Burberry

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
Tomi sanoi:
Sun kanssa on varmaan kiva keskustella oikeassa elämässä? "Joo, emmä viitti enää puhua, kerroin mielipiteeni jo hetki sitten ekassa lausessani..." Ai niin, sinähän keskustelit MSN:n välityksellä. ;)
Vähän eri asia. Tästä ketjusta vaan tulee miljoona viestiä pitkä ja vastausta ei kuitenkaan saada.
Lisäksi ne hyödylliset vastaukset hukkuu ton "Juupas eipäs" -väittelyn sekaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saapas sanoi:
Vähän eri asia. Tästä ketjusta vaan tulee miljoona viestiä pitkä ja vastausta ei kuitenkaan saada.
Sen takia tämän osion nimi onkin yleinen keskustelu. :) Sitäpaitsi tämä on ollut yksi viihdyttävimmistä viestiketjuista vähään aikaan. Chatissakin jengi jauhanut tästä koko päivän. :lol2:

Tomi sanoi:
Sen takia tämän osion nimi onkin yleinen keskustelu. :) Sitäpaitsi tämä on ollut yksi viihdyttävimmistä viestiketjuista vähään aikaan. Chatissakin jengi jauhanut tästä koko päivän. :lol2:
Joo, mä mietin just kans tota samaa. Tostakin aiheesta sais muuten ison väittelyn aikaseks. :D
Perun sanani kyllä osaksi, voihan ne asiaviestit sitten selata sieltä muun seasta. :)
Keskustelu ok, vänkääminen taas on mielestäni ihan turhaa.

Lord sanoi:
Ps. Burberryn heikoin lenkki lienee kuitenkin siinä että se on se ainoa hieman kalliimpi vaatemerkki jonka joka ikinen torspo tietää. Vähän sama kuin nykyisin pissikset hamuaa itselleen noita Luis Vuittonin kopio laukkuja. Tosin aidon Vuittonin omistaa hyvin harva suomalainen.
Heh... tänään kuulin bussissa aiheeseen liittyvää keskustelua kun joku pissis kertoi toiselle Kiinan reissustaan:

"Sitten mä ostin yhden Burberryn kaulahuivin ja kolme Bushmannia(?). Joo ja kengät oli tosi halpoja kans. Ainiin, ostin mä yhden Luis Vuittonin laukunkin..."
:lol2:

Vinkeästi meni koko thread offtopickiksi.

Noi on statusjuttuja osittain, mä haluun -juttuja osittain. Miksi joku maksaa 7000 euroa Raymond Weilin kellosta, kun tarjoustalosta saa kiinalaisen digikellon 1,99 €? Samaa aikaa ne näyttää, saatana.

Jos mulla olisi rahaa, ja kokisin että 800 euron villapaita on mukava, niin aivan varmasti ostaisin, ja vieläpä joka päivälle erivärisen.

Joo, tiedän, olisin saanut vaimolleni Vaatehuoneelta tai Intersportista untuvatakin 59,- tai 99,- Mutta ostin kuitenkin Canada Goosen, 659,- Miksi? Osittain laadun takia, osittain vaatteen statuksen takia.

Mitä olen mm. ravintolamaailmassa rahakasta jengiä seurannut, niin suurimman tyydytyksen vaatteilla/kelloilla kikkailijat saa siitä, että muut ei edes tiedä kyseessä olevan todella kallis kello/vaate.

Ja jos ns. arvokkaan vaatteen logo lukee kirkuvan suurella jossain, on se merkki siitä, että vaate on malliston halvimmasta päästä. Ne jotka ostaa oikeasti kalliita tavaroita käyttökamaksi (esim. Prada), ei useinkaan halua että merkki näkyy ulospäin.

Niin, ja noi Louis Vuittonin laukut kuuluu kanssa sarjaan Burberry: kopioita on tehty niin paljon, että sillä ei ole enää merkitystä onko laukku aito Vuitton. Ja ne vasta maksaa, kuka maksaisi lompakosta > 200 euroa? No naiset, tietty. Miettii vaan, että paljon Vuittonin matkalaukku maksaa.

edit: Artikkeli Johnny Kniga -lehdestä: Miesten merkkiraamattu

"Burberry
Brittiläinen perinnemerkki, jota suosivat erityisesti Chelseassa ja Eirassa asuvat edustusrouvat sekä heidän puudelinsa."

Eugen sanoi:
Sivistymättömyys ei ole miehekästä. Juntti luulee olevansa miehekäs, mutta tosiasiassa hän on vain juntti.

:confused: Menikö viestini ironia ohi, vai menikö minulta sinun viestisi ohi :confused:

Oli miten oli, yritin eilen etsiä yhtä netissä näkemääni kuvaa, mutta turhaan. Joku todella "tyylitajuinen" kaveri Englannissa oli vetänyt Audi A4 koko sisustuksen uusiksi - Burberry-kankaalla :hyper: Siis penkit, ovet, katto, jne. jne. :whip:

fish sanoi:
Noi on statusjuttuja osittain, mä haluun -juttuja osittain. Miksi joku maksaa 7000 euroa Raymond Weilin kellosta, kun tarjoustalosta saa kiinalaisen digikellon 1,99 €? Samaa aikaa ne näyttää, saatana.
Joissain kaukoidän kulttuureissa vaan bling bling on esim. businessneuvottelussa välttämättömyys. Jos tulet neuvotteluun vaikka singaporelaisen kanssa tarjoustalon kello ranteessa, niin olet hävinnyt vastapuolen kaiken kunnioituksen jo ennen alas istumista.

Ja ei, mulla ei ole mitään rannekelloa ollut moneen vuoteen. Vaatemerkeistäkin (casual) tykkään eniten Giordanosta, joka on halpaa kamaa kuin mikä.

fish sanoi:
Joo, tiedän, olisin saanut vaimolleni Vaatehuoneelta tai Intersportista untuvatakin 59,- tai 99,- Mutta ostin kuitenkin Canada Goosen, 659,- Miksi? Osittain laadun takia, osittain vaatteen statuksen takia.
Tuo statuspuoli menee ihan hukkaan, ei tee vaikutusta. Tosin en varmaan kuulu niihin piireihin joihin yrität tehdä vaikutusta...

Olisiko aika myöntää, että sitä Statusta ei osteta muiden silmille vaan oman epävarmuuden liennyttämiseksi?

Tuskin kukaan jolla oikeasti on rahaa, esim. Ollila tai joku kerskuu sillä minkä hintaisia niiden sukat ovat olleet.
Kyllä tässä maassa taitaa jo kaikki tietää mitä Kirsti Paakkasen keittiö maksoi. Paakkanen tosin onkin harvinaisen stereotyyppinen uusrikas.

Dopey sanoi:
Joissain kaukoidän kulttuureissa vaan bling bling on esim. businessneuvottelussa välttämättömyys. Jos tulet neuvotteluun vaikka singaporelaisen kanssa tarjoustalon kello ranteessa, niin olet hävinnyt vastapuolen kaiken kunnioituksen jo ennen alas istumista.

Juuh, tuo olikin lähinnä retorinen kysymys. Minä ymmärrän kyllä ihmisiä jotka ostavat kallista. Syyt vain vaihtelee.

D.Yates sanoi:
Tuo statuspuoli menee ihan hukkaan, ei tee vaikutusta. Tosin en varmaan kuulu niihin piireihin joihin yrität tehdä vaikutusta...

Olisiko aika myöntää, että sitä Statusta ei osteta muiden silmille vaan oman epävarmuuden liennyttämiseksi?

En minä yritä tehdä vaikutusta, vaimolla se takki on.
Eikä statusjutuilla yritetä tehdä vaikutusta, mä olen nähnyt asian niin, että niillä luodaan mielihyvää itselle.. eli ehkä juurikin niin kuin epäilit, vaikka en sitä välttämättä epävarmuudeksi kutsuisi.

:offtopic: Katotaan vaan niin pian joku neropatti saa tämänkin threadin käännettyä "onko hulkki natu vai ei" threadiksi!

Ps.Tompan kirjoitustyyli on kyllä aina yhtä hauskaa luettavaa :lol2: Puhutko "in LIVEnä" samaan tyyliin :kippis1:

Dopey sanoi:
Hohohohooo, Pakkotoiston pisnesmiäs Dopey kertoo taas pisnesmuaalimasta...

Ei ne vinosilmätkään nyt ihan noin dorkia ole, kuin mitä sä annat ymmärtää. Aikamoista aliarvioimista.. Joo rispektit menee heti ja ei tuu kauppoja jos ei oo pling plingiä.. joo läpä läpä

Sulla on yleensäkin aika mustavalkosia kirjoituksia.. Ota väriä maailmaasi, väriä, ei mustaa, väriä, EI MUSTAA!! :)

Ehkä vähän :offtopic: mutta mato koukussa oli niin herkullisen näköinen.

gnut sanoi:
Ei ne vinosilmätkään nyt ihan noin dorkia ole, kuin mitä sä annat ymmärtää. Aikamoista aliarvioimista.. Joo rispektit menee heti ja ei tuu kauppoja jos ei oo pling plingiä.. joo läpä läpä

Tartutaanpa koukkuun. Miksiköhän Kiinassa liikemiehet jättävät pukujensa hihaan sen heikosti ommellun merkin, jossa nyt lukee vaikka "Boss". Täällä tuollaiselle yleensä hymyillään, muttei siellä. Suomalaisen silmissä moni asia sielläpäin tuntuu aika omituiselta ja naurettavalta, tosin sikäläiset nauravat myös meikäläisille. "Kasvot" on kuitenkin kaiken a ja o siellä, siihen liittyy mitä on päällä ja kuinka rikkaalta vaikutat, miten käyttäydyt ja puhut, jos ne on kunnossa niin pääset "kehiin" ja ehkä tekemään kauppoja ja esittelemään oikeata osaamistasi. Poiketen Pakkotoisto-ajatusmallista sielläpäin jos joku on Big Man, tarkoitetaan yleensä lähinnä rikasta ja vaikutusvaltaista, ja sellaista kunnioitetaan.

peace, :love: and :D

edit: pari typoa

Mmhh, onko väliä onko feikkiä vai aitoa? Burberryn kaulahuivit on niin oma tuotteensa ja juttunsa, että feikki Pyrperryä en kyllä pitäisi. Mutta toisaalta ostin viime kesänä Prahasta Adidaksen tossut aasialaisten hallitsemalta torilta kymmenellä jööranilla, joten mahtaakohan olla aidot. Nooh, ostaa aidosti Stockmannin urkkaosastolta tai Balttian tinkaustorilta, lukee kummassakin silti "Made in Taiwan". Jälkimmäiset on vaan "Shopped from a taiwanese". :david:
Ja se, joka tämän threadin alunperin alotti, niin älä helevetti mee ostaan jotain look-a-like Burberrya tytöllesi. Ei vois mennä enää enempää pieleen. Osta vaikka niitä johtoja ennemmin.

Jos ostat niin osta aito. Ehdottomasti...

Tosin ite en ostais tommosta ikinä. En itelle, en naiselleni en edes ulsteria papalle. Imo on jotenkin naurettavaa ostaa kallis vaate josta heti näkee että se on maksanut aivan perkeleesti. Jos mä ostaisin 3000€ villapaidan, niin ostaisin kyllä semmosen, mistä ei heti tietäis että se on perkeleen kallis.

Omasta mielestä riittää että vaate on siisti ja mukava. Toisille se ei ihan riitä tai sitten niille/tai jopa mulla on väärä käsitys mukavasta. Ulkonäön puolesta mun vaatteet on paljon hienompia kuin nuo burberryt, mutta makunsa toki kullakin. Ikinä en burberryä päälleni vetäisi, jos en halvalla saisi ja sillonkin tuotteen olisi oltava todella poikkeeva muusta mallistosta että se mulle kelpais.

Ja seilaan samoilla vesillä tomin kans, ikinä en oo koko merkistä kuullukaan. Mutta kun puheeksi tuli, niin oon noita kyllä nähny...

Mä kyllä tiesin merkin jo ennen tätä threadia, ja ajattelin jopa että olisipa hieno kaulaliina jne. Tämän keskustelun myötä ajatusmaailmani on kuitenkin "hieman" muuttunut burberryn suhteen. Olen ehkä juntti, mutta en tiennyt että ne maksavat todellakin noin paljon!!! En todellakaan halua enää burberryä, hyi hyi!

EDIT: Mieletöntä miten paljon keskustelua saa aikaan näinkin "koskettava" aihe..:rolleyes:

Nythän pitää muistaa tässä merkki ja staili asiassa sellainen juttu kuin seksi.

Joka jätkähän siis tahtoo pimppaa - ja paljon. Naiset vaan sattuu olemaan niin helvetin ronkeleita, ettei ne anna pimppaa kuin parhaille miehille. Miten nainen sitten päättelee miehen tason? Naisella pitää olla jokin #ranking, jossa mies ei voi huijata mitenkään naista. Silloinhan kuka vaan mies pääsis pökkimään ja se olis ihan väärin ja luonnonlakien vastaista. Ikävä vaan meidän äijien kannalta, että naisilla on sellaisia tapoja arvioida meitä, joissa me ei pystytä huijaamaan. Miehen pitää siis omata joku niin ylivertainen juttu muihin miehiin verrattuna, että alkaa pimuja kiinnostamaan.

Yksi juttu on hyvä geeniperimä, jonka naiset arvoivat kasvoista, vartalosta tai äänenlaadusta. Tämän takia siis Brad Pitt saa paljon pesää.
Toinen juttu voi olla vaikutusvalta: "Ooh tuo mies on johtajavassa olemassa oleva, se on pystyvä ja kykenevä..." Tämän takia Jasmin Mäntylä kävi takomassa nyrkkiään Ilkka Kanervan oven takana muna mielessä.
Kolmas juttu on resurssiallokaatio, mies vain näyttää kaikella omistuksellaan ja omaisuudellaan: "Hei mulla on kato massii laittaa laatukamaankin..." näin naiset päättelevät, että tuolle jampalle kannattaa antaa pesää, koska sillä on rahaa ruokkia suurperhettä. Eikä olla köyhiä tai kipeitä.

Harva nainen tekee tätä tietoisesti mutta jokainen tiedostomatta. Sori vaan jätkät, se 800 euron paitaa pitävä tyyppi saa varmasti aika kivasti pesää... ja ihan ansaitusti, kun sillä on niin kivat resurssit.

CapraIbex sanoi:
Tartutaanpa koukkuun. Miksiköhän Kiinassa liikemiehet jättävät pukujensa hihaan sen heikosti ommellun merkin, jossa nyt lukee vaikka "Boss". Täällä tuollaiselle yleensä hymyillään, muttei siellä. Suomalaisen silmissä moni asia sielläpäin tuntuu aika omituiselta ja naurettavalta, tosin sikäläiset nauravat myös meikäläisille. "Kasvot" on kuitenkin kaiken a ja o siellä, siihen liittyy mitä on päällä ja kuinka rikkaalta vaikutat, miten käyttäydyt ja puhut, jos ne on kunnossa niin pääset "kehiin" ja ehkä tekemään kauppoja ja esittelemään oikeata osaamistasi. Poiketen Pakkotoisto-ajatusmallista sielläpäin jos joku on Big Man, tarkoitetaan yleensä lähinnä rikasta ja vaikutusvaltaista, ja sellaista kunnioitetaan.
Aivan kuten me ymmärrämme sen, että vieraissa kulttuureissa on omituisia asioita, ymmärtävät vinosilmät saman. Ei länsimainen "menetä kasvojaan" jos ei heti Kiinaan mennessään omaksu heidän arvojaan. Aivan kuten vinosilmäkään ei menetä kasvojaan länsimaissa, vaikkei heti osaisi meidän tapojamme.

gnut sanoi:
Aivan kuten me ymmärrämme sen, että vieraissa kulttuureissa on omituisia asioita, ymmärtävät vinosilmät saman. Ei länsimainen "menetä kasvojaan" jos ei heti Kiinaan mennessään omaksu heidän arvojaan. Aivan kuten vinosilmäkään ei menetä kasvojaan länsimaissa, vaikkei heti osaisi meidän tapojamme.

Vaikka länsimaalainen ei osaisikaan kaikkia tapoja, ei se toki merkitse suoraan kasvojen menettämistä. Jos länsimaalainen taas osaa tavat, saa hän arvostusta sekä tavoista että viitseliäisyydestään omaksua ne. Aasiassa muodollisuudet ja muodollisesti oikea käytös ovat paljon suuremmassa arvossa kuin täällä.

Burberry ei ole minulle SE juttu, mutta arvostan tunnettujen merkkien laatua ja olen merkkiuskollinenkin. Mielestäni itseään pitää välillä hieman hemmotella, jokaisella meistä on omat tapamme tehdä niin. Vaatteiden suhteen en tosin oikein ymmärrä tuota merkin ja sen kalleuden tuomaa statusta, samalla rahalla kun saisi monasti vaatturimestarin mittatilaustyönä valmistamat vermeet.

Melkein 2 vuorokautta poissa pakkikselta ja melkein 10 sivua on keretty vääntää juttua kaulahuivista.... miten mä jaksan lukea tämän kaikki :rolleyes:

Tomi sanoi:
Sitäpaitsi tämä on ollut yksi viihdyttävimmistä viestiketjuista vähään aikaan. Chatissakin jengi jauhanut tästä koko päivän.

Ajattelin että luempa eka sivun ja viimeisen niin en paljoa jää paitsi mutta kai se pitää lukea kokonaan kun näin hyviä arvostelua tämä saa ;)

No meneepähän ainakin vapaa päivät nopeesti.

Hieman samaan asiaan eli tuohon vaateiden hintaan laatuun jne. Oltiin emännän kanssa viime kesänä eräässä ostoskeskuksessa ja siellä sitten ihan vahingossa erehdyttiin johonkin Marimekon liikkeeseen ja siellä emäntä katseli aikansa niitä vaatteita ja sitten yht`äkkiä melkein karjas että 150€ tälläisestä takista kuka hullu tämmöisestä maksaa. No katseita riitti kun joka toisella tätillä siellä kaupassa oli juuri jotain Marimekkoa päällä parilla oli jopa samanlainen takki. En oikein tiennyt että :D vai :jahas: vai :eek:

Onneksi emäntä ei ole hirveesti noiden merkkivaatteiden perään sillä jos alkas tulla kotia 120€ maksavia kaulahuivia niin äkkiä menis vaihtoon. Kyllä halvemmallakin saa ihan samaa asian ajavan huivin.

Dragon sanoi:
Harva nainen tekee tätä tietoisesti mutta jokainen tiedostomatta. Sori vaan jätkät, se 800 euron paitaa pitävä tyyppi saa varmasti aika kivasti pesää... ja ihan ansaitusti, kun sillä on niin kivat resurssit.
Sellainen nainen, kuka tunnistaa kysymättä tai kertomatta 800 euron villapaidan on varmasti niin fiksu, että ei anna pesää kenellekään pelkän villapaidan hinnan takia. :urjo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom