Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miksei etureisille tehdä restpauseja?
Joo voisin nostaa noita kyykkysarjoja, ja takaolkapääsoutu kuulostaa hyvältä.
Tota etureisi juttuun ei sit tajunnu yhtään...
Voitko pistää vastis oman ohjelmasi tänne?
Prässi on hyvä liike tosiaan kun voi keskittyä siihen pelkkään runttaamiseen eikä tarvitse niin huolehtia tekniikasta. Niitä toistoja saa tapeltua jostain alimmista hornan syövereistä joita itse ainakaan en edes tiennyt olevan olemassa. Teki sitten suoraa sarjaa, widowmakeria tai restapausea.
Nyt tehnyt muista syistä johtuen yhdenjalanprässiä samalla vanhanaikaisella systeemillä eli SS per jalka ja sitten WM per jalka ja hyvin on potkinut.
Itse kokeilin joskus tuota samaa, mutta jouduin lopettamaan jo viikon jälkeen. Palautuminen ei onnistunut oikein millään ja joka päivä koko kroppa oli aivan hajalla. :D En suorilta käsin tuomitse, mutta en suosittelekaan. Levossa ne lihakset kasvaa.
Joo itse olen nyt treenannut 1.5vuotta "Kunnolla". Ja alotan nyt syksyllä DC:n. kyllä mä vieläkin sanon et nuorena voi ottaa itsestään kaiken irti.
Miksi se liikkeiden järjestys oli hanurista?
Onhan se nyt aivan höperöä, tehdä esim. maastavedot ja kyykyt viimesinä, ja vielä eripäivinä, kun kaksijakoisesta puhutaan. En pidä.
Omastamielestäni paljon järkevämpi olisi tehdä nuo kyykky / veto reenit (eli "alakroppa" päivänä) näin:
Päivä 1:
Kyykky
Räkkiveto
Päivä 2:
Maastaveto
Etukyykky
Päivä 3:
Veto korokkeella seisten
Jalkaprässi
Varsinaisen yläselkä liikkeen voisi sitten tehdä yläkroppa treenissä, tai sitten ottaa vielä noitten päälle ylätaljan tms. "leveys" liikkeen. Ja hauiksetkin jaksaisi tuohon päälle vielä tehdä aivan helposti.
Varsinaisia takareisivemputuksia ei tuommosella jaolla edes tarvittaisi.
E: Ja jos joku nyt kysyy, että onkohan liian rankkaa tehdä 2 sarjaa kyykkyä ja 2 sarjaa vetoa failureen yhdessä reenissä, niin vastaan jo valmiiksi, että höpö höpö. Piece of nakki.
Noille on erittäin pätevät ja tarkkaan harkitut perustelut. DC ei ole mitään vitun voimatreeniä. :D
Ymmärrän pointtisi, mutta eikö siinä orkkisjaossa ole osatarkoitus välttää alaselän liiallista rasittamista? Toinen mikä tulee mieleen ja jonka kyllä tuolla lisäyksellä kuittasit eikä sitä luultavasti ns. dc-intensiteetillä tehtäisi mutta SS+WM kyykyssä, jonka jälkeen mavea, kuulostaa aika kuolemalta. Ja samoista syistähän tuon isot liikkeet viimeisenä -järjestys on perusteltu. Tosin varmaan kyllä nämä jutut tiesit jo ennestään, tarkoitukseni ei ole jeesustella vaan keskustella