Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
Mutta ei universaalia yhteen hiileen puhaltamista. Siinä puhalletaan vain "meidän" hiileen, mikä on pointti. Kun suositaan jotain ryhmää, syrjitään muita. Se on yks ja sama terä.
Tällainen tietynlainen nurkkakuntaisuus on ihmiselle ihan luonnollista. Oma perhe on tietysti parempi kuin naapurin perhe. Työpaikkojen välisessä sählypelissä me ollaan parempia. Meidän kaupungin jääkiekkojoukkue on paras ja te kaikki muut olette ihan paskoja. Pikkukylän kuppilassa vedetään vieraspaikkakuntalaista aika äkkiä koteloon, koska se ei kuulu meihin. Lätkän MM-kisoissa on ihan luonnollista kannustaa Suomea. Mitä jos järjestetään lätkäpeli meidän ja joidenkin toiselta planeetalta olevien kesken? Maa on tietysti paras. Intergalaktisessa pelissä meidän galaksi on paras...

Ihan joka tasolla on nurkkakuntaisuutta ja yhteen hiileen puhaltamista ja se on niin luonnollista, että musta on hölmöä edes miettiä onko se hyve vai ei. Ihan sama, koska se on jokaiseen meihin sisäänrakennettu. Myös suhun, vaikka koitat sen kieltää. Ajattelet asiaa vain yhdeltä kantilta ja liian suppeasti. Isänmaallisuuskin on juuri tätä me-henkeä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
edit.

Vai onko kaikki sittenkin illuusiota? Jos vaikkapa valtio on keksitty sen takia että saadaan nurkkakuntaisuus tuntumaan ihmiselle luonnolliselta? Ihmiselle totuus on se mihin uskoo, vai onko? Että kukaan ei käsitä väärin niin nyt en puhu ns. uskosta 'uskontona'. Pystytkö katsomaan maailmaa vieläkin kauempaa kuin ihmisenä? Mitä olet? Voitko määritellä ITSE ITSESI vai määritteletkö itsesi sitä kautta mihin olet syntynyt? Onko näillä kysymyksillä mitään väliä, se on kaikkien oma asia.

Mutta asiaan palatakseni ennustan että vaaleista tulee huikeata jeesustelua eikä mikään muutu. :foliohattu: :rolleyes:
 
Aasinsilta on että voiko isänmaalliseksi tunnustautuvaa äänestää vai onko se oikotie kolmanteen maailmansotaan.

Eiköhän se että ihminen on laumaeläin vahvasti viittaa siihen että laumakäyttäytyminen on luonnollista...luonnolinen ei kuitenkaan suoraan tarkoita että se olisi hyvä ominaisuus vaan sitä että jos se on huono sen ruotuun saattamiseksi tarvitaan valvontakomissio ja kosolti itsesensuuria ja jos hyvä kaikki rullaa mallillaa vailla sen suurempia huolia (ainakin sen atribuutin osalta).

Luulen että Ektomorffi ajattelee ihmiskuntaa omana laumanaa ja hänestä valtiot saattavat lauman yksilöt epäreilusti eriarvoiseen asemaan. Minä puolestani yritin inttää että laumaan muodostuvat keskenään kilpailevat (hatusta vedettyjen sääntäjen (älä tapa...) mukaan) pienemmät ryhmät eivät aseta eri ryhmien jäseniä keskenään eriarvoiseen asemaan. Epäreilultahan se saattaa tuntua jos jossain ryhmässä (=valtio) on kaikki kiva ja toisessa menee kaikki päin persettä.
 
Juhani Putkisen ja Tuula Höltän mukaan Neuvostoliitto oli aikeissa hyökätä Saksaan maailmanhistorian suurimmin joukoin, mutta Suomen ja Saksan sotilasyhteistyö/tiedustelu huomasivat tämän ja Saksa hyökkäsi ennenkuin Neuvostoliiton muodostelma oli valmis. Artikkeli löytyy tästä, en ole kirjoittajien taustoja sen kummemmin selvittänyt, mutta lähteet vaikuttaisivat ihan valideilta.

Kyllä.

Kunhan tämä tieto tulee enemmän "julkaisukelpoiseksi" historiankirjoitus muuttuu.
 
Aika hurja on tuo persujen tolppa tuossa(kin) äänestyksessä, vaikka Pakkotoistolla ollaankin. Nyt tuntuu mediassa joka päivä tulevan uusia arvioita siitä, miten paljon "ilmaa" persujen kannatuslukemissa onkaan. Voihan se olla, ettei kaikki persujen kannattajat vaivaudu äänestämään, mutta toisaalta voi olla niinkin, että ensi keväänä nähdään koko maan laajuinen "Halme-ilmiö" ja nukkuvat lähtevät tosissaan liikkeelle ja tulos on vielä reilusti yläkanttiin tuosta nykyisestä vajaasta 15%:sta (joka sekin on jo hirmuinen siivu jos toteutuu vaalituloksena). Plus tietysti muilta puolueilta valuvat äänet, joita niitäkin näyttää tulevan reippaasti.
 
Aika hurja on tuo persujen tolppa tuossa(kin) äänestyksessä, vaikka Pakkotoistolla ollaankin. Nyt tuntuu mediassa joka päivä tulevan uusia arvioita siitä, miten paljon "ilmaa" persujen kannatuslukemissa onkaan. Voihan se olla, ettei kaikki persujen kannattajat vaivaudu äänestämään, mutta toisaalta voi olla niinkin, että ensi keväänä nähdään koko maan laajuinen "Halme-ilmiö" ja nukkuvat lähtevät tosissaan liikkeelle ja tulos on vielä reilusti yläkanttiin tuosta nykyisestä vajaasta 15%:sta (joka sekin on jo hirmuinen siivu jos toteutuu vaalituloksena). Plus tietysti muilta puolueilta valuvat äänet, joita niitäkin näyttää tulevan reippaasti.

Valitettavasti perussuomalaisten äänimäärä tulee jäämään pienemmäksi kuin tämän päivän gallupit antavat odottaa, koska puolueella ei ole vielä oikeasti omaa vakiintunutta äänestäjäkuntaa. Jopa osa tämän tredin innokkaista kirjoittajista ja lukijoista tulee jättämään äänestämisen syystä tai toisesta kokonaan väliin.

Mutta vaikka äänestysaktiivisuus ei yltäisi gallup-tasoihin, puolue tulee joka tapauksessa lisäämään edustajiensa määrää reilusti ja siirtymään näin keskisuureksi eduskuntapuolueeksi ja samalla keskiraskaan sarjan poliittiseksi tekijäksi Suomessa. Henkilökohtaisesti toivon, että Timo Soini palaisi eduskuntaan, hänen puheensa ovat erinomaisia, ja vaikka asiasta onkin aina kyse, myös viihdyttäviä. Suurin osa kansanedustajien puheistahan on karmeaa kuultavaa.
 
No vähän optimismiä jouni peliin. Kuinka moni olisi uskonut että 2008 amerikassa olisi Musta presidentti, ei kovin moni. Ei tainnut Ruotsissakaan kovin moni luulla että siellä saisi joku uus puolue niin paljon ääniä kun sai. Joten persuilla on hyvät mahdollisuudet päästä jopa keskustaa suuremmaksi puolueeksi.
 
Tää oli menny ihan ohi multa:

MTV3: Perussuomalaisten kannatus 14,6 prosenttia
Perussuomalaisten kannatus jatkaa kipuamistaan. MTV3:n uutisten tänään julkistetussa mielipidemittauksessa perussuomalaisia kannattaa 14,6 prosenttia äänestäjistä, mikä on kaikkien aikojen korkein kannatus puolueelle.

MTV:n mittauksessa suurin puolue oli kokoomus, jonka kannatus on 21,3 prosenttia eli lähes kolme prosenttiyksikköä alhaisempi kuin MTV:n toukokuussa teettämässä kyselyssä.

Sosiaalidemokraatteja äänestäisi nyt 18,8 prosenttia äänestäjistä. Keskusta on kolmantena 17,9 prosentilla.

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/MTV3+Perussuomalaisten+kannatus+146+prosenttia/1135261522365
 
No vähän optimismiä jouni peliin. Kuinka moni olisi uskonut että 2008 amerikassa olisi Musta presidentti, ei kovin moni. Ei tainnut Ruotsissakaan kovin moni luulla että siellä saisi joku uus puolue niin paljon ääniä kun sai. Joten persuilla on hyvät mahdollisuudet päästä jopa keskustaa suuremmaksi puolueeksi.

Minä siis vain kommentoin asiaa, itse en perussuomalaisia äänestä. Pidän kuitenkin erittäin piristävänä sitä, että puolue on laittanut pitkästä aikaa hieman isompien puolueiden puntin tutisemaan.

Äskeinen arveluni perustuu siihen, että olen seurannut vaaleja jo kymmeniä vuosia, ja aina välillä jollakin uudemmalla puolueella, muutamaan otteeseen esimerkiksi vihreillä, on ollut raju nousu kannatuksessa gallupien mukaan. Itse vaaleissa kannatus ei ole kuitenkaan koskaan realisoitunut täysimääräisesti. Jo selvästi vakiintuneet puolueet saavat sen sijaan yleensä kutakuinkin ennusteiden ja gallupien mukaisen kannatuksen myös itse äänestyksissä, toki pieniä heittoja on aina.
 
Itse olen vähän sitä mieltä, että ennen ei ollut mitään maahanmuuttoa. Tämä vituttaa suurinta osaa suomalaisia, maksaa sosiaalitukia afrikkalaisille ja somaleille ja muille maahanmuuttajille. Ja nyt kansaa ottaa jo kunnolla päähän, kun näitä mamuja löytyy jo kaikkialta Suomesta. Siinä se suurin syy. Tää voi kuulostaa vitsiltä vielä, mutta Perussuomalaisista voi tulla vielä joku päivä Suomen suurin puolue.:)
 
Pengon hieman historiaa. Historian tunteminen auttaa ymmärtämään tätä päivää. Tomittaja Tapani Kusnetsoff teki minusta tammikuussa 2007 kiertohaastattelua pieniin paikallislehtiin. Hän kirjoittaa 19.1.2007 päivätyssä haastattelussa: ” Näin sellaisen unen, että saamme äänistä 4,08 prosenttia, Timo Soini sanoo ja vaikuttaa jossain määrin edesmenneeltä puoluesihteeri Eino Poutiaiselta. ” Saimme vaaleissa 4,1 prosenttia, tuntuma oli selvä.

Muistin virkistykseksi. Viimeiset gallupit ennen ennen viime vaaleja olivat Ylen gallupissa 2,5 prosenttia, Helsingin Sanomissa 2,0 prosenttia ja MTV3:n 2,2 prosenttia. Vaalitulos siis ylitti gallupit selvästi. Nyt väitetään, että ne alittuvat selvästi. Nähtäväksi jää.

Ensi huhtikuun eduskuntavaalien tuloksesta ei vielä pidä mennä henkseleitä paukuttamaan. Minulla on suunnitelma, jonka toteutan ja vien läpi. Sitä eivät gallupit heittele. Perussuomalaisissa kaikki tekevät vaalitöitä, ja minä johdan vaalitaistelun. Saamme aikanaan sellaisen tuloksen kun ansaitsemme.

Lähde: http://timosoini.fi/

Eli viime vaaleissa saatiin enemmän ääniä mitä mielipidetulokset antoi ymmärtää. Joten saa nähdä. Tosiaan mielenkiintoiset vaalit tulossa.
 
Se että saako PS 10% vai 15% äänistä ensi huhtikuussa ei reaalipolitiikan kannalta liene niin oleellista, kuin se, että suurten puolueiden turvaverkko (poliittisen luokan työpaikat) varmasti huokuttelee järkevimmät PS poliitikot puolelleen vaalien jälkeen, jos Soinia eivät saa todellisella uudella viitekehyksensa mukaisella populistivaihtoehdolla haastettua, ja täten Kokoomus poimii lahjakkaimmat päältä, kun tosi asioiden aika tulee, niin PS on vaalien tuloksen kannalta, siinä reaalitilanteessa, mitä mm. tämän viikon A-studio-ohjelma maanantaina ansiokkaasti toi esille. Vakiintunut ja riittävän suuri työssäkäyvä ja politiikkaan riittävällä vakavuulla suhtautuva tulevaisuuden äänestäjäaines ei siis ole reaalisoitunut PS:n tämänhetkisessä kannattajakunnassa siinä määrin, että lyötyisi homogeeninen joukko, joka PS-liikkeen kautta olisi riittävän kiinnostunut menemään kaikkialla missä SDP/Kokoomus/Keskusta yhdistävänä tekijänä todellisesta asioista päättää sidosyhteisöidensä nimissä.

Politiikka on paljon, paljon muuta, mitä pelkkä 200 kansanedustajan valtuuttama vaalitulos kulloinkin osoittaa, ja rakenteiden ja sisäpiirin rakentaminen PS-brändin alle erinäisissä todellista valtaa käyttävissä toimielimissä on paljon vaikeampaa ja aikaa vievempää, mitä nämä Jukkahin ja Rankkurin kaltaiset Soinin populismin 100% ostaneet PS-kannattajat jaksavat ajatella isossa kehyksessä, eivätkä ymmärrä mitä käytännön politiikan toteuttamiseen erinäisissä valtion toimintaan liittyvissä ja valtuuttamissa toimielimissä ja etujärjestöissä reaalielämän kannalta käytännössä onkaan.
 
Itse olen vähän sitä mieltä, että ennen ei ollut mitään maahanmuuttoa. Tämä vituttaa suurinta osaa suomalaisia, maksaa sosiaalitukia afrikkalaisille ja somaleille ja muille maahanmuuttajille. Ja nyt kansaa ottaa jo kunnolla päähän, kun näitä mamuja löytyy jo kaikkialta Suomesta. Siinä se suurin syy. Tää voi kuulostaa vitsiltä vielä, mutta Perussuomalaisista voi tulla vielä joku päivä Suomen suurin puolue.:)
Mä taas olen suureksi huvikseni huomannut, että nämä persut, joita vituttaa maksaa afrikkalaisille sosiaalitukia, tuppaavat itse olemaan pieni-/nollatuloisia paskahousuja, jotka itse itkee ties minkälaisten etuuksien korotusten perään, silloin kun ne koskettavat omaa perhettä.
 
Soini ottaisi mielummin 10% kannatuksen tähän paikkaan kuin sen että 20%:n kanssa olisi velvotettu alkaa todella perkaamaan EMU:sta lähtemistä, ennen kuin se käytännössä tulee eteen, jos ei EU:n taholta aleta printata yhtä paljon rahaa kuin jenkit tällä hetkellä tekevät. EU tulee kaatumaan alueellisen protektionismin puutteeseen, siinä vaiheessa, kun USA:n dollari on vajonnut ja suhteellinen varakkuus on Kiinan osalta kasvanut liian suureksi.

Seuraavat kaksi vaalikautta olisivat Soinin kannalta otollisempia vallan ottamiseksi vielä vahvemmin omiin käsiinsä, kuin mitä vielä seuraavissa vaaleissa olisi tarjolla ja PS:n vakaan kasvun kannalta olisi helpompaa, että pääsisi toteuttamaan politiikkaansa hallituksessa 30%:n kannatuksen kanssa, jolloin olisi mahdollisuuksien rajoissa ajaa sitä politiikkaa, mitä heidän tämänhetkinen Gallup-kannatuksen kannalta olennaisin äärisiipensä olisi vailla.
 
Äskeinen arveluni perustuu siihen, että olen seurannut vaaleja jo kymmeniä vuosia, ja aina välillä jollakin uudemmalla puolueella, muutamaan otteeseen esimerkiksi vihreillä, on ollut raju nousu kannatuksessa gallupien mukaan. Itse vaaleissa kannatus ei ole kuitenkaan koskaan realisoitunut täysimääräisesti. Jo selvästi vakiintuneet puolueet saavat sen sijaan yleensä kutakuinkin ennusteiden ja gallupien mukaisen kannatuksen myös itse äänestyksissä, toki pieniä heittoja on aina.

Hyvin seurattu. Jos oikeasti olisit seurannut, tietäisit että PS on saavuttanut jokaisissa vaaleissa gallup-lukemia korkeamman tuloksen.
 
Mä taas olen suureksi huvikseni huomannut, että nämä persut, joita vituttaa maksaa afrikkalaisille sosiaalitukia, tuppaavat itse olemaan pieni-/nollatuloisia paskahousuja, jotka itse itkee ties minkälaisten etuuksien korotusten perään, silloin kun ne koskettavat omaa perhettä.

Minua vituttaa elättää apinoita ja en saa mitään sosiaalitukia. Treenikaverini on filosofian maisteri ja häntäkin apinat vituttavat vaikka hän käy töissä.
Asiasta viidenteen treenikaverini väsää väitöskirjaa koskien osittain älykkyysosamäärätutkimuksia yms. Hän sanoi, että häntä ohjaava professori on täysin sitä mieltä, että rotujen välillä on suuri eroja älykkyydessä ja tuo on alan tutkijoiden yleinen käsitys mutta siitä ei vain mielellään puhuta ääneen.
 
Back
Ylös Bottom