Elääkö poken palkalla oikeesti?

fish sanoi:
Jotkut jaksaa rahan takia, jotkut siksi ettei heistä ole muuhun hommaan. Aika aivotonta hommaa kuitenkin ("avaan oven, suljen oven, avaan oven, suljen oven...").

Sanonta menee että tyhmä on se joka toisia luokittelee... Varsinkin ammatin perusteella. Ihan samanlaisia ihmisiä tässä kaikki ollaan omissa pikku kämpissään.

Ihmetellä täytyy kuinka negatiivinen asenne monella voikaan olla ovimiehiin, tulee väkisin mieleen että onko kenties vineejän muija luonut liian pitkiä katseita leveeharteiselle ovimiehelle :)

Tokihan joukkoon varmasti mahtuu niitä pätemisen tarvitsijoita, jotka eivät ymmärrä että duuni on todellakin, asiakaspalvelua jossa pärjätään pitkällä pinnalla, pelisilmällä, ja asiallisuudella.

Ps. ja oma työni ei siis ole portsari.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ringside jos jossain meno paikassa missä on nuoria ei ois pokee, niin meno olisi kyllä todella levotonta, tappeluita tulisi aivan varmasti, itse olen nähnyt baareissa tappeluita ja olen ollut myös niissä osallisina, kyllä nuo poket on todella tarpeellisia baareissa, jo heidän pelkkä läsnä olonsa hillitsee paljon tilannetta ja tappeluita ei tule niin paljoa.

naksu sanoi:
Ja kun yleensä on vielä pakko jättää. Erääseen paikkaan kun olin kävelemässä sisään hakemaan kaveria keskellä päivää ja kädessä oli muovipussi, niin en saanut kävellä baariin sisään vaan se täytyi jättää narikkaan ja siitä hyvästä olisi pitänyt maksaa 3 egeä. Yritin siinä vielä pokelle sanoa, että aion viipyä sisällä 2min, mutta ei onnistunut. Lopulta haistatin vitut ja jäin ulkopuolelle seisomaan ja soitin sille kaverille, että tulkaa ulos kun ei kerta sisään pääse maksamatta jotain vitun "narikkamaksua".

Samanlaiseen "asiakaspalveluun" on tullut montakin kertaa törmättyä.
HYVÄT NAISET JA HERRAT, TÄSSÄ TÄYDELLINEN ESIMERKKI HUONOSTA ASIAKKAASTA JOKA EI OIKEASTI TAJUA.

Osaatko sä naksu yhtään arvioida kuinka jumalattoman usein tuo sama juttu tulee poken eteen? Onko sulla mitään havaintoa? Eli poken siis pitäisi riskeerata oma duuninsta sun takia? Pitäisi päästää sisään sen pussin kanssa edes kahdeksi minuutiksi? Kerro yksikin hyvä syy miksi? Itse olen lukemattomia kertoja hakenut baarista "olen vain 2 min sisällä" tyypit jotka löytyvätkin sitten pöydästä tuopin kanssa. Ootas kun sitten siellä pussissa sattuukin olemaan kossupullo, siellä sitten asiakas litkii omasta pullosta ja jos vielä sattuu tarkastajat paikalle, niin se on varoitus baarille ja mahd kenkää pokelle. Ja tämä kaikki vain sen yhden takia, jolla ei löytynyt sitä hikistä 3€ narikkarahaa ja poke hyvää hyvyyttään tämän sisään päästi. Ihan tosissaan, naksu, onko susta siis ihan oikeutettua haistattaa vitut tuon asian takia? Mieti sitä, että ainoa mitä sä kykenit tekemään tilanteessa, oli vitun haistattaminen, huusit varmaan vielä että "tapan sut". Sitten ihmettelet täällä että olipas paska poke, kato hei kaveri peiliin ja opettele tapoja.

Richard75 sanoi:
Ihmetellä täytyy kuinka negatiivinen asenne monella voikaan olla ovimiehiin, tulee väkisin mieleen että onko kenties vineejän muija luonut liian pitkiä katseita leveeharteiselle ovimiehelle :)

.
Samaa oon tässä aatellut, vai oiskohan joskus joutunut värjötteleen jonossa liian kauan tai heitetty baarista ulos, jotain täytyy olla josta tuo kauheen negatiivinen asenne pokeja kohtaan tulee, enkä usko että se todellakaan pokejen vika voi olla.

Richard75 sanoi:
Sanonta menee että tyhmä on se joka toisia luokittelee... Varsinkin ammatin perusteella. Ihan samanlaisia ihmisiä tässä kaikki ollaan omissa pikku kämpissään.

Heh, kaikkihan ovat netissä komeita/leveäharteisia joten eihän tässä voi olla kateellinen. Tässäkin viestiketjussa pokeilla tuntuu olevan outo asenne toisia kohtaan, eivät tunnu ymmärtävän muiden ammattien vastuuta/raskautta.

Tipittäkää joskus esimerkiksi sitä bussikuskia kuka ajaa aamulla pienellä palkalla täyttä bussia liukkaalla tiellä. Jos rysähtää niin siinä loukkaantuu/kuolee monta ihmistä, yleensä baarissa vammat taitavat olla kuitenkin vain henkisiä. Minulla on tullut tavaksi kiittää bussikuskia, en rahalla vaan sanalla.

P.S. Isot peukut pystyyn ringsidelle, loistavaa tiivistystä.

Itse arvostan kaikkia jotka joutuvat tekemään töitä kännisten idioottien kanssa(ravintolan henkilökunta kokonaisuutenaan).Mutta mikään ei silti selitä tippien/narikka maksujen inflaatiota. :down:

Poser sanoi:
Pakko avautua, vaikka meinasinkin etten laita tähän ketjuun mitään... on nimittäin niin tyhmiä kommentteja että huh-huh...

Jos itse seisoisin jonkin junttilan pystybaarissa ovella ja saisin 50egee tippiä mahdollisen palkan lisäksi, olisi se minun viimeinen iltani duunissa siinä mestassa. Jos tekisin duunia missä tahansa Helsingin kuppilassa, ja käteenjäävä keskiansio kuukaudessa tuntia kohden jäisi alle 15 euron, lopettaisin ovihommat siihen. Ja palkkoja ihmetteleville, tuo 15 euroa/tunti on naurettavan pieni korvaus ovihommista.

Minkä helvetin takia kuuntelisin viikonloppuyöt kännipäisten räkänokkien suunsoittoa ilmaiseksi. Ilmaisena pidän pelkkää 12€ tuntipalkkaa, josta menee vielä verot päältä. Tuollaisen palkan maksaja saa hankkia työvoimansa jostain muualta, meikäläistä on turha kysellä. Kyllä tuosta duunista pitää palkkansa ansaita.

Ne ketkä ihmettelevät miksi jättää tippiä ovelle:

1. Talvipakkasella on helvetin ikävää seisoa tunti tai enemmän kaupungin ykkösyökerhon jonossa kauniin nettideittiseuralaisen kanssa, kun sisään pääsisi niin helposti - ohi jonon.

2. Miksen pääse sisään nyt, kun olen nauttinut hieman enemmän pohjia kuin aikaisemmin?

3. Jouduin tappeluun kanta-ravintolassani, enkä todellakaan ollut syyllinen. Miksi minut nyt kannetaan ulos tappelun aloittajan kanssa?

4. Yökerhossa, missä aina käyn, on VIP-tilaisuus ja ilmaista juotavaa ja joku hieno show. Sinne on liput saaneet kaikki kauniit ja rohkeat, kaupungin kerma. Haluaisin niin kovasti käydä katsomassa mitä sisällä tapahtuu. Minulla ei ole lippua. Ovella on taas se sama portsari, joka on siinä aina.

5. Minulla on mukanani seurue, johon kuuluu yksi alle 20-vuotias, mutta yli 18. Muut ovat reilusti yli 20. Ikäraja on 20. Miksi ei tämä alle 20-vuotias pääse mukanamme? Olimme sentään taas jonottaneet tunnin...

Tippiä jättävä muistetaan, ja palvelu on sen mukaista. Aina. Kuitenkin ovimiehen muisti alkaa kymmenestä eurosta...

Itse en kehtaisi lähteä ulos baarista jättämättä tippiä. Pubien valvojat saavat pientä seteliä, loppuillanviettopaikan tuttu ovimies saa aina vähintään sen parikymppisen. :thumbs:

Niin helppo se on sanoa jos on uraputki päällä yms...olethan sentään 29. TOISIN se on nuoremmilla. Vaikka ittellä on rahaa suht hyvin normaaliin elämiseen en tod anna pokelle tippiä. ja todella harvoin on tullut sellaista tilannetta että kumpa olisin antanut tippiä joskus.

fish sanoi:
Jotkut jaksaa rahan takia, jotkut siksi ettei heistä ole muuhun hommaan. Aika aivotonta hommaa kuitenkin ("avaan oven, suljen oven, avaan oven, suljen oven...").

....jooo ja kaikki potari on aivottomia, väkivaltaisia impotentteja. Jep Jep.

Tunne pari kappaletta juristeja jotka ovat olleen "kahva-apinana" jo vuosia ihan vaa sen takia että viihtyvät. Tunnen useammankin Kauppakorkeakoulun käyneen kundin... Listaa ei varmaan tarvii jatkaa enempää.

Kukin tekee työkseen mitä haluaa.

Neutraali: Kyllä sillä elää, jos on oikeassa paikassa duunissa.

Eipä mulla enää tähän muuta

Ei elä! Huhujen mukaan poket myy mm. "anaholisia stereoita" yms.
;-))
Aika paljon on tuttuja pokeina ja ovat kertoneet mm. seuraavaa: riippuu aika paljon siitä "mestasta", missä stondaa, että saako rahaa tarpeeksi vai ei....

taisto sanoi:
P.S. Isot peukut pystyyn ringsidelle, loistavaa tiivistystä.
:david: ; Aikalailla melkoista kökköä mielestäni. Kyrpiintyneen elämäänsä kyllästyneen miehen höpinöitä :evil:
Viestien informaatio taso 0

neutraali sanoi:
:david: ; Aikalailla melkoista kökköä mielestäni. Kyrpiintyneen elämäänsä kyllästyneen miehen höpinöitä :evil:
Viestien informaatio taso 0

Minusta taas ringsiden viesteissä on parhaiten perustellut mielipiteet tässä ketjussa, puhumattakaan kohtuullisesta viihdearvosta. Vielä en ole nähnyt yhtään viestiä, joissa joku olisi pystynyt mielekkäästi perustelemaan miksi pokea tulisi tipata, jos haluaa pokelta tasan sen normaalin järjestys- ja narikkapalvelun, mistä ravintoloitsija pokelle maksaa palkkaa - siis ei jonon ohittelupalvelua, ei vippi-iltamakutsuja, ei alaikäisten sisäänheittopalvelua, ei juttukaveria, ei selkähierontaa, eikä suihinottoa.

IronMind sanoi:
Minusta taas ringsiden viesteissä on parhaiten perustellut mielipiteet tässä ketjussa, puhumattakaan kohtuullisesta viihdearvosta. Vielä en ole nähnyt yhtään viestiä, joissa joku olisi pystynyt mielekkäästi perustelemaan miksi pokea tulisi tipata, jos haluaa pokelta tasan sen normaalin järjestys- ja narikkapalvelun, mistä ravintoloitsija pokelle maksaa palkkaa - siis ei jonon ohittelupalvelua, ei vippi-iltamakutsuja, ei alaikäisten sisäänheittopalvelua, ei juttukaveria, ei selkähierontaa, eikä suihinottoa.
Pakko kai tämä on uudestaan sanoa, mutta joka ei ole ovimiehen hommissa ollut, ei varmaan ymmärräkään tippiä. Vaikeahan sitä on sitten antaa, tämä on ilmeisen vaikea ymmärtää.

Mike sanoi:
Ringsiden kaltaiset tyypit eivät vain yksinkertaisesti osaa samaistua ovimiehen hommaan. Ringside ei kykene käsittämään ovimiehen homman vastuuta ja siitä saatavaa minimaalista kiitosta. Olet vastuussa kokonaisesta baarista ihmisiä, siellä sitten selvität sinulle periaatteessa kuulumattomia perheriitoja ja muita typeriä riitoja. Ovella olet käytännössä sylkykuppina, solvauksia riittää joka illalle, itse en edes muista montako kertaa on uhattu tappaa. Satoja kertoja olen asiakkaan mielestä ollut aivoton homo jolla ei edes seiso ja kaikenlisäksi vielä koiran hommassa jota apinakin osaa hoitaa. Tuota kun vuosia kuuntelee niin tippikin alkaa tuntumaan mukavalta ja vähän oikeutetulta. Oli se sitten 20 senttiä tai 20 euroa, niin se tuntuu hyvältä kun joku kiittää rauhallisesta illasta. Ringsiden kaltaiset kaverit, jotka luulevat olevansa jotenkin parempia, tulevat kavereidensa kanssa sisään tervehtimättä, heittävät narikkarahan tiskille ja painuvat ylös baariin. Lähtiessään Ringside sitten vippaa koko porukan narikkalaput poken eteen tiskille, mieleen ei tulekaan ojentaa niitä. Lähtiessään Ringside sitten vielä kehtaa sanoa "soita mulle taksi", mieleenkään ei tule antaa kahta euroa ja sanoa "saatko soittettua taksia?". Poken homma on usein hyvin kiittämätön homma.

Lopuksi siteeraan hemmmmoa joka palstallakin kirjoittelee erittäin hyviä kirjoituksia. Aikanaan kävimme ircissä jotain keskustelua jostain maailmaa suuremmasta asiasta ja mieleen jäi hemmmon kommentti "hei sä et ole pätevä keskustelemaan mun kanssa, mä olen yliopistossa opiskelemassa filosofiaa ja sä olet missä? Ovella töissä".

ammatinvalintakysymys?

Miksi mun tarvii vaihtaa painekytkintä sateessa ja en edes saa tippiä?
mutta ymmärrän kyllä asiasi...mutta näitä varjopuolia(joita on monia) on jokaisessa työssä.

ja nyt näitä tekstejä lukiessa olen päättänyt antaa ruhtinaalliset 5e seuraavalle pokelle joka on ollut hieman ennemmä kuin se "normi" poke. :rock:

IronMind sanoi:
Vielä en ole nähnyt yhtään viestiä, joissa joku olisi pystynyt mielekkäästi perustelemaan miksi pokea tulisi tipata, jos haluaa pokelta tasan sen normaalin järjestys- ja narikkapalvelun, mistä ravintoloitsija pokelle maksaa palkkaa - siis ei jonon ohittelupalvelua, ei vippi-iltamakutsuja, ei alaikäisten sisäänheittopalvelua, ei juttukaveria, ei selkähierontaa, eikä suihinottoa.

Voihan tippiä antaa ihan sen takia, että tekee jollekin hyvälle ja asialliselle tyypille hyvän mielen.

n00kie sanoi:
ja nyt näitä tekstejä lukiessa olen päättänyt antaa ruhtinaalliset 5e seuraavalle pokelle joka on ollut hieman ennemmä kuin se "normi" poke. :rock:

Mutta muista kuitenkin, että poken muisti alkaa kymmenestä eurosta.
:rolleyes:

naksu sanoi:
Ja kun yleensä on vielä pakko jättää. Erääseen paikkaan kun olin kävelemässä sisään hakemaan kaveria keskellä päivää ja kädessä oli muovipussi, niin en saanut kävellä baariin sisään vaan se täytyi jättää narikkaan ja siitä hyvästä olisi pitänyt maksaa 3 egeä. Yritin siinä vielä pokelle sanoa, että aion viipyä sisällä 2min, mutta ei onnistunut. Lopulta haistatin vitut ja jäin ulkopuolelle seisomaan ja soitin sille kaverille, että tulkaa ulos kun ei kerta sisään pääse maksamatta jotain vitun "narikkamaksua".

Samanlaiseen "asiakaspalveluun" on tullut montakin kertaa törmättyä.

Säännöt on sääntöjä, jokaiselle säännölle on joku syy. Jos joku sääntö ei mahdu sinun pieneen päähäsi, niin ota muovipussisi ja käy. Mene ihan oikeasti johonkin muualle ja lopeta tuollainen lapsellinen ruikutus, kitinä ja vittuilu.

Et sitten voinut heti soittaa sille kaverille vaan piti sitten mennä järjestämään tuollainen episodi? Eipä tullut mieleenkään, että se sääntö ei välttämättä ole poken keksimä? Sääntö voi olla ravintolan asettama ja portsari valvoo säännön noudattamista, toki pitääkseen työpaikkansa.

Juuri tuollaisilla ihmisillä kuin SINÄ on tapana ulista ja valittaa joka VITUN asiasta. Viina on kallista, poket on idiootteja, poliisin vika on ettei saa ajaa kännissä ylinopeutta, kengät puristaa, isi on naulannu puuauton lattiaan kiinni ja taaskaan ei baarista saanut toosaa. Voi voi ja kyynel... :david:

edit: Niin, yhdestäkään yökerhosta en poistu jättämättä tippiä. Ei vaan luonto anna periksi. Muuten tippiä jätetään jos sille on tarvis...

Calle sanoi:
Mutta muista kuitenkin, että poken muisti alkaa kymmenestä eurosta.
:rolleyes:
Noh noh, Poserin kommentit kannattaa ottaa kärkevinä juttuina. Itse en allekirjoita tuota, tippi on tippiä jos se on muutakuin 10 senttiä lattialle heitettynä.

Richard75 sanoi:
Voihan tippiä antaa ihan sen takia, että tekee jollekin hyvälle ja asialliselle tyypille hyvän mielen.

No tästähän siinä pohjimmillaan on kysymys, jos ei satu kaipaamaan mitään teinipyrkyriekstrapalvelua. Lähinnä vain hieman huvitti lueskella aiempia viestejä missä pro poke-liike yritti keksiä jotakin konkreettista mitä sillä tipillä ollaan ostamassa.

Toisaalta jos kyse on vain hyvän mielen lisästä niin yhtä hyvin voinee lähtiessä kiittää sujuvasta palvelusta ja toivottaa hyvät illan jatkot?

Ja ajatusrakennelmaa jatkaen, kenellä on varaa antaa tippiä kaikille päivittäin kohtaamilleen vastuullisessa ja kenties alipalkatussa ammatissa toimiville asiallisille tyypeille? Joihin toki poket eivät kuulu, koska tämän threadin sivistäminä kaikki tiedämme, että pokena tienaa tuhansia euroja illassa muutenkin.

IronMind sanoi:
No tästähän siinä pohjimmillaan on kysymys, jos ei satu kaipaamaan mitään teinipyrkyriekstrapalvelua. Lähinnä vain hieman huvitti lueskella aiempia viestejä missä pro poke-liike yritti keksiä jotakin konkreettista mitä sillä tipillä ollaan ostamassa.

Toisaalta jos kyse on vain hyvän mielen lisästä niin yhtä hyvin voinee lähtiessä kiittää sujuvasta palvelusta ja toivottaa hyvät illan jatkot?

Ja ajatusrakennelmaa jatkaen, kenellä on varaa antaa tippiä kaikille päivittäin kohtaamilleen vastuullisessa ja kenties alipalkatussa ammatissa toimiville asiallisille tyypeille? Joihin toki poket eivät kuulu, koska tämän threadin sivistäminä kaikki tiedämme, että pokena tienaa tuhansia euroja illassa muutenkin.
Kyse on juuri vain hyvästä eleestä, ei mistään millä ostetaan lahjuksia. En ole eläissäni kuullut että kukaan tienaisia 6000mk illassa, en siis missään ja uskon tämä olevan täysin heitto vailla mitään perää. Käytännössä 6000mk illassa on mahdotonta ja täyttä scheissea että yleisesti noin poken hommissa tienaisi. Elämään sillä hommalla kyllä kykenee jos edes asiallisella palkalla on. Sanotaanko että 200€ on jo kova palkka illassa käteen ja tipit siihen päälle. Tämmöistä palkkaa nostaa sitten ammattilaiset. Aloittelijoilla palkka on reippaasti alta 100€ ilta.

Suositut

Back
Ylös Bottom