Mitään luonnollista syytä sille, miksi leukaa ei saisi tehdä kippingillä, ei ole olemassakaan vaan päinvastoin, se kannattaa tehdä siten kuin se on helpointa tehdä.
Kippaappa 40kg lisäpainoilla.
Oikeesti, crossfittaajat vaikuttaa aika pahasti fundamentalisteilta, siinä missä paleohipit ja jotku truu oldskool bodarit: Ei vittu minkäännäköstä kritiikinsietoa, ja toistellaan vaan asioita jotka ollaan jossain ropellihattuseminaarilla kuultu joltain ropellihattusedältä tai vastaavasti salin isoimmalta sikaniskalta.
Kipping-leuat on kokonaan eri laji / eri liike kuin strict-leuanvedot, tai voima/toistokisoissa vedettävät leuanvedot. Ne nyt vaan on. Kumpi kantaa kumpaan suotuisammin, siitä voi varmaan kiistellä? Silti veikkaisin että 20 kuoletettua leukaa tekevä tekee 20+ kippingleukaa.
Se, että CF ois joku maaginen juttu ja kantais kaikkeen paremmin ku punttiharjoittelu? Siitä oon sitä mieltä, että oman kehon painon liikuttaminen on ihan ykköstä, ja kantaa varmasti enemmän ja useampaan lajiin kuin punteilla kolistelu selällään maaten, mutta se on mun mielipide (jonka oon muodostanu kokeilun kautta) enkä ole kauheesti teoriaan perehtynyt. Eli crossfitillä on potentiaalia kehittää taitoja joita ei tule kehitettyä muuten, mutta niin on painillakin?
CF on eri laji kuin Painonnosto/voimanosto/bodybuilding, paini on eri laji kuin CF, harjoittelemalla lajia susta tulee parempi siinä lajissa.
Ja "hypertropia-jamppa:" onko se nyt lihasmassaa vai alhaista rasvaprosenttia jos verrataan keskivertocrossfittaajaa ja -bodaria?
Ja Sihvi: Tosiaan, Ironmauke sanoi just tossa, että ei kaikkiin CF liikkeisiin pysty crosffittaajakaan heti alkuun. Ja suurin osa harjoitteista skaalataan ihan VITUSTI että pystytään edes tekemään ne metconit loppuun, ei se vaan kunnosta johdu vaan tekniikan puutteellisuudesta.
Minusta tää on aivan vitun absurdi ketju, vahvistaa vaan sitä jo olemassaolevaa mielikuvaa että Crossfittaajat hakevat epätoivoisesti hyväksyntää ja huomiota. Fuck this shit.
Niin joo, ja ketjun nimestä propsit aloittajalle...