Brassailua

Se on kyllä vähän eri asia, jos iskä on ostanu jonkin 20k bemarin penskalle, eli pappa betalar. Mut sit jos ite on ne rahat tienannu...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan se eri asia, mutta miten se tekee siitä kaverista huonomman tyypin/brassailijan?

Myönnän toki, että itseäkin välillä ärsyttää kyseiset tyypit :D. Kyllä siinä silti aina kateutta on pelissä, se on jokaisen myönnettävä.

Se on kyllä vähän eri asia, jos iskä on ostanu jonkin 20k bemarin penskalle, eli pappa betalar. Mut sit jos ite on ne rahat tienannu...

Totta kai se on eri asia. Mutta miksi vanhemmat eivät saisi ostaa lapselleen bemaria jos heillä on siihen varaa. Jotkut ajattelevat hieman oudosti, että kaikki rahat on kerättävä itse ja ennen sitä pitää sitkutella opintolainalla ja elättävä pelkällä tonnikalalla ja makaronilla (perus bodysafkaa siis:D). Minusta on ihan normaalia, että vahemmat sponssaavat lapsia mutta siinäkin täytyy joku järki olla, että lapsi oppii arvostamaan rahaa ja tienaamaan sitä myös itse. Kohtuus siis kaikessa.

Totta kai se on eri asia. Mutta miksi vanhemmat eivät saisi ostaa lapselleen bemaria jos heillä on siihen varaa. Jotkut ajattelevat hieman oudosti, että kaikki rahat on kerättävä itse ja ennen sitä pitää sitkutella opintolainalla ja elättävä pelkällä tonnikalalla ja makaronilla (perus bodysafkaa siis:D). Minusta on ihan normaalia, että vahemmat sponssaavat lapsia mutta siinäkin täytyy joku järki olla, että lapsi oppii arvostamaan rahaa ja tienaamaan sitä myös itse. Kohtuus siis kaikessa.

Se johtuu siitä, kun tämä vanhempi sukupolvi on saanut iskostettua sellasen asenteen, että "perkele! kaikki on revittävä selkänahasta" Jota nyt nuorempi sukupolvi jatkaa....Eli palataan niinkin pitkälle, kun sodan ajan Suomeen..

Minä ostan isona itselleni Jaguar XK Coupen kaikilla herkuilla ja hankin siihen erikoisrekkarin, jossa on etunimeni (futistähtityyliin). Minä ajan ja pelkääjän paikalla istuu 20-vuotias komea lihaksikas rakastajani. Brassailua? Ei suinkaan:D

Kaikki on niin suhteellista.

100 000e auto ja samalla cashillä saat melkein 200ha mettää lapista.

Ok ostetaan sitä mehtää sieltä tundralta sitten vaikka 1000ha ja lisäksi mökit Leviltä ja Alpeilta/Espanjasta, oma saari eteläsuomen saaristosta ja ehkä Saimaalta niemenkärki. Lisäksi ostetaan iso omakotitalo Espoosta omalla rannalla ja sinne rantaan nököttämään kiva purjevene/huvijahti. Kaiken tämän jälkeen on vielä muutma miljoona osakkeissa ja tileillä sekä vuosiansiot lasketaan nettona kuusinumeroisissa. Mausteena ehkä muutama sijoitusasunto ja normaalit Audit/BMW/Mersut tms. käyttöautoina. ONKO tämän jälkeen ok jos ostaisi sen Ferrarin? Vai olisiko sekin sinulle täysin käsittämätöntä?

Jokainen tallaa omalla budjetillaan. Jos se prkleen Hyndai Gets anna sitä tiettyä fiilistä niin se ei anna. Jos se on jonkun mielestä brassailua niin suosittelen vaikka käymistä Tukholmassa.

Jokainen tallaa omalla budjetillaan. Jos se prkleen Hyndai Gets anna sitä tiettyä fiilistä niin se ei anna. Jos se on jonkun mielestä brassailua niin suosittelen vaikka käymistä Tukholmassa.

Mulla on ollut tuollainen Hyundai, ei saa pilkata :D

:offtopic:
Mistäs tuo avatarin kuva on kotoisin, oon meinaan ollu tossa ko. hotellissa.
Mesta paikka, ihan kuin koko Vegas.

Riippuu ajajasta, iskän Ferrarilla tms. ajeleva nuori huvittaa, omalla työllä ansainnut vanhempi ei, pikemminkin motivoi.
mua taas keski-ikäinen huvittaa ja nuori aiheuttaa kateutta. toki, jos iskä omistaa, niin ei niin paljon kateutta. :)

Arvasin, että heitetään heti kateellisuus kortti tiskiin.

Ei ole sen kanssa mitään tekemistä. En vain ymmärrä tuollaisia ns. status symboleja.

Onko jotkut ihmiset amis 4 EVA ja ajavat torin ympäri pillurallia koko ikänsä.
et ymmärrä statussymboleja, koska et arvosta rahaa. itselle ainakin tuottaa nautintoa tuoda esiin asioita, joista on itsessä ylpeä ja joita arvostaa. statussymbolit ei ole tässä suhteessa yhtään erilaisia kuin muutkaan symbolit. ihminen pyrkii kaikin keinoin erottumaan massasta ja olemaan parempi kuin muut. ihan sama onko tämä massasta erottava asia sitten joku olympiamitali, nobel-palkinto, mieletön omaisuus jne jne. toki olympiamitalin voi korvata piirinmestaruusmitalilla, nobel-palkinnon laajan matikan L:llä ja mielettömän omaisuuden vaikka kohtalaisella kuukausipalkalla, jos nyt puhutaan vähän normaalimpien ihmisten symboleista. :)

kirjoitin vähän epätarkasti tuossa. siis kaikki noi mainitut asiathan on statussymboleja. raha on yksi monista ihmisen statuksen määrittelevistä asioista. ulkonäkö on kanssa yksi todella vahvasti ihmisen statukseen vaikuttava asia.

modified: onko väärin jos joku on omalla työllään ihan itse tienannut oikeasti paljon massia, tykkää vaikka urheiluautoista ja onkin sellaisen itselleen ostanut, ajelee sillä kaupungilla ja antaa sen oman menestymisensä näkyä myös muuten? Olisiko oikeampi ratkaisu ostaa sillä samalla rahalla metsää jostain huitsin perseestä ja kävellä sittarin kengissä bussipysäkille hikoilemaan tai ajella "huomiota herättämättömästi" vaikka uudella volkkarin kolopallolla?

Mielestäni kyse tässä on ihan ihmistyypistä, toiset haluaa näyttää ja toiset ei. Mitä sitten, onko se pertti peruserkiltä pois jos toinen ajelee ferrarillaan hietsussa niin, että se varmasti huomataan vrt. istuu himassa tiliotteen päällä ja kattoo uusinta giganttia? Jos se näyttäminen on jonkin mielestä brassailua tai tyhmää niin voi voi. Kyllähän se on myönnettävä että yliammuttuna tuo näyttäminen aiheuttaa hilpeyttä varmasti monissa ihmisissä. Silti, kuten pullakin jo sanoi, on myös minun mielestä kyseessä ihan sellainen perussuomalainen kyräily ja kateus.

Kyllä minäkin olen "hyvällä tavalla" avoimesti kateellinen ihmisille, jotka omalla työllään on saavuttaneet jonkin aseman ja vaikka saaneet siinä samassa tulleella rahalla ostanut sen ferrarin tai metsää. Pitäisikö sitä sitten tuhahdella ja jopa suuttua, vai katsoa peiliin ja miettiä mitä itselleen voisi tehdä jotta voisi tuntea edes vähän hyviä fiiliksiä toisten onnesta ja onnistumisista? Ehkä muuttaa jotain ja elää elämäänsä niin, että itse tuntee onnistuneensa?

Kaikki eivät varmasti ikinä saa sitä unelmiensa kallista objektia hommattua, mutta jos se onni löytyis sitten pienemmistä jutskista jotka ei välttämättä maksa mitään... Tällä logiikalla ymmärrän ne sikarikkaat jotka ei oikeasti käytä niitä rahojaan, eivät varmaan koe pystyvänsä sillä rahalla muuttamaan omaa elämää yhtään paremmaksi.

Raha on käyttöä varten,mutta jokainen toki tehkööt mitä haluaa. Olen kateellinen suomalainen sen myönnän. Ärsyttää todellakin nuo hienoilla autoilla ajavat,oli auto sitten isin tai oma. Syy tähän ärsytykseen/kateellisuuteen on se,että mulla ei ole sellaista mitä sillä brassailijalla on. Jos minulla olisi sellainen esimerkiksi tässä tapauksessa auto,niin ajelisin takuuvarmasti sillä ihan samalla lailla luu ulkona bulevaartia pitkin ja toki se kaikkia vituttaisi. Raha on kivaa,käyttäkää sitä.

Ja muuten sillä 200ha mettää tekee aika paljon enemmän kuin ökyautolla,noin pitkästi ajateltuna. Silti taitaisin sen ökyauton ostaa :)

Mielestäni kyse tässä on ihan ihmistyypistä, toiset haluaa näyttää ja toiset ei. Mitä sitten, onko se pertti peruserkiltä pois jos toinen ajelee ferrarillaan hietsussa niin, että se varmasti huomataan vrt. istuu himassa tiliotteen päällä ja kattoo uusinta giganttia? Jos se näyttäminen on jonkin mielestä brassailua tai tyhmää niin voi voi. Kyllähän se on myönnettävä että yliammuttuna tuo näyttäminen aiheuttaa hilpeyttä varmasti monissa ihmisissä. Silti, kuten pullakin jo sanoi, on myös minun mielestä kyseessä ihan sellainen perussuomalainen kyräily ja kateus.

Kyllä minäkin olen "hyvällä tavalla" avoimesti kateellinen ihmisille, jotka omalla työllään on saavuttaneet jonkin aseman ja vaikka saaneet siinä samassa tulleella rahalla ostanut sen ferrarin tai metsää. Pitäisikö sitä sitten tuhahdella ja jopa suuttua, vai katsoa peiliin ja miettiä mitä itselleen voisi tehdä jotta voisi tuntea edes vähän hyviä fiiliksiä toisten onnesta ja onnistumisista? Ehkä muuttaa jotain ja elää elämäänsä niin, että itse tuntee onnistuneensa?
Helvetin hyvin sanottu :thumbs:

Mainitsen nyt esimerkkina yhden viime vuosikymmenellä kilpailleen kaverin jota ihailen, koska samanlaiseen ei moni pysty. Armottomia treenejä, ja menestys kansainväliselläkin tasolla kehonrakennuksessa, samaan aikaan lukeminen lakimieheksi ja ekonomiksi, ja vielä yöt painoi ovella portsarin hommia. Ja nyt ajelee uudella M5 tai M6 :lla, lapsuus ei ole ollut kultalusikka suussa, niin minusta ainakin helvetin hienoa että nyt pystyy hankkimaan sellaista mistä lapsuudessa on uneksinut, auto ehkä sinällään on huono tavoite, mutta siinä mielessä hyvä esimerkki että suurin osa ostaa sen hienon auton kun ne tärkeimmät asunto ym. on jo hankittu. Ja tämän kaverin status tulee kyllä ihan muulta kun hienosta autosta.

Kykeneekö modified samaan

vieläkö painaa samaa tahtia toi kaveri? nimittäin tollasta ei välttämättä hirveän kauan jaksa kukaan. :) isolla liekillä palaa loppuun nopeammin.

Mä alan näyttämään jokaiselle >80k€ autolle peukkua kun tulee vastaan ihan vaikka vaan protestiksi kaikkia perussuomalaiskommunistikateellisia vastaan.

Yks juttu mikä muuten oikeesti naurattaa on nämä jotka ajelevat Saksasta uitetulla vanhalla Mesellä/Bemarilla/Audilla ylpeillen ihan kuin ne autot vieläkin maksais sen mitä niistä on sillon 15v./350tkm sitten. :lol2:

Ja joo, toki nekin voi olla ajettavuudeltaan loistavia suhteessa hintaan, ja se on ihan hyvä syy ajaa sellasella, mutta ei ne enää hienoja ole. Edit: tai ei vielä ole hienoja, 10v:n päästä ne sitten taas voi olla hienoja.

Voin avoimesti myöntää, että olen kateellinen niille, joilla on helvetin hieno auto tai asunto ja ymmärrän "brassailun" tuollaisilla. Tämä tosin toimii samalla motivaattorina, sillä haluaisin joskus itsekin komean kämpän hyvältä paikalta vaikkapa järven rannalta ja kivan auton. Kelpaisi sitten päästellä vaikka radalla tiukkaa kurvia satanen lasissa sivuluistossa. Välillä tuon saman voisi sitten tehdä paikallisen marketin pihalla keskisormi pystyssä, koska tietää millainen asenne ihmisillä on hienoon autoon ja brassailuun :D Autoonhan voisi tietty vielä teipata tarrat joissa lukee "Vitun köyhät!" Kyllä, nauttisin tuosta varmaan oikeastikin :D

Oikeasti kyllä hankkisin tuollaiset vain sen takia, että tilava asunto on mukava ja hyvä auto nyt vain useimmiten on kallis ja hieno.

Dymond, varo vaan, kyllä tuokin vittuiluksi tulkitaan, paras vaan tuijottaa kenkiään niinkuin tapana on.

sitten päästellä vaikka radalla tiukkaa kurvia satanen lasissa sivuluistossa. Välillä tuon saman voisi sitten tehdä paikallisen marketin pihalla keskisormi pystyssä, koska tietää millainen asenne ihmisillä on hienoon autoon ja brassailuun :D Autoonhan voisi tietty vielä teipata tarrat joissa lukee "Vitun köyhät!" Kyllä, nauttisin tuosta varmaan oikeastikin :D

:lol2:

Sama se miten rahansa käyttää, mutta turha sillä muille on lesoilla. Asennejuttuja. Se on lähinnä se ylimielisyys mikä siinä ärsyttää, jos ärsyttää, ei ne autot/vaatteet/korut yms. Tyylikkyys itsessään on ihan positiivinen asia ja pitää olla tilaa erilaisuudelle.

Esim. jostain ferrarista en edes osaisi olla kateellinen, kun en itse sellaista haluaisi vaikka massia olisikin.

Kelpaisi sitten päästellä vaikka radalla tiukkaa kurvia satanen lasissa sivuluistossa. Välillä tuon saman voisi sitten tehdä paikallisen marketin pihalla keskisormi pystyssä, koska tietää millainen asenne ihmisillä on hienoon autoon ja brassailuun :D Autoonhan voisi tietty vielä teipata tarrat joissa lukee "Vitun köyhät!" Kyllä, nauttisin tuosta varmaan oikeastikin :D
Sitten kun mulla on joskus heleeeeeeevetin hieno pirssi, niin teippaan 500e:n seteli antenniin, päästelen Nekalaa ja Multisiltaa ristiin rastiin ja huutelen ikkunasta, että ELINTASO!! ELINTASO!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom