Minä olen haastatellut puheenjohtaja Timo Soinia vuonna 2007 Koti ja Kasvatus -lehteen (aiheena miehen kaventuva asema suomalaisessa yhteiskunnassa, sinänsä mielenkiintoinen aihe), ja kyllä minä sain sen kuvan, että hän on aivan tosissaan lähtenyt mukaan politiikkaan ja oman puolueensa johtoon.
Soini on ehdottomasti fiksu mies ja taitava poliitikko, ei sitä käy kiistäminen vaikkei samaa mieltä olisikaan. Pointti oli enemmän siinä, ettei PS:llä juuri ole muita vastaavan kaliiberin edustajia. Kun esim. Halla-aho, joka aiheuttaa allergista ihottumaa sekä muiden puolueiden poliitikoissa että isossa osassa äänestäjäkuntaa, luultavasti menee läpi, eduskuntaryhmässä pitäisi vastapainona olla usampikin rivikansanedustajaa särmempi tyyppi, enkä usko että niin montaa yllättäjää löytyy. Ongelmaa pahentaa vielä se että PS tulee olemaan suurennuslasin alla ensi vaalikaudella. Ja aivan mahdottomaksi homma karkaa jos/kun pääsevät vielä hallitukseenkin. Soini on jälleen ainut siihen piiriin pätevä, edes Vistbackalla ei IMHO riitä rahkeet ministerinvirkaan ja kun PS luultavasti saa vielä hallitusneuvottelussa käteensä Mustan Pekan (työministeri tms.), särmää voi hyvinkin kadota ja paljon.