Curly-Miken viparipeijaiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tämän threadin innoittaman tein tänään 100 vipunostoa sivuille painoja vaihdellen. Välillä oli pidettävä 5-10 sekunnin taukoja kun ei vaan pystynyt jatkamaan. Tein lisäksi pystypunnerrusta muutaman sarjan ja lopuksi 3x 25 toistoa pystysoutua taljassa noin 20 sekunnin palautuksilla. En tehnyt tätä kaikkea perätysten, vaan harjoitin välillä vatsan ja pohkeet.

Kiitos tästä threadista saamastani kannustuksesta treenata tänään olkapäät.

Minun alkuperäienn pointtini oli muuten vain se, että erilaisella ärsykkeellä saa ne lihat kipeäksi, eikä vain juuri sen ja sen takia, vaan ihan vain uuden ärsykkeen takia.

Sumu sanoi:
Jaa että mitä? :david:

No kyllä minä ainaki ymmärsin mitä marchi tarkoitti. Ite kun pidensin pohjesarjojen pituutta 15 --->30 niin alussa lihakset todella kipeyty mutta nyt oon aikani sitä hinkannu ni ei pohkeet enää samanlailla ole tulessa. seuraavaksi vaihdan pääliikkeen ja lyhennän sarjapituudet kympin tienoille ja melkovarmaan pohkeet taas kipeytyy uuden ärsykkeen takia

Sumu sanoi:
Suuret ja jopa kymmeniä vuosia treenanneet gurut ovat EHKÄ ehtineet kokeilla yhtä sun toista ja oppineet sen tyylin, joka toimii parhaiten heille itselleen. Miksi vaihtaa tyyliä jos muut tyylit eivät tuo tulosta?

Parempi voisi olla: "Joka tuntuu sillä hetkellä toimivan parhaiten heille itselleen". Monesti on nähty vannottavan treenimetodien nimeen, jotka myöhemmin on heitetty romukoppaan. Esim. vuosi pari takaperin vannoivat kaikki bulkin nimeen.

Sumu sanoi:
edit: Mäkin opettaisin mun faijaa nussimaan. NOT.
Jos kukaan ei ikinä opettais faijaansa nussimaan, niin täällä treenattaisiin vieläkin 3 tuntia päivässä, tehden 50 sarjaa hauiksille. Onhan Arska ja Francokin tolla kasvanut, niin miksi ei muut sitten? Miten kukaan on edes voinut kyseenalaistaa ton treenimetodin, jota nykyään pidetään melko tyhmänä.

Powerhousu sanoi:
Jos kukaan ei ikinä opettais faijaansa nussimaan, niin täällä treenattaisiin vieläkin 3 tuntia päivässä, tehden 50 sarjaa hauiksille. Onhan Arska ja Francokin tolla kasvanut, niin miksi ei muut sitten? Miten kukaan on edes voinut kyseenalaistaa ton treenimetodin, jota nykyään pidetään melko tyhmänä.
Veikkaisinpa, että ko. herrojen treenimetodien ensimmäinen kyseenalaistaja on kuitenkin ollut itsekin aikamoisessa tikissä, eikä esim mitään 175 cm/74 kg @ 12% :D

Tomi sanoi:
Veikkaisinpa, että ko. herrojen treenimetodien ensimmäinen kyseenalaistaja on kuitenkin ollut itsekin aikamoisessa tikissä, eikä esim mitään 175 cm/74 kg @ 12% :D
Voi olla, voi olla, että ei. Näitä treenimetodeja nyt kuitenkin on erilaisia ja jokaisella toimii se omansa. Itse voin käsi sydämellä vannoa ja vakuuttaa, että pumppityylillä en oo saanu kun pahan mielen. Joskus pari vuotta treenattuani sain käsiini tehokas kehonrakennus -kirjan, ja aloin tietenkin tyhmänä sitä noudattamaan. Puoli vuotta jaksoin, kunnes tajusin, että ei vittu, oon tätä hinkannu jo hyvän aikaa, mutta mitään ei ole tapahtunut. Siis kirjaimellisesti ei mitään. Siitä ehkä johtuu se, että olen melko skeptinen kaikkia tyylejä kohtaan, jotka perustuvat ainoastaan lihaksen mahdollisiman kovaan hapottamiseen ja tuntumaan painojen kustannuksella.

Pecman sanoi:
Havaittavissa vanhaa kunnon "alle 100-kiloisilla ei oo mielipiteitä"- asennetta. :joulu5:
Kuulostaa ehkä tuolla tavalla ilmaistuna rankalta mutta kyllä mä ainakin menisin luottamaan Tomin sanaan ennenkuin esim muakin nuoremman Marchin sanaan. Marchin kunnosta ei oo mitään hajua mutta aika varmasti valovuosien päässä Tomista.

sorry tämä :offtopic: , mutta kyllähän tosiasia on se, että tällä palstalla tulee treeniohjeiden lisäksi uskomattoman paljon elämänohjeita yms. sellaisilta +-16 v kavereilta. Ei millään pahalla, mutta itse en usko, että sen ikäisellä jampalla on vielä niin paljon kokemusta elämästä (tai ylipäätänsä mistään), että kannattaisi ihan valtavasti alkaa itseään vaikkapa kymmenen vuotta vanhempia kavereita neuvomaan.

Niin ja tämä ei ole mitään ikärasismia ja kyllä, kaikilla on oikeus mielipiteisiin, mutta kyllä se mielipiteen arvostus ainakin meikäläisellä menee osittain myös sen kaverin iän mukaan. (toki myös juttujen taso ratkaisee, eli ei se ikäkään automaattisesti mitään arvostusta tuo)

edit: tarkennetaan vielä sen verran, että tämä kommenttini koskee lähinnä "ei treenaamiseen liittyviä asioita". Treenaamisesta voi toki olla paljon tietoa (ainakin teoriapuolella) ihan kenellä tahansa. Niin voi toki muissakin asioissa, mutta niin sanotussa oikeassa elämässä teorian merkitys ei loppujen lopuksi olekaan niin valtavan suuri...

Eli jos et ole kehonrakentaja niin sinua ei kannata noteerata. Kyllä ne muidenkin mielipiteet kannattaa ottaa huomioon eikä vaan kuunnella näitä "guruja". Outoa toimintaa jotenkin...

training_day sanoi:
sorry tämä :offtopic: , mutta kyllähän tosiasia on se, että tällä palstalla tulee treeniohjeiden lisäksi uskomattoman paljon elämänohjeita yms. sellaisilta +-16 v kavereilta. Ei millään pahalla, mutta itse en usko, että sen ikäisellä jampalla on vielä niin paljon kokemusta elämästä (tai ylipäätänsä mistään), että kannattaisi ihan valtavasti alkaa itseään vaikkapa kymmenen vuotta vanhempia kavereita neuvomaan.

Niin ja tämä ei ole mitään ikärasismia ja kyllä, kaikilla on oikeus mielipiteisiin, mutta kyllä se mielipiteen arvostus ainakin meikäläisellä menee osittain myös sen kaverin iän mukaan. (toki myös juttujen taso ratkaisee, eli ei se ikäkään automaattisesti mitään arvostusta tuo)

edit: tarkennetaan vielä sen verran, että tämä kommenttini koskee lähinnä "ei treenaamiseen liittyviä asioita". Treenaamisesta voi toki olla paljon tietoa (ainakin teoriapuolella) ihan kenellä tahansa. Niin voi toki muissakin asioissa, mutta niin sanotussa oikeassa elämässä teorian merkitys ei loppujen lopuksi olekaan niin valtavan suuri...

Hieman asian vierestä, mutta menkööt.

Täyttä asiaa Training Day. Kuvailemasi trendi on oikeastaan ainoa asia, joka mua tällähetkellä Pakkotoistossa häiritsee. Mielipiteeseen on oikeus kaikilla ja kaikenikäisillä, mutta pientä arkirealismia ja nöyryyttä peräänkuulutan tältä 15-18 ikästen sankalta laumalta. En ole itsekään vielä mikään pappa, mutta ymmärrän eron mielipiteen ja yleisen faktan välillä. Jos nyt mitään oikeita totuuksia edes on olemassa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mike sanoi:
Takaolkapääkone 20 toistoa -> pystysoutu 20 toistoa -> viparit 20 toistoa -> pystypunnerrus 20 toistoa.

Koko paska mentiin 4 kertaa läpi.

Mielenkiinto heräsi tätä threadia kohtaan. Ajattelin selvyyden vuoksi kysyä, että treenaatteko aina yhden kierroksen loppuun ilman taukoja? Ja onko intensiteetti 100% vai herkutellaanko näissä treeneissä?

Kuulostaa rankalta.. ja kokeilemisen arvoiselta. Olen ehkä vähän kangistunut noihin perustreeneihin.

(ps. varmaan tulehtuu olkapäät...taas!)

Jra sanoi:
Mielenkiinto heräsi tätä threadia kohtaan. Ajattelin selvyyden vuoksi kysyä, että treenaatteko aina yhden kierroksen loppuun ilman taukoja? Ja onko intensiteetti 100% vai herkutellaanko näissä treeneissä?

Kuulostaa rankalta.. ja kokeilemisen arvoiselta. Olen ehkä vähän kangistunut noihin perustreeneihin.

(ps. varmaan tulehtuu olkapäät...taas!)
Superina noi sarjat läpi ja sitten on toisen vuoro. 4 kertaa toistetaan sama.

Kuulostaa ihan mielenkiintoiselta ja siltikin varsin yksinkertaiselta treenijipolta tuo 100 toiston vipunostotreeni. Varmasti kokeilen tuotakin siinä vaiheessa, kun siirryn käyttämään ohjelmaa jossa on tilaa myös treenistä toiseen vaihtuville jutuille.

Mitä tulee treenineuvojen antajien pätevyyteen, on mielestäni varsin heikkoa argumentointia väittää parhaiden treeniohjeiden tulevan niiltä kaikkein isoimmilta ja lihaksikkaimmilta kehonrakentajilta. Anabolisen lääkityksen avulla voidaan nimittäin saavuttaa erinomaisia tuloksia vaikka treeniohjelma olisi vain luokkaa "hyvä", kun taas naturaalina ei samanlaiseen kehitykseen äärimmäisiä poikkeustapauksia lukuunottamatta pystytä vaikka treeniohjelma olisi luokkaa "erinomainen" tai "täydellinen". Lisäksi genetiikka vaikuttaa asiaan täsmälleen samalla tavalla.

Toki kuuntelen mieluummin kovia tuloksia saavuttaneiden kavereiden mietteitä treenistä ja ruokavaliosta kuin tuulessa heiluvien kynäniskojen juttuja, mutta treenineuvojen validiteettia ei mielestäni voida perustella pelkällä neuvonantajan kunnolla.

Pumppitreenistä sen verran, että omien kokemuksieni ja havaintojeni mukaan pelkällä pumppailulla ei ainakaan natikkana kovin pitkälle kehitytä. Roinan avulla puhdas pumppitreeni voi toimia todella hyvin, mutta IMO kehittyäkseen naturaalitreenaaja tarvitsee sarjapainojen kasvuun tähtäävää raskasta perustreeniä. Pumppitreeni voi toki olla hyödyllinen lisä, jos sitä käytetään ohjelman kulmakiven eli raskaan perustreenin rinnalla sopivana lisukkeena.

Hulkki sanoi:
Pumppitreenistä sen verran, että omien kokemuksieni ja havaintojeni mukaan pelkällä pumppailulla ei ainakaan natikkana kovin pitkälle kehitytä. Roinan avulla puhdas pumppitreeni voi toimia todella hyvin, mutta naturaalitreenaaja tarvitsee kehittyäkseen sarjapainojen kasvuun tähtäävää raskasta perustreeniä, IMO. Pumppitreeni voi toki olla hyödyllinen lisä, jos sitä käytetään ohjelman kulmakiven eli raskaan perustreenin rinnalla sopivana lisukkeena.
En vois olla enempää samaa mieltä. Toi vois olla mun kirjoittama teksti. Sä vaan osasit ilmaista ittes paremmin. Ja samaa mieltä olen myös tosta, että lääkeaineilla kasvaa kyllä isoksi, vaikkei ohjelma olisi täydellinen

Hulkki sanoi:
Mitä tulee treenineuvojen antajien pätevyyteen, on mielestäni varsin heikkoa argumentointia väittää parhaiden treeniohjeiden tulevan niiltä kaikkein isoimmilta ja lihaksikkaimmilta kehonrakentajilta.
Joo, mutta tämähän lähti siitä, että Pakkotoiston ainoa lapsilisää saava treeni- ja ravintoguru lähti teilaamaan tredin aloituspostin sisältöä ja sen toimivuutta:

-Marchi- sanoi:
Mua vähän ihmetyttää erilaisten lihas ärsykkeiden ylistäminen.

Oikeesti hei, Marchi saa kohtapuolin vielä toisenkin naturaalin kasvupyrähdyksen, kun se toinenkin ilves sieltä laskeutuu ja oma testotuotanto tämän myötä tuplaantuu. Ei vaan perhana mene kaaliin, että muutamat teini-ikäiset salioraakkelit kyseenalaistavat lähestulkoon kaiken lukemansa, koska ovat saaneet ensimmäisen treenivuotensa aikana helvetisti papua, kuten monet muutkin murrosiän testohöyryissä treenaavat aloittelijat. Katsotaan sitten muutaman vuoden päästä miten raivokasta se parin ensimmäisen murrosiän treenivuoden kehitys on. Se, että ensimmäisenä treenivuotena on mahdollista saada 10 kg lihasta jos kaikki tehdään oikein, ei tarkoita sitä, että sama tahti jatkuu ja jatkuu vuodesta toiseen.

Tomi sanoi:
Joo, mutta tämähän lähti siitä, että Pakkotoiston ainoa lapsilisää saava treeni- ja ravintoguru lähti teilaamaan tredin aloituspostin sisältöä ja sen toimivuutta
Tottahan toki, ja hymyilytti minuakin tuo Marchin postaus. Pointtini olikin, että pelkkää neuvonantajan lihasmassaa ja kireyttä katsomalla ei voida tehdä kovinkaan varmoja päätelmiä siitä, kuinka hyvin neuvot toimivat tavalliselle treenaajalle. Jos voitaisiin, pitäisi Ronnie Colemanin olla maailman johtava treeni- ja ravintoguru. ;)

Tomi sanoi:
Joo, mutta tämähän lähti siitä, että Pakkotoiston ainoa lapsilisää saava treeni- ja ravintoguru lähti teilaamaan tredin aloituspostin sisältöä ja sen toimivuutta:

Piis, piis hei Tomi nyt. Emmä halunnut oikeesti yrittää vittuilla tai mitään. Emmä mistään mitään tiedä oikeesti, oon just sellanen tuulessa heiluva viiri, mut sentään 18 vuotias jo, mut se ei tosiaan meinaa et kiveksilleni ois käyny mtn kehitystä sitten hedelmöityksen. Ihan vaan teinihöyryissäni tuli paskaa jauhettua. :) Anteeksi, anteeksi.

Hulkki sanoi:
Pumppitreenistä sen verran, että omien kokemuksieni ja havaintojeni mukaan pelkällä pumppailulla ei ainakaan natikkana kovin pitkälle kehitytä. Roinan avulla puhdas pumppitreeni voi toimia todella hyvin, mutta IMO kehittyäkseen naturaalitreenaaja tarvitsee sarjapainojen kasvuun tähtäävää raskasta perustreeniä. Pumppitreeni voi toki olla hyödyllinen lisä, jos sitä käytetään ohjelman kulmakiven eli raskaan perustreenin rinnalla sopivana lisukkeena.

Tyhmänä haluaisin tietää että miksi se roina tekee niistä 20 toiston pumppi sarjoista toimivia? Aina jauhetaan miten ne toimii roinaajilla mutta ei natuilla. Linkkiä johonkin tutkimukseen vaikka? Ja tämä oli sitten asiallinen kysymys eikä mitään vittuilua hulkkia kohtaan.

training_day sanoi:

Joo oon huomannu saman, ja noihin treenivinkkeihinkin liittyen. Hieman kärjistäen vois sanoa, että pikkukyndit heittää vaikka mitä neuvoja ja ohjeita, ja samalla viereisessä threadissä kysellään ite vieläkin perustavamman laatusia kysymyksiä.

Jeps. IMO täällä on yllättävän paljon esim. 15-19v. jengiä joiden voisi luulla olevan 10v. vanhempia juttujen perusteella, eli kyllä siellä on ihan fiksuakin junioria liikenteessä, näiden "olen 15v. :david: ja luin netistä että"-tyyppien joukossa. Ja se ikä ei tod. tuo arvostusta, onhan täällä ihan idareita melkeen kolmekymppisiä. :lol2:

Itse ainakin todistin tänään juuri tällaisen 15-18 vuotiaan treenin, jossa ei pumpattu, vaan nostettiin sitä "RAUTAA". Olikohan nyt 15-20 kg limput (käsipainot) käsissä ja vipareita sivulle sellaisella maastaveto tyylillä että ei rajaa. Sitten vielä taiteiltiin taljassa pystypunnerrusta (edit, pystysoutu, mutta nytkun miettii, niin taisi se jopa punnerrukselta näyttää) :hyper: muistuttavalla tavalla.

Väittäisin, että jos olisin pistänyt kaverin nostamaan puhtaalla tyylillä, niin 5 kg käsipaino olisi tärissyt jo viidennessä toistossa. Mutta eipä minua juuri kiinnosta miten ihmiset treenaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom