Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
Minä olen haastatellut puheenjohtaja Timo Soinia vuonna 2007 Koti ja Kasvatus -lehteen (aiheena miehen kaventuva asema suomalaisessa yhteiskunnassa, sinänsä mielenkiintoinen aihe), ja kyllä minä sain sen kuvan, että hän on aivan tosissaan lähtenyt mukaan politiikkaan ja oman puolueensa johtoon.

Soini on ehdottomasti fiksu mies ja taitava poliitikko, ei sitä käy kiistäminen vaikkei samaa mieltä olisikaan. Pointti oli enemmän siinä, ettei PS:llä juuri ole muita vastaavan kaliiberin edustajia. Kun esim. Halla-aho, joka aiheuttaa allergista ihottumaa sekä muiden puolueiden poliitikoissa että isossa osassa äänestäjäkuntaa, luultavasti menee läpi, eduskuntaryhmässä pitäisi vastapainona olla usampikin rivikansanedustajaa särmempi tyyppi, enkä usko että niin montaa yllättäjää löytyy. Ongelmaa pahentaa vielä se että PS tulee olemaan suurennuslasin alla ensi vaalikaudella. Ja aivan mahdottomaksi homma karkaa jos/kun pääsevät vielä hallitukseenkin. Soini on jälleen ainut siihen piiriin pätevä, edes Vistbackalla ei IMHO riitä rahkeet ministerinvirkaan ja kun PS luultavasti saa vielä hallitusneuvottelussa käteensä Mustan Pekan (työministeri tms.), särmää voi hyvinkin kadota ja paljon.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehkäpä nationalismia kiroavat ovat lukeneet liikaa Oscar Wildeä. Hänhän sanoi, että patriotismi on raakalaisten hyve.

Mitä taas Perussuomalaisten tulevaisuuteen tulee, niin kaikkihan riippuu siitä pystyvätkö harjoittamaan sitä politiikkaa, jota mainostavat. En usko, että puolue kokee SMP:n kohtaloa, sillä Soini oli siinä mukana ja vaikuttaa siltä, ettei tee samaa virhettä kahta kertaa. Kaikki on tosin mahdollista. Toivon sydämeni pohjasta, että Persut nousevat yhdeksi suurista, sillä eniten tämä maa kaipaa tuuletusta nykyisissä suurissa puolueissa. En itse ainakaan vielä tunnustaudu puolueen kannattajaksi, mutta mielestäni kolme suurta ovat, lainatakseni vanhaa batman-leffaa, peräruiskeen tarpeessa.
 
Kolmen suurimman puolueen itsetyytyväisyydessä on todellakin havaittavissa säröilyä, sitä on mukava seurata. Perussuomalaisten gallup-suosio on ollut varmasti aikamoinen shokki varsinkin kepulle, sinänsä ihan uskomattomalle poppoolle, jossa on aivan helvetinmoisia väärinkäytöksiä puolueen terävintä kärkeä myöten.
 
Soini on ehdottomasti fiksu mies ja taitava poliitikko, ei sitä käy kiistäminen vaikkei samaa mieltä olisikaan. Pointti oli enemmän siinä, ettei PS:llä juuri ole muita vastaavan kaliiberin edustajia. Kun esim. Halla-aho, joka aiheuttaa allergista ihottumaa sekä muiden puolueiden poliitikoissa että isossa osassa äänestäjäkuntaa, luultavasti menee läpi, eduskuntaryhmässä pitäisi vastapainona olla usampikin rivikansanedustajaa särmempi tyyppi, enkä usko että niin montaa yllättäjää löytyy. Ongelmaa pahentaa vielä se että PS tulee olemaan suurennuslasin alla ensi vaalikaudella. Ja aivan mahdottomaksi homma karkaa jos/kun pääsevät vielä hallitukseenkin. Soini on jälleen ainut siihen piiriin pätevä, edes Vistbackalla ei IMHO riitä rahkeet ministerinvirkaan ja kun PS luultavasti saa vielä hallitusneuvottelussa käteensä Mustan Pekan (työministeri tms.), särmää voi hyvinkin kadota ja paljon.

Vistbacka ei muuten enää asetu ehdolle seuraavissa vaaleissa, Näin luin internetin syövereistä(taisin vahingossa eksyä wikipediaan :().
 
Ehkäpä nationalismia kiroavat ovat lukeneet liikaa Oscar Wildeä. Hänhän sanoi, että patriotismi on raakalaisten hyve.

Mitä taas Perussuomalaisten tulevaisuuteen tulee, niin kaikkihan riippuu siitä pystyvätkö harjoittamaan sitä politiikkaa, jota mainostavat. En usko, että puolue kokee SMP:n kohtaloa, sillä Soini oli siinä mukana ja vaikuttaa siltä, ettei tee samaa virhettä kahta kertaa. Kaikki on tosin mahdollista. Toivon sydämeni pohjasta, että Persut nousevat yhdeksi suurista, sillä eniten tämä maa kaipaa tuuletusta nykyisissä suurissa puolueissa. En itse ainakaan vielä tunnustaudu puolueen kannattajaksi, mutta mielestäni kolme suurta ovat, lainatakseni vanhaa batman-leffaa, peräruiskeen tarpeessa.

Itse en ymmärrä sitä, milloin isänmaallisesta on tullut paha termi?
Ilman isänmaallisuutta Suomi olis hävinnyt talvisodan. Ja on rasistista olla isänmaallinen? wtf? No itselleni ihan sama.
 
Itse en ymmärrä sitä, milloin isänmaallisesta on tullut paha termi?
Ilman isänmaallisuutta Suomi olis hävinnyt talvisodan. Ja on rasistista olla isänmaallinen? wtf? No itselleni ihan sama.
Isänmaallisuus on vain KÄSITE. On luotu termi joka voidaan määritellä sanoilla. Ainoa mutta on se mihinkä SINÄ yhdistät kyseisen termin. Jos itse mietit kyseistä termiä ja päätät mitä se sinulle merkitsee niin näkisin että olet silloin paljon pidemmällä asiassa, kuin että toistaisit vain sanaa johon esim. joku puolue sen yhdistää omiin tarkoitusperiin sopiviksi.

Anteeksi offtopic. Piti itse vähän selventää itselle asioita.
 
Perussuomalaisten talouspolitiikkaa ja teesejä on kyselty ja ihmetelty, mutta ei ne ilmeisesti kovin vankalla pohjalla tuolla Kokoomuksenkaan suunnalla ole.

HS: Verotutkija tyrmää Kataisen opit
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010110412639764_uu.shtml
Kansantaloustieteen professori pitää valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok) puheita hämäyksenä.

Kansantaloustieteen professori Matti Tuomala ihmettelee Jyrki Kataisen veropolitiikkaa, kertoo Helsingin Sanomat.

Tuomala ei näe painopisteen muutokselle perusteita.

- Tutkimuksesta ei löydy argumentteja tämän tueksi.
 
Itse en ymmärrä sitä, milloin isänmaallisesta on tullut paha termi?
Ilman isänmaallisuutta Suomi olis hävinnyt talvisodan. Ja on rasistista olla isänmaallinen? wtf? No itselleni ihan sama.
Olisko koko talvisotaa syttynyt ilman "isänmaallisuutta"?

Mitä se isänmaallisuus loppujen lopuks on? Sitä, että välitetään enemmän ihmisistä, jotka ovat saman valtion kansalaisia? Mitä arvostettavaa siinä on?
Mulle merkkaa tuntematon suomalainen tasan yhtä paljon ku joku tuntematon belgialainen.
 
Olisko koko talvisotaa syttynyt ilman "isänmaallisuutta"?

Mitä se isänmaallisuus loppujen lopuks on? Sitä, että välitetään enemmän ihmisistä, jotka ovat saman valtion kansalaisia? Mitä arvostettavaa siinä on?
Mulle merkkaa tuntematon suomalainen tasan yhtä paljon ku joku tuntematon belgialainen.

Olisiko toista maailmansotaa voitetu ilman "isänmaallisuutta"?. Olet sitten todella omituinen lintu, eräänlainen evoluution epäonnistuneen mutaation tuote jos viiteryhmäsi ei merkkaa sinulle mitään. Kaltaisillasi ei ole toivoa menestyä, kyllä se luonnonvalinta korjaa.
 
Olisko koko talvisotaa syttynyt ilman "isänmaallisuutta"?

Mitä se isänmaallisuus loppujen lopuks on? Sitä, että välitetään enemmän ihmisistä, jotka ovat saman valtion kansalaisia? Mitä arvostettavaa siinä on?
Mulle merkkaa tuntematon suomalainen tasan yhtä paljon ku joku tuntematon belgialainen.

Stalin toimi todennäköisesti enemmän imperiumin rakentamisen ilosta kuin isänmaalliselta kannalta mutta sota olisi kyllä vältetty jos suomi olisi luovuttanut ja liittynyt neuvostoliittoon ilman vastarintaa.

Minä ajattelen isänmaallisuutta enemmän joukkue tai yritys kannalta, suomalaiset ovat minun joukkueessa/yrityksessäni ja meillä on yhteinen tavoite siitä että [me] voitamme/tuotamme voittoa. Jos belgialainen päättää liittyä joukkoon niin mikäs siinä mutta [meillä] (kuten nostokurki aikaisemmin hienossa kirjoituksessaan totesi) luulisi olevan oikeus päättää kenet me haluamme joukkomme jatkoksi. Suomalaisen ja belgialaisen ero on siinä että toinen maksaa veronsa suomeen ja toinen belgiaan ja niin kauan kuin veroja maksetaan ja sosiaalietuuksia jaetaan tällä on merkitystä.

No toinen ero on kulttuuri/kieli suomalaisen kanssa on helpompi rakentaa yhteinen joukkue kuin 10 kulttuurin sekamelskasta, tästä syystä nationalismi alunperin "keksittiinkin", monikulttuuriset kuningaskunnat hajosivat kansallisvaltioiksi. Toisaalta nationalismi on saattanut syntyä siitäkin että useampi suuruuden hullu saisi oman kuningaskunnan johdettavakseen.
 
Olisiko toista maailmansotaa voitetu ilman "isänmaallisuutta"?.
Enkös mä just käsitelly tämän pointin?

Saksalaisethan sen toisen maailmansodan aiheutti. Mahtoiko isänmaallisuudella olla tuossa mitään osaa, mitä luulet? Ja Suomi hävis jatkosodan, joka myös aloitettiin suht isänmaallisissa fiiliksissä.
Olisiko liittoutuneilla ollut tarpeeksi motivaatiota kukistaa Hitler ilman isänmaallisuutta? Veikkaanpa, että olis ollu, mutta se on sivuseikka.
Olet sitten todella omituinen lintu, eräänlainen evoluution epäonnistuneen mutaation tuote jos viiteryhmäsi ei merkkaa sinulle mitään. Kaltaisillasi ei ole toivoa menestyä, kyllä se luonnonvalinta korjaa.
En sanonut, että oma "viiteryhmä" ei merkkaa mitään. Oma pieni piiri on tärkeämpi kuin muut ihmiset. Mutta sekä tuttujen että tuntemattomien ihmisten kohdalla se kansalaisuus sen sijaan ei merkitse paskan vertaa.

Kyllähän ton tason evoluutio-tietämyksellä kannattaakin laukoa totuuksia siitä kuinka kaltaisilleni käy.
Ilmeisesti valtion rajat ylittävä empatia on jonkinlainen murheellinen evoluution epäonnistuminen, joka tulee katoamaan maailmasta...:rolleyes:
 
Stalin toimi todennäköisesti enemmän imperiumin rakentamisen ilosta kuin isänmaalliselta kannalta mutta sota olisi kyllä vältetty jos suomi olisi luovuttanut ja liittynyt neuvostoliittoon ilman vastarintaa.
Eli Stalinin joukkoja ei isänmaallisuus saanut liikkeelle, mutta suomalaiset sai? Just joo.

Minä ajattelen isänmaallisuutta enemmän joukkue tai yritys kannalta, suomalaiset ovat minun joukkueessa/yrityksessäni ja meillä on yhteinen tavoite siitä että [me] voitamme/tuotamme voittoa. Jos belgialainen päättää liittyä joukkoon niin mikäs siinä mutta [meillä] (kuten nostokurki aikaisemmin hienossa kirjoituksessaan totesi) luulisi olevan oikeus päättää kenet me haluamme joukkomme jatkoksi. Suomalaisen ja belgialaisen ero on siinä että toinen maksaa veronsa suomeen ja toinen belgiaan ja niin kauan kuin veroja maksetaan ja sosiaalietuuksia jaetaan tällä on merkitystä.

No toinen ero on kulttuuri/kieli suomalaisen kanssa on helpompi rakentaa yhteinen joukkue kuin 10 kulttuurin sekamelskasta, tästä syystä nationalismi alunperin "keksittiinkin", monikulttuuriset kuningaskunnat hajosivat kansallisvaltioiksi. Toisaalta nationalismi on saattanut syntyä siitäkin että useampi suuruuden hullu saisi oman kuningaskunnan johdettavakseen.
Niin. Mutta kuten sanoin, en keksi mitä arvostettavaa tai hyveellistä siinä on.
 
Eiköhän ne II maailmansodan syyt olleet vähän monimutkaisemmat kuin mitä ektomorfi täällä tarjoilee.

Ja Neuvostoliittohan tuli Suomeen vapauttamaan suomalaisia talonpoikia kapitalistien ikeestä. Oli suuri shokki, kun rajan ylitettyään neuvostosotilaat joutuivat toteamaan, että perkeles, niillä suomalaisilla talonpojillahan on asiat täällä ihan hyvin. :D

Se on mun mielestä mielenkiintoinen juttu kuinka suomalaisia aina tullaan eri ilmansuunnista "vapauttamaan" ja täysin pyyteettömästi vielä! Tällä hetkellä "virallinen vapauttaja" taitaa olla Euroopan unioni. Sekin toki täysin pyyteetön.
 
Eli Stalinin joukkoja ei isänmaallisuus saanut liikkeelle, mutta suomalaiset sai? Just joo.

Niin. Mutta kuten sanoin, en keksi mitä arvostettavaa tai hyveellistä siinä on.

Näin olen ymmärtänyt, neuvostoliitto pärjäsi huonosti juurikin siksi että sotilaiden motivoimiseksi valehdeltiin että oltiin vapauttamassa suomalaiset työläiset fasismin ikeestä. Huonon moraalia laski lisäksi se että sotilaat huomasivat motiivin valheeksi. Joku sodasta jotain tietävä voi korjata jos ihan väärin olen asian ymmärtänyt.

Ehkä isänmaallisuus ei ihan samanlainen hyve ole kuin tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus vaan enemmänkin ryhmätyö taito. Kaikki eivät tietysti näe mitään arvostettavaa tai hyveellistä tasa-arvossa tai sananvapaudessakaan.

Ihan uteliasuudesta pitäisikö kaikkien ajatella vain itseään vai pitäisikö nurkkakuntaisesta isänmaallisuutta laajentaa koskemaan kaikkia ihmisiä ja/tai eläviä? Yhteistä meille kuitenkin lienee tavoite että kaikilla on mahdollisimman hyvät oltavat.
 
Ja Suomi hävis jatkosodan, joka myös aloitettiin suht isänmaallisissa fiiliksissä.


Jatkosotahan alkoi sillä, että Nevostoliitto lähetti pommikoneensa pommittamaan Helsinkiä.
 
Jatkosotahan alkoi sillä, että Nevostoliitto lähetti pommikoneensa pommittamaan Helsinkiä.

Me ollaan kyllä samalla puolella mutta suomi oli jo täynnä saksalaisia joukkoja ja sotilasyhteistyö oli melko vilkasta.Tarkotushan sinne oli jokatapauksessa hyökätä?
 
Ehkä oli ehkä ei mutta sotatoimet aloitettiin kuitenkin Neuvostoliiton puolelta ensin. Niin ja tuohon aikaan Saksa ja Neuvostoliitto olivat vielä liittolaisia.
 
Back
Ylös Bottom