- Ikä
- 39
Se on kyllä vähän eri asia, jos iskä on ostanu jonkin 20k bemarin penskalle, eli pappa betalar. Mut sit jos ite on ne rahat tienannu...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se on kyllä vähän eri asia, jos iskä on ostanu jonkin 20k bemarin penskalle, eli pappa betalar. Mut sit jos ite on ne rahat tienannu...
Totta kai se on eri asia. Mutta miksi vanhemmat eivät saisi ostaa lapselleen bemaria jos heillä on siihen varaa. Jotkut ajattelevat hieman oudosti, että kaikki rahat on kerättävä itse ja ennen sitä pitää sitkutella opintolainalla ja elättävä pelkällä tonnikalalla ja makaronilla (perus bodysafkaa siis:D). Minusta on ihan normaalia, että vahemmat sponssaavat lapsia mutta siinäkin täytyy joku järki olla, että lapsi oppii arvostamaan rahaa ja tienaamaan sitä myös itse. Kohtuus siis kaikessa.
Kaikki on niin suhteellista.
100 000e auto ja samalla cashillä saat melkein 200ha mettää lapista.
Jokainen tallaa omalla budjetillaan. Jos se prkleen Hyndai Gets anna sitä tiettyä fiilistä niin se ei anna. Jos se on jonkun mielestä brassailua niin suosittelen vaikka käymistä Tukholmassa.
mua taas keski-ikäinen huvittaa ja nuori aiheuttaa kateutta. toki, jos iskä omistaa, niin ei niin paljon kateutta.Riippuu ajajasta, iskän Ferrarilla tms. ajeleva nuori huvittaa, omalla työllä ansainnut vanhempi ei, pikemminkin motivoi.
et ymmärrä statussymboleja, koska et arvosta rahaa. itselle ainakin tuottaa nautintoa tuoda esiin asioita, joista on itsessä ylpeä ja joita arvostaa. statussymbolit ei ole tässä suhteessa yhtään erilaisia kuin muutkaan symbolit. ihminen pyrkii kaikin keinoin erottumaan massasta ja olemaan parempi kuin muut. ihan sama onko tämä massasta erottava asia sitten joku olympiamitali, nobel-palkinto, mieletön omaisuus jne jne. toki olympiamitalin voi korvata piirinmestaruusmitalilla, nobel-palkinnon laajan matikan L:llä ja mielettömän omaisuuden vaikka kohtalaisella kuukausipalkalla, jos nyt puhutaan vähän normaalimpien ihmisten symboleista.Arvasin, että heitetään heti kateellisuus kortti tiskiin.
Ei ole sen kanssa mitään tekemistä. En vain ymmärrä tuollaisia ns. status symboleja.
Onko jotkut ihmiset amis 4 EVA ja ajavat torin ympäri pillurallia koko ikänsä.
Helvetin hyvin sanottu :thumbs:Mielestäni kyse tässä on ihan ihmistyypistä, toiset haluaa näyttää ja toiset ei. Mitä sitten, onko se pertti peruserkiltä pois jos toinen ajelee ferrarillaan hietsussa niin, että se varmasti huomataan vrt. istuu himassa tiliotteen päällä ja kattoo uusinta giganttia? Jos se näyttäminen on jonkin mielestä brassailua tai tyhmää niin voi voi. Kyllähän se on myönnettävä että yliammuttuna tuo näyttäminen aiheuttaa hilpeyttä varmasti monissa ihmisissä. Silti, kuten pullakin jo sanoi, on myös minun mielestä kyseessä ihan sellainen perussuomalainen kyräily ja kateus.
Kyllä minäkin olen "hyvällä tavalla" avoimesti kateellinen ihmisille, jotka omalla työllään on saavuttaneet jonkin aseman ja vaikka saaneet siinä samassa tulleella rahalla ostanut sen ferrarin tai metsää. Pitäisikö sitä sitten tuhahdella ja jopa suuttua, vai katsoa peiliin ja miettiä mitä itselleen voisi tehdä jotta voisi tuntea edes vähän hyviä fiiliksiä toisten onnesta ja onnistumisista? Ehkä muuttaa jotain ja elää elämäänsä niin, että itse tuntee onnistuneensa?
vieläkö painaa samaa tahtia toi kaveri? nimittäin tollasta ei välttämättä hirveän kauan jaksa kukaan. isolla liekillä palaa loppuun nopeammin.
sitten päästellä vaikka radalla tiukkaa kurvia satanen lasissa sivuluistossa. Välillä tuon saman voisi sitten tehdä paikallisen marketin pihalla keskisormi pystyssä, koska tietää millainen asenne ihmisillä on hienoon autoon ja brassailuun :D Autoonhan voisi tietty vielä teipata tarrat joissa lukee "Vitun köyhät!" Kyllä, nauttisin tuosta varmaan oikeastikin :D
Sitten kun mulla on joskus heleeeeeeevetin hieno pirssi, niin teippaan 500e:n seteli antenniin, päästelen Nekalaa ja Multisiltaa ristiin rastiin ja huutelen ikkunasta, että ELINTASO!! ELINTASO!!Kelpaisi sitten päästellä vaikka radalla tiukkaa kurvia satanen lasissa sivuluistossa. Välillä tuon saman voisi sitten tehdä paikallisen marketin pihalla keskisormi pystyssä, koska tietää millainen asenne ihmisillä on hienoon autoon ja brassailuun :D Autoonhan voisi tietty vielä teipata tarrat joissa lukee "Vitun köyhät!" Kyllä, nauttisin tuosta varmaan oikeastikin :D