Hohohoooo!
Ringsiden baari-illan on joskus tainnut joku portsari lopettaa.. vai mistä moinen ärtymys - avautuminen?
Ei se minua haittaa, vaikket tippaisi ketään enää ikinä. Se ei minun tilipussiani vähennä pätkääkään. Tuollaisilla mielipiteillä varustettuna et kyllä olisi edes tervetullut siihen kuppilaan missä itse olisin duunissa.
Sanoppa seuraavan kerran baariin mennessäsi ovimiehelle, että pidät kaikkia portsareita "kahva-apinoina", katsotaan kuinka tervetullut olet kyseiseen paikkaan.
Ja mulle on aivan sama, onko se rahan antaja joku perseennuolija, räkänokka, tai ihan mikä vaan. Jos joku PALJON baarissa kävijä haluaa erikoispalvelua jättämällä rahaa portsareille, niin mitä pahaa siinä on? Omat vanhempanne ovat tippikulttuurin aloittaneet.. te sen hyvän tavan tapatte. Tippi ei koskaan ole ollut mitään suojelurahaa, vaan kylmä tosiasia on se, että tippaavan kanta-asiakkaan mahdollisia toilailuja katsotaan jonkin verran läpi sormien.. ei kuitenkaan loputtomasti.
Mieti sitä tilannetta jos ravintolassa ei olisi ollenkaan portsareita. Järjestys sisällä talossa olisi ihan mitä sattuu, eli ei olisi mitään järjestystä. Jos kuitenkin ovimiesten paikallaollessa sattuu joku mylläkkä, (koska näitä aina riittää) niin kuka siihen menee väliin? Sinäkö? Epäilen. Väliin menee se ovimies, jonka palkaksi Sinä määrittelisit saman palkan kuin muilla ravintolatyöntekijöillä.. Niinkö? Duunissa oleva poke siis laittaa oman terveytensä ajattelematta alttiiksi järjestyksen palauttamiseksi. Mitä jos tappelijoilla onkin puukko mukana? Poke menee väliin jokatapauksessa. (nyt voit sitten kysyä, että kuinka monesti puukkotappeluita sattuu baarissa).
Normaalisti baarissa käyvä? Missä menee normaalin raja? Jotkut käy useammin kuin toiset, ehkä toiset eivät syystä tai toisesta pääse...
Ja Masse the Majava: Mitä loistavaa Ringsiden postauksessa oli? Helsingissä riittää kyllä baareja myös sinulle, sellaisia tyhjiä ja mukavia. Ettei vaan tarvitse olla samassa paikassa kenenkään muun kanssa. Tuskin perus-vip-porukka mitään isin pikku mussukoitakaan ovat, suurin osa jo aikaihmisiä... tietty jos olet tottunut käymään niissä teinihelveteissä mihin pääsevät juuri 18 täyttäneet opettelemaan ravintolakäyttäytymistä.
Kumma kyllä niitä tipin jättäjiä riittää. Ei tuollaisia uus-juntteja kuin muutamat täällä palstoilla pyörivät.. Ja tosiaan, TE pakkislaiset... :lol2: Olet tainnut Ringside avioitua turhan aikaisin, kun näen selkeästi tekstissäsi lievää ärtymystä? "Kyllähän minä ulkona haluasin käydä, mutta kun tuo vaimo ei päästä.. onneksi on netti ja pakkotoisto, on jotain tekemistä illoiksi..."
Tyhmää ja aivotonta touhua... mene ja tiedä? Jos portsari tienaa 6000mk yhdessä illassa, niin ei se minun silmissä ole yhtään tyhmää... :D Duuni se on pokenkin duuni, ei sitä voi kukaan tulla arvostelemaan että "miten sä idiootti jaksat tehdä tätä hommaa". Jos teistä kaupan kassan homma tuntuu tyhmältä, niin menettekö sinne Prisman kassalle avautumaan "että on teilläkin tyhmä homma"? Jos itse olette tyytyväisiä siihen 2000eken palkkaan, ja istutte 8h päivässä jossain toimistossa, ryystätte kahvia jossain pienessä kahvihuoneessa tunnin välein, niin ok. Tuskin kukaan poke tulee teidän duunianne arvostelemaan.
Ja tiedoksi vaan ennenkuin tulee isompaa haukkumista poken hommista mun suuntaan: Teen portsarin duunia kyllä, jo seitsemättä vuotta. Siinä sivussa olen kouluttautunut useampaan ammattiin, jopa muutama korkeakoulukin on tullut tutuksi. Tätä nykyä pyöritän omaa yritystä - ei ovifirmaa - vaan urheilupalveluyritystä. Poken duunit, miksi? Helppoa rahaa ja mukava höpötellä ihmisten kanssa.. ei kai siinä mitään pahaa ole. Ja voin sanoa, että olen vuosien varrella saanut todella paljon hyvää asiakaspalautetta duunini suorittamisesta, vaikka kyllä sitä välillä saa paskaakin kuunnella. Harvoin huono poke duunia mistään saa. Tai jos saa, niin sitten syy on sen joka paskan palkkaa...
Ei pahoilla mielin, ollenkaan.