Elääkö poken palkalla oikeesti?

Itellä on ollut kans tapana tipata vähän:( aina kun tulen raflaan. Harvemmin poislähtiessä on enää rahaa taskussa.Normaalisti massia menee noin 50-100e. Oma tapani on yksinkertaisesti maksaa se narikka sillä 5:sella ja se on tasan oli se narikka euron tai kaks. Joskus kun on rahaa niin se kymppikin on tasan. Mitään hiluja en IKINÄ pyydä takas jos kyse on jostain alle euron kolikoista. Eipähän tarvi kantaa niitä. Se ei paljoa ole mutta ompahan edes vähän. Ei tässä leveesti elellä itsekkään. Erikoiskohtelua en odota ja koskaan en jonon ohi yritä sen takia että viimeviikolla oisin 10 lykänny johonki narikkaan. Mutta aina oon saanu rauhassa iltani viettää ja vaikka aika heikossa hapessa olenkin välillä niin koskaan ei ole mitään ongelmia ollut ja saanut loppuun asti nolata itseään tanssilattialla. Ehkä se johtuu siitä että on lyönyt edes vähän ekstraa pokelle kouraan ehkä ei mutta tähän asti on kivasti sujunut. Kaikki propsit annan kyllä pokeille siitä duunista mitä tekevät. Eritoten niille jotka jaksavat illasta toiseen vielä toivottaa tervetulleeksi ja muistavat normaalit "kiitos ja ole hyvä" tavat. Keep up the good work ja älkää kovaa puristako jos joku ilta ronttaatte kelkannarua pihalle;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huhtamo sanoi:
Tuommoisia miehiä VOI ja ON ovella. Pokenhommia olen itsekin tehnyt ja nähnyt juuri "tuommoisia" miehiä. En missään nimessä dissaa työtä, ihan jees ja arvostettava homma. Eli, takaisin aiheeseen... Josa nimisessä baarissa (on vaihtanut nimeä nykyään), rakas kolleegani antoi kyynelkaasua erään japanilaisen vaihto-oppilaan silmille, siitä kun tämä halusi valomerkin jälkeen (oli siis jo tässä vaiheessa ulkona) mennä takaisin etsimään kännykkänsä. Poke ei tätä 50-kiloista tappia sisään päästänyt ja tästä suivaantuneena tämä superkynäniska räkäsi lasioveen. Oliko tässä aihetta antaa kaasua? Hardly.

Eräällä ystävälläni on oikeudenkäynti ensi kuussa Kaivon pokea vastaan. Ystäväni oli sammunut terassin pöydälle, kun poke tuli ja hapetti ja heitti turpa edellä maahan.. tuloksena kaksi hammasta poikki. Poke oli kertaalleen jo tätä hemmoa varoittanut, muttei se tämmöiseen toimintaan silti oikeuta, vai?

Itse sain joskus nuorempana Arkadiassa pesäpallomailasta polvitaipeeseen, kun poke erehdyksissään luuli minun varastaneen viinapullon tiskin takaa. Ei edes kysellyt mitään, tuli vaan takaa päin ja humautti jalat alta... Ja ei tarvitse uskoa, mutta näitä tapauksia on lisääkin... Eli kyllä näitä "kaikkivaltias" ovimiehiä on ravintolan ovilla läjäpäin.
Minä uskon sinua :) Oon nähny niin paljon myös kaikenmoisia kaheleita pokeja. Usein näkee myös näitä paikallisia karatekoja, nyrkkeilijöitä, "katutappelijoita" yms. veripäitä ovilla. Sitten kuulee juttuja kuinka se ja se oli päästelly tuolilla ympäri korvia kun asiakas oli aukonu päätään. Kyllähän se jotain kertoo pokesta, jos "harrastus" on "katutappelu" ilman sääntöjä kehässä.

almerigo sanoi:
olin pari vuotta sitten firman pikkujouluissa hartwall - areenalla, jonne jossakin vaiheessa pikkutunneilla tuli tony halmekin...ei mennyt kuin vartti niin arviolta sellanen 160 / 70 kg äijä oli käymässä Halmeen päälle aivan väkisin...Halmeen kaverit saivat estettyä pikku-ukon aikeet...

Itseasiassa ne mitat on kyllä 170/65

jarze sanoi:
Minä uskon sinua :) Oon nähny niin paljon myös kaikenmoisia kaheleita pokeja. Usein näkee myös näitä paikallisia karatekoja, nyrkkeilijöitä, "katutappelijoita" yms. veripäitä ovilla. Sitten kuulee juttuja kuinka se ja se oli päästelly tuolilla ympäri korvia kun asiakas oli aukonu päätään. Kyllähän se jotain kertoo pokesta, jos "harrastus" on "katutappelu" ilman sääntöjä kehässä.
Hei, missa noita otteluita oikein jarjestetaan? Tahtoo paasta katsomaan. Toi NHB:kin piti menna pilaamaan kaikilla typerilla saannoilla, ei saa edes sormia tokkia silmiin.

Pokena taas joku NHB/Shootti mies voi olla varsin nappara. Useimmille varmaankin riittaa se 5 kertaa viikossa treeneissa vaantaminen, varmaankin ovella se jaa sitten vahemmalle kannisten kyniksien kanssa.

(Toi ensimmainen kappale oli sitten huumoria.)

neutraali sanoi:
Eli tienaako tuossa portsarin hommassa niin hyvin että sillä elää normaalisti.
Saa ostettua ruuat,laskunmaksut, autonpidot,vuokrat yms...
Vastailkaapa sellaiset tyypit jotka näitä hommia on tehnyt tai tekee, tottakai tienestit riippuu paikasta, mutta nuin yleensä ottaen tienaako tuolla hommalla.

Nyt ei jaksanut lukea kaikkia kirjoituksia kun niitä oli niin paljon. No 10v. portsarin ja henkivartijan hommia stadissa ja joskus hieman muuallakin...
Kaikki on sun omista suhteista kiinni mitä sinulle tarjotaan ja loput omista "kyvyistä", jos joku nyt uskoo että noissa hommissakin jonkinlaisia kykyjä tarvitaan. Joskus aikoinaan kun portsareita vielä "kunnioitettiin" ja kumarrettiin :thumbs: niin ainakin omassa paikassani (yksi monista) joka oli kaiketi keskitason huippumesta (...ttu voiko tollaista ollakkaan) ympäri vuoden tienesti oli arkisin n.300€ ilta ja vkl n.500€ ilta. Peruspalkka talolta lisäksi päälle verottajan valvovan silmän takia ja loput rehellisesti omaan taskuun. Taitaa olla nykyään eri meininki, ei porukka jätä tippejä tai ylimääräistä narikan lisäksi, joten ennen ainakin tuli toimeen, tästä päivästä en tiedä paitsi sen että firmojen kautta ei kannata ovella seistä-ainakaan stadissa. Niin ja täytyy olla kyllä vitunmoinen masokisti jos haluaa portsarin hommiin, on se sellainen kutsumusammatti :rock:

Huhtamo sanoi:
Tuommoisia miehiä VOI ja ON ovella. Pokenhommia olen itsekin tehnyt ja nähnyt juuri "tuommoisia" miehiä. En missään nimessä dissaa työtä, ihan jees ja arvostettava homma. Eli, takaisin aiheeseen... Josa nimisessä baarissa (on vaihtanut nimeä nykyään), rakas kolleegani antoi kyynelkaasua erään japanilaisen vaihto-oppilaan silmille, siitä kun tämä halusi valomerkin jälkeen (oli siis jo tässä vaiheessa ulkona) mennä takaisin etsimään kännykkänsä. Poke ei tätä 50-kiloista tappia sisään päästänyt ja tästä suivaantuneena tämä superkynäniska räkäsi lasioveen. Oliko tässä aihetta antaa kaasua? Hardly.

Eräällä ystävälläni on oikeudenkäynti ensi kuussa Kaivon pokea vastaan. Ystäväni oli sammunut terassin pöydälle, kun poke tuli ja hapetti ja heitti turpa edellä maahan.. tuloksena kaksi hammasta poikki. Poke oli kertaalleen jo tätä hemmoa varoittanut, muttei se tämmöiseen toimintaan silti oikeuta, vai?

Itse sain joskus nuorempana Arkadiassa pesäpallomailasta polvitaipeeseen, kun poke erehdyksissään luuli minun varastaneen viinapullon tiskin takaa. Ei edes kysellyt mitään, tuli vaan takaa päin ja humautti jalat alta... Ja ei tarvitse uskoa, mutta näitä tapauksia on lisääkin... Eli kyllä näitä "kaikkivaltias" ovimiehiä on ravintolan ovilla läjäpäin.

Joo ei kaikki poket ole niitä rauhallisempia veikkoja

No näitä juttuja lukiessa pitää muistaa että myös portsarilla on näkemys asiasta... 100- 300 asiakasta yhden portsarin valvottavana (asiakkaita 1500 portsareita 5 kpl) ei siinä paljoa kysytä jos "tilanteita" syntyy, on liian monen ihmisen turvallisuus kyseessä ja virheitähän sattuu kaikille. Onneksi ei tarvitse enää noita hommia tehdä, nyt hermot lepäävät eivätka posket näy takaapäin.

Tällä hetkellä tulee ainakin elettyä erinomaisesti palkalla + tipeillä. Sen vielä mainitakseni että näitten vuokravälitys firmojen TES palkalla ei kyllä leiville lyö. Lähinnä vitutuksen saa. Joku aikasemmin taisi mainitakin että kannattaa välttää loppuun asti jos vain on jotain muuta tarjolla. Jos saat sen 9e ja hilut päälle tunnilta arkena sekä joudut vastaamaan kaikkien asiakkaitten turvallisuudesta niin kannattaa miettiä onko sen väärti :)

tuntipalkkaovet:down: en kyllä minäkään ehontahon lähde vastaamaan muiden ihmisten turvallisuudesta ja vaarantamaan omaani palkalla,joka on mahdollista ansaita miljoonasta "helpommastakin" työstä ja vielä valvomatta öitä.

kaikennäköisten höyrypäiden kanssa on itsekin joskus tullut töitä tehtyä. Yksi kaveri löi joka kerta,kun asiakas suutuspäissään yllytti,kerran jopa jo raudoitettua asiakasta joka seisaaltaan haistatti sille vi***. Itse oon ollu 2001 loppuvuodesta saakka lähes kaikki viikonloput ja osan arkipäivistäkin satunnaisesti ovella. Käräjillä oon ollut ainoastaan todistajana,itseäni ei ole haastettu mistään työaikana sattuneesta yhteenotosta. Vammoja on tullut muutama,lähinnä lihasrevähtymiä ja nivelvammoja,kerran repesi korvarengas korvasta. Luvallista sumutintani en ole käyttänyt kertaakaan. Tällä hetkellä oon ollut vuoden kohteessa jossa työskennellään yksin vahtimestarina ja suurin osa tarjoilijoista on naisia. Edellinen vahtimestari sai pari kertaa ensimmäisen työkuukautensa aikana turpaan ja lopetti. Mulle tuo taasen on ollut mukava työkohde,puhumalla ja välittömällä ongelmiin puuttumisella selvinnyt varmaan 90% kahakoiden aluista. Sillä todellakin on merkitystä miten työnsä hoitaa,jotkut oppii vasta sitten kun tulee kunnolla nekkuun,toiset ei sittenkään:evil: järjestyksenvalvoja laatta ei ota lyöntejä vastaan ja vaikka ois minkäkokoinen karju tahansa niin löytyy pieniä miehiä jotka pudottaa yhdellä iskulla. Ei siellä kuninkaita olla vaan asiakaspalvelijoita.

Leelucky on kyllä mies paikallaan ovihommiin. Leppoisa kaveri kun mikä ja varmasti saa tilanteen kun tilanteen setvittyä puhumalla jos se yleensä on mahdollista. Ja on varmasti myös sellainen, että ei ole ekana nyrkkiä heiluttamassa jos joku päälle käy, vaan osaa vääntää ukon tonttiin tekemättä mitään ylimäärästä vammaa kellekään. Siinä on mies josta soisi itse kukin ovimies ottavan mallia.

Jumi-Julle sanoi:
No 10v. portsarin ja henkivartijan hommia stadissa ja joskus hieman muuallakin...
ympäri vuoden tienesti oli arkisin n.300€ ilta ja vkl n.500€ ilta.

Meinaatko ke-to 300€ ilta ja pe-la 500€ ilta? 1600€ viikossa taskuun? 83200€ vuodessa palkanpäälle pimeästi 10. vuoden ajan teki varmaan aika gutaa. Saako vajaan miljoonan euron kolikkokasan pidettyä helpostikin piilossa verottajalta?:D

Rinkku sanoi:
Jospa Moderaattori heräisi unestaan:

Originally posted by jko 20.12.2003, otsikkolla "hyvää julkisuutta":

Hyvää julkisuutta..

--------------------------------------------------------------------------------

Iltasanomat uutisoi tänään näin:
Kaksi tunnetun turkulaisen ravintolan järj.miestä on tuomittu vankeusrangaistuksii asiakkaiden pahoinpitelystä.
Kovimman tuomion sai "ultimate-fighting"
lajissa kansainvälisesti menestynyt 31-vuotias
turkulaismies. 31-vuotias on voittanut lajissa kerran suomen mestaruuden ja ollut kaksi kertaa PM hopealla.Mies tuomittiin seitsemästä pahoinpitelystä 1v ja 8kk ehdottomaan vankeuteen.Miestä ei ole ennen vangittu rikoksesta.

Huom! miestä ei ole ennen vankittu rigoksesta.
Täytyy sanoa, että jos noin on käynyt kuin tossa uutisessa sanotaan, niin väärinhän se on....mut on kyllä äärimmäisen helppo ymmärtää kaveria, jos on ensin ollut vuosikaudet pokena, ja sitten lopulta keittää yli...lieventäviä asianhaaroja on kaverilla mun mielestä yhtä monta kuin sillä on ollut v-mäisiä asiakkaita :D

7 pahoinpitelyä on jo todella paljon, vaikka ne olisi syntynyt useamman vuoden aikana. Kovinkaan heppoisin syin noita järjestyksenvalvojaan kohdistuvia pahoinpitelysyytteitä ei todeksi näytetä, joten eiköhän tuossa oo niin, että kaverin on saanut mitä ansainnut ja väärällä alallakin työskennellyt. Varsinkin kamppailulajien harrastajalla pitää sen hermon kestää. Suomessa on paljon ammattiportsareita jotka elättää itseensä hommalla kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Hyvää ovimiestä harvoin käräjöimässä nähdään,"sheriffit" on sitten erikseen.

Huh, tulossa aiheen otsikkoa himppusen sivuava viesti.

Ite voisin kommentoida, miten oon nähnyt tuon portsarin homman täällä kotiseudulla missä itellä on harvakseltaa tullut käytyä baarissa. Elikkäs, kun iän puolesta tulee käytyä aika harvakseltaan muualla kuin nuorison menopaikoissa, niin portsari edusti mulle vaan sitä kyrpänaamaa ovella.
Ehkä tämän tredin lukeminen on muuttanut käsitystä portsareista yleisesti.

Jep, eli sitä tulee aina vahvoin alotteluin mentyä baarin ovelle, ja toivottetua hyvät illat ja muut. Koen kuitenkin olevani maksava asiakas ja sellasta, ja se on vähän kun mun palvelijana siinä, siis omalla tavallaan. Eläkää ymmärtäkö väärin tuota palvelijaa.

Elikkäs, olis helekutin kiva ku sieltäki tulis se hymy ja tervehdys vastaan, vaikka huomattaiski että henkilö on humaltunut jo valmiiksi. Tulee vähän sama fiilis, ku että kauppaan mennessä jos tervehtii kassaa esim pikkukaupassa, niin ei tuu vastausta, ja katotaan silleen että ei tuo täältä kuitenkaan mitään osta.

Toivoisin ainakin oman baarini portsareilta edes vähän asiakaspalvelualttiimpaa asennetta ja ois esim kiva, että jos on täyttä, nii voisivat jäähä vähän joskus jutusteleenki siihen eikä vaan lyödä ovea kiinni naaman eteen ja sanoa että joutuu oottaan vielä.

Tippiä en tuu kyllä heittään nuille ennenku osaavat olla kuin muutki asiakaspalvelun harjoittajat.

Sillon, jos oon mukavaan ovimiehee törmännyt, nii oon kiitokset ja illanjatkot sanonut lähtiessäni, mutta ei oo kyllä edes ollut mielessä tippiä heittää. Oon aina luullut että työnantaja niillekki jotakin palkkaa maksaa ja menevät poies sieltä jos työ ei nappaa.

Ehkä joskus vois euron heittääki jos hymyillen sisään toivottavat.

pullasorsa sanoi:
Huh, tulossa aiheen otsikkoa himppusen sivuava viesti.

Elikkäs, kun iän puolesta tulee käytyä aika harvakseltaan muualla kuin nuorison menopaikoissa, niin portsari edusti mulle vaan sitä kyrpänaamaa ovella.
Ehkä tämän tredin lukeminen on muuttanut käsitystä portsareista yleisesti.

Koen kuitenkin olevani maksava asiakas ja sellasta, ja se on vähän kun mun palvelijana siinä, siis omalla tavallaan. Eläkää ymmärtäkö väärin tuota palvelijaa.

Elikkäs, olis helekutin kiva ku sieltäki tulis se hymy ja tervehdys vastaan, vaikka huomattaiski että henkilö on humaltunut jo valmiiksi.

Toivoisin ainakin oman baarini portsareilta edes vähän asiakaspalvelualttiimpaa asennetta ja ois esim kiva, että jos on täyttä, nii voisivat jäähä vähän joskus jutusteleenki siihen eikä vaan lyödä ovea kiinni naaman eteen ja sanoa että joutuu oottaan vielä.

Tippiä en tuu kyllä heittään nuille ennenku osaavat olla kuin muutki asiakaspalvelun harjoittajat.

Sillon, jos oon mukavaan ovimiehee törmännyt, nii oon kiitokset ja illanjatkot sanonut lähtiessäni, mutta ei oo kyllä edes ollut mielessä tippiä heittää. Oon aina luullut että työnantaja niillekki jotakin palkkaa maksaa ja menevät poies sieltä jos työ ei nappaa.

Ehkä joskus vois euron heittääki jos hymyillen sisään toivottavat.

Portsari on asiakaspalvelija, eli ei toi palvelija sana nyt niin pahasti korvaan särähdä kunhan ei ala koirana pitämään ;)

Asiallisuus, tervehtiminen saavuttaessa ja hyvät illan jatkon toivotukset lähdettäessä, ripeä ja reipas palvelu sekä neutraali/iloinen ilme kyllä kuuluvat ammattitaitoisen portsarin käytökseen. Ne ketkä jaksavat hieman hymyilläkin, kestää asiakkaiden samoja jorinoita päivästä toiseen, juoppojen paskanjauhantaa, esittää jonkun verran kiinnostunutta ja nauraa tyhmillekin vitseille ja ottaa rennosti, samalla säilyttäen kuitenkin ammattimaisen asenteen ja auktoriteettinsa ovat niitä pokeja jotka saavat hyvin tippiä ja keitä mielestäni kuuluu tipata vaikka peruspalkkaa saisivatkin [joillain on vain narikkapalkka eikä se peruspalkkakaan aina päätä huimaa eli tipit voi olla iso osa palkkatuloja]...

Naama nyrpeänä jurottavat 'kovikset' eivät paljoa herätä tippauksen tarvetta asiakkaissa. Jos palvelu on hidasta ja huonoa, asiakkaan puhutteleminen tökeröä ja asenne 'vittuettämuakiinnostaa' niin saa seisoa ihan kaikessa rauhassa perus-, tai narikkapalkalla siellä ovella, mitään extraa on turha odottaa.

Siinä vaiheessa kun portsari on muutakin kuin perinteisesti oletetusti iso/lihaksikas/hyvä 'tappelija' ja täyttää ennenkaikkea nämä hyvän asiakaspalvelun kriteerit supliikkimiehen asenteella niin johan alkaa asiakkaatkin tykätä. Pientä perseennuolemistakin voi harrastaa jos extratipit kiinnostaa. Itse sivusta seuraajana olen huomannut että tietyllä asenteella [sillä etteivät asiakkaat pompi silmille ja kunnioittavat, mutta samalla pitävät myös portsaria hyvänä ja rentona tyyppinä keille haluavat jutella] tipit saattavat olla samanverran, tai jopa kaksinkertaisesti peruspalkan verran kuussa...

Itse tippaan aina hyviä asiakaspalvelijoita ruokaravintolan tarjoilijoista baarien portsareihin jos ja kun siihen on aihetta. 'Vältä meteliä - Käytä seteliä'-tippaamisella naama jää muistiin ja erikoispalvelu on taattu, mutta 1e riittää ihan yhtä hyvin, jopa 50cent jos sen jokainen asiakas antaisi. Siitä koostuu hyvä potti illanmittaan niille ketkä sen ansaitsevat. Turhasta ei tarvi tippailla.

Mitä tuli mieleeni tuosta kirjoituksestasi: Olet iältäsi nuori ja tunnustit suoraan että pohjia otat reilummin etkä juurikaan koskaan anna tippiä portsarille. Tämä asia voi olla hieman vice versa, portsari katsoo että voi ei taas toi ärsyttävä liikaa pohjia ottanut teini tulee tänne ja vittu siitä ei ees saa mttään extraa kun ei toi köyhä voi antaa ees 50cent tippiä, ja sinä taas kelaat että onpas vittumainen ilme että tota en kyllä tippaa ikinä. Jos käyt samassa paikassa paljon, väitän että asenne muuttuu hemmetisti jos nuorena ja selkeästi humaltuneena 'teininä' alat tippaamaan portsaria, pienelläkin summalla. Tästä voi seurata monenlaisia etuja, humalaasi ehkä katsotaan hieman sormien läpi tiettyyn pisteeseen asti koska olet hyvä tippaaja ym. Asioilla on aina kääntöpuolensa, ja kun tuota menoa on tullut nähtyä molemmilta puolin ja katsottua vaikka miltä kantilta tähän ikään mennessä niin usein ne nuoret humaltuneet miehet ovat kaikista huonoimpia asiakkaita, ja silloin voi olla myös sen mukaista kohtelu.

MissEvilEve sanoi:
Portsari on asiakaspalvelija, eli ei toi palvelija sana nyt niin pahasti korvaan särähdä kunhan ei ala koirana pitämään ;)

Asiallisuus..........

Hyvää tekstiä. Mietin vain, että kuinka vittuiluna otetaan joku 50c tippi. Itsestä ainakin tuntuu, että hävettää antaa hiluja. Kerran kokeilin pokelle rahaa antaa, mutta köyhänä ei löytynyt kolikoita kuin alle euro. Yritin ohimennen rahat antaa, enkä rehvakkaasti takki auki viskannut naamalle, mutta silti vähän hävetti pennosia tarjota.

inflames sanoi:
Hyvää tekstiä. Mietin vain, että kuinka vittuiluna otetaan joku 50c tippi. Itsestä ainakin tuntuu, että hävettää antaa hiluja. Kerran kokeilin pokelle rahaa antaa, mutta köyhänä ei löytynyt kolikoita kuin alle euro. Yritin ohimennen rahat antaa, enkä rehvakkaasti takki auki viskannut naamalle, mutta silti vähän hävetti pennosia tarjota.

No siis, 50cent on vähän nykypäivänä, mutta ennen se oli 'jo 3mk'. Ehkä 1e voisi olla hyvä alkuraja tipille, mutta kyllä ne poket ottaa kaiken varmasti mitä tarjotaan :D Useilla tapana antaa esim kourallinen hiluja, 5-10-20 ja ehkä 50cent joukossa, noin jos kaikki toimii niin ei se loppupeleissä olekkaan huonosti.

Jos käy harvoin ravintolassa niin mielestäni hyvästä palvelusta 2e on minimi, useat taitaa antaa 5e, jotkut jopa 10e jos on oikein hyvä palvelu [isommatkin tipit toki mahdollisia mutta ne on sitten eri juttu]. Mutta jos käy jossain lähiökuppilassa joka päivä niin en kyllä olettaisi että tälläinen kanta-asiakas joka päivä antaa 5e, sellaiselle jopa 50cent-1e on passeli tippiraha, koska sellainen ihminen tekee viikossa jo sen summan mitkä harvemmin käyvät antavat sitten kerralla.

Jos antaa 5cent tippiä niin se kyllä voidaan katsoa vittuiluksi, ehkä jotkut katsoo vielä 50cent myös, mutta jostain eurosta sentään ei kannata alkaa valittaa. 50-100 asiakastakin jossain pienessä paikassa kun antaa 1e niin tuosta on helppo laskea mikä on tippien osuus illassa...

Mulla oli pari humorististakin tapahtumaa omina pokeaikoina, täällä 'perähikiän mestoissa'. Me elettiin siinä hommassa ihan takkirahalla ja käytännössä paikkaan kuului 1 viikonloppuna vilkas mesta ja sitten se ...tanan paikallispubi, missä ei edes takkia tarvinnu jättää narikkaan. No siinä sitten tuli meitin työhönottaja baariin ja aina WC:hen ohimennessään vittuili, etteikö ne maksa sulle tehtaalla riittävästi.... heitti tukon kolikoita aina ohikulkiessaan. Mä naureskelin takaisin, että perheettömän on pakko yrittää :D Ilta toi siltä yhdeltä äijältä +200mk dippiä, mikä ei nyt tänäpäivänä oo mitään ja loput tuli muilta poislähtijöiltä, eli yleensä sen 5-10mk kolikoina per lärppä.

Toinen keikka oli, kun paikalliseen saapui sellainen kaveri, jolla oli aikasmoinen nivaska seteleitä taskussa rullalla... otin takin 5mk:n narikkaan, se anto 50 mk ja sanoi, että pidä loput. Loppuillasta mä jouduin sille sanoon, että nyt ois aika lähteä kotiin (oli aika konjamiinissa) ja tilaanko taksin tuohon eteen. Tilasin taksin ja kaverille takki niskaan. Sujautti setelin kouraan ja sanoi, että kiitos kun tilasit taksin. Meinasin juosta perään, että olikohan tää 500mk hivenen liikaa.....ajattelin josko ois menny setelit sekasin :D

Harvoinhan tuollaisia tapahtuu ja harvoin dipataan, itse tosin dippaan yleensä kolikkonivaskalla, joka pyörii siellä +5€ pinnassa. Markka-aikaan oli muuten 10mk jo kova dippi.

Hyvin sitä tienas tuollakin, vaikka vain osa-aikaisena niitä tein... keskimäärin 700-1000mk/vkl-ilta lärviä kohden ja 2:lla järkkärillä pyöritettiin homma, kun sattui olemaan kaupungin ainoa OK juottola ja yleensä aina aivan täynnä. Kesällähän nuo tienestit oli 1/3-osa talvitienesteistä.

Onhan niitä erilaisiakin muistoja, miten on joutunut ottaan spurtin 2m päästä tappelusta, pomien targettityyppi ja täyttä kylkeen am.jalkapallotyyliin, mutta ei niitä silleen negatiivisesti muistele. Se kun tuntui olevan ainoa varma toiminto tällaselle 176cm 90kg kaverille, jottei sitten joutunut kumauttaan pahemmin, tai painimaan liiemmin. Hesassa kun katsoo, niin aikamoisia jääkaappeja se sakki on. Koko on sopiva pelote, vaikke se kuitenkaan mikään tae ole.

Kyllä enin osa oli kuitenkin ihan juttelupolitiikalla poisvietyä settiä, eikä siellä tosiaan paljoa joutunut painimaan.

Vittumaisin homma noissa 'sisäpiirin kuppiloissa' on se, että uutta pokea koetellaan aina, että onks siitä miihinkään. Mulla se koettelu loppu siihen, kun hoidin rivakasti sellasen itteeni päätä pidemmän kaverin ketoon, kun se alko akkaansa hakkaamaan.

1:tä kertaa lukuunottamatta ei kyllä tarvinnut kaveria varsinaisesti vahingoittaa, mikä oli ihan hyvä juttu... ja tuo 1 kerta oli kai vetäny muutakin kuin regeetä, eikä siinä paljon jäänyt vaihtoehtoja... joko mies toimintakyvyttömäks tai itselle turpaan. En siinäkään sitä lyönyt millään, mutta joutu sitä hivenen kolhiin, ennenkuin huitominen loppu.

Kyllä noissa mun mielestä jonkinlainen painitausta on ihan pop juttu jos niitä vääntöjä joutuu tekemään tuolla jurrissa olevien ihmisten kanssa. Saa kaverin pakettiin, eikä sitä tarvi kumautella nyrkillä tai kättä pidemmällä. Kyllä ne yleensä rupee hivenen rauhottuun, kun happi loppuu... ainakin nää 'perähikiän' paikalliset :D

Tuossahan tuo tuli. Jos poke on "hyvä jätkä" joka heittää mennessä ja tullessa hauskaa läppää niin minä heitän hänelle samaa takaisin ja seuraavalla kerralla jätän tippiä. Jos poke ei sano mitään niin silloin minä en sano mitään ja homma toimii näinkin.

Jos poke vittuilee niin silloin vittuillaan takaisin ja hätätilantteessa testataan oman suoran/koukun ja poken otsalumpion vektorin yhtymäkohtia. Onneksi lähes poikkeuksitta poket ovat olleet kokemuksieni mukaan hyviä jätkiä.
Poikkeuksena pitkätukkainen 40-vuotias idiootti joka oli aikoinaan Poppamiehen pokena ja taisi käydä joskus Goldsilla.----muistan sinut ja, jos joskus näemme uudestaan niin tulee otsaanlyöntikilpialu.

Siiliitukkainen jätkä joka oli Michellen ovella kaksi viikkoa sitten. Vittuilit asialliseen kysymykseen---hakkaan sinut, jos näen sinut jossain muualla kuin ovella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom