Jes! Täällähän riidellään kun pikkulapset, joten mäkin olen jälleen varmasti oikeessa paikassa. Heitän nyt oman mielipiteeni(provon) tähän, vaikka en ole mikään bodari enkä edes HC-munkki. Kummat sitten onkaan kovempia.
Mutta tälläsestä suht tavallisen lajiharrastajan näkökulmasta ei punttireenaus yleisurheilua kovempaa ole. Kumpaakin harrastaneena on kuppia otettu ja (paskoja)tuloksia tullut. Huipputasosta en luonnollisesti tiedä yhtään mitään.
Ja ennen kun alkaa se mieletön vittuilu, että et oo jalkapäivää nähnytkään ym., niin kyllä niitä on itse kukin laattapisteeseen ja yli vääntänyt. Itte miellän silti vähintään yhtä koviks esim. jotkut vauhtikestävyysharjotukset. Samanlailla se laatta niissäkin lentää ja jalat on jälkeenpäin hyytelöä.
Yleisurheilussa(kestävyyspuolella) ne reenimäärät on vaan isommat mitä puntilla pystyy ainakaan natuna vetämään. Ittelle ei tulis kyllä mieleenkään käydä puntilla 6-7 kertaa viikossa vetämään 2h aamu ja iltareenit.
En nyt silti osaa sanoa kumpi vaatii "tosissaan" ottavilta enemmän, kun itse on tullu harrastettua vähän puolihuolimattomasti, mutta jos vaan reeneistä puhutaan niin molemmissa joutuu todella raskaita settejä vetämään, yleisurheilussa ne kestot ja määrät sitten on vaan suuremmat.
veijari sanoi:
Etkö pystynyt muuhun takertumaan? No laitetaan vaikka siihen sitten ranskalainen punnerrus? tai keskitetty hauiskääntö scottipenkissä? tai mave? Mutta siis kuinkas monen muun lajin edustaja tekevät sitä kyykkyä oikeasti samalla tavalla kuin kehonrakentaja? Eli loppuun asti niin kovilla raudoilla kuin mahdollista eikä 20-30% kuormilla pikavoimakyykkyhypähtelyjä...
Heh, kyllä sitä keskitettyä hauiskääntöä(raskas liike muuten
) mavee ja kyykkyä vetää aika monien lajien harrastajat. Kumpi ittes mielestä on raskaapaa vetää sitä kyykkyä 3x10 vai 1x30 ihan piippuun??
Ja kyllä, vetäähän sitä bodaritkin pitkiä sarjoja, mutta niin vetää myös kestävyysurheilijat lyhyempää settiä. Ei todellakaan vaan mitään nopeuspumppailuja.
Mutta joo, tää varmaan riitti mun osalta ennen kun menee suuremmaks paskanjauhamiseks. Pointtina vaan, että lajeja on aika vaikee toisiinsa vertailla, kun harvempi meistä niitä on huipulla montaa harrastanut. Joku shakinpelaaminenkin on huipputasolla varmaan aika ressaavaa hommaa ;)