Vittu mitä paskaa. Ensin täällä jyristään, ettei mitään ilmastomuutosta tapahdu edes ja sitten kun siitä laitetaan faktaa tiskiin niin ääni muuttuu kellossa 180 astetta ja kuuluu itkua: "Ei me mitään enää mahdeta antaa olla vaan". Päästörajoituksilla, energiatekniikan kehityksellä, energian säästötoimilla, kierrätyksellä ja monilla muilla asioilla saadaan muutoksia aikaan.
Pakkotoisto näyttää olevan ilmastotieteilijöitä pullollaan, kun jälleen yksi viisas toteaa: "Mitään ei ole tehtävissä", niitä ensimmäisiä päästörajoituksia asetettiin jo muuten yli 30 vuotta sitten...
Kai ymmärrät, että ihminen ei tuota pelkkiä hiilidioksidipäästöjä ja ympäristönsuojelu on muutakin kuin ympäristöpäästöjä. Suomella on aika merkittävä rooli Itämeren saastuttamisessa. Meillä on omat hommat ympäristönsuojelun alalla, vaikka emme ehkä tuotakaan suurimpia hiilidioksidipäästöjä maailmassa.
Kiitos Dragon vastauksestasi. Ymmärsit nyt minut varmaankin väärin tai sitten sinulla on täysin eri käsitys kuin minulla siitä, millä vahdilla tämä pallo tuhoutuu.
Itse olen siis täysin ilmastonmuutoksen hidastamisen/pysäyttämisen kannalla. Nykyiset ehdotetut keinot eivät valitettavasti vain ole siihen riittäviä. Itse olisis valmis kaikkiin päästörajoituksiin, väestönkasvun hidastamiseen jne. mutta nämä ovat vain niin laajoja asioita, ja vaatisivat perinpohjaista perille menevää valistusta, ettemme valitettavasti ehdi toteuttaa niitä.
Kyllä, JOS kaikki tekisivät edes pieniä eleitä ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi, kaikki maat sitoutuisivat hiilidioksidipäästöjen vähentämiseen jne. niin tilanne varmaankin olisi vähän toinen.
Olen tietoinen siitä, että ympäristönsuojelu on muutakin kuin hiilidioksidipäästöjä, kiitokset kuitenkin muistutuksesta.