitä eikä ole senjälkeen tullut enää mieleenkään vielä erikseen niitä harjoitella.
Kaipa ne ihan ylimmät trapsit jää vielä kulmasoudussa vähemmälle, mutta kyl se vaan silti on kokoa tuonu koko alueelle aika hurjasti verrattuna aikaan, jolloin en kulmasoutanut, vaan kohauttelin.
Se varmaan riippuu kovasti kulmasoudun kulmastakin kuinka paljon ottaa epäkkäisiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
eipä voi paljon turhempaa reeniä enään juuri olla kuin erikseen epäkkäiden reenaus. eritoten aloittelijoiden ei kannata moiseen humpuukiin edes ryhtyä vaan käyttää sekin aika tehokkaammin oikeaan reenaamiseen.

Näi on. Epäkkäät saa aika monessa treenissä kumminki epäsuoraa rasitusta. (mave,ks,ym ym)
Kyllä tosin itekin sillon tällön tulee epäkkäitä treenattua.

Vanha threadi aiheesta löytyi searchilla. Aihe tuli ajankohtaiseksi kun oli epäkkäät lähteny mukavaan kasvuun lisätreenien jälkeen. Tavoitteena on saada vähän olkapäälinjan asentoa korjattua lihaksien ollessa rentoina, mm. rintalihasten ja etudeltoidien kovaa venytystä ja epäkkäiden ja yläselän vetoja yms nykimisiä. Olankohautuksiin oon jo aika kyllästynyt, yks päivä treenasin epäkkäät vetokumeilla ja perille meni. Jossain tosiaan sanottiin et kun tekee tarpeeks rintaa ja penkkiä yms, niin epäkkäät pystyis vetämään olkapäitä toiseen suuntaan niin ettei ne roiku niin edessä.
Liikkeistä vielä, että barbell upright row tuntuu tosiaan hyvältä, siinä hyvä pääliike kohautuksen sijasta. Mutta ei niitä epäkkäitä aina jaksa kurittaa isoilla raudoilla, muuten niistä tulee sellaset möhkäleet, nytkin jo vähän pelottaa et jos noi tosta vielä kauheesti kasvaa niin kaveri alkaa haukkua brock lesnariksi..

mun mielestä niitä epäkkäitä kannattaa pitää ohjelmassa mukana ihan niinkuin muitakin lihaksia, ite teen kerran viikossa olkapäätreenin ohessa 3-4 sarjaa käsipainoilla, n.30toiston sarjoja kunnon puristuksilla. mun mielestä kunnon möhklylä epäkkäät tuo todella hyvinulkonäköä yläkroppaan! kunhan ne ei kompensoi liikaa olkapäiden aluetta, koska se saa hartiat näyttämään kapeammilta

Onnistuin iskemään lower trapeziukseen kovaa kiertämällä lapaluita yhteen suuntaan johon niitä ei oo ikinä tajunnut treenata.
http://www.exrx.net/Articulations/Scapula.html#anchor73267
Upward Rotation (Superior Rotation)
Rotary movement of the scapula; moving inferior angle of scapula laterally and upward.
Trapezius (middle fibers)
Trapezius (lower fibers)
Serratus anterior (lower fibers)

Ensi silmäyksellä tuo näyttää erehdyttävästi shoulder pressiltä, mutta kyynärpäät ovatkin sivulle päin jolloin olkapäät jää jostain syystä pois liikkeestä ja rasitus tulee ovelasti lapojen kiertäjille.
Tosiaan kaikkia muita noita liikkeitä on tullut hinkattua paljonkin, kuten varmaan monet muutkin mut toi yks jää jostain syystä vähemmälle, joten sitä pitänee ruveta tekemään säännöllisesti, ettei tulis epätasapainoa trapseihin.

Ite en voi tehdä kunnolla epäkkäitä tangolla edestä koska tanko runttaa aina etuvarustuksen. tuleeko tanko tuoda "ihoa pitkin" ylös? käsipainotkin omalla salilla vähän huonoja. 20kg viimeinen käsipaino (sopivan kokonen) 22kg-50kg painojen kiekot on valtavan kokoiset joten ne osuu todella ikävästi jalkoihin kokoajan ylös ja alas mennessä. vinkkejä?

vai onko pakko teippaa kaverit reiteen kiinni vai vetää lännen nopeimmat tangolla tehdessä? :D

Ite en voi tehdä kunnolla epäkkäitä tangolla edestä koska tanko runttaa aina etuvarustuksen. tuleeko tanko tuoda "ihoa pitkin" ylös? käsipainotkin omalla salilla vähän huonoja. 20kg viimeinen käsipaino (sopivan kokonen) 22kg-50kg painojen kiekot on valtavan kokoiset joten ne osuu todella ikävästi jalkoihin kokoajan ylös ja alas mennessä. vinkkejä?

vai onko pakko teippaa kaverit reiteen kiinni vai vetää lännen nopeimmat tangolla tehdessä? :D

Sukupuolileikkaus. Ainoa mahdollisuus.

Jos vaikka taittaisit ylävartaloa eteenpäin?

Rinnallevedosta tulee ainakin itellä kipeeksi epäkkäät. Varsinki jos vetää vaan polvista! Suosittelen testaamaan kyseistä liikettä ihan muunki kuin epäkkäiden takia. Monta kärpästä yhdellä iskulla ;)

Back
Ylös Bottom