Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kauhea on uho, mutta saa nähdä, jääkö käteen tuluskukkaroa enempää.

Olen seurannut tätä keskustelua pitkään sivusta. Täällä ja muuallakin on moni yrittäjä kertonut äänestävänsä Kokoomusta. Itseäni ei henk.koht. kiinnosta pätkääkään kuka äänestää ja ketä.

Osallistuin eilen Tampereella Perussuomalaisten seminaariin aiheena Suomalainen työ - hyvinvoinnin edellytys. Yhtenä puhujista oli Suomen pienyrittäjien ( http://www.pienyrittajat.fi/ ) puheenjohtaja Harri Jyrkiäinen. Hän sanoi suoraan kysyttäessä, että nykyinen hallitus ei ole edistänyt pienyrittäjän asemaa lainkaan. Samaan hengenvetoon hän totesi ettei Suomessa ole poliittista puoluetta, joka ajaisi yrittäjien asiaa heidän näkökulmastaan. Ongelmakohdiksi hän mainitsi mm. yrittäjien sosiaaliturvan, ALV-korotukset ja energiaverojen korotukset. Kaksi jälkimmäistä ovat hänen mukaansa ajaneet useat pienyrittäjät konkurssiin.

Tahdoin tuoda tämän vain julki, koska täällä Kokoomusta on tuotu esiin yrittäjien puolueena.
 
Laitetaan vaikka tähän, kun tuli loistava kirjoitus internetissä vastaan tänään:

"Neuvostoliitto oli autoritäärinen diktatuuri, jossa valtio kontrolloi jäsentensä niin taloudellisia kuin individualistisia vapauksiakin. Tässä asiassa se pystyi olemaan jopa täysin avoin ja rehellinen, koska oppirakennelma ja todellisuus kävivät yksiin: kommunistisessa ideaalissa yksilölliset ja taloudelliset vapaudet ovat minimissään (ts. markkinoita ei ole ja Uusi Ihminen asettaa kaikessa yhteisön edun oman etunsa edelle) ja Neuvostoliiton todellisuudessa yksilölliset ja taloudelliset vapaudet olivat niin ikään pieniä (ts. valtaa pitävä puolue toteutti väkivaltakoneistolla sekä suunnitelmataloutta että poliittisten/moraalisten mielipiteiden pakotettua yhtenäistämistä).

Jos minä nyt katson mitä asioita persut ajavat niin minä näen, että siellä niin ikään halutaan kontrolloida, rajoittaa ja valvoa niin yksilöiden taloudellista itsemääräämisoikeutta kuin homogenisoida yhteiskunta yhteisen ylhäältä pakotetun moraalioppirakennelman sisälle. Ainoastaan se motiivi siis eroaa, mutta tavoite on sama: autoritäärinen valtiota ja yhteisöä korostava järjestelmä, joka ei halua sen paremmin poikkeavia mielipiteitä kuin poikkeavia yksilöitäkään joukkoonsa.

Minä luokittelen järjestelmät siis yksilöiden vapausasteiden mukaan. Siten niin Neuvostoliitto, Natsi-Saksa, Pinochetin Chile kuin mullahien Irankin joutuvat kaikki siihen samaan arkistolokeroon: autoritääriset diktatuurit, joissa on olemattomat taloudelliset, poliittiset ja mielipiteenvapaudet. En näe mitään hyötyä miettiä noiden valtiojärjestelmien johtajien väitettyjä motiiveja toiminnalleen etenkin kun se yleensä on tosiasiassa täyttä teatteria ja ainoastaan väline sen vallan keskittämiseen. Se on ihan sama huseeraako siellä poliittiset komissaarit vai etuoikeutettuja monopoleja nauttivat kaivosyhtiöt jos lopputulos on se, että suutaan ei saa avata ja henki tai omaisuus säilyy vain armosta.

Nuo ovat kaikki ääriesimerkkejä, mutta kyse ei ole mistään muusta kuin aste-erosta. Persut ovat kontrolloivan vahvan valtion kannalla, jonka lonkerot se haluaa ulottaa syvälle niin talouselämään kuin ihmisten koteihinkin. Mikä tässä siis nyt on vaiketa? Persuthan ovat tässä täysin avoimia itsekin niistä tavoitteistaan, joten sekä he että minä olemme mielestäni täysin samaa mieltä siitä mikä on persujen tavoite. He tietenkin luonnollisesti ajattelevat sen kontrollin Hyvänä Asiana ja siten puhuvat yhteisön merkityksestä, järjestyksestä, isänmaallisuudesta, kristillisyydestä, kasvatuksesta, pääoman suitsimisesta, globalisaation torjumisesta, "rötösherrojen ja rikollisten kuriin laittamisesta" jne. Minä taas näen nuo negatiivisina asioina, koska persujen toteutus vie kontrolliyhteiskuntaan ja vähentää yksilöiden oikeutta määrätä itsestään, mielipiteistään ja omaisuudestaan.

Persut ovat siis individualistista ja monimuotoista yksilökeskeistä globaalia maailmaa vastaan. He näkevät sen pahana ja pelottavana, jota vastaan on taisteltava. Minä taas nimenomaan asetan yksilön ja yksilön oikeudet etusijalle ja siten globaalisti toimiva kosmopoliittinen individualisti on päinvastoin tavoiteltava hyvä asia.

Vähemmän yksilönvapauksia huono, enemmän yksilönvapauksia hyvä. Siinä se."
 
Minä olen Persujen kannattaja ja kannatan mahdollisimman paljon yksilönvapauksia. Omasta mielestä Persujen ja esim. Adolfista puhuminen samassa lauseessa on vain propagandaa, yritetään mustamaalata. En kannata yhden ja ainoan oikean puolueen mallia (Kiina), mutta sitä ei voi kukaan kiistää että nyt tarvitaan Persuja Suomessa, nämä nykyiset puolueet on tehnyt sellaisia "rikoksia" kansaa vastaan että sinne pitää saada uusia ajatuksia ja "maalaisjärkeä". Toivon hartaasti että Persut saisi korjattua edes osan näistä isoista ongelmista mitä Suomessa on tällä hetkellä, olen päättänyt itse että katson nämä vaalit ja seuraavat vaalit ja sitten muutan Suomesta pois. En halua elää semmoisessa Suomessa missä on samoja ongelmia kuin esim. Pariisissa. Yksi tärkeimmistä asioista mikä Suomessa on tällä hetkellä vialla on sananvapaus, se on kaikista eri laista tärkein.
 
Persuthan ovat tässä täysin avoimia itsekin niistä tavoitteistaan, joten sekä he että minä olemme mielestäni täysin samaa mieltä siitä mikä on persujen tavoite. He tietenkin luonnollisesti ajattelevat sen kontrollin Hyvänä Asiana ja siten puhuvat yhteisön merkityksestä, järjestyksestä, isänmaallisuudesta, kristillisyydestä, kasvatuksesta, pääoman suitsimisesta, globalisaation torjumisesta, "rötösherrojen ja rikollisten kuriin laittamisesta" jne. Minä taas näen nuo negatiivisina asioina, koska persujen toteutus vie kontrolliyhteiskuntaan ja vähentää yksilöiden oikeutta määrätä itsestään, mielipiteistään ja omaisuudestaan.

Aamen! Jokaisen pitäisi äänestää sitä puoluetta, jonka tavoitteet kokee sopivan omaan arvomaailmaan. Ja siitä puolueesta sitä edustajaa, jonka asialistalla on eniten niitä kohtia, joita itse haluaa potkittavan eteenpäin.

Sen verran Perussuomalaisista, että vaalivoittoahan voidaan pitää jo varmana, koska viime eduskuntavaaleissa vuonna 2007 kannatus oli 4,05 %, kunnallisvaaleissa 2008 5,39 % ja europarlamenttivaaleissa 2009 9,79%. Se mitä se vaalivoitto merkitsee on sitten toinen juttu. Väittäisin, että tämä tulollaan oleva voitto tulee olemaan puolueen tähän astisen historian yksi vaikeimmista paikoista. Tavallaan se tulee olemaan vedenjakaja siinä mielessä, että kuinka paljon tuosta menestyksestä puolue pystyy säilyttämään vaalien jälkeen. Hallitukseen on vielä pitkä matka, mutta jos/kun Perussuomalaiset on mukana seuraavassa hallituksessa, uskoisin että osa kannattajista tulee pettymään jo senkin vuoksi, että hallitusyhteistyö vaatii kompromisseja ja niitä kompromisseja tulee olemaan paljon. Perussuomalaisten äänestäjille nämä kompromissit ovat vaikeampia ymmärtää ja hyväksyä kuin ns. vanhojen puolueiden kannattajille, jo pelkästään siitä syystä, että "vanhojen puolueiden" ohjelmat eivät ole niin kaukana toisistaan, kuin mitä perussuomalaisten vaaliohjelma, jota voisi ehkä kuvailla suorasanaiseksi, on niistä. Eli siis Perussuomalaisilla on niin selkeät tavoitteet, että tavan mieskin ne ymmärtää, jos hakee vain käsiinsä tuon ohjelman. Sitä tavan miehen voi olla vaikea ymmärtää, että vaalivoiton jälkeen asiat eivät enää olekaan niin yksinkertaisia.

Kuten jo totesin, en ole kiinnostunut siitä mitä kukakin äänestää. Itse liityin tähän Perussuomalaisten hienoon (omasta mielestäni) puolueeseen vuonna 2003. Enkä rehellisesti osaa sanoa, mitä puoluetta äänestäisin jos Perussuomalaisia ei olisi. Halosta vastaan olen äänestänyt molemmissa pressanvaaleissa toisella kierroksella. Itselleni tärkeitä kysymyksiä näissä vaaleissa satunnaisessa järjestyksessä mainittuna ovat mm. maahanmuuttopolitiikka, EU-politiikka, ilmasto- ja energiapolitiikka, byrokratian karsiminen sekä nimenomaan tämä "rötösherrat ja rötöskansalaiset kiikkiin", eli tuomiot ja rangaistukset tulisi olla yleistä oikeustajua tyydyttäviä. Näitä en nyt tämän tarkemmin käy läpi, koska muuten tulisi helposti tekstiä useamman A4:n verran.

Vaikka olen puolueen jäsen, en ole koskaan yrittänyt käännyttää ketään äänestämään Perussuomalaisia. Jokaisen tulee itse ottaa selvää vaihtoehdoista ja valita itselleen paras vaihtoehto. Toki olen usein kertonut omia mielipiteitäni ja Perussuomalaisten yleisiä linjauksia ja kantoja parhaan kykyni mukaan tai toimittanut/jakanut materiaalia sitä pyydettäessä. Jotenkin tuosta käännyttämisestä tulee vaan niin mieleen Jehovat ja muut ovelta ovelle kiertelijät.

Eli siis ne, jotka kokevat Perussuomalaiset omakseen ja tuntevat mm. tuon vaaliohjelman asiasisällön, ei muuta kuin äänestämään. Ne jotka huutavat kilpaa äänestävänsä Perussuomalaisia vain esimerkiksi paljon esillä olleen maahanmuuttokeskustelun vuoksi, suosittelen lukemaan tuon vaaliohjelman. Se löytyy täältä http://www.perussuomalaiset.fi/ohjelmat
 
Olen seurannut tätä keskustelua pitkään sivusta. Täällä ja muuallakin on moni yrittäjä kertonut äänestävänsä Kokoomusta. Itseäni ei henk.koht. kiinnosta pätkääkään kuka äänestää ja ketä.

Osallistuin eilen Tampereella Perussuomalaisten seminaariin aiheena Suomalainen työ - hyvinvoinnin edellytys. Yhtenä puhujista oli Suomen pienyrittäjien ( http://www.pienyrittajat.fi/ ) puheenjohtaja Harri Jyrkiäinen. Hän sanoi suoraan kysyttäessä, että nykyinen hallitus ei ole edistänyt pienyrittäjän asemaa lainkaan. Samaan hengenvetoon hän totesi ettei Suomessa ole poliittista puoluetta, joka ajaisi yrittäjien asiaa heidän näkökulmastaan. Ongelmakohdiksi hän mainitsi mm. yrittäjien sosiaaliturvan, ALV-korotukset ja energiaverojen korotukset. Kaksi jälkimmäistä ovat hänen mukaansa ajaneet useat pienyrittäjät konkurssiin.

Tahdoin tuoda tämän vain julki, koska täällä Kokoomusta on tuotu esiin yrittäjien puolueena.

Yrittäjänä kuuntelen kauhulla alvin korotuspuheita, on mahdotonta kuvitella äänestävänsä mitään puoluetta joka siihen järjettömyyteen ryhtyy.
 
Mä en kyllä ymmärrä tota ikuista vääntöä noista maataloustuista ja EU-maksuista. Eikös se nyt ole parempi että Suomi maksaa suoraan viljelijöille tuet eikä EU:n kautta? Ainahan maataloudessa on ollut tuontitulleja, hinnanerotustukia, vientitulleja yms, EU ei vaikuta niiden välttämättömyyteen mitenkään.
 
Vaikka olen puolueen jäsen, en ole koskaan yrittänyt käännyttää ketään äänestämään Perussuomalaisia. Jokaisen tulee itse ottaa selvää vaihtoehdoista ja valita itselleen paras vaihtoehto. Toki olen usein kertonut omia mielipiteitäni ja Perussuomalaisten yleisiä linjauksia ja kantoja parhaan kykyni mukaan tai toimittanut/jakanut materiaalia sitä pyydettäessä. Jotenkin tuosta käännyttämisestä tulee vaan niin mieleen Jehovat ja muut ovelta ovelle kiertelijät.
Näinhän se pitäisikin mennä, tuoda oma kantansa esille ja antaa äänestäjän sitten siellä kopissa päättää kuka on hänen äänensä ansainnut. Itse pidän vastenmielisenä tätä mustamaalausyritystä, mitä monet persuja kohtaan esittävät. Realiteetit kun vain sattuvat olemaan tuota neuvostoliitto/natsi -paskaa vastaan. Yksikään puolue ei saa äärimmäisyyksiä läpi eduskunnassa, ellei heillä ole enemmistöä, joten kaikki tuo pelottelu on silkkaa ajan tuhlausta ja yritystä viedä ihmisten huomiota pois siitä, ettei muillakaan ole sen parempia ehdotuksia nykytilanteen parantamiseksi.

Ja kun mietitään millaisia asioita nykyinen hallitus on vienyt/viemässä läpi, ei persut ole yhtään sen pahempi kuin vihreät. Itse asiassa vihreät on paljon pahempi, he haluavat kontrolloida missä ihmiset asuvat, missä autoillaan (heidän mielestään ei saisi pahemmin edes autoilla), mitä ihmiset ajattelevat jne... Vastustan totalitarismia, joten vihreät ovat täysin poissuljettu vaihtoehto puolueena, vaikka pidän heidän perustulomallistaan.

Kokoomus naulasi viimeisen naulan arkkuunsa vaaliohjelmallaan, joka oli sellainen mainostoimiston oksennus, ettei sitä huvittanut edes lukea. Eipä silti, että siinä mitä luin, olisi ollut paljoakaan sisältöä. Ensin he ovat ajamassa hyvinvointivaltiota alas ja sitten yrittävät puhua paremminvointivaltiosta??? Sanahelinää, sanon minä.
 
Itse pidän vastenmielisenä tätä mustamaalausyritystä, mitä monet persuja kohtaan esittävät.

Politiikka on likaista peliä, siitä ei pääse mihinkään. Tässähän on jo pidemmän aikaa ollut tuon Persujen suosion kanssa niin, että on aivan sama mitä "vanhat puolueet" tekevät tai sanovat, Perussuomalaisten kannatus nousee joka tapauksessa. Toivotaan, että noste kestää vaaleihin asti.
 
MICHiltä hyviä löytöjä, kohde vain on väärä.

Hallituksessa yksilönvapauksien, mm. sananvapauden, kaventamista vaikuttaisi ajavan oikeusministerinsä johdolla erityisesti Vihreät. Heille mielipide vaikuttaa olevan arvokas vain jos se vastaa heidän omia arvojaan.

Vaikka en pidä persujen vasurimeiningistä, tuossa melonipuolueessa (päältä vihreä, sisältä punainen) yhdistyy kyllä aika tavalla kaikki mikä nykyhallituksessa on päin persettä. Kaiken lisäksi eräs niistä harvoista asioista mikä Vihreissä on perinteisesti ollut hyvää, ympäristönäkökulma, vaikuttaa olevan nykyisin täysin sivuraiteella koska oikeista ympäristöä uhkaavista (mm. liikakansoitus) ei haluta tai uskalleta puhua, koska ne sotivat heidän saarnaamaansa ideologiaa vastaan.
 
MICHiltä hyviä löytöjä, kohde vain on väärä.

Hallituksessa yksilönvapauksien, mm. sananvapauden, kaventamista vaikuttaisi ajavan oikeusministerinsä johdolla erityisesti Vihreät. Heille mielipide vaikuttaa olevan arvokas vain jos se vastaa heidän omia arvojaan.

Vaikka en pidä persujen vasurimeiningistä, tuossa melonipuolueessa (päältä vihreä, sisältä punainen) yhdistyy kyllä aika tavalla kaikki mikä nykyhallituksessa on päin persettä. Kaiken lisäksi eräs niistä harvoista asioista mikä Vihreissä on perinteisesti ollut hyvää, ympäristönäkökulma, vaikuttaa olevan nykyisin täysin sivuraiteella koska oikeista ympäristöä uhkaavista (mm. liikakansoitus) ei haluta tai uskalleta puhua, koska ne sotivat heidän saarnaamaansa ideologiaa vastaan.

Joo aika hauskaa miten puna-vihreillä laseilla jotkut maailmaa katsovat.
 
Tällä hetkellä oma kannatus on aika lailla persuissa juuri tuon maahanmuuttopolitiikan takia mutta Kike Elomaan kaltaiset edustajat eivät oikein nosta persujen osakkeita. Tosin homovastaisuus taitaa olla suurimmalle osalle persuista ihan normaalia. http://www.iltalehti.fi/vaalit/2011030313296891_vl.shtml

Jos iso osa suomen päättäjistä on sitä mieltä että homoja voitaisiin vaikka ampua kuulalla kalloon niin miten suomi eroaa tämän asian kannalta?
 
Tuo YLE:n vaalidebaatti oli kyllä taas yksi suuri karhunpalvelus Persuille, kun Kike oli sinne repästy sekoilemaan ja osoittamaan tietämättömyyttään asioista. Peitsamokin oli aika kujalla, kun ryhdyttiin pintaa raapaisemaan hänen ehdotuksistaan ja politiikan tietämyksestään, mutta eipä nuo SKP:n porukat mitään vakavastiotettavia ehdokkaita olekaan.

Hetemaj ja Toivola antoivat itsestään taas siinä porukassa valveutuneen ja fiksun kuvan itsestään.
 
Minua vituttaa miten Jani Toivola on joka helvetin paikassa näin vaalien alla. Taitaa olla lottovoitto olla musta homoseksuaali nykypäivän Suomessa.
 
Back
Ylös Bottom