Curly-Miken viparipeijaiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
-Marchi- sanoi:
Piis, piis hei Tomi nyt. Emmä halunnut oikeesti yrittää vittuilla tai mitään. Emmä mistään mitään tiedä oikeesti, oon just sellanen tuulessa heiluva viiri, mut sentään 18 vuotias jo, mut se ei tosiaan meinaa et kiveksilleni ois käyny mtn kehitystä sitten hedelmöityksen. Ihan vaan teinihöyryissäni tuli paskaa jauhettua. :) Anteeksi, anteeksi.
Juujuu, kyllä kaikki tietää että hyvää sä vaan tarkoitat. Ikävä totuus on kuitenkin se, että jopa sinä joudut ennen pitkää nöyrtymään kokeilemaan jotain "lihasärsykkeitä", ( :lol2: ) kun se paras kasvukautesi alkaa hiipua. Kaikki kehittyy alussa ihan silmissä, eikä se vielä tarkoita sitä, että salaisuudet ja niksit on tiedossa ja paketti kasassa - "jatketaan tätä 5 vuotta ja 50 lisälihaskiloa vuoraa kroppaani..." Siinä Hulkki on oikeassa, että ei sekään vielä tee kenestäkään jotain yhden totuuden oraakkelia, jos kehittyy vuodessa roinalla hienosti tai sitten käy pokkaamassa jonkun kuppaisen noviisipokaalin jostain keskitasoisesta kehonrakennuskisasta. Roinauksessakin tulee seinä vastaan aika nopeasti, eikä annosten lisäyskään tuo automaattisesti autuutta elämään. :) Hei miettikää, kuinka monella douppaavalla salikarjulla on yhtä kova jalkaosasto kuin Akilla? Ei tämä touhu ole automaattista missään vaiheessa, vaikka tietyissä vaiheissa kehitys saattaakin olla hetkellisesti nopeampaa.

Kaikentasoiset treenaajat joutuvat treenaamaan pallit hiessä ja verenmaku suussa, jos aikovat kehittyä :whip:

edit: paitsi naiset, joilla aniharvoin on palleja

Terminator2 sanoi:
Itse ainakin todistin tänään juuri tällaisen 15-18 vuotiaan treenin, jossa ei pumpattu, vaan nostettiin sitä "RAUTAA". Olikohan nyt 15-20 kg limput (käsipainot) käsissä ja vipareita sivulle sellaisella maastaveto tyylillä että ei rajaa. Sitten vielä taiteiltiin taljassa pystypunnerrusta muistuttavalla tavalla.

Väittäisin, että jos olisin pistänyt kaverin nostamaan puhtaalla tyylillä, niin 5 kg käsipaino olisi tärissyt jo viidennessä toistossa. Mutta eipä minua juuri kiinnosta miten ihmiset treenaa.

aivan samalla tavalla ne 30kymppiset alotteliat treenaa kuin joku 15-18v

Terminator2 sanoi:
Itse ainakin todistin tänään juuri tällaisen 15-18 vuotiaan treenin, jossa ei pumpattu, vaan nostettiin sitä "RAUTAA". Olikohan nyt 15-20 kg limput (käsipainot) käsissä ja vipareita sivulle sellaisella maastaveto tyylillä että ei rajaa. Sitten vielä taiteiltiin taljassa pystypunnerrusta muistuttavalla tavalla.

Väittäisin, että jos olisin pistänyt kaverin nostamaan puhtaalla tyylillä, niin 5 kg käsipaino olisi tärissyt jo viidennessä toistossa. Mutta eipä minua juuri kiinnosta miten ihmiset treenaa.
Heh, ne Mayor'sin virolaisvalmisteiset (?) nuoretmiehet treenaavat kyllä täysin omassa maailmassaan. Miten oikeasti voi olla mahdollista tehdä kaikki niin päin helvettiä? Toisaalta en ole vielä päättänyt, että tarvitsevatko ko. nuorukaiset enemmän personal trainerin vai parturin palveluksia. :D

Tomi sanoi:
Heh, ne Mayor'sin virolaisvalmisteiset (?) nuoretmiehet treenaavat kyllä täysin omassa maailmassaan. Miten oikeasti voi olla mahdollista tehdä kaikki niin päin helvettiä? Toisaalta en ole vielä päättänyt, että tarvitsevatko ko. nuorukaiset enemmän personal trainerin vai parturin palveluksia. :D

Mitähän sanoisit, kun jonain päivänä tulen salille sellainen "pumpkin-pie-hair-cut-mullet" letin kanssa ja näytän miten rauta nousee ;)

mullet.jpg

Varmaan löytäisin itseni kaksinkerroin invavessasta, kun te MakeH:n kanssa olisitte opettaneet vähän sivistystä ;)

Nojoo, dissaus sikseen, mutta totta on, että keskimäärin enemmän ne nuoret kämmäilevät siellä salilla, kuin 30-vuotiaat. (Ei perustu muuhun kuin perstuntumaan)

Siinä olen samaa mieltä, että lihasmassan määrä ei välttämättä kerro, miten laadukkaita treenivinkkejä ko. henkilöltä voi saada. Itse asiassa parhaimmat rintalihakset omaava kaveri saa todennäköisesti kiittää ennemmin geenejään kuin treenimetodeitaan. Sen sijaan kehonrakentaja, jonka heikoin lenkki on juuri rintalihakset saattaa tietää rintalihasten treenaamisesta enemmän, koska on kenties joutunut kokeilemaan yhtä jos toistakin tapaa kehittääkseen heikointa osa-aluettaan. Enkä siis tietenkään tarkoita, ettei hyvän lihasryhmän omaava voisi tietää miten ko. lihasryhmää on parasta treenata.

Mutta kokemus on kokemusta, ei kyllä kannata jättää neuvoja kuuntelematta, kun niitä ilmaiseksi saa. Ainahan voi kokeilla, ei siinä mitään menetä.

Loppukevennyksenä on pakko kertoa yksi neuvo, minkä sain 6-7 vuotta takaperin eräältä todella vahvalta, vanhemmalta treenaajalta. Hän kertoi, että kannattaa treenatessa sulkea salin sälekaihtimet, jotta ulkoa tuleva valo ja loisteputkien valo ei sekoitu ja heikennä treenin tulosta=)

EDIT: pientä lisäilyä.

EI saatanan mikä fleda :hyper: Sit joskus ku mä oon iso ja nostan paljon rautaa, ni kasvatan tollasen fledan ja meen salille. Siinä sitten katotaan kuka nauraa ja kenelle ku nostan vähintään 2x muiden sarjapainot.

Mike sanoi:
Nyt pulla on ei ole kyllä ymmärtänyt tätä oikein. Tuo ei ole mitään pumppailua, vaan kyllä siinä tehdään duunia. Katoppas Pulla ne mun ja Mähösen jalkatreenipätkät. Näyttääkö ne sun mielestä pumppailuilta? Volyymi ei meinaa pumppailua, vaan on kokemuksieni mukaan kovempaa treenaamista kuin voimapainotteinen.
Enhän mä tässä mielestäni ole verrannut kuka treenaa kovimpaa vaan ilmaisin mielipiteeni siitä, että volyymitreenillä (jolla minä en ainakaan saanut rautaa nousemaan yhtään sen enempää) ei natikkana isoksi kasveta. Tai ainakaan minä en kasva.

Ja se miksi en usko, että sillä ei kasveta isoksi perustan ensinnäkin täysin omiin kokemuksiini. Taannoin kun vetelin 12-15 sarjaa penkkiä, niin siinä oli se sama 85kg eikä se siitä mihinkään noussut ja sama joka liikkeessä. En oikein usko, että olisin edes näissä hikisissä massoissa jos olisin tähän asti samalla tavalla hinkannut.

Toiseksi, salilla kun salilla katselen, niin jos jamppa pumppaa vinopenkkiä 60kg:lla neljä 20 sarjaa niin se voi olla pieni. Toisaalta jos toinen ukko pumppaa rautaa menemään vaikkapa nyt vinopenkkiä 130kg:lla kutosen sarjan, niin koskaan se ei ole pieni. Eli toisinsanoen, jos mä koitan progressiivisesti nostaa treenipainojani alta kympin sarjoissa niin lopputuloksena mä tulen varmasti olemaan iso siinä vaiheessa kun otan kyykyssä 180kg:lla kutosen ja vinopenkkaan 130kg:lla sarjaa.

Simppeliä, eikö vain?

Ja tähän Tomin "älä opeta isääs nussimaan" ja siihen "uittu kun mä oon iso niin kyllä mä tiiän" asenteeseen voisi kommentoida, että kyllä, minä en ole mitään kun suhun vertaa, mutta et ole sinäkään kun vertaa vaikkapa M. Savolaiseen (joka muuten myös liikuttelee helvetin isoa rautaa eikä ymmärtääkseni pääasiallisesti pumppaile ;)). Joten mistä sä tiedät, että sun treenityyli on se ainoa oikea? Eikö siis ole edes mahdollista, että kasvaisin tämän hetkisellä tyylilläni paremmin kuin sinun tyylilläsi?

Ps. Muuta eiköhän se Dantenkin muinoin kirjoittanut, että monella kehonrakentajalla on tämä ihmeellinen "must", eli kun kerran on jotain opittu, että näin ja näin pitää tehdä tai muuten ei kasva. Mutta annas olla kun joku tulee sanomaan, että "hei pitäiskö sun koittaa tätä tai tätä kun voisi olla parempi kuin sun tyylis..." niin sitten on helvetti valloillaan! :D

Pulla sanoi:
Eli toisinsanoen, jos mä koitan progressiivisesti nostaa treenipainojani alta kympin sarjoissa niin lopputuloksena mä tulen varmasti olemaan iso siinä vaiheessa kun otan kyykyssä 180kg:lla kutosen ja vinopenkkaan 130kg:lla sarjaa. Simppeliä, eikö vain?
Otin v. 2001 83-kiloisena kyykkyä tuskaisen puhtaasti 6 x 180 kg ja tuskin oli jalat edes 60-senttiset, saati sitten että olisin ollut "varmasti" iso. Nykyään en luultavasti saisi yhtään toistoa 180 kilolla, vaikka reidet on nykyään "varmasti" eri kaliiberia kuin neljä vuotta sitten.

Pulla sanoi:
eli kun kerran on jotain opittu, että näin ja näin pitää tehdä tai muuten ei kasva. Mutta annas olla kun joku tulee sanomaan, että "hei pitäiskö sun koittaa tätä tai tätä kun voisi olla parempi kuin sun tyylis..." niin sitten on helvetti valloillaan! :D
Muutin treenitapaa ja -tyyliä aika totaalisesti kun olin treenannut ja seurannut Akin ja Davidin treenejä ja kuunnellut Akin juttuja Mayor'silla muutaman kuukauden ajan. Tämä v. 2003. "Evoluutiota" on tapahtunut paljon myös tuon jälkeen, ja sitä tulee tapahtumaan varmasti lisää myös jatkossa. Kyllä niitä ahaa-elämyksiä tulee nykyäänkin vielä viikoittain, ja aina pitää jollain tavalla tehdä jotain paremmin kuin edellisen viikon treenissä. ;)

Tomi sanoi:
Otin v. 2001 83-kiloisena kyykkyä tuskaisen puhtaasti 6 x 180 kg ja tuskin oli jalat edes 60-senttiset, saati sitten että olisin ollut "varmasti" iso. Nykyään en luultavasti saisi yhtään toistoa 180 kilolla, vaikka reidet on nykyään "varmasti" eri kaliiberia kuin neljä vuotta sitten.
Tekisi mieli kommentoida tähän ties mitä, mutta säästetään natikka-väittelyt toiseen trediin. Antaa olla minun osaltani tässä. Kukin kasvakoon omalla treenityylillään. Kai mä joskus vielä uskon ettei nämä väittelyt etene mihinkään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pulla sanoi:
Tekisi mieli kommentoida tähän ties mitä, mutta säästetään natikka-väittelyt toiseen trediin. Antaa olla minun osaltani tässä. Kukin kasvakoon omalla treenityylillään. Kai mä joskus vielä uskon ettei nämä väittelyt etene mihinkään.
Hei kommentoi ihan mitä haluat. Mun pointti oli se, että kyykkytuloksena 6 x 180 kg on samaa tasoa kuin joku hiton 6 x 120 kg penkissä, eli ei yhtikäs mitään, saati sitten jotain niin maagista, että Tampereen Pulla olisi sillä tuloksella automaattisesti ja ennenkaikkea varmasti iso! :itku:

Pulla sanoi:
Eli toisinsanoen, jos mä koitan progressiivisesti nostaa treenipainojani alta kympin sarjoissa niin lopputuloksena mä tulen varmasti olemaan iso siinä vaiheessa kun otan kyykyssä 180kg:lla kutosen ja vinopenkkaan 130kg:lla sarjaa.

Simppeliä, eikö vain?
Joo, simppeliä ja itsestäänselvää. :wall:

Mä kyykkäilin joskus enemmän ja otin 220x5 ilman varusteita ja 240x2 rättien kanssa. Ja silloin oli kunnolla droppia pelissä. Nyttemmin reidet on isommat kuin silloin ja teen tosiaankin jumalattomasti yhdessä treenissä enemmän työtä lihaksella kuin silloin aikanaan, painot vain eivät ole samat.

Pulla, sä olet täysin unohtanut, että kyykyssä kovin usein rautojen kasvaessa rasitusta siirtyy kovasti alaselälle, takareisille ja perseelle.

Mike sanoi:
Mä kyykkäilin joskus enemmän ja otin 220x5 ilman varusteita ja 240x2 rättien kanssa. Ja silloin oli kunnolla droppia pelissä. Nyttemmin reidet on isommat kuin silloin ja teen tosiaankin jumalattomasti yhdessä treenissä enemmän työtä lihaksella kuin silloin aikanaan, painot vain eivät ole samat.
Kiitos! Odotan Pullan vastausta.

Veikataas:
Feikattu Pulla sanoi:
Joo no kato jos sä olisit natuna ottanut ton 5 x 220 kg niin sä olisit ollut niin iso, että sun reidet olis näyttänyt hei IKEA:n sohvaraheilta. Mä en kuitenkaan halua tehdä tästä mitään natuväittelyä, mutta silti jostain ihmeen syystä minä tulen olemaan silmittömän iso siinä vaiheessa, kun kykenen tekemään kyykkyä 6 x 180 kg ja vinopenkkiä 130 kg:lla. En osaa selittää tätä sen kummenkin kuin sillä, että olen natu, mutta ei nyt tehdä tästä edelleenkään mitään väittelyä. :jahas:

Mike sanoi:
Kannattaa tosin muistaa, että aika harvalla vapaa takakyykky ottaa kunnolla reisiin. Esimerkiksi minulla takakyykky ottaa lähinnä pakaroihin, takareisiin ja alaselkään, kun taas esimerkiksi etukyykky ottaakin lähes poikkeuksetta etureisiin.

Kyykyssä isot raudat voi saada siis liikkeelle omistamatta isoja reisiä, kun taas etukyykyssä tuskin kukaan vetää 190-200 kilolla sarjaa omistamatta melkoisia quadseja.

Millä tavoin rinnan treenaaminen eroaa jonkun muun lihasryhmän treenaamisesta? Rinnalle kun niin kovasti kehutaan ylivoimaisesti parhaana massaliikkeenä penkkiä isoilla painoilla, venytystä ISOILLA painoilla.
Niin helvetin moni sitä sanoo, että jos hinkaa sitä penkkiä vuodesta toiseen sadalla kilolla niin ei ne tissit siitä mihinkään kasva kuten ei myöskään kasva pelkällä supistelulla, peckdeckillä, flyessit tai taljat ei venytä tarpeeksi suurella vastuksella rintalihaksia jne.

Pulla sanoi:
Antaa olla minun osaltani tässä. Kukin kasvakoon omalla treenityylillään. Kai mä joskus vielä uskon ettei nämä väittelyt etene mihinkään.
Hyvä Tomi, juuri näin! Yllättävän rakentavaa argumentointia ja laadukasta keskustelua tulee välillä moderaattorienkin puolelta... :rolleyes:

Tylerd sanoi:
Millä tavoin rinnan treenaaminen eroaa jonkun muun lihasryhmän treenaamisesta? Rinnalle kun niin kovasti kehutaan ylivoimaisesti parhaana massaliikkeenä penkkiä isoilla painoilla, venytystä ISOILLA painoilla.
Niin helvetin moni sitä sanoo, että jos hinkaa sitä penkkiä vuodesta toiseen sadalla kilolla niin ei ne tissit siitä mihinkään kasva kuten ei myöskään kasva pelkällä supistelulla, peckdeckillä, flyessit tai taljat ei venytä tarpeeksi suurella vastuksella rintalihaksia jne.
Yleensä lihasryhmät ottavat vastaan erilailla rasitusta.

Reisissä nyt vain näyttäisi tehoavan paremmin volyymit. Katsokaa voimanostajien reisiä, ei ne mitään hirvittävän massiivisia ole jos vertaa esim fillaroitsijoiden tai pikaluistelijoiden reisiin. Noissa toki kannattaa suhteuttaa, mutta yleisesti ottaen, ei kehonrakentajat käytä niin kovia painoja reisille kuin voimanostajat ja isommat ne jalat näyttäisivät järjestäen olevan.

Mike sanoi:
Katsokaa voimanostajien reisiä, ei ne mitään hirvittävän massiivisia ole jos vertaa esim fillaroitsijoiden tai pikaluistelijoiden reisiin.
Toi on kyllä täysin totta, mutta kun ne voimannostajan äärimmäisen vahvat reisilihakset saadaan hierottua auki niin kyllä ne turpoo mahdottomasti, näin olen ymmärtänyt ja havainnut:)

Mike sanoi:
Katsokaa voimanostajien reisiä, ei ne mitään hirvittävän massiivisia ole jos vertaa esim fillaroitsijoiden tai pikaluistelijoiden reisiin.
Voimanostajat eivät tosin kovin usein treenaa hypertrofia-alueella, vaan käyttävät hyväkseen lihaksen hermotusaluetta, jolla maksimivoimaa saadaan nostettua kasvattamatta kuitenkaan suhteessa kovinkaan paljon lihasmassaa.

Pulla sanoi:
Hyvä Tomi, juuri näin! Yllättävän rakentavaa argumentointia ja laadukasta keskustelua tulee välillä moderaattorienkin puolelta... :rolleyes:
Älä nyt iso mies lässytä ja pelaa tuota vitun vanhaa "yhyy, mode sanoi pahasti vaikka niiden pitäisi olla poliittisesti korrekteja" -korttia, vaan sano mitä sulla on sanottavaa. :lol2: Kerro nyt mulle miten helvetissä sä aiot olla varmasti iso 6 x 180 kyykkytuloksella ja 130 kg vinopenkkisarjoilla? :D Äläkä ala lässyttää, että "Tomi ei ole asiallinen eikä argumentoi rakentavasti ja laadukkaasti". En helvetissä argumentoi rakentavasti, jos jutut monitorin toisella puolella on tuota tasoa.

edit: ps. hienosti olit quotannut omaa viestiäsi ja viitannut silti mun tekstiin :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom