Elääkö poken palkalla oikeesti?

Mike sanoi:
LOL, tehdäänkö ketju missä väitetään että ulkona nähty vaaleanpunainen norsu, sanotaan sitten että sillä on silminnäkijöitä ja oli jopa uutisissa. Herää nyt Kilkenny unestas, vaikka sä kuin haluaisit että tuo olisi totta, niin not gonna happen, tuommoisia miehiä ei ovella voi olla, joku 13v apina vain rutkuttaa kun ei sattunut pääsemään baariin.
No olihan siellä ketjussa kuvaa sen jätkän leegoista. Tai siis niistä mitä nyt enää jäljellä oli. Se on varmaa että maailmasta löytyy tarpeeksi mulkkuja mitkä paiskoo jengiä naama edellä lattiaan, ei kuulosta kovin ihmeelliseltä että pari sellasta pääsee ovelle asti seisomaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
Ja tämäkö nyt sitten on sama tapaus?

Onko sillä mitään merkitystä onko kyseessä sama tapaus vai ei? Poket on hakanneet asiakkaita, joten tilanne on täysin sama kuin aiemmin postatussa linkissä. Kerro, miksi tuo ei voisi olla totta? Eikö ole vaan hyvä että tuollaiset tapaukset tulee julkisuuteen ja poliisin tietoon niin kyseiset kaverit eivät luultavasti enää jatkossa ole kapakoiden ovella pilaamassa hyväkäytöksisten portsarien mainetta?

Aslak sanoi:
:offtopic: Pitäisikö ton "vangittu" muuten olla "tuomittu"?

Ei välttämättä. Henkilö voidaan tuomita jostain teosta ilman että hänet vangitaan (vrt. sakkotuomio).

Mike sanoi:
, vaikka sä kuin haluaisit että tuo olisi totta, niin not gonna happen, tuommoisia miehiä ei ovella voi olla, .

Sen ei ollut tarkoitus liittyä siihen tapaukseen. Sen oli tarkoitus liittyä tohon sun väitteeseen.

Mike sanoi:
Oletko ajatellut, etteivät portsarit aina keksi ravintolan sääntöjä, vain valvovat niitä?
Ai vähän niinku sumareista sakottavat poliisit? :hyper:

Pecman sanoi:
Ai vähän niinku sumareista sakottavat poliisit? :hyper:
Joo ja välillä tämä sama poke päästää kassin kanssa ja välillä ei, tuotako tarkoitit? Jos posliinit antaisi aina sakot sumareista niin asia olisi sama, baariin harvoin missään pääset kassi kourassa, skoudet taas sakoittavat täysin sattumanvaraisesti sumareista vaikka laki on laki.

OWNED! :evil:

Kyllä sitä tämän ketjun luettuaan alkoi miettimään, että onnistuneen illan jälkeen voisi se pieni tippi olla paikallaan. Mutta meikäläisen ravintolabudjetti on yleensä takseineen se 50 euroa, joten n. 2-5 euroa on mun mielestä jo todella kohtuullinen tippi. Ihme rahamiehiä täälläkin jos on varaa heittää 20 euroa tippiä. Tosin jos käy 2 kertaa vuodessa ravintolassa, niin sitten tämän ymmärtää paremmin.

Timba79 sanoi:
Kyllä sitä tämän ketjun luettuaan alkoi miettimään, että onnistuneen illan jälkeen voisi se pieni tippi olla paikallaan. Mutta meikäläisen ravintolabudjetti on yleensä takseineen se 50 euroa, joten n. 2-5 euroa on mun mielestä jo todella kohtuullinen tippi. Ihme rahamiehiä täälläkin jos on varaa heittää 20 euroa tippiä. Tosin jos käy 2 kertaa vuodessa ravintolassa, niin sitten tämän ymmärtää paremmin.

Tai sitten ihmiset vaan arvostavat eri asioita, itse en lähde ulos jos rahaa on niin vähän että pitää laskea mitä voi ostaa, jos kuitenkin näin olisi niin mielummin jättäisin 10e juomatta ja jättäisin sen ovelle.

Mike sanoi:
Joo ja välillä tämä sama poke päästää kassin kanssa ja välillä ei, tuotako tarkoitit?

Tarkoitin lähinnä, että jonkinmoista logiikkaa voisi noissa kommenteissaan yrittää pitää mukana. Poliisit ja portsarit molemmat valvovat paskalla palkalla sääntöjä, joita eivät itse ole keksineet. Kummatkin myös saavat kuunnella turhaa vittuilua ja marinaa työtänsä tehdessään.

Mike sanoi:
Jos posliinit antaisi aina sakot sumareista niin asia olisi sama, baariin harvoin missään pääset kassi kourassa, skoudet taas sakoittavat täysin sattumanvaraisesti sumareista vaikka laki on laki.
Juurihan Poser luetteli mitä kaikkea etuuksia voi kunnolla tippaamalla saavuttaa. Jos portsarit voivat katsoa kännissä sekoilua läpi sormien niin eiköhän se kassin kanssa sisään marssiminenkin saata joiltain onnistua.

Timba79 sanoi:
...joten n. 2-5 euroa on mun mielestä jo todella kohtuullinen tippi.

Samaa mieltä. Juuri tuo 2-5 euroa tulee usein jätettyä mutta enempää ei oikeastaan koskaan. Olen itse aina ajatellut että tuo parikin euroa olisi pokelle mieluinen. Voisin kuvitella että itse ainakin olisin tyytyväinen jokaisesta ylimääräisestä eurosta jonka asiakkaat jättää.

Pecman sanoi:
Juurihan Poser luetteli mitä kaikkea etuuksia voi kunnolla tippaamalla saavuttaa. Jos portsarit voivat katsoa kännissä sekoilua läpi sormien niin eiköhän se kassin kanssa sisään marssiminenkin saata joiltain onnistua.
Eli siis jos annan poliisille tippiä, niin ne ei sakota mua sumareista, vaikka eivät ne juuri koskaan sakotakaan paitsi silloin kun on joku kamppanja? Onko baareissakin joku kamppanja "tänään sitten kaverit katotaan ettei kukaan pääse kassin kanssa sisään, jos antaa tippiä, niin saa tulla vaikka jääkiekkokassin kanssa". :D

Sä nyt et voi kuuna päivänä verrata sumuvaloilla ajamista baarissa käyttäytymiseen, tai jos voit, niin sun logiikkas on varsin omaperäinen.

Mike sanoi:
Onko baareissakin joku kamppanja "tänään sitten kaverit katotaan ettei kukaan pääse kassin kanssa sisään, jos antaa tippiä, niin saa tulla vaikka jääkiekkokassin kanssa". :D
No mulle jäi vähän sellainen vaikutelma, ettei kyse ole mistään kampanjasta vaan ihan siitä perusmeiningistä.
Ite en oo sen kummemmin tippaillut, mutta jos narikka on 1,5e niin parieurosen yleensä annan. Pitää toikin varmaan lopettaa kun viimeksi poket päästivät mut sisään ihan liian päissäni.
:D
Toinen vaihtoehto olis toki mennä kantabaarin ovelle itkeen, että "Mitä vittuu jätkät! Ette te mua oo ennenkään päästäny ihan koomassa baariin. Mitä te nyt oikein aattelitte? Onko teillä joku vitun kampanja, että päästätte tippailijat jonon ohi sisään sekoileen ja katotte sitä oksentelua ja mellastusta läpi sormien??? " :hyper:

Mike sanoi:
Sä nyt et voi kuuna päivänä verrata sumuvaloilla ajamista baarissa käyttäytymiseen, tai jos voit, niin sun logiikkas on varsin omaperäinen.
Juurihan vertasin ja mun logiikka on tää:

Mike sanoi:
Oletko ajatellut, etteivät portsarit aina keksi ravintolan sääntöjä, vain valvovat niitä?
Mitäs eroa tässä on sitten siihen sumuvaloruikutukseen. Säännöt on selkeät ja kun niitä valvotaan niin turha valittaa.

Pecman sanoi:
Mitäs eroa tässä on sitten siihen sumuvaloruikutukseen. Säännöt on selkeät ja kun niitä valvotaan niin turha valittaa.
No kun sitä ei valvota, sumuvaloista sakotetaan täysin randomisti ilman mitään selkeää linjaa, baariin taas ei juuri koskaan saa mennä repun tai kassin kanssa, tämä siis jos on narikkapakko. Baarissa on selkeä linja, turha sitä on itkeä kun ei pääse niin ei pääse, sumuvalosakoissa taas vituttaa se, kun kaikki muut vetää valot päällä ja omalle kohdalle sattuu sitten ratsia. Olishan se nyt perseestä ja jo itkun paikka, jos jengiä lappaisi takki päällä baariin ja sut otettais siitä porukasta ja sanottais, ettei ylös ole menoa, ellet jätä takkia.

ringside sanoi:
Iltasanomat uutisoi tänään näin:
Kaksi tunnetun turkulaisen ravintolan järj.miestä on tuomittu vankeusrangaistuksii asiakkaiden pahoinpitelystä.
Kovimman tuomion sai "ultimate-fighting"
lajissa kansainvälisesti menestynyt 31-vuotias
turkulaismies. 31-vuotias on voittanut lajissa kerran suomen mestaruuden ja ollut kaksi kertaa PM hopealla.Mies tuomittiin seitsemästä pahoinpitelystä 1v ja 8kk ehdottomaan vankeuteen.Miestä ei ole ennen vangittu rikoksesta.

Heitänpä villin arvauksen: "Club Marilyn" . Ei nimittäin olisi edes 105. kerta.

Sen verran pakko kommentoida, ensinnäkin palkoista.
Muutamia paikkoja stadin keskustassa missä saa hyvin ja ne paikat on haluttuja, kuulopuheiden mukaan.
Räkälöissä ei saa paljoa, palkka todella paska, mutta se on yleensä verotonta.
Joissakin paikoissa kun ei voi pyytää narikkaa tai juopot menee muualle, eli omistaja maksaa, ja tähän kuuluu yleensä tuoppien keräämistä ja kaljan myyntiä välillä.
Bonuksena saa vittuuntumisen.
Toiseksi väkivaltaisista pokeista.
Olen itse nähnyt muutaman lievän pahoinpitelyn.
Niitä on, pari tuttua jopa tuntuisi odottavan "oikeaa" asiakasta.
Oikea ei ole toinen ovimies vapaalla, koska yleensä moni poke tuntee toisensa, vuoroin vieraissa.
Tosin lievän pahoinpitelyn raja ja tyypin poistamisen raja on aika harmaa, pitkästä tukasta jos raahaa pihalle niin ei niin paha, mutta jos pitää pihalla vielä retuuttaa tai painaa polvella päätä asfalttiin, niin menee pahoinpitelyksi, mutta kuka juoppo siitä poliisia soittaa, mikäli ei käy mitään ja itse vähän riehuttu ensin.
Idea noissa on "meille ei tulla riehumaan", tai jokin oma mieltymys.
Tipeistä sen verran, jätän tasarahan, en ota senttejä tai euroja takasin.
Lopuksi nostan hattua, kuka tuota duunia jaksaa pidempään tehdä.

Joi illan budjetti on non 20 euroa, en koskaan juo itteäni ihan tuubiin niin vaikea siistä on kauheesti pokelle antaa. Jos annan niin hyvälle tarjoilijalle kuitenkin.

tapio sanoi:
Lopuksi nostan hattua, kuka tuota duunia jaksaa pidempään tehdä.

Samat sanat mutta en kyllä pistäisi pahakseni jos tilalle tulisivat normaalit kuukausipalkalla olevat vartijat tai järjestysmiehet. Portsarihomma on vähän sellaista villiä ja värikästä nykyisellä meiningillä. Ongelmahan on tietysti se, että monessa pikkupaikassa ei kk-palkka vartijaan ole varaa.

Dean Kuntz sanoi:
Samat sanat mutta en kyllä pistäisi pahakseni jos tilalle tulisivat normaalit kuukausipalkalla olevat vartijat tai järjestysmiehet. Portsarihomma on vähän sellaista villiä ja värikästä nykyisellä meiningillä. Ongelmahan on tietysti se, että monessa pikkupaikassa ei kk-palkka vartijaan ole varaa.

Arvoisa Dean Kuntz. Tätä on kokeiltu. Ei toimi.

Erään suomalaisen kokoluokaltaan suuren kaupungin erään yökerhon ovelta lensivät ukot pellolle, kai niillä oli jotain hämäriä bisneksiä samalla...

No, ravintolan omistajat päättivät palkata vartiointiliikkeen hoitamaan järjestyksenvalvonnan. Ovella seisoi seuraavana viikonloppuna vartija, ja narikassa samoin muutama ukko. Asiakkaat valittivat ensimmäisestä illasta lähtien vartijoiden töykeästä palvelusta. Samoin ravintolan VIP-asiakkaat, jotka käyttivät kyseistä ravintolaa usein ja toivat sinne omia ystäviään sekä asiakkaitaan rahaa tuhlaamaan. Yksikään VIPpi ei päässyt enää jonon ohi, jolloin he äänestivät jaloillaan eivätkä enää käyneet tuossa paikassa.

Ei ovelle voi yksinkertaisesti laittaa pystymetsästä ketään, ja yleensä vartioliikkeillä on työnkierto, ja tässäkin edellämainitussa paikassa ovimiehet vaihtuivat tiuhaan tahtiin. Ovimiesten tulee tuntea asiakkaansa, samoin asiakkaiden tulee tuntea ovimiehet! Muuten tulee ongelmia, olen sen itse nähnyt. Ennenkuin asiakkaat ja ovimiehet ovat "tuttuja" keskenään, riittää aina niitä kokeilijoita ja silloin sitä saa painia.

Ovimies on erimies... vai mitä Ringside ja Hannibal? :D

En edes jaksa uskoa että ois vaan 1 tapaus missä poke ois pahoinpidelly asiakkaan. En väitä että poket ois jotenkin mulkkuja näin yleisesti, mutta kyllähän mätiä omenoita mahtuu ammattiin kuin ammattiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom