Crossfit toimii paremmin kuin bodauksessa - kaikkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sihvi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No, on tullut maraton-radoilla ja juoksufoorumilla kuultua miten turhaa kehonrakennus ja ylipäätään voimaharjoittelu on.

tai kyykkymaksimilla? leuanvetomaksimilla? tai lihasmassalla? se että on siihen omaan lajiinsa parhaassa mahdollisessa kunnossa?

eihän ole, voi sen vaikka kävellä läpi. Maratoonarillekin voimanoston yhteistuloksen testi on helppoo, mutta se tulos on kyllä ihan paska

Onko tuttavani hyvä vai huonokuntoinen? penkki +200kg mave +300kg kyykky varmaan jtn +200kg päälle ei hajua tästä.. oma paino 120kg kieppeillä.. Juokseminen ei onnistu 300m kauempaa, kengät joutuu sitomaan kyykyssä :) hikoilee kuin pieni elukka normi kauppareissulla..
Ei pystynyt aloittamaan potkunyrkkeilyä sen takia kun ei kestänyt kunto edes alkeiskurssin treenejä. ja liikkuvuus on aivan nollassa..

No, on tullut maraton-radoilla ja juoksufoorumilla kuultua miten turhaa kehonrakennus ja ylipäätään voimaharjoittelu on.

tai kyykkymaksimilla? leuanvetomaksimilla? tai lihasmassalla? se että on siihen omaan lajiinsa parhaassa mahdollisessa kunnossa?

eihän ole, voi sen vaikka kävellä läpi. Maratoonarillekin voimanoston yhteistuloksen testi on helppoo, mutta se tulos on kyllä ihan paska

Leuanvedolla tai kyykkymaksimilla mitataan voimaa, ei kuntoa eli verenkiertojärjestelmää.
Toi kävely kertoo miten paha se on, ei uskalla edes yrittää kunnolla.

Treenaa maratonaritkin jossain määrin lihaskuntoa, pitää niilläkin kropan tukilihasten olla vahvoja. Tietenkin toisissa lajeissa painotetaan eri osa alueisiin eritavalla.

Itsekin treenaan melko voimapainotteisesti, mutta pyrin pitämään muitakin osa-alueita mahdollisimman hyvinä.

Bodareilla ja voimanostajilla ei pidä olla kuntoa, siksi kuntopiiri kiukuttaa.
Juoksuakin vältetään kuin ruttoa.

Se mikä porukkaa ehkä kiukuttaa on se, että cf-fanaatikot eivät ymmärrä, että a) kaikkia ei kiinnosta olla "hyvässä kunnossa", vaan useimmat haluavat keskittyä yhteen tai kahteen ominaisuuteen ja b) cf ei ole todellakaan paras avain monipuoliseen kuntoon tähdätessä.

Mä esimerkiksi harrastan pikajuoksua ja ohella tähtään kovaan suhteelliseen yhteistulokseen voimanostossa. Liikkuvuuskin pitää olla hyvässä kunnossa, mutta en mä helvetti soikoon treenaa mitään pikajuoksu-kyykky-liikkuvuus -komboja, koska sellainen treeni olisi yksinkertaisesti vitun tyhmää. Puntit punttina, juoksu juoksuna ja liikkuvuus liikkuvuutena.

Jos mä nyt haluaisin nopeuden ja voiman lisäksi juosta kovan cooperin, niin mikäköhän olisi paras tapa: lopettaa pikajuoksu ja voimanosto, ja alkaa crossfittaamaan, vai jatkaa juoksua, voimanostoa ja aloittaa aerobiset treenit ohessa?

just, mitä vittua?

Hengitys- ja verenkiertoelimistön kestävyys (aerobinen + anaerobinen)

Jos kaveri nostaa 200kg tukin olalle sanotaan että ompa voimakas mies.
Jos juoksee 10km reiluun puoleen tuntiin kehuskellan kuntoa ei voimia.

Hei, olen Seppo. Aloitin viime viikolla kuviokellunnan ja nyt hapenottokykyni, lihaskuntoni, ihon kimmoisuuteni ja peniksen pituuteni on lisääntynyt jo 900%. Lisäksi rasvaprosenttini on laskenut 20% -> -3 %. Nyt kaikki Speedot jalkaan ja uimaan.

..11 sivua trollia?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mites crossfit-miehet kommentoi mun väitettä (=totuutta), että tuo 5 krt viikkoon wodien tekeminen on täyttä paskaa kehityksen kannalta? Jos tekee joka kerta vähän jotain voimasettiä ja sitten hapotuspaskan lykkää perään ja oksennus meinaa tulla niin tuleeko kehitystä paremmin, kun jos jaksottaisi nuo eri ominaisuudet?

Olet oikeassa. Raskaiden wodien tekeminen 5 krt viikossa ei ole järkevää eikä sellainen treenaaminen kuulu crossfitin metodeihin. Yhtä lailla crossfitissa on peruskuntokaudet, kisakaudet, ylimenokaudet ja voimakaudet, mutta pysyvää on eri osa-alueiden tieteellinen yhdistäminen.

[venom];4114327 sanoi:
Se mikä porukkaa ehkä kiukuttaa on se, että cf-fanaatikot eivät ymmärrä, että a) kaikkia ei kiinnosta olla "hyvässä kunnossa", vaan useimmat haluavat keskittyä yhteen tai kahteen ominaisuuteen ja b) cf ei ole todellakaan paras avain monipuoliseen kuntoon tähdätessä.

Mä esimerkiksi harrastan pikajuoksua ja ohella tähtään kovaan suhteelliseen yhteistulokseen voimanostossa. Liikkuvuuskin pitää olla hyvässä kunnossa, mutta en mä helvetti soikoon treenaa mitään pikajuoksu-kyykky-liikkuvuus -komboja, koska sellainen treeni olisi yksinkertaisesti vitun tyhmää. Puntit punttina, juoksu juoksuna ja liikkuvuus liikkuvuutena.

Jos mä nyt haluaisin nopeuden ja voiman lisäksi juosta kovan cooperin, niin mikäköhän olisi paras tapa: lopettaa pikajuoksu ja voimanosto, ja alkaa crossfittaamaan, vai jatkaa juoksua, voimanostoa ja aloittaa aerobiset treenit ohessa?

Joo, jotkut crossfitfanaatikot ei tuota ymmärrä, mutta vielä useammin kyse on siitä, että kehonmuokkausyhteisö ei ole perillä omista tavoitteistaan, koska kehonmuokkausmenelmät peittävät ihmiskehon todellisen potentiaalin lihasten kasvatuksen alle. Lisäravinteiden järjetön käyttö on yksi esimerkki sellaisesta ajattelusta, jolla ei ole mitään tekemistä liikunnallisuuden ja urheilullisuuden kanssa vaan sellaisen välineellisen suorittamisen, jossa tarkoituksena on hetkelliset kokemukset omasta hyvännäköisyydestä.

Lihastenkasvatus voi olla joidenkin tarkoitusperänä, mutta useimmiten kyse on siitä, ettei kehonmuokkausideologia on ainoa, josta tiedetään. Taustalla kuitenkin elää ne ne muut motiivit, joihin toimii paremmin crosssfit. Nämä muut motiivit voi huomata niistä miljoonista kilpailijoiden blogiteksteissä, joissa jatkuvasti selvitetään suhdetta "päämäärien ja tekemisen", "pinnallisuuden ja syvällisyyden", "esteettisyyden ja urheilullisuuden" ja "muille ja itselle" tekemisen välillä. Urheilullisuuden ja tervehenkisen ihmiskehon potentiaalin kaikenlainen kasvattaminen tuntuu olevan treenauksen taustalla olevat motiivit, vaikka päällä oleva puhetapa liittyisi "lihasten kasvattamiseen".

Voihan sen kunnon määritellä vaikka uimalla tai polkupyörällä, mutta juoksu nyt sattuu olemaan luonnollinen liikkumistapa ihmiselle.

No ei muuten ole, vaan kävely. Juoksu on kuluttavaa ja sitä tehdää nopeina spurtteina jos puhutaa nyt ihan vaikka selviytymisestä. Taasen ihminen pystyy kävelemään vaikka miten kauan jos vaan nestettä riittää.

Miksi se juoksu on sen parempi kunnon mittari kuin vaikka se typerä kuntotesti jossa runtataan vatsoja nopeasti lonkankoukistajilla, punnerretaan ja vedetään leukoja?

Joku Cooper mittaa kuntoa aika saakelin yksipuoleiseti. Tuossa saa hyvän tuloksen harjoittelemalla juuri kyseistä juoksun muotoa. Ei siis todellakaan mikään univeraali yleiskunnon mittari vaikka sitä ihan liian yliarvostettuna pidetäänkin.

[venom];4114327 sanoi:

Hyvää tekstiä!

Mulla yksi salikaveri joka 80 kiloisena penkkasi tai varmaan penkkaa edelleen, en ole nyt hetkeen miestä nähnyt 140 kg ja juoksee kesällä maratoneja. Sanoi että näitä kahta lajia ei priorisoida samaan aikaan. Talvella voimailee ja vetää vaan peruskuntolenkkiä kerran pari viikossa. Kesällä sitten puntit vähemmälle ja treenaa kestävyyttä maratonia varten. Ei olisi tähänkään joka jampasta, kuten esim. minusta joka en pidä juoksemisesta ollenkaan.

Jos HALUAISIN juosta niin ostaisin hyvät kengät ja alkaisin juoksemaan. Ei vaan kiinnosta pätkääkään. Ennemmin heilun pihassa lapion kanssa ja siirrän lumikasan toiseen paikkaan huvikseni kuin lähden johonkin helvetin lenkkipolulle. Pikajuoksua voisinkin harkita harrastavani, mutta ei todellakaan mitään kestävyysurheilua. Eikä minulla varmasti ole mikään paska kunto. Esim. raksahommissa hyytyy aika moni "lenkkeiliä" paljon ennemmin. Ei paljon auta jos on hyvä hapenottokyky jos on kaikki paikat hapoilla kun on muutama kipsilevy jumpattu toiseen kerrokseen.

Että se siitä teidän "hyvästä kunnossa". Jos sitä on puhekielessä käytetty pitkään, niin ei se ole mikään peruste väittää mitään. Tai sitten voitte lopettaa sen Crossfit höpötyksen ja alkaa puhumaan vain kiertoharjoittelusta tai kuntopiiriharjoittelusta.

Että se siitä teidän "hyvästä kunnossa". Jos sitä on puhekielessä käytetty pitkään, niin ei se ole mikään peruste väittää mitään. Tai sitten voitte lopettaa sen Crossfit höpötyksen ja alkaa puhumaan vain kiertoharjoittelusta tai kuntopiiriharjoittelusta.
ei voida.
voidaan puhua crosstrainingista jos crossfit ärsyttää.tai ristiintreenaamisesta jos lontoo ei taivu

- - - Updated - - -

Tärkein kysymys kaikista on ja minkä takia kaikki miehet treenaamme. Saako crossfittaamisella pillua?

no ei ainakaan niin paljon kuin jääkiekolla :D

eikös se ole hyvä juttu että on tullut Crossfitti ja samalla heille omat salit :) Pysyyvät kuntopiireilijät poissa "PUNTTI" saleilta.. Erittäin hyvänä puolena nään tuossa crossfitissä myös sen että siinä on opastaja joka neuvoo miten asioita kannattaa tehdä jolloin harjoittelu on turvallisempaa.. Lisäksi erittäin positiivinen puoli fistaajien harjoittelussa on se että haetaan monipuolisuutta, Eli jos olet vahva mutta mallia rautakanki alussa panostetaan liikkuvuuteen..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom