Curly-Miken viparipeijaiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mike sanoi:
Yleensä lihasryhmät ottavat vastaan erilailla rasitusta.

Reisissä nyt vain näyttäisi tehoavan paremmin volyymit. Katsokaa voimanostajien reisiä, ei ne mitään hirvittävän massiivisia ole jos vertaa esim fillaroitsijoiden tai pikaluistelijoiden reisiin. Noissa toki kannattaa suhteuttaa, mutta yleisesti ottaen, ei kehonrakentajat käytä niin kovia painoja reisille kuin voimanostajat ja isommat ne jalat näyttäisivät järjestäen olevan.

Volyymi tehoaa varmasti, kuten se että smith kyykky(tavalla jolla olet kuvaillut), kasvattaa enempi etureisiä. Jos takakyykkysi on tehty voimatyylillä, istuen ns. taakse ja tanko alhaalla selässä ja alat tekemään smith kyykkyä, jossa jalkaterät on tangon alla suoraan->se väkisinkin painaa polvia jalkaterien yli, joka tuo etureisille enempi rasitusta.
Sama homma etukyykyn kanssa.
Ja onhan smith:issä helpompi viedä sarjat loppuun, mitä vapaalla tangolla kyykkyä tehtäessä.

Toistan itseäni ja minulla on teille ehdotus. Sen sijaan, että pohditte uskoako hormonimöhköfanttia vai teininörttiä, lukekaa voimavalmennustiedettä. Sen opit eivät perustu yhden ihmisen epäsystemaattisiin havaintoihin, vaan fysiologiaan ja systemaattisiin havaintoihin sadoista ja tuhansista ihmisistä. Kunnianarvoisilla tohtoreilla on ollut kaniineja kynäniskoista olympia-aateliin.

Neuvostovenäjän valmennnusinsituuteissa sadat päätoimiset tutkijat ja tieteellisesti koulutetut valmentajat ovat vuosikymmeniä luoneet vähärasvaisia kehoja raskaisiin sarjoihin nostamaan mielipuolisia rautoja. NFL:ssä pyörivät miljardit dollarit ja ukkojen tulee olla tip top-kunnossa ja usein 150 kilon funktionaalisessa massassa. Siihen valmennusvastuuseen ei riitä, että näyttää hyvältä öljyttynä uimahousuissa tai että omistaa nettiyhteyden.

No mä uskon tuohon mitä yllä selitin siksi, että olen sen omalla kohdallani huomannut toimivan paremmin kuin pumppailun. Ymmärtääkseni siinä on perusteita tarpeeksi. Aivan kuten sinäkin perustat oman treenityylisi toimivuuden eli mikä itselle toimii parhaiten.
Omalle kropalleni sun treenityylisi sattuu nyt olemaan perseestä. Sille ei vain voi mitään. Olen pahoillani, älä ole siitä paskana.

Edit: Tomi quottasin siksi itseäni, koska sinulla näyttää olevan oikolukuhäiriö etkä tajunnut minun väittelyni olevan osaltani siinä.

Edit2: äh, vittuako sitä provoutuu idiootin kommenteista

Tomi sanoi:
Älä nyt iso mies lässytä ja pelaa tuota vitun vanhaa "yhyy, mode sanoi pahasti vaikka niiden pitäisi olla poliittisesti korrekteja" -korttia, vaan sano mitä sulla on sanottavaa. :lol2: Kerro nyt mulle miten helvetissä sä aiot olla varmasti iso 6 x 180 kyykkytuloksella ja 130 kg vinopenkkisarjoilla? :D Äläkä ala lässyttää, että "Tomi ei ole asiallinen eikä argumentoi rakentavasti ja laadukkaasti". En helvetissä argumentoi rakentavasti, jos jutut monitorin toisella puolella on tuota tasoa.

edit: ps. hienosti olit quotannut omaa viestiäsi ja viitannut silti mun tekstiin :thumbs:

Samoisin, että niskakyykkynä ja jotain blokkia kantapään alla, niin reidet voikin olla ihan siistin näköiset. Isous on suhteellista, Pulla on varmasti sitten isompi kuin nykyään.

Terminator2 sanoi:
Mutta eipä minua juuri kiinnosta miten ihmiset treenaa.
näyttää kiinnostavan kun olet jonkun kerran näitä laukomisia tehnyt miten kukanenkin salilla reenaa :)

ihanaa viihdykettä illalle lukea näitä väittelyitä :D
Tää on kyl vielä tosi epäselvää että kasvaako isoksi ja vahvaksi volyymilla, pumppailulla vai voimatreenillä :rolleyes: Kaikki ainakin sai kannatusta.

Mä kyykkäilin joskus enemmän ja otin 220x5 ilman varusteita ja 240x2 rättien kanssa. Ja silloin oli kunnolla droppia pelissä. Nyttemmin reidet on isommat kuin silloin ja teen tosiaankin jumalattomasti yhdessä treenissä enemmän työtä lihaksella kuin silloin aikanaan, painot vain eivät ole samat.

Pulla, sä olet täysin unohtanut, että kyykyssä kovin usein rautojen kasvaessa rasitusta siirtyy kovasti alaselälle, takareisille ja perseelle.

Jos kyykkää jaloilla eli istuu reisien väliin ja pitää yläkropan koko liikkeen ajan samassa asennossa, niin väitän täysin varmana ettei rasitus siirry edes rautojen kasvaessa alaselälle. Ja aivan varmasti reidetkin kasvaa kun kilomäärä tangossa lisääntyy. Siis sillä edellytyksellä ettei kilomäärää lisätä tekniikan kustannuksella...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Näin olen antanut itseni ymmärtää:

Pitkien sarjojen (>10-12 toistoa) pumppailulla voi saavuttaa ehkä ~25% lihaskasvusta. Mitä pidempi sarja, sitä suurempi osa lihaskasvusta on lihaksiin kertyvää sarkoplasmaa, hyllyvää hyytelöä, joka ei toimi ja jonka menettää helposti.

Lyhyemmillä sarjoilla (<10-12 toistoa) voi saavuttaa ehkä ~75% lihaskasvusta. Mitä lyhyemmillä sarjoilla lihas on rakennettu, sitä enemmän se on aktiinia ja myosiinia, funktionaalista lihasta, joka myös säilyy paremmin.

Ants sanoi:
ihanaa viihdykettä illalle lukea näitä väittelyitä :D

Vielä hauskempaa on seurata, kun joku rivifoorumilainen uskaltaa olla eri mieltä Tomin tai Miken kanssa. Alkaa kaamea pommitus joka suunasta! Sitten tää rivimies yrittää parhaansa mukaan perustella kantaansa, mutta kaikki kumotaan. Jos ei muulla, niin massalla..

Yleensä tämä päättyy ällöttävään perseennuolentaan rivimiehen toimesta. Vittuiluun rivimiehen ei kannata ryhtyä tai saattaa pamahtaa vaikka banni. Sillä se viimestään hiljenee..

Multivita sanoi:
Vielä hauskempaa on seurata, kun joku rivifoorumilainen uskaltaa olla eri mieltä Tomin tai Miken kanssa. Alkaa kaamea pommitus joka suunasta! Sitten tää rivimies yrittää parhaansa mukaan perustella kantaansa, mutta kaikki kumotaan. Jos ei muulla, niin massalla..

Yleensä tämä päättyy ällöttävään perseennuolentaan rivimiehen toimesta. Vittuiluun rivimiehen ei kannata ryhtyä tai saattaa pamahtaa vaikka banni. Sillä se viimestään hiljenee..

vaikka tomi tuossa vähän pahasti on heittänykin pullalle , ei se taida johtua siitä mikä treenisysteemi on paras.
pullahan ite tuossa vihjaili että tomi ei kasva koska treenais lujaa tai oikein , vaan kasvaa sen takia että roinaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
vol sanoi:
pullahan ite tuossa vihjaili että tomi ei kasva koska treenais lujaa tai oikein , vaan kasvaa sen takia että roinaa.
Mees nyt hei heimoos tai opettele lukemaan. En ole missään kohtaa sanonut että johtuisi siitä pelkästään että roinaa.

Edit. Sitä mä kyllä vieläkin ihmettelen miten Hulkki, Jylli81 ja RiQ voi olla isoja kun mulle on moneen kertaan kerrottu tässä tredissä ettei heidän treenityylillään voi kertakaikkiaan millään kasvaa :( Jostain syystä en ole siihen saanut vastausta vaan se aihe on taitavasti sivuutettu kokonaan... Miten ihmeessä R. Coleman, M. Savolainen ja moni muu isoja romuja liikutteleva ei-pumppaaja on voinut kasvaa kun T. Takamaa on julistanut universaaliksi totuudeksi sen, ettei sillä voi kasvaa? Miten ihmeessä, kertokaa joku?

Parasta kaikkien kannalta olisi se, että koko treeniosio suljetaan ja korvataan T. Takamaan kirjoittamalla treenaamisen raamatulla koska näyttää olevan vain yksi ja ainoa tapa kasvaa. Vittuakos tässä muiden kannattaa mitään miettiä.

Pulla sanoi:
Omalle kropalleni sun treenityylisi sattuu nyt olemaan perseestä. Sille ei vain voi mitään. Olen pahoillani, älä ole siitä paskana.
Heh, tiedätkö mitä... Sinulla ei ole pienintäkään käsitystä siitä, että miltä mun treenityylin edes pitää a) näyttää b) tuntua. Sulla ehkä on ajatus tai visio siitä, mutta todellisuudessa se jää siihen. Tule joskus hei treenailemaan mun kanssa yksi säälittävä pumppiviikko, tai edes yksi ainoa treeni. Katsotaan miten kauan pysyt mukana ja mitkä on fiilikset seuraavana päivänä. :D Uskon vahvasti, että me molemmat saisimme treenin jälkeen todeta sinut nimimerkkisi veroiseksi mieheksi ;)

Pulla sanoi:
Edit2: äh, vittuako sitä provoutuu idiootin kommenteista
Niinpä, no mutta ei hätää, minä taisin tehdä sen aiemmin...

Multivita sanoi:
Vittuiluun rivimiehen ei kannata ryhtyä tai saattaa pamahtaa vaikka banni. Sillä se viimestään hiljenee..
No sori, mutta ei ole mun tapana bannata ketään, jos jään häviölle. Edellisen kerran olen ollut bannaamassa jotain, (jos roinatiedusteluita lasketa) oli sellaisen melko suoran tappouhkauksen yhteydessä. :)

Pulla sanoi:
Edit. Sitä mä kyllä vieläkin ihmettelen miten Hulkki, Jylli81 ja RiQ voi olla isoja kun mulle on moneen kertaan kerrottu tässä tredissä ettei heidän treenityylillään voi kertakaikkiaan millään kasvaa :(
Uskomaton olet. Missä kohtaa niin on väitetty? Tässä muutama pitempään vääntänyt kaveri nyt vaan nousi varpailleen siitä, kun "pumppaustreeni" ja sen teho kyseenalaistettiin lähes täysin.

Pulla sanoi:
Miten ihmeessä R. Coleman, M. Savolainen ja moni muu isoja romuja liikutteleva ei-pumppaaja on voinut kasvaa kun T. Takamaa on julistanut universaaliksi totuudeksi sen, ettei sillä voi kasvaa? Miten ihmeessä, kertokaa joku?
En haluaisi toistaa itseäni, mutta missä kohtaa niin on väitetty? Ethän sinä nyt vain ole rinnastamassa omaa treenityyliäsi ja -tekniikkaasi yllä mainitsemiesi kehonrakennuslegendojen kanssa samalle viivalle? Jos koittaisit nyt ensin saada jonkun Peter Franzenin tasoisen fysiikan ja koittaisit sen jälkeen saada vähän kovempaa referenssiä. Esim Timo Poutiainen voisi olla seuraava etappi.

Pulla sanoi:
Parasta kaikkien kannalta olisi se, että koko treeniosio suljetaan ja korvataan T. Takamaan kirjoittamalla treenaamisen raamatulla koska näyttää olevan vain yksi ja ainoa tapa kasvaa. Vittuakos tässä muiden kannattaa mitään miettiä.
En haluaisi toistaa itseäni, mutta missä kohtaa niin on väitetty?

Tomi sanoi:
Jos koittaisit nyt ensin saada jonkun Peter Franzenin tasoisen fysiikan ja koittaisit sen jälkeen saada vähän kovempaa referenssiä. Esim Timo Poutiainen voisi olla seuraava etappi.
Kova on yritys. Uskon päässeeni jo Poutsin yli mutta Peteriin on vielä matkaa, se on totta.

En haluaisi toistaa itseäni, mutta missä kohtaa niin on väitetty?
Tämä onkin se mielenkiintoinen homma, että muiden treenimetodien toimivuutta ei suoranaisesti kielletä, mutta rivien välissä teilataan täysin.

Multivita kyllä kiteytti pähkinänkuoreen aika hienosti mikä tuntuu olevan palstan henki kyseisissä tilanteissa aina silloin tällöin. :rolleyes:

Pulla sanoi:
Multivita kyllä kiteytti pähkinänkuoreen aika hienosti mikä tuntuu olevan palstan henki kyseisissä tilanteissa aina silloin tällöin. :rolleyes:
Eli sä pulla tosiaankin uskot että mä annan bannata sut palstalta? Jos tässä joku lähtee banniin, se on tomi, koska tuo suora vittuilu saa loppua.

Mike sanoi:
Eli sä pulla tosiaankin uskot että mä annan bannata sut palstalta? Jos tässä joku lähtee banniin, se on tomi, koska tuo suora vittuilu saa loppua.
No ei nyt bannata sentään :) Mutta juuri tuo siinä harmittaakin kun jostain koittaa saada keskustelua aikaan niin liian usein se niskaan valuvan paskan määrä on vähän liian suuri että koko aihetta viitsisi ottaa puheeksi. Rajoittaa ilkeästi keskustelua.

Mitä itse aiheeseen niin sovitaan nyt, että kukin kasvaa tyylillään. Piis, Honey ja Laav kaikille! :piis: :haart: Voihan sitä olla että 5 vuoden päästä mä kirjotan täällä että olipas paska kokeilu se treenityyli vuonna 2005 mutta niin voi kirjoittaa moni muukin. Toistaseksi toimii joten mennään nyt näillä eväillä ja katotaan myöhemmin lisää.

Ihan viihdyttävä ja mielenkiintonen väittely tosiaan. Omaan kovasti respektiä Tomille saavutuksistaan, ja muutenkin (vitsikkäille heitoilleen on saanut nauraa monesti), mutta ihmisiähän tässä kaikki vaan ollaan, jopa paljon palvottu mode voi (ja saa toivottavasti) joskus vähän harhailla kaidalta podulta.

Muakin tosiaan huvittanu muutama asiantunteva kommentti <18 vuotiaalta jollekin kokeneemmalle, vaikka eihän niistä sais varmaan huvittua vaan ottaa kommentit kommentteina. Totuushan voi tulla välillä myös sieltä lapsen suusta :)

Itselle pumppailutyyli ei toimi suoraan lihaksen kasvatukseen kovin hyvin, mutta ei se ole syy itsellenikään jättää pumppailua kokonaan tekemättä. Treenihän kai tekee muutakin kun kasvattaa suoraan lihaksen kokoa, moni muukin asia voi muuttua: hermotus, verenkierto, elastisuus, tiesmikä ja tosimoniasia. Aika vähän fysiologiasta tiedetään edelleenkin, siksi kannattanee yrittää ottaa huomioon mitä kaikkea muuta hyötyä voi olla erilaisista treenitavoista. Ihminen on niin käsittämättömän monimutkainen biologinen kone, että kaikkia muuttujia ja niiden käyttäytymistä missäkin treenityylissä on mahdotonta tarkasti tietää. Siksi yksi tiukasti rajattu treenitapa tuskin on paras kaikkiin mahdollisiin kehitettävissä oleviin ominaisuuksiin, joista taas on hyötyä itse pääasiassa, vaikkapa sitten lihaksen kasvatuksessa.

Isompien karjujen kokemuksista voidaan tietää sentään mikä tyyli ainakin toimi heille, ja voi toimia siis myös meille kynäniskoillekin. Monenlaista hommaa siis varmaan kannattaa kokeilla ja tutkia olisiko siitä kenties omissa pyrkimyksissä hyötyä?

Pulla sanoi:
Hulkki, Jylli81 ja RiQ
Ihan pakko lisätä listaan nikki Jalla. Hesus, että on ukko kovassa kunnossa kuvaosion kuvissaan ja muistaakseni voimanostoreenillä. Edelleen lisäisin nikin S225T listaan. Aiemmin S225T:llä oli ehkä läsää lihaksen päällä reilumminkin, mutta nyt maltilla ja fiksusti kiristeltyään näkyvät paksut lihaksetkin selvästi. Ko jannu tosin on kehoilupumppaillut vissiin suurimmaksi osaksi, joten toiminee poikkeuksena sääntöön (samoin kuin R. Coleman ja muutamat muut vastakkaisesta, eli roinaajista, jotka ovat kasvaneet voimapainotteisemmalla reenillä) voimapainotteisella reenillä kasvavista natuista. Muitakin kovakuntoisia on toki, muttei tule nyt mieleen.

MKM:ltä todella fiksuja postauksia ketjuun muuten.

Multivita sanoi:
Yleensä näitä juttuja saa lukea muilta forumeilta miten Pakkotoistolla bannataan milloin mistäkin syystä. Toivoisin, ettei ne jutut leviä tänne, koska ovat täysin perusteettomia. Pakkotoistolla bannataan vain kun rikkoo sääntöjä, joten jos ei nyt kuitenkaan aleta syyttelemään perättömästi vaikka se kuinka kivalta tuntuisikin sinusta.

Suositut

Back
Ylös Bottom