Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En viitsi kertoa missä treenaan, mainostustahan ei kai täällä sallita :D.Millä salilla treenaat ja onko mielestäsi Suomen CF salien välillä suuriakin tasoeroja valmennuksessa? Eniten kiinnostaisi tietää Helsingin saleista, täällä kun asustan.
No meneehän sitä rahaa vaikka mihin ja säästöönkin jää. Oma mielipiteeni oli, että yhdestä lajista en maksaisi noin paljoa. En maksanut noin paljoa edes silloin kun treenasin kamppailulajeja. En maksaisi myöskään salikortista viittäkymmppiä, kun halvemmallakin pääsee salille. Toki noita parin kympin saleja ei ihan joka kylästä löydy, siinä mielessä kävi säkä, että tuollainen sali on parin kilometrin päässä kotoa.Mihin sä sitten kaiken rahan laitat ellet vapaa-ajan viettämiseen? Töissä olemiseen?
enkun kielisen wikipedian mukaan crossfit salin lisenssin saa maksamalla kausimaksun crossfit Inc:lle ja sertifioidut ohjaajat pitää olla. Onhan tuossa harrastajan kannalta se etu, että ainakin suurinpiirtein tietää mitä saa kun menee crossfit salille.
ei noi treenimaksut ihan älyttömän kovia ole, jos 80 eurolla saa paljon ohjattuja treenejä.
crossfit ilmiönä ja sen "kaikkivoipaisuus" kyllä ärsyttää.. jotkut asiantuntijat jopa kuvittelevat, että se on jotenkin tehokasta oheisharjottelua esim. kamppailulajeihin.
Kuinka monta vuotta pitää saada ohjausta tuolla hinnalla, että omatoimisesti osaa tehdä jonkin fratin tai muun peruswodin? Riittääkö 5 vuotta, että osaa tehdä thrusterin?
Laji on kyllä mielenkiintoinen ja tehnyt paljon hyvää liikkumisen monipuolisuuden* markkinoinnille suurten massojen keskuudessa. Pörssiyhtiön tuoma ylikaupallisuus höystettynä tuhdilla annoksella Ameriikkaa on hieman tosin turn-off ollut itselle, mutta lajiin tutustuminen silti käy välillä mielessä.
Millä salilla treenaat ja onko mielestäsi Suomen CF salien välillä suuriakin tasoeroja valmennuksessa? Eniten kiinnostaisi tietää Helsingin saleista, täällä kun asustan.
Toki muutkin CF tietäjät saavat vastata!
*monipuolisuus toki on ikuisuusaihe....
crossfit ilmiönä ja sen "kaikkivoipaisuus" kyllä ärsyttää.. jotkut asiantuntijat jopa kuvittelevat, että se on jotenkin tehokasta oheisharjottelua esim. kamppailulajeihin.
Ja mä koen saavani enemmän vastinetta rahoilleni urheiluharrastuksista kuin esimerkiksi norsutarhan pitämisestä. Ei tämä siis välttämättä mikään valintakysymys ole, että jos en kävisi salilla niin pitäisin norsuja. Tuskin säkään polttaisit ja dokaisit vaikka nykyisen harrastuksen lopettaisitkin? Siksi pidän tuota vertausta rahankäytöstä jokseenkin outona.En jotain vajaan satasen kuukausimaksua harrastuksesta pidä mitenkää erityisen kovana, samaa luokkaa muutkin harrastukset maksaa. Ei ne koskaan halpoja ole.
Onhan monilla persaukisilla työttömilläkin varaa harrastaa tupakointiakin johon palaa helposti päälle satanen kuussa, mielestäni kuulostaa helvetin kalliilta.
Siitähän näissä on pohjimmiltaan kyse mistä kukakin näkee saavansa parhaiten vastinetta rahoilleen, itse koen saavani enemmän vastiketta rahoilleni urheiluharrastuksista kuin esim. dokaamisesta ja röökaamisesta.
Crossfittiä ja kuntosalia on helppo verrata
Mutta käsittääkseni suurin osa wodeista tehdään ihan levytangolla ja muilla kuntosalilta löytyvillä välineillä, joten siksi vertauksesi on kyllä aika paska.
Ja mä tarkoitin sitä että crossfitin tyylistä treeniä voi harjoittaa kohtuu hyvin ihan tavallisella kuntosalilla, mutta se on sitten yksin treenaamista. Hinnastahan tässä oli kyse eikä itse treenityylien eroista.Tarkoitin nyt sitä että kuntosalilla ensisijaisesti harjoitetaan voiman tai lihasmassan kasvatusta, crossfit on yleiskuntolaji ja about kaikkien fyysisten ominaisuuksien harjoittamiseen eli imho täysin eri laji.
Ja mä tarkoitin sitä että crossfitin tyylistä treeniä voi harjoittaa kohtuu hyvin ihan tavallisella kuntosalilla, mutta se on sitten yksin treenaamista. Hinnastahan tässä oli kyse eikä itse treenityylien eroista.