Vinkeästi meni koko thread offtopickiksi.
Noi on statusjuttuja osittain, mä haluun -juttuja osittain. Miksi joku maksaa 7000 euroa Raymond Weilin kellosta, kun tarjoustalosta saa kiinalaisen digikellon 1,99 €? Samaa aikaa ne näyttää, saatana.
Jos mulla olisi rahaa, ja kokisin että 800 euron villapaita on mukava, niin aivan varmasti ostaisin, ja vieläpä joka päivälle erivärisen.
Joo, tiedän, olisin saanut vaimolleni Vaatehuoneelta tai Intersportista untuvatakin 59,- tai 99,- Mutta ostin kuitenkin Canada Goosen, 659,- Miksi? Osittain laadun takia, osittain vaatteen statuksen takia.
Mitä olen mm. ravintolamaailmassa rahakasta jengiä seurannut, niin suurimman tyydytyksen vaatteilla/kelloilla kikkailijat saa siitä, että muut ei edes tiedä kyseessä olevan todella kallis kello/vaate.
Ja jos ns. arvokkaan vaatteen logo lukee kirkuvan suurella jossain, on se merkki siitä, että vaate on malliston halvimmasta päästä. Ne jotka ostaa oikeasti kalliita tavaroita käyttökamaksi (esim. Prada), ei useinkaan halua että merkki näkyy ulospäin.
Niin, ja noi Louis Vuittonin laukut kuuluu kanssa sarjaan Burberry: kopioita on tehty niin paljon, että sillä ei ole enää merkitystä onko laukku aito Vuitton. Ja ne vasta maksaa, kuka maksaisi lompakosta > 200 euroa? No naiset, tietty. Miettii vaan, että paljon Vuittonin matkalaukku maksaa.
edit:
Artikkeli Johnny Kniga -lehdestä: Miesten merkkiraamattu
"Burberry
Brittiläinen perinnemerkki, jota suosivat erityisesti Chelseassa ja Eirassa asuvat edustusrouvat sekä heidän puudelinsa."