Huhhuh toi pakkiksen äänestystulos. Anteeksi nyt vain että sanon tämän ääneen, mutta ei tämä ainakaan vähennä ennakkoluuloja siitä, että bodarit ovat juntteja.
Mitä tarkoitat "junttiudella" tässä? Ulkoista olemusta, ajatusmaailmaa, vai molempia?
Mä en ymmärrä tätä, että perussuomalaisten kannattajista yritetään tehdä jotenkin b-luokan kansalaisia. Itse olen pääkaupunkiseudulla asuva, hyvin toimeentuleva, muutenkin normaalisti elävä ja käyttäytyvä perheenisä. Entinen kokoomuksen ja tuleva perussuomalaisten äänestäjä.
Miksi näin? Siksi, että mua kiinnostaa, mihin mun maksamat verot oikein käytetään. Ja suurin epäkohta mielestäni on tällä hetkellä tämä hallitsematon pakolaismaahanmuutto, jolla näyttää olevan pohjaton rahavirta käytössään. En hyväksy sitä, että lähinnä Somalian ja Irakin alueelta tullaan tänne pakolaisstatuksella käyttämään hyväksi meidän sosiaalipolitikkaa ja -etuuksia. En hyväksy sitä, että edellä mainituista maista tullaan tänne vain tarkoituksena kupata irti kaikki mahdollinen raha, jota keksitään pyytää, ja vielä enemmänkin. Sen lisäksi en hyväksy sitä, että tarkoituksena ei ole integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan, oppia kieltä, noudattaa suomalaisia lakeja, vaan tullaan tänne ylimielisenä levittämään omaa kulttuuria ja vaatimaan omalle kulttuurille eri etuuksia. Puhumattakaan muista lieveilmiöistä, joita tämän tyyppisen maahanmuuton ympärillä pyörii. Ja vähinten hyväksyn sitä, vaaditaan suomalaisten perinteiden poistoa arkielämästä.
Sen sijaan minulla ei ole mitään työperäistä maahanmuuttoa vastaan. Päin vastoin, on mielestäni hienoa, että saadaan ulkomailta osaavaa työvoimaa erilaisiin tehtäviin. Myös Timo Soini on sanonut, että maahanmuuttajat, jotka tulevat Suomeen töihin ja maksavat normaalisti veronsa, ovat tervetulleita.
Toki en ole samaa mieltä kaikista perussuomalaisten ajamista asioista. En ole mm. EU:ta ja Euroa vastaan. Mutta koska muut puolueet eivät näytä mitään merkkejä (pakolais)maahanmuuton järkevöittämisen suhteen, niin siksi perussuomalaiset (tai Muutos 2011). Jostain on lähdettävä korjaamaan nykyistä menoa.
Tosta sun viestistä sai sen käsityksen, että pidät a) pakkislaisia b) bodareita c) perussuomalaisia juntteina. Aika kovaa yleistämistä. Mä voin heittää samanlaisen yleistyksen sinusta. Nuoresta iästäsi päätellen asut vielä kotona, et käy ansiotyössä tai olet juuri aloittanut työelämässä. Sulla ei ole hajuakaan tai kiinnostusta siitä, mihin omasi/vanhempasi verotulosi menevät. Tai miksi veroja pitää koko ajan kiristää ja kuitenkin Suomi vain velkaantuu lisää. Sinusta on vaan kiva pelata Mario Bros:ia ja hengata viikonloppusin steissillä kavereidesi Ahmedin ja Ahmedin kanssa.
No, parin viikon päästä on vaalit ja jokainen äänestää sitä puoluetta, jonka kokee sopivimmaksi itselleen. Sitten on taas neljä vuotta aikaa katsella, että miten hommat etenevät ja valita taas sen jälkeen kokemusten perusteella. Tällä hetkellä on vaan nykymeno valitettavasti nähty ja on aika katsella uusia vaihtoehtoja.