D-vitamiini (EI ALENNUSKOODEJA TAI TILAUSJUTTUJA)

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Tänään tuli vitamiinit postissa, otin 2x25µg eli 2000IU. Miten pitkään tossa kestää, että vaikutuksia huomaa (jos huomaa)?

Tänään tuli vitamiinit postissa, otin 2x25µg eli 2000IU. Miten pitkään tossa kestää, että vaikutuksia huomaa (jos huomaa)?

Muutama päivä meni itsellä. Toki siihen vaikuttaa niin moni pers kohtainen asia että.

Muistakaa sitten että ellette ole jotenkin addiktoituneita noihin pillereihin niin niiden nappaamisen voi lopettaa varmast viimeistään ensi kuussa, auringosta kun saa edelleenkin enemmän kuin tarpeeksi sitä d-vitamiinia.

Niin saa jos kulkee yläosa paljaana n. 30 min. joka päivä kun aurinko paistaa.

Ensi kuussa siis, jos satut asumaan rutkasti lähempänä päiväntasaajaa.

Kesälläkään (heinä-elokuu) Suomessa ei taida kauhean pitkä olla se aika puolenpäivän pintaan, kun UVB:n määrä riittää D-vitamiinisynteesiin.

Ensi kuussa siis, jos satut asumaan rutkasti lähempänä päiväntasaajaa.

Kesälläkään (heinä-elokuu) Suomessa ei taida kauhean pitkä olla se aika puolenpäivän pintaan, kun UVB:n määrä riittää D-vitamiinisynteesiin.

Tästä olisi kiva saada vähän lisätietoa eli kauan siellä auringossa täytyy olla että saisi varastot täyteen/arvot kohdilleen? Voisiko peruskaavana pitää että jos aurinko ruskettaa silloin se on myös tarpeeksi voimakasta deen saannin kannalta vai meneekö ihan metsään?
Ainoa jota olen itse löytänyt on että uv indeksi tulisi olla ainakin 4.

Ei kellään olisi myydä purkkia tai paria eteenpäin, joka on noita vahvempia tilaillut kauempaa? Olen innostunut nyt suuriin määriin koska tuntuu treenissä ja rahathan tässä menevät kun ilmat on pihalla mitä on ja suomesta saa vain noita säälittävän määrän sisältäviä nappeja.

Tästä olisi kiva saada vähän lisätietoa eli kauan siellä auringossa täytyy olla että saisi varastot täyteen/arvot kohdilleen? Voisiko peruskaavana pitää että jos aurinko ruskettaa silloin se on myös tarpeeksi voimakasta deen saannin kannalta vai meneekö ihan metsään?
Ainoa jota olen itse löytänyt on että uv indeksi tulisi olla ainakin 4.

Tähän hätään ei pysty muistamaan. Tiede-lehden foorumilta löytyy d-vitamiiniketju, jota penkomalla saattais jotain löytyäkin.

Oon tässä ketjussa aiemmin hehkuttanut d-vitamiinia ja sen vaikutuksia. Olen edelleen samaa mieltä sen vaikutuksista palautumiseen, mutta en enää usko d:n kaikkivoipaisuuteen flunssan torjunnassa. Normaalisti sairastan melko paljon, 3-4 flunssaa joka talvi, mutta tänä talvena olen sairastanut vielä normaalia enemmän, sillä nyt on jo kuudes flunssa menossa. Onhan se mahdollista, että tänä talvena on vaan ollut todella ärhäköitä viruksia liikkeellä tai sitten on käynyt uskomattoman huono tuuri vaan. Kuitenkin, jos d:llä pitäisi olla selvät vaikutukset vastustuskykyyn niin vähäsen alkaa epäilyttämään. Aiemmin mainitsin jo labratuloksista (198nmol/l), joten enpä usko, että tasot olisivat liian matalallakaan.

Sama kokemus itellä flunssan torjunnasta. Kuluneena talvena sairastin normaalia useammin flunssaa vaikka tankkasin 125 tai 250 ug / päivä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Joo, ei ole täälläkään vuoden 125ug extra annostus vaikutanut mitenkään nuhailuun/flunssailuun. Ei kyllä muutakaan vaikutusta huomattavissa... no, semmosta se välillä :)

Minullakin on ollut kolme flunssaa tänä talvena, joka on normaalimäärä meikäläisellä, D:tä 125-250 mikroa/päivä. Viime talvena sairastin tavallista enemmän, kuusi flunssaa, silloin D:tä sain paljon vähemmän. Katsotaan, kuinka monta kertaa flunssa iskee ensi talvena.

Mulla taas ei flunssaa tai muutakaan räkätautia ole ollut lisä d:n (125-250ug) aloittamisen jälkeen.

Tosin lopetin samaan aikaan röökinpolton, millä lienee jotain tekemistä asian kanssa.

Tätä ennen siis joka talvi 2-3 kertaa ollut saikulla lenssussa.

Onko muut huomanneet lievää päänsärkyä isoilla annoksilla? Olen jostain viime vuoden syys-lokakuusta asti ottanut D-vitamiinia vähintään 135 ug/päivä (125ug+10ug multivitamiinista, välillä jopa 2 x tuo 125ug). Nyt viime aikoina on tullut puolitettua tuo annos (eli joka toinen päivä tuo 125 ug tabu ja joka toinen vain multivitamiinista tuleva), koska jos otan sen joka päivä, niin n. 30 min D-vitskun ottamisesta iskee pieni hedari. Ei paha, mutta kestää lähes koko päivän. Joka toinen päivä ottaessa ei tuota hedaria tule. Ja olen testannut muutaman kerran joten olen varma asiasta.

Syksystä asti vetäny noin 100ug, eikä kertaakaa oo ollu flunssaa (normaalisti ainaki joka toinen kuukausi) ja olo on paljo virkeempi aamusin.

Oon tässä ketjussa aiemmin hehkuttanut d-vitamiinia ja sen vaikutuksia. Olen edelleen samaa mieltä sen vaikutuksista palautumiseen, mutta en enää usko d:n kaikkivoipaisuuteen flunssan torjunnassa. Normaalisti sairastan melko paljon, 3-4 flunssaa joka talvi, mutta tänä talvena olen sairastanut vielä normaalia enemmän, sillä nyt on jo kuudes flunssa menossa. Onhan se mahdollista, että tänä talvena on vaan ollut todella ärhäköitä viruksia liikkeellä tai sitten on käynyt uskomattoman huono tuuri vaan. Kuitenkin, jos d:llä pitäisi olla selvät vaikutukset vastustuskykyyn niin vähäsen alkaa epäilyttämään. Aiemmin mainitsin jo labratuloksista (198nmol/l), joten enpä usko, että tasot olisivat liian matalallakaan.

En itsekään jaksa uskoa että se d-vitamiini olisi yksinään mikään maailmaa pelastava juttu. Ihan täytenä mutuna heitän että tuo vastustuskyvyn parantuminen tapahtuu sitten yhteisvaikutuksena jonkin muun asian kanssa, vaikkapa kalsiumin, jonka imeytymistä d-vitamiini parantaa?

Jokjo sitä aurinko saa niin paljon että ei kananta lisä d vitskua ottaa?

Varmaan riippuu paljonko siellä auringossa ollaan päivän aikana. Jossain oli ihan taulukotkin tuolle, muuta en siitä muista kuin että keskikesällä ylävartalo paljaana riittää 30min.

Aika hitaasti tuolta iHerbistä tulee kamat perille. Jo melkein 3 viikkoa odottanut, toisaalta olihan tässä tuhkasekoilu ynnämuutaynnämuuta.

Mäkin olen nyt seuraillut tuota D-vitskun vaikutusta erityisesti sairasteluun. Normaalisti otan perus-nuhakuumeen kaksi kertaa vuodessa, toinen marras-joulukuun vaihteessa ja toinen tässä pääsiäisen ja vapun välissä. Olen nyt popsinut ahkerasti D:tä 125ug/päivä ja tuo syksyn tauti jäi kokonaan väliin. Kuitenkin tuossa pääsiäisen jälkeen alkoi tuntumaan pieniä oireita joten välittömästi niiden ilmaantuessa aloin vetämään noita 125ug kapseleita 4-5krt päivässä parin päivän ajan. Tuloksena oli että nuhaa kesti merkittävässä määrin n. 3 päivää ja sitten pystyi jo palaamaan normaaliin treenirytmiin. Tuonakin aikana pystyin tekemään kaiken suht normaalisti eikä kuumettakaan ollut.

Syksyllä sairasteluun vaikutti varmasti osaltaan se, että käsidesipurkkeja oli joka paikassa possunuhahysterian vuoksi. Tästä viimeisestä taudistakin voi sanoa että ois mahdollisesti voinut olla pahempikin ilman D-vitskua - tai sitten ei.

Ei siis ole mikään ihmelääke mutta omalla kohdallani voisi vähän vaikuttaa.

Voiko D vitskua saada liikaa auringosta ? Meinaan että itellä tulee kyllä hellepäivinä oltua aamusta iltaan pelkät shortsit päällä? Yleensäkkin jos vähänkään tarkenee niin ainakin ilman paitaa.

tämmösen tutkimuksen löysin mutta ei tuossa sitä sanota että voiko D vitskua saada liikaa aukurista. Saa nähä millon sitä kuolee johonki syöpään kun ei tule kyllä kyseisissä töissä itseä verhoiltua vaatteilla ja käytän aivan liian vähän aurinkorasvaa.

Ennen en suomen auringossa tarvinut aurinkorasvaa mutta viime kesinä olen palanut muutamia kertoja vaikka silloin tällöin olen rasvalla itseni liipannut että kaippa siinä on perää että UV säteilyt ovat voimistuneet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom