Minua vituttaa miten Jani Toivola on joka helvetin paikassa näin vaalien alla. Taitaa olla lottovoitto olla musta homoseksuaali nykypäivän Suomessa.
http://www.iltalehti.fi/vaalit/2011030113280485_vl.shtml
http://www.halla-aho.com/scripta/jani_toivolan_vaalikampanja.html
Ilmaista vaalimainontaa ja mustamaalausta.
Katoin ton A-talkin Yle Areenasta. Ihan hyvinhän toi Kike veti. Ennakkotietojen valossa odotin jotain täydellistä rimanalitusta. Olihan noilla kaikilla neljällä omat puutteensa jokaisella, mutta eihän noi mitään ammattipoliitikkoja olleetkaan.
Jäi itelle päälimmäisenä mieleen toi Jani Toivolan itkuvirsi homot ja kirkko -asiasta. Toi koko hommahan kiteytyy yhteen asiaan: lapsikaste. Vanhemmat kastaa lapsensa, kuten tässä maassa pääsääntöisesti tapana on, seurakunnan jäseniksi. Epäilen, että jos ev.lut. kirkolla ei olisi lapsikastetta ja kasteen saisi aikasintaan esim. 15-vuotiaana, ei Jani Toivola, eikä moni muukaan, koskaan olisi seurakuntaan liittynytkään. Toi lapsikastehan vaan on helvetin hyvä tapa kirkolle "sitoa" lapset jäseniksi. Näinollen suurin osa täysi-ikäisiksi ehtineistä vielä yhä edelleen on seurakunnan jäseniä aloittaessaan työelämän ja sitäkautta kirkollisveron maksamisen. Eikö seurakuntaan kuulumisessa oleellisinta olisi kuitenkin se, että uskoo pyhään kolminaisuuteen, raamattuun jne? Lapsihan uskoo tiettyyn ikään asti kaiken mitä vanhemmat hänelle opettavat ja siksi lapsikaste on mielestäni väärin. "Ikäraja" voisi olla korkeampikin kuin tuo 15-vuotta, koska kirkosta eroamisen ikärajakin on 18-vuotta.
Ei uskomiseen oikeasti edes tarvita kirkon kaltaista instituutiota. Kannatan kirkon ja valtion eroa. Uskon että se olisi hyväksi jopa kirkolle itselleen. Hyväksi siksi, että silloin kirkko voisi julistaa oppiaan niin kuin se raamatussa opetetaan. Nythän kirkko on käytännössä sidottu vallitsevaan aikaan ja sen tapoihin. Kirkon on pakko sopeutua yhteiskunnan muutoksiin mahdollistaakseen olemassa olonsa ja mahdollisimman suuren verotuoton itselleen, mikä ei liene sitä mitä aikanaan tarkoitettiin. Miksei kukaan muuten itke sen perään, kuinka muissa, suomessa vähemmistössä olevissa uskonnoissa homoseksuaaleja kohdellaan?
Olen itse eronnut kirkosta enkä ole mikään asiantuntija uskonasioissa. Olen julkisuudessa käydystä keskustelusta ymmärtänyt, että kun kerran evankelisluterilainen kirkko perustuu raamattuun, jonka uusin osa on kirjoitettu käsittääkseni about 2000 vuotta sitten ja kyseinen kirjahan ei voi muuttua, se on mahdotonta. Jos tässä kirjassa kerran homous on syntiä, ei se siitä muuksi muutu. Jokainen vetäköön tämän ja muiden epäkohtien kohdalla omat johtopäätöksensä siitä haluaako olla mukana kirkon toiminnassa vai ei. Jos raamatun mukaan heterous olisi syntiä, en olisi televisiossa huutamassa oikeuksieni perään, vaan eroaisin ko. instituutiosta, ellen olisi sitä jo tehnyt.
Mutta joo, tää ei nyt enää liittynyt eduskuntavaaleihin.