Curly-Miken viparipeijaiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tomi sanoi:
Kutsuisin sitä ennemminkin "älä opeta faijaas nussimaan" -asenteeksi.

Kaikille Mr. Know it all -henkisille aloittelijoille: tehkää ihmeessä KAIKKI juuri kuten haluatte. Älkää missään nimessä kuunnelko ikinä isompianne tai niitä, joilla on hurjasti tietotaitoa ja kokemusta sekä ennen kaikkea fysiikka, joka näyttää siltä, että jotain on tehty ihan vitusti oikein, ja pitkään. :) Voin rehellisesti myöntää, että ilman Akia, Nyyssölää ja Mikeä en olisi ikinä päässyt tähänkään pisteeseen, joka silti on vasta PELKKÄ ALKU koko uralle. Kannattaa aina jättää sen verran se ylimielisyys sinne taka-alalle, että ainakin kuuntelette mitä kokeneemmilla on sanottavaa. Itse tein niin, eikä ole paljoa tarvinnut katua.

T: vieläkin aloitteleva ja aina valmiina ottamaan vastaan uusia vinkkejä kokeneemmilta treenareilta ;)
Aamen :worship:
Vaikka olenkin alle 100 kiloinen nii silti IMO bodauksessa kokemus jyrää reilusti tiedon ja teorian! Itse en vielä tiedä punttaamisesta edes tuhannesosaa verrattuna esim. tomiin ja mikeen eikä tulisi mieleenkään alkaa väittelemään asioista mistä en tiedä mitään. Mutta ilman pakkista ja kokeneimpien neuvoja olisin ehtinyt tehdä vaikka kuinka paljon asiota päin vittua (teen kyllä edelleen mutta koko ajan opin jotain uutta :) )

Tomi sanoi:
Kutsuisin sitä ennemminkin "älä opeta faijaas nussimaan" -asenteeksi.

Kaikille Mr. Know it all -henkisille aloittelijoille: tehkää ihmeessä KAIKKI juuri kuten haluatte. Älkää missään nimessä kuunnelko ikinä isompianne tai niitä, joilla on hurjasti tietotaitoa ja kokemusta sekä ennen kaikkea fysiikka, joka näyttää siltä, että jotain on tehty ihan vitusti oikein, ja pitkään. :) Voin rehellisesti myöntää, että ilman Akia, Nyyssölää ja Mikeä en olisi ikinä päässyt tähänkään pisteeseen, joka silti on vasta PELKKÄ ALKU koko uralle. Kannattaa aina jättää sen verran se ylimielisyys sinne taka-alalle, että ainakin kuuntelette mitä kokeneemmilla on sanottavaa. Itse tein niin, eikä ole paljoa tarvinnut katua.

T: vieläkin aloitteleva ja aina valmiina ottamaan vastaan uusia vinkkejä kokeneemmilta treenareilta ;)

Erittäin hyvin sanottu ja jos tämä teksti olisi lyhyempi, heittäisin koko setin siguksi. :thumbs:

Yleensäkin kannattaa pitää silmät ja korvat auki ja pitää mieli avoimena uusille kokeiluille. Itse ainakin aion jossainvälissä kokeilla tätä kyseistä volyymi-härdelliä olkapäille ja miksei vaikkapa ojentajillekin. Esim. se tangolla lähtö, 10 kg korotuksilla ja 15 toiston sarjoilla tehty penkkihomma on saatanan kova veto aina johonkin sopivaan välii, eipä sitä enää toista liikettä rinnalle tuon jälkeen kaipaa.

Perusliikkeet kunniaan ja varmasti enemmän voimaa on myös enemmän lihasta. Mutta yhtälailla se patti kasvaa kun vähän antaa shokkihoitoa sille kunnon volyymitreenillä. Ja siinä se hapenottokykykin samalla kasvaa ja auttaa kokonaisuudessaan vetämään sarjat tehokkaammin läpi lyhkäsillä palautuksilla. Alussa teki itsellä todella tiukkaa tehdä jalkaliikkeet minuutin palautuksilla, nykyään teen lähes poikkeuksetta minuutin palautuksilla sarjat kovaa ja ainakin kintut on ihan kivasti kasvaneen koko ajan.

Tomi sanoi:
Mitäs ihmeen IMO-juttuja näistä on yhtäkkiä tullut? Ei tarkoita nyt pelkästään Pullaa, vaan myös muitakin punttiuransa alussa olevia, kuten Marchia etc. Tavallisten tallaajien näköiset rookiet käytännössä teilaavat näillä IMO-kommenteillaan sellaisten miesten treenivinkit, jotka oikeasti ovat bodareita ja myös näyttävät siltä. Palataan näiden IMO-juttujen suhteen asiaan sitten, kun olette itse suuria, tai edes body-fitnesskisaajan offimitoissa. ;)

Olipa muuten harvinaisen hyvin sanottu. Ite oon kans välillä huvittuneena katellu, ku täällä 17 vuotiaat "neuvoo" kokeneempiaan. Mulla vaan valitettavasti ei oo varaa sanoo mitään, ite ku oon kymmenen vuotta treenannu kehittymättä, mut kuiteski.
Mut Tomille tuosta kommentista sata pistettä ja kumarrus! :worship:

Tomin tekstin mukaan tulisi Ronnien treenivideoita pitää oikeaoppisen treenauksen raamattuina.

kohtis sanoi:
Tomin tekstin mukaan tulisi Ronnien treenivideoita pitää oikeaoppisen treenauksen raamattuina.

:deivid: Tässä taas erittäin hyvä esimerkki siitä, miten asiat voi halutessaan käsittää täysin päin persettä.

Kukaan ei ole sanonut, että kokeneempien treenit pitäisi suoraan kopioida itselle ja näin ei suorastaan edes pidä tehdä. Mutta totta helvetissä sitä pitää kuunnella mitä kokeneemmat puhuu ja ottaa siitä OPPIA OMAAN TREENIIN ja kokeilla niitä uusia juttuja.

Mä käyn todella mielelläni treenaamassa jonkun isonkokoisen ihan oikean bodarin kanssa, kuten Heikki722:n ja kokeilen tehdä treenit hänen tyylillään. Ei se treeni koskaan kokonaisuudessaan mulle päälle jää, mutta aina sieltä löytää hyviä vinkkejä omaan treeniohjelmaan.

Tuota pitää kyllä kokeilla, jahka saan sen verran poveria olkapäihin, että ylipäätänsä on järkevää/mahdollista lähteä tuollaista settiä kunnolla tekemään. Vastaavaa pystynee soveltamaan muihinkin "pieniin" lihaksiin?

Tärkeintä on kuitenkin muistaa, että isoilla bodareilla geenit, mielipuolinen lääkitys ja ruokavalio vastaavat ylivoimaisesta valtaosasta kehityksestä. Bodauslehdet ovat pullollaan ammattilaisbodareiden ohjeita, jotka sotivat täysin fysiologian faktoja ja satojen tai tuhansien ihmisten systemaattisissa tutkimuksissa tehokkaimmaksi havaittuja käytäntöjä vastaan.

Mike sanoi:
Nyt pulla on ei ole kyllä ymmärtänyt tätä oikein. Tuo ei ole mitään pumppailua, vaan kyllä siinä tehdään duunia. Katoppas Pulla ne mun ja Mähösen jalkatreenipätkät. Näyttääkö ne sun mielestä pumppailuilta? Volyymi ei meinaa pumppailua, vaan on kokemuksieni mukaan kovempaa treenaamista kuin voimapainotteinen.
jos n,20 toiston sarjat ei oo pumppailua niin mikä sitten:). kyllä minä ainakin myönnän että se on pumppailua, mukavaa vaihtelua muttei tuota aina viitsi tehdä, menee aerobisen puolelle ku hapettaa niin pirusti.
Mike sanoi:
Pitäisi kyllä ihan terveellä järjellä osata erottaa show off dvd ja netissä jonkun kokeneen antama vinkki.
mitä tämä tarkoittaa. meinaatko että ronnie pelleilee videoillaan/ ei oikeesti reenaa sillain?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Timba79 sanoi:
:deivid: Tässä taas erittäin hyvä esimerkki siitä, miten asiat voi halutessaan käsittää täysin päin persettä.

Kukaan ei ole sanonut, että kokeneempien treenit pitäisi suoraan kopioida itselle ja näin ei suorastaan edes pidä tehdä. Mutta totta helvetissä sitä pitää kuunnella mitä kokeneemmat puhuu ja ottaa siitä OPPIA OMAAN TREENIIN ja kokeilla niitä uusia juttuja.

Mä käyn todella mielelläni treenaamassa jonkun isonkokoisen ihan oikean bodarin kanssa, kuten Heikki722:n ja kokeilen tehdä treenit hänen tyylillään. Ei se treeni koskaan kokonaisuudessaan mulle päälle jää, mutta aina sieltä löytää hyviä vinkkejä omaan treeniohjelmaan.

Kommentti oli tarkoituksella kärjistetty. Eikai tässä nyt oo kukaan väittänytkään ettei kokeneempia treenaajia voi/kannata kuunnella, mitä treenaamiseen tulee. Tomin kommentti siitä ettei pienempikokoisten tai "ei-ammattilaisten" tulisi sanoa mielipidettään töksähti suht pahasti; keskustelupalstojen parasta antia nimenomaan on käyttäjien kommentit/omien kokemusten jakaminen (toisin kuin esim. yhden treenigurun/treenioppaan tarjoama tieto). Oikeita tapoja voi nimittäin löytyä useampiakin kuin vain yksi.

Mike sanoi:
No voihan sitä pumppailuksikin kutsua, kovaa treeniä se kuitenkin on.
Ei kukaan kai ole sanonutkaan ettei se olisi kovaa treeniä. Se on helvetin kovaa, kun omia kokemuksia siitä miettii. Mä vaan en satu tykkään siitä yhtään, koska omaan niin paskan kunnon. Siis mun kohdalla siitä ei ole kyllä lihaskuntoa parantamaan.

Pecman sanoi:
Havaittavissa vanhaa kunnon "alle 100-kiloisilla ei oo mielipiteitä"- asennetta. :joulu5:

No niinhän anabolisten aineiden kuuluukin vaikuttaa. Psyykkisesti. :lol2:

Pulla sanoi:
Mä en vaan usko, että ilman vahvaksi tulemista ja isoja rautoja liikuttamatta voi kasvaa isoksi. Jos nyt esimerkkejää miettii, niin esim. pakkiksen kovakuntoisimmat natikat (Hulkki, Jylli81, RiQ & Co ja monet muut) on järjestäin vähän saakelin vahvoja jannuja. Sattumaako? Tuskinpa.

Samaa mieltä. Taitaa se tärkein lihaskasvun stimulaatio tulla kuitenkin siitä lihakseen kohdistuvasta jännityksestä, eli käytännössä treenipainosta. Aineenvaihdunnallinen työ näyttelee toki osaa, mutta jännitys on minusta se avaintekijä.

Ite kans uskon tohon "nousujohteiseen treenipainojen"- metodiin, eli vedetään kohtuu suurilla painoilla tiukat 6-12 toistoa. Mutta tos tulee helposti ongemaksi se että kun niitä painoja yrittää lisätä hyvää tahtia niin tekniikka kärsii. Joten ite teen sillai et kerran kuukaudes teen noita "pumppailuja" jossa teen sitten pienillä painoilla paljon toistoja. Näin niputan taas tekniikan puhtaaksi.

Tein just ton viparipeijaiset:
-pystypunnerrus 2*8
-viparit eteen kp. 2*7
-viparit sivulle 3*20, 2*15
-pystysoutu 2*20

Kyllä on sellaanen olo nyt että.

No vaikka kaikki on nyt saanut ihan eri kuvan, niin minä jumaloin kokeneempien reenareiden mielipiteitä. Ei siinä mitään. Mutta välillä tuntuu että nämä "suuret gurut" tuppaavat hieman jämähtämään omiin neuvoihinsa ja lopettavat uusien asioiden ja ideoiden etsimisen. Tomilla on jalkatreenit jotka alkavat etukäteisväsytyksellä reisienojennuksilla, Mike vetelee super-volyymitreeniä 500 toistoa Mähösen kanssa jne, jne... Milloin näemmä esim. ko herrat vaikka kokokroppa ohjelmien parissa? :)
Sitten vejetään se esiin että kaikki eivät ole lihaksikkaita jotka neuvoja latelevat, niin ko. henkilöt ovat väärässä. Tottahan tuokin periaatteessa on, mutta niinkuin joku jo sanoikin niin on se lihaksikkuus muistakin asioista kiinni kuin treenaamisen tietämyksestä. Tai muutenhan voitaisiin vetää johtopäätös että pitää olla fiksu ja viisas omatakseen isot lihakset, mutta miksi näitäki ihmisiä on jotka hieman heikoimmallakin mielenlahjoilla ovat saaneet muskelit hankittua?

Minun alkuperäienn pointtini oli muuten vain se, että erilaisella ärsykkeellä saa ne lihat kipeäksi, eikä vain juuri sen ja sen takia, vaan ihan vain uuden ärsykkeen takia.

Tärkeätä olisi myös muistaa se, että ihmisillä on erilaisia tavoitteita harjoittelussa, ja tapoja niihin pääsemiseen on olemassa yhtä monta kuin on harjoittelijoitakin. Kaikki eivät halua sinne lavalle pullistelemaan. Toisille on tärkeää nopeus, tulokset, funktionaalinen voima ja erilaiset lajia tukevat ominaisuudet. Osa haluaa vain pitää itsestään huolta ja pysyä terveenä. Monesti näissä tapauksissa lopputulokseenkin voidaan harjoittelulla vaikuttaa huomattavasti enemmän kuin pelkässä bodauksessa, jossa tärkeintä on kuitenkin ruokavalio.

Minusta on kohtuullisen naurettavaa väittää omaa treenifilosofiaansa ainoaksi oikeaksi ja perustella se sillä, että on iso, kireä ja takareisi täynnä reikiä. (provo)

Joo kävin vetelee ton treenin heran ja kaffen voimalla, pikkasen hikee pukkas :) Helkatin positiivinen kokemus ja lihat otti kyllä itteesä. Otan ohjelmaan kuukauden/kahden välein...
Muutenkin nuo pitkät sarjat meille olkapäävikasille tuntus tekevän huoltavana treeninä nannaa. Sanokaas asiantuntijat et miten usein noissa volyymitreeneissä kannattaa vetää lihat niin jumiin et alkaa jo särkemään tosissaan jo sarjan aikana? Eli ne ne viimeiset 3-4 toistoo tajunnan rajamailla, ÄITII!!!

-Marchi- sanoi:
Mutta välillä tuntuu että nämä "suuret gurut" tuppaavat hieman jämähtämään omiin neuvoihinsa ja lopettavat uusien asioiden ja ideoiden etsimisen. Tomilla on jalkatreenit jotka alkavat etukäteisväsytyksellä reisienojennuksilla, Mike vetelee super-volyymitreeniä 500 toistoa Mähösen kanssa jne, jne... Milloin näemmä esim. ko herrat vaikka kokokroppa ohjelmien parissa? :)

Suuret ja jopa kymmeniä vuosia treenanneet gurut ovat EHKÄ ehtineet kokeilla yhtä sun toista ja oppineet sen tyylin, joka toimii parhaiten heille itselleen. Miksi vaihtaa tyyliä jos muut tyylit eivät tuo tulosta?

Minun alkuperäienn pointtini oli muuten vain se, että erilaisella ärsykkeellä saa ne lihat kipeäksi, eikä vain juuri sen ja sen takia, vaan ihan vain uuden ärsykkeen takia.

Jaa että mitä? :david:

edit: Mäkin opettaisin mun faijaa nussimaan. NOT.

Suositut

Back
Ylös Bottom