Itse kuljen alaosa paljaana.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tänään tuli vitamiinit postissa, otin 2x25µg eli 2000IU. Miten pitkään tossa kestää, että vaikutuksia huomaa (jos huomaa)?
Muistakaa sitten että ellette ole jotenkin addiktoituneita noihin pillereihin niin niiden nappaamisen voi lopettaa varmast viimeistään ensi kuussa, auringosta kun saa edelleenkin enemmän kuin tarpeeksi sitä d-vitamiinia.
Niin saa jos kulkee yläosa paljaana n. 30 min. joka päivä kun aurinko paistaa.
Ensi kuussa siis, jos satut asumaan rutkasti lähempänä päiväntasaajaa.
Kesälläkään (heinä-elokuu) Suomessa ei taida kauhean pitkä olla se aika puolenpäivän pintaan, kun UVB:n määrä riittää D-vitamiinisynteesiin.
Tästä olisi kiva saada vähän lisätietoa eli kauan siellä auringossa täytyy olla että saisi varastot täyteen/arvot kohdilleen? Voisiko peruskaavana pitää että jos aurinko ruskettaa silloin se on myös tarpeeksi voimakasta deen saannin kannalta vai meneekö ihan metsään?
Ainoa jota olen itse löytänyt on että uv indeksi tulisi olla ainakin 4.
Oon tässä ketjussa aiemmin hehkuttanut d-vitamiinia ja sen vaikutuksia. Olen edelleen samaa mieltä sen vaikutuksista palautumiseen, mutta en enää usko d:n kaikkivoipaisuuteen flunssan torjunnassa. Normaalisti sairastan melko paljon, 3-4 flunssaa joka talvi, mutta tänä talvena olen sairastanut vielä normaalia enemmän, sillä nyt on jo kuudes flunssa menossa. Onhan se mahdollista, että tänä talvena on vaan ollut todella ärhäköitä viruksia liikkeellä tai sitten on käynyt uskomattoman huono tuuri vaan. Kuitenkin, jos d:llä pitäisi olla selvät vaikutukset vastustuskykyyn niin vähäsen alkaa epäilyttämään. Aiemmin mainitsin jo labratuloksista (198nmol/l), joten enpä usko, että tasot olisivat liian matalallakaan.
Jokjo sitä aurinko saa niin paljon että ei kananta lisä d vitskua ottaa?