Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
Kerrotko mikä on juntin määritelmä? Mitä puoluetta pitää äänestää ettei ole juntti? Kerrotko vielä kaikenkattavat elämänohjeet kuinka voin elää loppuelämäni siten, ettei suomalaisia ja eritoten bodareita vain leimaisi ennakkoluulot junttiudesta.

En, en jaksa vaivautua. Voit miettiä noita asioita itse.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ole haukkunut täällä ketään vielä suoraan juntiksi, olen puhunut junttimaisuudesta, sekä ennakkoluuloista. Jos LJLJ laittaa mulle provoilevasti, että kerro mulle elämänohjeet, niin luuletteko että vastaan? Ainoastaan SirMax on haukkunut mua täällä paskanjauhajaksi, mikä ei pidä paikkansa. Nyt järki käteen.
Mulla olisi vaikka kuinka paljon puhuttavaa näistä asioista, mutta internetin keskustelupalsta ei ole mulle se mieluisin paikka sitä tehdä.
 
Mistä voit pojankloppi päätellä että minulla on ennakkoluuloja? Oisko mahdollista että olisi vaikka elämänkokemusta minkä perusteella olen muodostanut omat mielipiteeni. Olen asunut viidessä eri maassa ja matkustellut paljon ja tutustunut erilaisiin kulttuureihin. Ootteko koskaan et vihervasemmisto femakot tai mitkä lie hinttarit koskaan miettinyt rationaalisesti asioita, esim maahanmuutto ja ulkomaanapu? Kannattaisi varmaan ottaa noi pinkit lasit pois silmiltä ja nähdä oikeaa maailmaa. Yksi kysymys kaikille vihervasemmiston edustajille että miten te pystytte kieltämään kaikki faktat? Esim. kaikki tilastot ja kaikki mitä muissa maissa on tapahtunut? Miten se onnistuu?
 
^ täytyy kyllä sanoa että viestisi olisi aavistuksen verran uskottavampi jos osaisit käyttää edes jossain määrin asiallista kieltä :)
 
Mistä voit pojankloppi päätellä että minulla on ennakkoluuloja? Oisko mahdollista että olisi vaikka elämänkokemusta minkä perusteella olen muodostanut omat mielipiteeni. Olen asunut viidessä eri maassa ja matkustellut paljon ja tutustunut erilaisiin kulttuureihin. Ootteko koskaan et vihervasemmisto femakot tai mitkä lie hinttarit koskaan miettinyt rationaalisesti asioita, esim maahanmuutto ja ulkomaanapu? Kannattaisi varmaan ottaa noi pinkit lasit pois silmiltä ja nähdä oikeaa maailmaa. Yksi kysymys kaikille vihervasemmiston edustajille että miten te pystytte kieltämään kaikki faktat? Esim. kaikki tilastot ja kaikki mitä muissa maissa on tapahtunut? Miten se onnistuu?

Nyt sä olet ihan pihalla. Mä en ole missään vaiheessa sanonut, että sulla on ennakkoluuloja. Sanoin että äänestystulos tuskin vähentää ennakkoluuloja siitä, että bodarit ovat juntteja ja tämä varmasti pitää paikkansa. Mieti nyt kun tänne tulee joku sun mainitsema "vihervasemmisto femakko" tai joku muu ei perussuomalaisten kannattaja, jolla on mielikuva bodareista juntteina, katsomaan äänestystulosta, niin luuletko ettei kyseinen äänestystulos vain vahvista heidän "bodarit on juntteja" mielikuviaan?
Käsket myös mun ottamaan pinkit lasit pois silmiltä, vaikka et tiedä mun arvomaailmasta muuta, kuin sen etten ole perussuomalaisten kannattaja. Voin kertoa sulle että olen kaukana vihervasurista, joten en osaa vastata noihin kysymyksiisi. Se että sä puhut täällä tolla tyylillä perussuomalaisten puolesta tekee muuten vaan hallaa koko puolueelle, sekä vahvistaa negatiivisia mielikuvia puolueen kannattajista.
 
Kannattaa kiinnittää huomiota tarkemmin siihen KUKA siinä haastattelussa sanoi mitäkin. Kullakin oli hyvin erilainen koulutustausta (varmaankin) ja lisäksi institutionaalinen asema.

Se mitä siinä todettiin tutkijan toimesta vaihtotaseen osalta oli se, että taloutensa ns. hyvin hoitavilla on vaihtotaseen ylijäämä jota offsettaa taloutensa ns. huonosti hoitavien valtioiden vaihtotaseen alijäämä.

Se miten eurosta tässä "hyödytään" on se, etteivät valtiot kuten Kreikka voi hyödyntää valuuttapolitiikkaa pyrkimällä vaikuttamaan esim. vaihtotaseeseensa. Lisäksi kun EU:sta puuttuvat redistributatiiviset instituutiot (joita esimerkiksi USA:ssa liittovaltiohallitus edustaa) saadaan nykymuotoinen sotku aikaiseksi. Lisäksi, kuten se Ålandsbankenin varainhoitaja totesi (vai oliko se Korkman), Euroopasta puuttuu sellainen solidaarisuus, että ihan samanlaisia instituutioita ei varmaankaan edes saada aikaiseksi kuin mitä USA:ssa on. Tämä tulee selväksi esimerkiksi persujen retoriikassa, jossa puhutaan rahan lapioimisesta Kreikkaan yms ja tämähän menee pertti perussuomalaiseen läpi kuin häkä.

Kelluvat valuuttakurssit ovat ongelmallisia. Kätevintä olisi, että vaihdon välineenä käytettäisiin jotakin minkä arvoon ei pystyttäisi vaikuttamaan. Delvalvaatiot ovat myös ongelmallisia, koska sen avulla pystyy peittämään heikkouksia ja kilpailu ei toimi niin hyvin.
 
Eipä tule äänestettyä, täysin turhaa. Ei se yksi oma ääni mitään tee (ja kaikki eivät ajattele näin, joten turha tulla pätemään, että mitä jos kaikki ajattelis näin, eikä kukaan äänestäis")
 
Mistä voit pojankloppi päätellä että minulla on ennakkoluuloja? Oisko mahdollista että olisi vaikka elämänkokemusta minkä perusteella olen muodostanut omat mielipiteeni. Olen asunut viidessä eri maassa ja matkustellut paljon ja tutustunut erilaisiin kulttuureihin. Ootteko koskaan et vihervasemmisto femakot tai mitkä lie hinttarit koskaan miettinyt rationaalisesti asioita, esim maahanmuutto ja ulkomaanapu? Kannattaisi varmaan ottaa noi pinkit lasit pois silmiltä ja nähdä oikeaa maailmaa. Yksi kysymys kaikille vihervasemmiston edustajille että miten te pystytte kieltämään kaikki faktat? Esim. kaikki tilastot ja kaikki mitä muissa maissa on tapahtunut? Miten se onnistuu?

SirMax sä oot täysin kujalla :david: ja sä vaan vahvistat mielipidettä siitä minkälainen on persujen kannattaja. Joten onneksi olkoon siitä. Voisit myös keksiä uusia juttuja, alkaa olemaan vanhoja noi sun "olen matkustanut ja asunut siellä ja siellä tutustunut siihen ja siihen". Todella väsynyttä tekstiä. Sinä se vaikutut ainakin juttujes perustella olevan se pojankloppi. Kaiva se pää vittuun sieltä perseestä ja tajua, että jos joku ei äänestä persuja, ei tarkoita sitä että haluaisi kuitenkaan rahdata tänne maailman kaikki turvapaikanhakijat.
 
Olenko jossain kohtaan sanonut että kaikkien pitäisi äänestää vain ja ainoastaan Perussuomalaisia? Ihmettelen lähinnä vain sitä ketkä voi äänestää korruptoitunutta henkilöä tai täysin idioottia, esim Lehtomäki, Brax, Thors ja sitä rataa. Taitaa Disgust olla kateellinen ku jollain on ollut mahdollisuus nähdä maailmaa. Toi turvapaikanhakijat on vain yksi kohta mikä pitää korjata Suomessa, on monta muutakin kohtaa mitkä pitää korjata. P. S en ole bodari!!! Olen kamppailulajien ystävä.
 
En, en jaksa vaivautua. Voit miettiä noita asioita itse.

Kerro nyt ihmeessä edes miltä tuon gallupin jaukauman tulisi mielestäsi näyttää, että tulos vähentäisi ennakkoluuloja bodareiden junttiudesta.

Olisi ollut myös mielenkiintoista kuulla määritelmäsi siitä, millainen henkilö on juntti. Tuollaisenaan tuo lausahduksesi:

Huhhuh toi pakkiksen äänestystulos. Anteeksi nyt vain että sanon tämän ääneen, mutta ei tämä ainakaan vähennä ennakkoluuloja siitä, että bodarit ovat juntteja.

jättää vain kysymyksiä.
 
Olenko jossain kohtaan sanonut että kaikkien pitäisi äänestää vain ja ainoastaan Perussuomalaisia? Ihmettelen lähinnä vain sitä ketkä voi äänestää korruptoitunutta henkilöä tai täysin idioottia, esim Lehtomäki, Brax, Thors ja sitä rataa. Taitaa Disgust olla kateellinen ku jollain on ollut mahdollisuus nähdä maailmaa. Toi turvapaikanhakijat on vain yksi kohta mikä pitää korjata Suomessa, on monta muutakin kohtaa mitkä pitää korjata. P. S en ole bodari!!! Olen kamppailulajien ystävä.

Missä kohtaa "ihmettelit lähinnä vain sitä ketkä voi äänestää korruptoitunutta henkilöä tai täysin idioottia, esim Lehtomäki, Brax, Thors ja sitä rataa"? Aloit vaan jauhamaan ihme paskaa sun ulkomaanreissuista ja pinkeistä laseista. Suollat täällä samaa mitä suollat maahanmuuttoketjussakin, joten jos vaikka pidättäytyisit siellä.
 
Noi ulkomaanreissut tuli siintä että ei ole ennakkoluuloja, kaikki perustuu kokemukseen. Aika moni ihminen ajattelee että kaikki Perussuomalaisten äänestäjät on samanlaisia, veikkaan että tämä johtuu lehdistöstä osittain koska ei osata muodostaa omaa käsitystä vaan luetaan lehdestä että mitä mieltä ollaan.
 
Huhhuh toi pakkiksen äänestystulos. Anteeksi nyt vain että sanon tämän ääneen, mutta ei tämä ainakaan vähennä ennakkoluuloja siitä, että bodarit ovat juntteja.

Mitä tarkoitat "junttiudella" tässä? Ulkoista olemusta, ajatusmaailmaa, vai molempia?

Mä en ymmärrä tätä, että perussuomalaisten kannattajista yritetään tehdä jotenkin b-luokan kansalaisia. Itse olen pääkaupunkiseudulla asuva, hyvin toimeentuleva, muutenkin normaalisti elävä ja käyttäytyvä perheenisä. Entinen kokoomuksen ja tuleva perussuomalaisten äänestäjä.

Miksi näin? Siksi, että mua kiinnostaa, mihin mun maksamat verot oikein käytetään. Ja suurin epäkohta mielestäni on tällä hetkellä tämä hallitsematon pakolaismaahanmuutto, jolla näyttää olevan pohjaton rahavirta käytössään. En hyväksy sitä, että lähinnä Somalian ja Irakin alueelta tullaan tänne pakolaisstatuksella käyttämään hyväksi meidän sosiaalipolitikkaa ja -etuuksia. En hyväksy sitä, että edellä mainituista maista tullaan tänne vain tarkoituksena kupata irti kaikki mahdollinen raha, jota keksitään pyytää, ja vielä enemmänkin. Sen lisäksi en hyväksy sitä, että tarkoituksena ei ole integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan, oppia kieltä, noudattaa suomalaisia lakeja, vaan tullaan tänne ylimielisenä levittämään omaa kulttuuria ja vaatimaan omalle kulttuurille eri etuuksia. Puhumattakaan muista lieveilmiöistä, joita tämän tyyppisen maahanmuuton ympärillä pyörii. Ja vähinten hyväksyn sitä, vaaditaan suomalaisten perinteiden poistoa arkielämästä.

Sen sijaan minulla ei ole mitään työperäistä maahanmuuttoa vastaan. Päin vastoin, on mielestäni hienoa, että saadaan ulkomailta osaavaa työvoimaa erilaisiin tehtäviin. Myös Timo Soini on sanonut, että maahanmuuttajat, jotka tulevat Suomeen töihin ja maksavat normaalisti veronsa, ovat tervetulleita.

Toki en ole samaa mieltä kaikista perussuomalaisten ajamista asioista. En ole mm. EU:ta ja Euroa vastaan. Mutta koska muut puolueet eivät näytä mitään merkkejä (pakolais)maahanmuuton järkevöittämisen suhteen, niin siksi perussuomalaiset (tai Muutos 2011). Jostain on lähdettävä korjaamaan nykyistä menoa.

Tosta sun viestistä sai sen käsityksen, että pidät a) pakkislaisia b) bodareita c) perussuomalaisia juntteina. Aika kovaa yleistämistä. Mä voin heittää samanlaisen yleistyksen sinusta. Nuoresta iästäsi päätellen asut vielä kotona, et käy ansiotyössä tai olet juuri aloittanut työelämässä. Sulla ei ole hajuakaan tai kiinnostusta siitä, mihin omasi/vanhempasi verotulosi menevät. Tai miksi veroja pitää koko ajan kiristää ja kuitenkin Suomi vain velkaantuu lisää. Sinusta on vaan kiva pelata Mario Bros:ia ja hengata viikonloppusin steissillä kavereidesi Ahmedin ja Ahmedin kanssa.

No, parin viikon päästä on vaalit ja jokainen äänestää sitä puoluetta, jonka kokee sopivimmaksi itselleen. Sitten on taas neljä vuotta aikaa katsella, että miten hommat etenevät ja valita taas sen jälkeen kokemusten perusteella. Tällä hetkellä on vaan nykymeno valitettavasti nähty ja on aika katsella uusia vaihtoehtoja.
 
Aika moni ihminen ajattelee että kaikki Perussuomalaisten äänestäjät on samanlaisia, veikkaan että tämä johtuu lehdistöstä osittain koska ei osata muodostaa omaa käsitystä vaan luetaan lehdestä että mitä mieltä ollaan.

Mun mielestä perussuomalaisten stereotyyppinen äänestäjä on juuri sunlainen. Se on mun oma käsitys.
 
Tarkoitan junttiudella ajatusmaailmaa, sehän on se mikä merkitsee, toki se voi vaikuttaa myös esim. pukeutumiseen.

Juntista voisin sanoa mm. seuraavaa ; antautuminen populismille ja "uskotaan mitä halutaan" mentaliteetti välittämättä realiteeteista, ennakkoluulot ja negatiivinen suhtautuminen vieraaseen ja uuteen, toisten tuomitseminen ilman että halutaan ottaa asioista selvää ts. "itse teen oikein nuo muut ovat urpoja eikä mua edes kiinnosta miksi ne niin tekee", mustavalkoinen ajattelutapa, monimutkaisten asioiden liika yksikertaistaminen ja katsominen vain yhdestä nakökulmasta, muiden kulttuurien ymmärtämättömyys, sekä vähäinen kiinnostus yleensäkkin vieraisiin ja uusiin asioihin, siis asioihin jotka eivät välttämättä kuulu juntin jokapäiväiseen elämään. Asioiden yhteyksien ymmärtämättömyys, lyhytnäköisyys jne. Korostan vielä että tietämättömyys on etenkin asia joka kuuluu junttiuteen ja tähän kuuluu olennaisesti se ettei junttia kiinnostakkaan tietää. Tossa jotain.
SirMax vaikuttaa mun mielestä aika juntilta sen viimeaikaisten kirjotusten perusteella esim. jutut "Naispuoliset nerot, miksi heitä ei ole?" ketjussa. Huom. en väitä että kaikki perussuomalaisten kannattajat olisivat juntteja, uskon vain että heitä on persujen keskuudessa enemmän kuin muiden puolueiden kannattajien keskuudessa. Tämä on myös ihan yleinen mielikuva ja siksi sanoin että tämä pakkiksen äänestystulos tuskin vähentää ennakkoluuloja bodareista juntteina. Oliko nyt tarpeeksi rautalangasta väännetty?
 
Back
Ylös Bottom