Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaivetaas hiukan taas DC:tä ylös :D Eli normi 2-jakoisella 3krt viikossa tulokset itsellä erittäin hyviä. Nyt kuitenkin yritetään jotain erilaista, eli mennään edelleen 2-jakoisella, mutta nyt 4krt viikossa. RP-sarjat jätetään pois ja mennään suorilla sarjoilla, päättäen sarjan Hulkin "speciaali lopetukseen" (löytyy threadista aiemmilta sivuilta). Katsotaan, mitä tuleman pitää. Frekvenssi kasvaa ja ajatuksena se, että saadaan blastin aikana kroppa murjottua vielä useammin läpi.

Itse kokeilin joskus tuota samaa, mutta jouduin lopettamaan jo viikon jälkeen. Palautuminen ei onnistunut oikein millään ja joka päivä koko kroppa oli aivan hajalla. :D En suorilta käsin tuomitse, mutta en suosittelekaan. Levossa ne lihakset kasvaa.

Itse kokeilin joskus tuota samaa, mutta jouduin lopettamaan jo viikon jälkeen. Palautuminen ei onnistunut oikein millään ja joka päivä koko kroppa oli aivan hajalla. :D En suorilta käsin tuomitse, mutta en suosittelekaan. Levossa ne lihakset kasvaa.

Tuota palautumista tosiaan itekin hiukan epäilen. Vaikkei noita rp-sarjoja tule tehtyä, niin oppinut kuitenkin DC:n aikana ottamaan sillä yhdellä sarjalla kaikki mehut irti, joten palautumisen kanssa saattaa tehdä tiukkaa. Mutta, katsotaan! Kunnon plussakaloreilla mennään (jopa +1000kcal), jottei jäis ainakaan siitä kiinni. Muutaman viikon päästä lähtee kokeiluun.

Toivotaan, ettei täällä 4vko päästä kirjottele +10kg painavampi kaveri, jolla tulokset laskusuhdanteessa :D Erittäin tarkkaan täytyy kyllä kroppaa kuunnella, miten reagoi. Jos samat tuntemukset, kun sulla, niin en väkisin lähde jatkamaan.

Eihän sitä ole liian paljon treeniä, on vain liian vähän ruokaa=D

Kroppa tottuu kaikkeen runtuun, varmasti pystyy painamaan tuolla 2-jakosella neljä kertaa viikkoon. Järkeä tietysti saa käyttää ja kuunnella kroppaa koska se väsähtää liikaa.

No siitä vain kokeilemaan. DC:ssä on käsittääkseni kuitenkin vähän sellainen idea, että edellisestä treenistä oltaisiin keretty palautua hyvin.

Alkuperäinen ohjeistushan ilmeisesti kehotti siirtymään rest-pauseihin yms vasta silloin, kun on varmistunut siitä, että ehtii palautua normaaleista suorista sarjoista. Samaa neuvoa kannattanee noudattaa ennen ku alkaa lisäämään treenien määrää.. Mutta juu, oot kyllä vastis siinä täysin oikeassa, että vaikka kroppa tottuukin runtuun, niin eihän se välttämättä oo ehtiny vielä hyvin luomulla palautua edellisestä treenistä :)

Nyt ku oon opiskellu, niin luulen tajuavani tän DC:N.

Tässä olis nyt mun ohjelma.

Yläkroppa A

Penkkipunnerrus: 11-15 rp
Pystypunnerrus kp: 11-15 rp
Ylätalja 11-20 rp
Kapea penkki 11-15 rp
Rack veto 1*2-5 sitten windowmaker

Alakroppa A

Tutettu hauis kp: 11-20 rp
Hammer kp: 11-20 rp
pohkeet smith: 11-20 rp
Koukistus: 15-20rp
Jalkakyykky: 1*2-5 windowmaker

Yläkroppa B

Smith alaviistopenkki: 8-15 rp
vipunostot maaten mahallaan: 11-15 rp
Dippi: 8-15 rp
V-kulmasoutu 11-15 rp
Ylätalja V-kahvall: 11-15rp

Alakroppa C

Hauis kp 11-15 rp
Myötäotekääntö 11-15 rp
Prässi yhdellä jallalla: 1*6-10 windowmaker
Suorinjaloin veto: 10-12 rp
Pohkeet hack 15-20 rp

Yläkroppa C

Vinopenkki tk: 8-12 rp
kp penkki: 8-12 suora sarja.
Pystypunnerrus tk: 8-12 rp
Leuat leveä myötäote: 8-12 rp
Ranskalainen 11-15 rp
Kulmasoutu: 11-15

Alakroppa C

Scott tuettu: 11-15 rp
sormirullaus selän takana: 11-15 rp
Pohjekone: 11-15 rp
Ojennus: 15-20 rp
etukyykky: 1* 2-5 windowmaker.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Muutama huomio:

- Kyykyissä voisi ehkä aavistuksen nostaa toistoaluetta. Esim. 4-6 + wm
- Onko yläkroppa c:ssä joku virhe, kun rintaliikkeitä on kaksi?
- Alakroppa c:stä puuttuu takareisiliike, ja tilalla on kaksi etureisiliikettä
- Räkki vedoissa en tekisi widowmakeriä, vaan esim. 2x4-6, tai 1x4-6 + yksi pidempi esim. 1x10-15

Ihan hyvältä muuten näyttää.

Kiitoksia.

-Joo elikkä yläkroppa C:ssä tuli virhe. olin kirjoittanut kapea penkkin, mut luin kp penkki. Mutta sitten ajattelinkin vaihtaa sen ranskalaiseen.
- Kyllä toi toisotalueen nosto kuulostaa järkevältä. ja toi räkki veto.
- Toi alakroppa C... Mä saan ainakin aika kovin tuntuun etukyykyn taka ja etureisissä. mut en sit tiiä

Juu, kyllä se ottaakin toki, mutta ehkä silti suosittelisin jotain varsinaista takareisiliikettä tuohon, mutta toki teet niinkuin itse parhaaksi näet.

Juu, kyllä se ottaakin toki, mutta ehkä silti suosittelisin jotain varsinaista takareisiliikettä tuohon, mutta toki teet niinkuin itse parhaaksi näet.

No joo nyt tuli ajatus =DD jos vaihtaisin tohon alakroppa A:han etukyykyn, sit tekisin alakroppa C:ssä normikyykyn, niinku sumona.

Vaihda tuo reidenojennus nyt heti ensiksi vittuun (eikä etureisille tehdä restpauseja, koskee myös SJMV:tä), ja yhden jalan prässikin on mielestäni melko kyseenalainen liike DC:ssä. En usko, että on mitenkään mahdollista tehdä neljää kovaa sarjaa DC-intensiteetillä etureisille peräkkäin ja ohjelmassa tulisi suosia perusliikkeitä. Penkkiä ja vipunostoja ei myöskään DC:ssä tehdä, mutta jälkimmäisen tilalle takaolkapääsoutu voisi olla ok. Kuten JP Fux jo mainitsi, niin kyykyissä toistomäärät ovat melko alhaisia - itse tekisin ja itseasiassa teenkin ensimmäisessäkin sarjassa vähintään kaseja.

Suosittelen lisäksi tekemään pohkeet DC-tyylillä, mutta mikäli et näin tee niin toistomääriä reilusti ylöspäin.

Kyllä sitä penkiäkin tehdään. Yksi Danten suojatti teki jopa rinnalle vipunostoja tasapenkillä, ja se oli ok. Ideahan tuossa on, että jokainen tekee sellaisia liikkeitä, millä uskoo saavansa parhaan kehityksen, ja pidettyä progression nousujohteisena.

Ainut liike mille Dante on tainnut sanoa jyrkän ei on pakarapotkut yhdellä jalalla taljassa. Samaan kastiin menivät myös kick-back liikkeet ojentajille.

Miksei etureisille tehdä restpauseja?
Joo voisin nostaa noita kyykkysarjoja, ja takaolkapääsoutu kuulostaa hyvältä.
Tota etureisi juttuun ei sit tajunnu yhtään...
Voitko pistää vastis oman ohjelmasi tänne?

Jos penkkiä haluaa tehdä, niin muistaakseni toistomäärien tulisi pysyä 20-30rp välillä. Näin ollen siinä ei pääse käyttämään kovinkaan suuria painoja ja mielekkyys katoaa suurimman osan mielestä jo siihen, joten on sama ottaa esimerkiksi joku käsipainovinopenkki jota voi tehdä tuolla 11-15rp välillä.

Ideani oli vain huomauttaa asioista, joissa ei todennäköisesti mitään ideaa alunperin ollutkaan. Parhaimpaan kehitykseen pääsee aluksi seuraamalla alkuperäisiä ohjeita ja käyttämällä mahdollisimman paljon perusliikkeitä.

e. Olen treenannut DC:llä yhteensä yli vuoden, joten olen tehnyt siihen joitakin henkilökohtaisia muutoksia joita en nyt jaksa tässä lähteä perustelemaan ja joista muiden ei kannata ottaa mallia. Intensemusclelta ja yhdestä Hulkin postista tämän ketjun alkupäässä löytyvät normaalit esimerkit.

Back
Ylös Bottom