Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika hyvin väistetty maahanmuuttoteema molemmissa tenteissä.
Käteinen oli yllättävän hyvä ja Soini veti taas pisteet kotiin. Kiviniemi ja Urpilainen puhu kyllä niin sekavia. :D
 
Menin kokeilemaan jotain vaalikonetta ja tuloksena oli että Marko Asell. Meni usko sekä politiikkaan että omiin mielipiteisiini, enemmän kuitenkin omiin mielipiteisiini. Äänestän kommunisteja taikka jotain maahanmuuttajaa ihan vaan protestina itseäni vastaan.
Väittäisin, että Asell on julkkisehdokkaista niitä vähiten huonoja. Jos puolueensa tökkii, niin sitten syytä mieluummin sitä. Vaalipiiristäsi myös Marja Tiura kannattanee huomioida.

Paras ehdokas Pirkanmaalta kuitenkin lienee Heikki Luoto (163).
 
Antakaan pirkanmaalaiset kyytiä ennekkoluuloille ja äänestäkää tämä mies eduskuntaan!

http://kipre.net/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=53

Kotipaikka: Hämeenlinna. Olen syntynyt Abidjanin kaupungissa
Norsunluurannikolla.

Olen Suomen kansalainen, naimisissa, minun vaimoni nimi on Irina Kipré, syntynyt
Hämeenlinnassa. Minulla on 3 lasta, Noël, Aaron ja Amélie. Tulin Suomeen vuonna
1992 opiskelemaan. Suomessa olen lukenut valtio-oppia ja kansainvälistä
politiikkaa Tampereen yliopistossa, LVI-tekniikkaa ammattikoulussa Porvoossa,
kansainvälistä kauppaa ammattikorkeakoulussa Tampereella ja teollisuustaloutta
Tampereen teknillisessä yliopistossa. Olen myös opiskellut muualla,
esim.geologiaa Norsunluurannikolla, matematiikkaa ja kirjanpitoa Strasbourgissa,
Ranskassa, Merenkulkua Norjassa ja Skotlannissa, kansainvälistä johtamista
Delawaressa, USA:ssa sekä projektihallintoa ja rakennustekniikkaa Oxfordissa
Iso-Britanniassa. Olen filosofian tohtori ja tuleva tekniikan tohtori tänä
vuonna 2011.


Työkokemus
Tuotantotalouden tutkija: energian, rakennusalan ja PK-yrityksien asiantuntija.
Olen tällä hetkellä tuonti-vienti yrittäjä. Olen ollut kouluttaja (yrittäjyys,
kauppa, johtaminen, markkinointi, tuotantotalous, politiikka, projektihallinto
ja ranskan kieli). Olen ollut myös suurissa firmoissa aluejohtajana esim. Xerox,
Packard Bell, Honeywell, jne. Kipre Oy:n kautta olen ollut kurssien vetäjä ja
maahanmuuttajien yritystoimikehittäjä. Olen ollut Suomen Nuori Yrittäjä vuonna
1999 kilpailusarjassa "Yhteiskunnallinen valveutuneisuus ja vastuuntunto". Olen
työllistänyt yli 3000 maahanmuuttajaa Suomessa vuoden sisällä omien metodieni
avulla.

Google myös tietää, että kaveri on juossut satasen 10,51 eli sm-tason pikajuoksija. Miten nyt Rankkuri ja kumpparit, taisi mennä jauhot suuhun? :D
 
Vaikka olen päättänyt etten persuja äänestämällä tuekaan, niin minustakin Soinin kyykyttäminen tarkoituksenhakuisesti nostamalla joka käänteessä tuo aborttiasia esiin on vähän halpaa.
Onhan se tärkeä kysymys, mutta tuskin sitä jankutettaisiin yhtälailla ellei Soini poikkeaisi asiasta niin paljon valtavirrasta.
Eli siis ei pitäisi tehdä numeroa, jos yksittäisen poliitikon kanta poikkeaa paljon valtavirrasta? Vaikka kyseessä olisi "tärkeä kysymys". Herätys.
Pakkohan sitä on kyykyttää, kun se kieltäytyy vastaamasta kysymykseen.

Ja on se nyt kumma, kun tämä suorapuheinen ja rehti kansan mies ei millään pysty sanomaan suoraan sitä katolisen dogman määräämää kantaansa. Haluaako kaveri muuttaa lainsäädäntöä vai riittääkö sille se, että abortin tekijät joutuu helvettiin ja sikiöt jonneki limboon tai mihin nyt menevätkään?
 
Antakaan pirkanmaalaiset kyytiä ennekkoluuloille ja äänestäkää tämä mies eduskuntaan!

http://kipre.net/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=53

Google myös tietää, että kaveri on juossut satasen 10,51 eli sm-tason pikajuoksija. Miten nyt Rankkuri ja kumpparit, taisi mennä jauhot suuhun? :D

Siinä on esimerkkiä muille maahanmuuttajille!! On tuolla kyllä hauskojakin kirjoituksia :D , esimerkiksi:

Menin Lappiin katsomaan poroja ja porot katsoivat, mitä musta mies tekee
täällä Suomessa? Se oli varmaankin ensimmäinen kerta, kun porot näkivät
afrikkalaisen miehen ja ne pitivät minusta paljon. Lappi oli hyvä, mutta ainakin
900 miljardia hyttystä jahtasi minua. Luulin, että hyttyset söivät minua koska
olen afrikkalainen, mutta lappilaiset sanoivat, että ne syövät kaikkia ihmisiä.
Minun kokemukseni mukaan porot ovat hyviä, mutta hyttyset huonoja.
 
Latelet tekstiä ilman, että perustelet asioita juuri mitenkään. Esimerkiksi mikä on tämä uhka johon viittaat, jolta Suomi tulee pelastaa? Lisäksi, jos valtio ei osaisi kohdistaa resursseja oikein, niin Suomesta ei olisi ikinä tullut hyvinvointivaltiota, jossa elintaso on yksi maailman korkeimmista sillä valtion rooli on talouspolitiikassa aina ollut Suomessa vahva. Tosin kehityskulku on muuttunut 80-luvulta eteenpäin.

Tässä on hyvää keskustelua aiheesta eri näkökulmista, kannattaa kuunnella:
http://areena.yle.fi/audio/1301558826208

Uhka josta puhuin on tuleva eläkekriisi ja valtion velkaantuminen. kts. linkki eläkekriisistä. http://www.taloussanomat.fi/raha/2010/01/24/elakkeista-on-luvattu-liikoja/20101068/139 Suomeen on pakko saada talouskasvua ja uusia vientiyrityksiä jotta noista selvitään. En löytänyt linkkiä enää siihen juttuun, mutta Kauppalehdessä oli juttua tuosta 50 "pikkunokiasta" jotka toisivat työpaikkoja ja verotuloja tarpeeksi. Tai jos Suomella olisi oma raha, niin valtiohan voisi painaa rahaa ja maksaa niillä eläkkeet! Sitten painettaisiin rahaa vielä valtion velkoihin ja budjettivajeeseen. Siinä tosin voisi alkaa inflaatio juoksemaan...

Neuvostoliitossa ja Pohjois-Koreassa valtio kohdistaa kaikki resurssit ja ei se toimi. Suomessakin hyvinvoinnin on luonut yksityinen sektori valtion väliintulosta huolimatta, mm. Nokia 90-luvun laman jälkeen. Resurssien kohdistaminen on liian monimutkainen ja iso asia, jotta byrokraatit osaisivat sen järjestää paremmin kuin vapaat markkinat.

Suomen elintaso ei todellakaan ole maailman korkeimpia. Sekoitat sen nyt näihin nollatutkimuksiin "elämänlaadusta".

Mitä mieltä olet muuten Suomen tilanteesta? Vientitase on positiivinen, mutta valtio ja yksityinen sektori velkaantuvat.
 
Uhka josta puhuin on tuleva eläkekriisi ja valtion velkaantuminen. kts. linkki eläkekriisistä. http://www.taloussanomat.fi/raha/2010/01/24/elakkeista-on-luvattu-liikoja/20101068/139 Suomeen on pakko saada talouskasvua ja uusia vientiyrityksiä jotta noista selvitään. En löytänyt linkkiä enää siihen juttuun, mutta Kauppalehdessä oli juttua tuosta 50 "pikkunokiasta" jotka toisivat työpaikkoja ja verotuloja tarpeeksi. Tai jos Suomella olisi oma raha, niin valtiohan voisi painaa rahaa ja maksaa niillä eläkkeet! Sitten painettaisiin rahaa vielä valtion velkoihin ja budjettivajeeseen. Siinä tosin voisi alkaa inflaatio juoksemaan...

Neuvostoliitossa ja Pohjois-Koreassa valtio kohdistaa kaikki resurssit ja ei se toimi. Suomessakin hyvinvoinnin on luonut yksityinen sektori valtion väliintulosta huolimatta, mm. Nokia 90-luvun laman jälkeen. Resurssien kohdistaminen on liian monimutkainen ja iso asia, jotta byrokraatit osaisivat sen järjestää paremmin kuin vapaat markkinat.

Suomen elintaso ei todellakaan ole maailman korkeimpia. Sekoitat sen nyt näihin nollatutkimuksiin "elämänlaadusta".

Mitä mieltä olet muuten Suomen tilanteesta? Vientitase on positiivinen, mutta valtio ja yksityinen sektori velkaantuvat.

Eläkekriisi ei ainakaan suuremmalla aikavälillä näytä ihan niin veret seisauttavalta kuin mainostetaan; totuttu hyvä huoltosuhde heikkenee toki hetkellisesti, mutta suuret ikäluokat siirtyvät ajasta iäisyyteen 2030-2040 mennessä. Tällöin meistä tulee yksi kaikkien aikojen varakkaimmista ikäluokista perintöjen ja itse kerätyn varallisuuden vaikutuksesta. Ja juna kulkee.
 
Uhka josta puhuin on tuleva eläkekriisi ja valtion velkaantuminen. kts. linkki eläkekriisistä. http://www.taloussanomat.fi/raha/2010/01/24/elakkeista-on-luvattu-liikoja/20101068/139 Suomeen on pakko saada talouskasvua ja uusia vientiyrityksiä jotta noista selvitään. En löytänyt linkkiä enää siihen juttuun, mutta Kauppalehdessä oli juttua tuosta 50 "pikkunokiasta" jotka toisivat työpaikkoja ja verotuloja tarpeeksi. Tai jos Suomella olisi oma raha, niin valtiohan voisi painaa rahaa ja maksaa niillä eläkkeet! Sitten painettaisiin rahaa vielä valtion velkoihin ja budjettivajeeseen. Siinä tosin voisi alkaa inflaatio juoksemaan...

Neuvostoliitossa ja Pohjois-Koreassa valtio kohdistaa kaikki resurssit ja ei se toimi. Suomessakin hyvinvoinnin on luonut yksityinen sektori valtion väliintulosta huolimatta, mm. Nokia 90-luvun laman jälkeen. Resurssien kohdistaminen on liian monimutkainen ja iso asia, jotta byrokraatit osaisivat sen järjestää paremmin kuin vapaat markkinat.

Just.

Kuuntelitko sitä linkkiä, joka aiemmassa viestissä oli? Siinä tuota asiaa perattiin jonkin verran auki. Rahatalousjärjestelmä ei ole mikään barter johon on vaan lyöty rahaa sekaan.

Suomen elintaso ei todellakaan ole maailman korkeimpia. Sekoitat sen nyt näihin nollatutkimuksiin "elämänlaadusta".

Mitä mieltä olet muuten Suomen tilanteesta? Vientitase on positiivinen, mutta valtio ja yksityinen sektori velkaantuvat.

Ostovoimakorjatun BKT:n osalta Suomi on viime vuosien osalta sijalla 19-25 riippuen tutkimuksesta. Ruotsi, joka on kansantalouden osalta jokseenkin verrattavissa Suomeen, on yleensä muutamia pykäliä Suomea ylempänä ja siellä on mm. kovempi verotus. Norja on toki paljon Suomea korkeammalla, mutta Norjalla sattuu olemaan mustaa kultaa. Ja kovempi verotus kuin Suomessa.

En sitten tiedä, että millä sijalla Suomen pitäisi mielestäsi olla. Omasta mielestäni asetelma on varsin hyvä ja samaa mieltä oli, ehkä hivenen yllättäen, myös Sixten Korkman.

Suomen osalta nykymuotoinen EMU on rasite. Yksityinen sektori velkaantuu liikaa ja sitä pitäisi hillitä koronnostoin. Milläs hillitset, kun rahapolitiikka on viety pois omista käsistä eikä EKP taida riittäviin koronnostoihin ryhtyä.

Tosin Tuija Braxhan sanoi, ettei korkoja saa missään nimessä nostaa. Vihreät ovat niin hellyyttävän pihalla talousasioista ettei mitään rajaa.
 
Huhhuh toi pakkiksen äänestystulos. Anteeksi nyt vain että sanon tämän ääneen, mutta ei tämä ainakaan vähennä ennakkoluuloja siitä, että bodarit ovat juntteja.
 
Back
Ylös Bottom