CrossFit WOD eli CrossFit treenejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CF_LPR
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
vois ihan vittuillakseen kokeilla monta burbeeta tohon seittemään minuuttiin saa tehtyy

Jos oikein "huono" kunto niin tähtää 10 burpeeta/min niin ei pitäis olla ihan mahdoton. Tasaisesti vaan tykittää toistoja, tulee jossakin vaiheessa treeniä tuntumaan pahalta mutta helpottaa kun aika on täynnä.

On hyvä huomata, että burpeessa edellytetään myös tiettyä hyppykorkeutta, joka taisi olla jopa 8 tuumaa. Eli mikä hyvänsä hyppy ei siihen kelpaa.

Kyttä: -Jaa´a, ei taida oikein huonokuntoisella montaa minuuttia mennä 10toistoo/min tahtia burpeeta, jos hyppy on ihan hyppy ja alhaallakin käydään oikeasti, eikä vain käväisy käsien varassa. Toki ensimmäiset minuutit tuntuu helpoilta, mutta monasti se ennen tekemättömällä alkaa hyppy painamaan siellä 30 ja 50 toiston välillä ihan tosissaan.

On hyvä huomata, että burpeessa edellytetään myös tiettyä hyppykorkeutta, joka taisi olla jopa 8 tuumaa. Eli mikä hyvänsä hyppy ei siihen kelpaa.

kuus tuumaa tais sanoo tos videolla.
taidan kokeilla tätä sunnuntaina :)

Heippa!

Täällä on ainakin yksi pakkislainen joka on osallistunut Openeihin. Puolisen vuotta harrastanut Crossfittiä ja sali on jo kokonaan unohdettu elämä. Koskaan en ole näin saanut itseäni "rääkättyä" eli jos haluaa itsensä haastaa kaikissa osa-alueissa, niin tän parempaa lajia siihen en keksi.

Ps. Ne Burpeet pitää tehdä niin että kädet (molemmat1) osuu 15cm korkeammalle kuin max. ulottuvuus. Oli kiva :)

Mä olen aika paljon yleensä modifioinut noita WOD:eja, mutta pohjia treeniin haen kyllä crossfit.comista tai suomalaisilta crossfit-sivustoilta. Perinteinen crossfit-treeni rakentuu, kuten on todettukin täällä, 1. alkulämmöstä 2. tekniikka- ja/tai voimatreeniosiosta sekä 3. WOD:sta. Itse en ihan täydellisesti noudata tuota kaavaa, koska usein oikeaoppineet crossfit-harrastajat treenaavat 3 päivää ja lepäävät päivän jne. mutta ainakaan mun kroppa ei palaudu niin hyvin jotta tuo olisi mahdollista. Teen viikossa 1-2 crossfit tyyppistä treeniä, joissa yritän käydä suunnilleen koko kehon läpi. Teen siis joko alkulämpöjen jälkeen matalammilla sykkeillä niiden lihasten voimatreeniä, jotka jäävät WOD:ssa vähemmälle tai sitten teen useamman (muokatun) WOD:n samassa treenissä, mutta niiden välillä on reilu palautumistauko. Crossfit-tyylisten treenien lisäksi teen viikossa 1-2 peruspunttitreeniä ja 2 aerobista treeniä.

Suosikkiliikkeitä on soutu, thruster, erilaiset punnerrukset, yhdistelmäliike käsille kahvakuulalla tai tangolla, MAVE ja sit-up & työntö kuulalla.

Niin ja ihan normisalilla teen noita treenejä, mutta sali on valkattu sen mukaan, että sieltä löytyy mahdollisimman paljon tarvittavaa välineistöä. Tärkeimmät on ehkä

tarpeeksi tyhjää lattiapinta-alaa
crosstrainereita & soutulaitteita
kahvakuulia & tankoja levypainoineen
kuntopalloja
steppilautoja
puolapuut ja/tai leuanvetotanko

Oma pikku WOD (jos sellaseks voi edes luokitella)
Helppo tehä himassa.

3 kierrosta.

30 x istumaannousuja eri kulmissa (10 per kulma)
30 x punnerruksia eri leveyksillä (10 per leveys)
30 x kehonpainokykkyi eri asennoilla (10 per leveys)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ANGIE on kanssa helppo tehdä vähällä määrällä välineitä. Itse olen toteuttanut joskus vaihtamalla leuanvedot ylätaljavedoiksi, kun en ole mikään mestari ko. hommassa. Punnerruksissa alkoi jo vähän tuntua...

ANGIE

100 leukaa
100 punnerrusta
100 istumaannousua
100 kyykkyä

Onks muuten joku täällä kokeillut Salon soutuintervalleja? Aika messeviä etten sanois... Aikaa vastaan eli täysillä 10x500m tai 5x1000m (yhteensä siis kummassakin 5000m) minuutin palautuksilla. Itse olen tehnyt aika monesti tota 10x500m ja aika paranee aika nopsaa siinä kun tekee säännöllisesti, mutta ne ekat kerrat on kyllä ihan kuolemia.

Onks muuten joku täällä kokeillut Salon soutuintervalleja? Aika messeviä etten sanois... Aikaa vastaan eli täysillä 10x500m tai 5x1000m (yhteensä siis kummassakin 5000m) minuutin palautuksilla. Itse olen tehnyt aika monesti tota 10x500m ja aika paranee aika nopsaa siinä kun tekee säännöllisesti, mutta ne ekat kerrat on kyllä ihan kuolemia.

Itse teen juurikin nuota soutuintervalleja.Lisäksi esim soutua 500m+joku kahvakuula sarja,näitä vuoronperään että treenin kesto noin 30min.
Kun ei mitkään boxi hypyt eikä pallonheitot matalassa kotisalissa onnistu...tai tietty hyppy kerran onnistuisi..pää kattoon ja taju pois...

Eilen tuli raapaistua hero-wodi "Danny", joka on monen varmasti mahdollista salilla suorittaa:
20min amrap (as many rounds as possible)
30 boxihyppy 60cm
20 push press 50kg
30 leukaa

Itte skaalailin push pressin (25kg) ja leuat (kumppari), tuloksena oli kolme leukaa vajaa kolme kiekkaa, kovempaa ois voinu hypyt tykittää. Toi 50kg on sama miehille ja naisille ja tällei naisena annan kyllä melkoista rispektiä niille muijille, ketkä tuon määrättynä tekee. Kiva jumppa! :)

Haastanpa porukan täällä kokeilemaan Crossfitin SM 2012 kisojen finaali-WODia eli Karhu Reiret for time:

10 takakyykkyä
50 KBS
20 etukyykkyä
40 boksihyppyä
30 tempausvala
30 varpaat tankoon

Painoja mulla ei ole noihin, osaisiko joku heittää että mitä mahtoi SM:ssä olla miehillä ja mitä naisilla?

Tänään kotona vähän jumppasin:
20x burpee
10x yhden käden tempaus kahvakuulalla, 16kg (per käsi).
15x jalkojennostot kyljille ( per kylki ).

Näitä 4 kierrosta läpi.... 1min. taukoa pidin sarjojen välissä, mutta sen kummemmin en aikaa kattonut. Kyllä tämmösen kunnon omaavalle tämä aiheutti setin jälkeen muutaman syvän hengenvedon maassa makoillen :D

Onko noi death by treenitkin tarkotus vetää muun treenin päälle vai vetää omana treeninään? Ei oo ikinä tällästä tullut testattua ja ei oikein osaa miettiä treenin kovuutta/tehoa. Ja millasia liikkeitä tossa death by treenissä olis järkevää tehdä. Peruspunttailu alkanut hiukan tympiin ja nää crossfit systeemit kuulostaa mielenkiintosilta.

Ite olen vetänyt vaihdellen fiiliksen mukaan. Esim. eilen tein 5x5 kyykyssä, penassa ja lisäpaino leuanvedossa, päälle death by clean and jerk, paino skaalattu 50 kg (oma paino 70 kg).

Joku bear complex tai Porin Crossfitin sivuilla ollut chief on sellaisia että niitä ennen taas teen pelkästään aerobista intervalleina tai muuten ja tekniikkaa, nuo harjoitteet vetää meikäläisen niin piippuun.

Death by-treenit on metconeita eli ovat oma treeninsä. Voimat ensin ja nämä sitten. Death by burbee/thruster/snatch on kai ne yleisimmät. Mitä pidemmälle kello kulkee, sen kovempi treenistä tulee. Alkuun on ihan helppoa, mutta itellä ainakin se stoppi tulee ihan yhtäkkiä eikä sen jälkeen enää montaa minuuttia saa toistoja tehtyä.

Nythän on Openit käynnissä, eli joka viikko tulee uusi wod. Ootteko tehneet? Itellä on eka wod (7min burbeeta) tekemättä, tokasta wodista (tempausta) tulokseksi 60.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom