City-lehden kysely: kehonrakennus epäeroottisinta ja typerintä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ratu
  • Aloitettu Aloitettu
Terminator2 sanoi:
Jos ala-asteelta lähtien nostettaisiin punttia salilla, eikä hypättäisi pituutta ja leikittäisi hippaa, niin varmasti olisi erilaiset mielipiteet "bodauksen" rankkuudesta. Jokainen suomalainenhan on ammattilais yleisurheilija, sen verran paljon sitä cheisseä joutuu harrastamaan pienestä pitäen. Asenteet puntinnostoa kohtaan ovat jo lapsesta lähtien kielteiset. Samaa näkee täällä näiden yleisurheilijoiden suusta; alaspäin katsomista.

Ite huomannut aivan päinvastaista.. kehonrakentajat ylistävät oman lajinsa vaativuutta ja rankkuutta kun esim. tässäkin threadissa olevat yleisurheilijat sanovat kaikkien lajien olevan omalla tavallaan vaativia. Se on voi voi jos "puuhelmi-kynäniskä-salibandynpelaajat" eivät tätä jaloa harrastusta arvosta. Viimeisetkin arvostuksen rippeet sitten lajilta vie se, että pitää ruveta muita lajeja aliarvioimaan.

Ja kyllä mä mieluummin tekisin raskaan jalkatreenin kuin lähtisin 20km juoksulenkille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Fat Rat sanoi:
Käsittääkseni yksinkertainen ei ole synonyymi sanalle helppo.

Eipä olekkaan mutta aika lähelle se menee

Yksinkertainen - helppo
Monimutkainen - vaikea

vai?

Mutta niin mitäs sitten tarkoitit sillä ettei tiedon hankinta ole yksinkertaista, jos kerran et tarkoittanut sanoa sen olevan vaikeaa?

Olin tossa pari tuntia poissa ja sinä aikana veijari on postannut sellasen määrän p#skaa tänne, että ei hommassa ole enää mitään tolkkua.

Mä en vaan jaksa tehä 2 sivun mittasta postausta, jossa on 67 quotia veijarin kirjoituksista.

Tämä on varmaan aika provosoiva posti, mutta minkäs mahtaa.

veijari voisi tutustua esim. yleisurheiluun ja tulla kirjottelemaan tänne vuoden päästä uudestaa. Niin käsittämätöntä tuubaa tulee.

Kiitos ja anteeksi.

Pertti 123 sanoi:
Olin tossa pari tuntia poissa ja sinä aikana veijari on postannut sellasen määrän p#skaa tänne, että ei hommassa ole enää mitään tolkkua.

Mä en vaan jaksa tehä 2 sivun mittasta postausta, jossa on 67 quotia veijarin kirjoituksista.

Tämä on varmaan aika provosoiva posti, mutta minkäs mahtaa.

veijari voisi tutustua esim. yleisurheiluun ja tulla kirjottelemaan tänne vuoden päästä uudestaa. Niin käsittämätöntä tuubaa tulee.

Kiitos ja anteeksi.

No millä perusteella sanot että mä puhun täyttä paskaa mutta sun jutut on tiukkaa faktaa? Quottaa 1 kohta jossa mulla on väärää tietoa kirjoitettuna ja kerro toki kuinka asianlaita oikeasti on. Ja jos mun puheet on paskapuhetta niin ainakin ne olen perustellut muutenkin kuin sanomalla että sun puhees on paskaa... Tiedätkö kuinka vaikeaa on keskustella kun jotain sanot pari-kolme paremmpin tietävää sanoo suoraan :anssi: ilman sen kummpempia perusteita tai omia näkökulmia.

PS: Toivottavasti ne jotka eivät edes aio yrittää keskutella asiallisesti lopettavat nyt turhan jauhamisen.

veijari sanoi:
Siis oikeastikko sanot pystyväsi kehonrakennukseen :rolleyes: . Siis _kehonrakennushan_ on katsos paljon muutakin kuin sitä että käydään salilla tekemässä pari sarjaa kyykkyä ja habaa ja syödään illalla rahkaa... Kehonrakennus on aivan varmasti eniten päätä vaativa laji sillä esim. _missään_ muussa lajissa ei treenata yhtä kovaa eikä tarvitse paljon murehtia kisadieeteistä yms.
:D

Tyhmä kilpailulaji, harrastuksena ok ja erityisesti katsos ärsyttää nää veijot jotka käyttää _alaviivoja_ ja tietää niin paljon paremmin

training_addict sanoi:
Vähän ihmetyttää kuka täällä voi sanoa todellisten pro-urheilijoiden reenien vaativuudesta yhtään mitään?

Arvaillahan voidaan, mutta siinä varmaan jokaisen arvaus on yhtä hyvä. Mallia maallikolle voi käydä kattoon esim. tuolta --> http://www.fast.fi/index.php?mid=324

Joo, käykää lukemassa noita triathlonistin ja kehonrakentajan treenipäiväkirjoja ja miettikää kumpi tuntuu vittumaisemmalta, vai mikä se kovuuden virallinen mittari onkaan. Itse kyykkään ja oksennan ennemmin kuin vetelen kuuden tunnin hiihtolenkkejä.

Jotkut treenaa varta vasten juuri sitä perään kuulutettua "kovuutta", vaikka sillä yli kuuden tunnin hiihtolenkillä: "Tämäntyyppiset harjoitukset ovat "avainharjoituksia" Ironman-kilpailuja varten, sillä tämä treeni ei ollut niinkään tehollisesti kova, mutta henkisesti sitäkin kovempi. Tällaisen treenin sisällyttäminen keskelle kovaa harjoitusjaksoa on tärkeää, juuri tuon Ironmanissa vaadittavan henkisen kantin ja lujuuden kasvattamiseksi."

veijari sanoi:
Mutta niin mitäs sitten tarkoitit sillä ettei tiedon hankinta ole yksinkertaista, jos kerran et tarkoittanut sanoa sen olevan vaikeaa?
Sitä vaan, että kaikissa lajeissa et vain yksinkertaisesti voi valmentaa itse itseäsi.

Osallistunpa mieki offtopicciin.

En ole paljo muita lajeja harrastanut, mut punttia 12 vuotta koko ajan enempi panostaen. Jos lajien kovuutta alkaisin arvostelemaan, niin kyllä en alkaisi laittamaan kehoilua sinne kovimpien lajien joukkoon, en sitten millään. Kisadieetillä voi olla vähän (tai vähän enemmänkin) ikävät pöhinät päällä, mutta eikös kehoilu muuten ole yhtä ruusuilla tanssimista. Toki oikeet kehoilijat reenaavat kovempaa(kun palautuminen lienee tehostettua), mutta tuskin sillai ettei siihen moni normaali innokas salillakävijä pystyis.

Punttaajien päällekarkausta odotellessa :)

Voisimpa sanoa, että tämä keskustelu ei juurikaan johda mihinkään. Toisen mielestä kehonrakennus on epäeroottista, toisen mielestä se on eroottista. Who cares?

On tämä ihme foorumi. Jonkun hömppälehden gallupin mukaan bodarit ei ole hotteja porukka vetää hirmu tulpat siitä. :D

Nyt loppu pojat loivat liikkeet!
Turha kehoilua on sanoa, tyhmimpien urheilulajien hommaks. Täytyy miettiä tarkkaan ravinto (jossa on monta mutkaa matkassa), liikkeet, treenijaot, lepo jne.. Ei sitä noin vaan saada hauberia isoks. Ei vaikeinkaan laji, mutta ei helvetti helpoinkaan. Tänäänkin sai huutaa ite kitumisen karjasuja kesken sarjojen, kun sai olkapäihin niin perklmoisen poltteen :D

Edit: Älkää ottako yleisurheilijat sun muut niin tosissaan tätä.

neutraali sanoi:
totta.

nyrkkeily on ylivoimaisesti raskain laji mitä minulla on tullut harrastettua, tosin en sitä kauaa ole harrastanut, mutta kyllä siinä valkeni kuinka helvetin rankkaa touhua se on. lisäksi olen harrastanut potkunyrkkeilyä juniorina vähän aikaa+ painia joskus ihan penskana vähän kauemminkin. nuihin verrattuna punttailu on aika löysää vaikka kyllä tääkin pirun uuvuttavaa on, mutta ei voi mitenkään verrata esim nyrkkeilyyn joka on aivan hullua touhua jo harrastelija tasolla:)
Viimenen :offtopic: multa tähän threadiin..
Ehkä sun punttailu on, neutraali, aika löysää. Mutta käsittääkseni et olekaan kehonrakentaja , ainakaan kilpaileva? Eli sun laji on jonkin sortin voimailu (en tiedä kilpailetko siinä vai et)? Ja siihen ei siis kuulu aerobista, joka kyllä taas todellakin kuuluu kilpakehonrakennukseen ainakin dietillä?

gmarx sanoi:
Joo, käykää lukemassa noita triathlonistin ja kehonrakentajan treenipäiväkirjoja ja miettikää kumpi tuntuu vittumaisemmalta, vai mikä se kovuuden virallinen mittari onkaan. Itse kyykkään ja oksennan ennemmin kuin vetelen kuuden tunnin hiihtolenkkejä.
Ja tää on vihoviimenen ot :D
Tästä mäkin olen samaa mieltä (vihdoin ja viimein). Kyllä kalpenee varmasti kaikkien muiden lajien treenit tän triathlonin rinnalla mitä tulee henkiseen ja fyysiseenkin rasittavuuteen. Eroottisuudesta en tiedä, eikä oo väliksikään :)

Inkeri sanoi:
Viimenen :offtopic: multa tähän threadiin..
Ehkä sun punttailu on, neutraali, aika löysää. Mutta käsittääkseni et olekaan kehonrakentaja , ainakaan kilpaileva? Eli sun laji on jonkin sortin voimailu (en tiedä kilpailetko siinä vai et)? Ja siihen ei siis kuulu aerobista, joka kyllä taas todellakin kuuluu kilpakehonrakennukseen ainakin dietillä?
ei ole kehonrakennus eikä mikään muukaan vaan omaksi ilokseni räpeltäminen, en ole kilpaillut missään harrastuksissani ikinä, joten vertailu pohja oli tehtykin harrastelijan näkö kulmasta. kuten sanoin nyrkkeily on todella raskasta jo harrastelija tasollakin, minkä jo mainitsinkin tuossa. omia puntti reenejä en kutsuisi kyllä löysäksi. lihaskuntoa ja aerobista kuntoa vaativia lajeja on vain yksinkertaisesti erittäin hankala verrata toisiinsa.

Juu tuo triathlon on sitten sellainen laji jota ei tervejärkinen voi edes ymmärtää. Tunnen tasan yhden triathlon valmentajan ja pari kansallisen tason kilpailijaa ja ne treenaa sitten aivan käsittämättömiä reenejä.

Esimerkkinä voin sanoa äijien suojuoksureenin. Ensin lähdetään tampereelta fillarilla suolle (50km). Tuo on alkuverryttely. Sitten itse reeni suolla juoksua, joka on jo itessään täysin epäinhimillistä. Lopuksi poljetaan fillarilla takaisin tampereelle(50km). Ideana tuossa on varmaan saada rasva-aineenvaihdunta(vai tuleeko noin nopeasti?) käyntiin ja testata miten pystyy ko. tilassa polkemaan pyörää.

Ymmärrän sen, että kehonrakennus ja yleisurheilu on yksiä kovimmista ja kokonaisuudessaan vaativimmista urheilulajeista maailmassa, mutta silti eniten nostan hattua noille kavereille, jotka triathlonin täysimatkan vetää läpi.

Yhtään kunniaa en halua viedä tässäkin threadissa väitelleiltä urheilijoilta, päinvastoin. Olette tavan treenaajia helkkaristi kovempia, mutta ette minun kirjoissani pääse kuitenkaan siihen kaikkein kovimpaan kastiin.

Kiitos ja anteeksi jo etukäteen.

Luin tässä tätä viimeistä sivua.. erotiikka taisi olla aiheena mutta lajien kovuudesta kuitenkin keskustellaan. Minusta kaikin kovin laji on 1000km juoksu suola-aavikolla jalkapohjat auki viillettynä... voi että siinä kysytään henkistä kanttia aivan uskomattomasti, ja treenattu pitää olla, ei sitä ilman treenia 1000km vedetä 10km keskivauhdilla perkele. Siinä jää suouinnit, räkäposkihiihdot ja 8kg hauiskäännöt aikalailla varjoon.
Mutta kyllä se tää puntinkolistelu on silti rankempaa.. meinasin aloittaa dieetin mutta suklaapatukka kutsui kaupanhyllyllä 2h dietin jälkeen niin vakuuttavasti että ratkesin.. kyllä tää on rankin laji !!!
;)

Mua ei niin kiinnosta määritellä lajien kovuutta sillä kuka treenaa eniten. Kuka tahansa voi treenata paljon, harva osaa treenata oikein.

Jotenkin tuntuu, että näissä eri lajien vaativuuksien vertailussa ei ole mitään järkeä. Varmisti kaikki fyysiset lajit vaativat sitä rankkaa työtä. Itse en kehonrakentajia tunne enkä itse ole sellainen, mutta harrastuksen näkökulmasta tämän lajin mielekkyys tekee siitä helpon itselleni, vaikka harjoittelu ja syöminen rankalta tuntuukin. Vaikka kuinka yrittäisin niin en saisi itsestäni irti alkaa esim harjoittelemaan juoksua. Tässä valossa pidän itselleni esim 400 metrin juoksun harjoittelua paljon vaativampana. Yksilöissä on eroja kuten lajeissakin. Oikeastaan samat asiat pätee henkiseenkin puoleen.

Ja harva, kypsästi tähän lajiin (vaikka sitten harrastuksena, mutta vakavana) suhtautuva tekee tätä seksikkyyden takia, kyllä ne on ihan muut arvot jotka tässä ympärillä pyörivät.

Heh...

Fat Rat sanoi:
Tehdään tutkimus: Otoksena kaikkien Olympiakisojen ja MM-kisojen 100m finaalit. Mitäs luulet mikä rotu on edustetuin?
Tehdään vaan. Muuttujia on nimittäin paljon enemmän kuin ihmisen väri. Mitään sellaista geeniä ei ole löytynyt, joka selittäisi miksi tummat pikajuoksijat olisivat nopeampia kuin valkoiset.
Afrikasta tulee pikajuoksijoita Nigeriasta (ja yksi Namibiasta) Keniasta ja Etiopiasta taas kestävyysurheilijoita. Tummat juoksijat ovat hyviä, mutta hyvyyttä ei voi selittää geeneillä. Lajikulttuuri, valmennustieto, motivaatio ja yksittäisen urheilijan lahjakkuus ovat ne asiat joista voittajat leivotaan.

KitWalker I sanoi:
Tehdään vaan. Muuttujia on nimittäin paljon enemmän kuin ihmisen väri. Mitään sellaista geeniä ei ole löytynyt, joka selittäisi miksi tummat pikajuoksijat olisivat nopeampia kuin valkoiset.
Afrikasta tulee pikajuoksijoita Nigeriasta (ja yksi Namibiasta) Keniasta ja Etiopiasta taas kestävyysurheilijoita. Tummat juoksijat ovat hyviä, mutta hyvyyttä ei voi selittää geeneillä. Lajikulttuuri, valmennustieto, motivaatio ja yksittäisen urheilijan lahjakkuus ovat ne asiat joista voittajat leivotaan.

Itse asiassa geeneillä voidaan selittää se, miksi Keniasta tulevat juoksijat ovat parempia pitkillä matkoilla kuin esim valkoihoiset kilpakumppaninsa. Tästä tuli muutama kuukausi sitten ohjelma telkkarista ja lopputuloksena taidettiin päästä (kuulostaako uskottavalta ;) ) siihen, että Kenialaisten juoksijoiden jalkojen lihaksiston massa on pienempi kuin samankokoisten valkoihoisten kilpakumppanien ja lihasten kiinnityskohdissakin oli hieman eroa. Joku muu voisi tarkentaa, joka sattui katsomaan kyseisen dokkarin

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom