Brassailua

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikea edes ajatella miten pitäisi pukeutua, että siitä näkyisi, että tilillä on milli? Ei mitään hajua.

Vaatteita voi ostaa muualtakin kuin Cittarista. Voi käydä parturissa/kampaajalla useammin kuin juhannuksena ja jouluna. Kenkiä voi ostaa muunlaisiakin kuin Minimanin alekorista ja niitä voi myös tosiaan ostaa useammin kuin kerran viidessä vuodessa. Silmälasit voi myös uudistaa muutenkin kuin neljännesvuosisadan välein.
Tässä pieniä esimerkkejä.

edit: Pukeutuminen ja ulkonäkö on se, millaisen ensivaikutelman ihmisestä saa. Miksi ei siis käyttäisi rahaa antaakseen itsestään hyvän ja siistiä vaikutelman muille.

Mitä vittua sillä rahalla ylipäätänsä tekee jos sitä ei mihinkään voi laittaa? Semmoset on just naurettavimpia jotka ihan vaan huvikseen istuu rahojensa päällä ja köyhäilee vaikka olis varaa ostaa jotain. Mä ainakin muuttasin jonnekin lämpimään elään leppoisasti ja mukavasti(huom. ei tarkoita ökyilyä) jos olisin ihq-rikas.

Itse ajattelin säästää sopivan PIENEN summan rahaa, ottaa rahat ja muuttaa Ulkomaille jonnekin lämpimään ja edulliseen maahan, en brassailisi vaan jatkaisin tätä samaa menoa kuin täälläkin, tinkisinkin ehkä jostain mutta töitä en välttämättä tekisi paitsi ehkä huvikseni jotain yrittämistä tai vastaavaa.

Ei sitä pakko ole kaikkia rahoja täällä Suomessa kulutushyödykkeisiin pistää, säästelee ja elää nuukasti.

Mitenkähän tosiaan pitäisi käyttäytyä että toiset tietäisivät/luulisivat että on vaikkapa miljoona tilillä? Olen tuota monasti miettinyt kun on tullut mieleen että voisi käydä vaikkapa Porsche -centeristä joku auto koeajoon.

Kerran kävin SportsCar Centerissä ja siellä oli heti päivänselvää ettei minulla ole rahaa siihen autoon mitä katsoin, myyjä sanoi vain että siihen autoon ei tarvitse sitten mennä koskemaan.

modified sanoi:
Alkaako ketään muuta huvittamaan jos näkee pikkukaupungissa jonkun suhaamassa esim Ferrarilla täysin sillä asenteella, että katsokaa mitä minulla on alla.

modified sanoi:
Ei ole sen kanssa mitään tekemistä. En vain ymmärrä tuollaisia ns. status symboleja.

modified sanoi:
Sama asia varmaan Helsingissä, että lähes jokainen avoauton omistava täytyy käydä heittämässä lenkki Hietsun vierestä

modified sanoi:
Tietty tähän samaan syssyyn voisi heittää tapaus Ryötsölät. En tiedä mitä he tekivät Espoon Keskuksessa, mutta lähiö + Lamborghini ei kuulu samaan kuvaan. Mukavasti kopisteli kivet hiekkatielläkin pohjaan.

modified sanoi:
Täytyisi olla ihan vitusti hilloa, että viitsisi ostaa keskiverto autoa erikoisemman. Kai se on niin, että toinen ostaa auton ja toinen asunnon samalla rahalla.

modified sanoi:
Kyllä se paistaa läpi tekeekö asioita hakeakseen huomiota vai vaan muutenvaan. Helposti sellaista katsotaan kieroon, joka yrittää liikaa. Se voi olla myös neito, joka kuvittelee, että mitä enemmän näkyy sen parempi.

modified sanoi:
Miksi rahan pitäisi näkyä, koska ei sillä saa kuitenkaan respectiä. Jollain vitun kovassa kunnossa olevalla kropalla sentään voikin saada, mutta sen eteen on joutunutkin tekemään paljon duunia.
Tässä taas kulminoituu suomalainen junttius kaikessa loistossaan. Jos on rahaa niin pitäisikö sen antaa maata pankkitilillä ettei Suomi-junttia ala vituttamaan? Voi saatana että voi ihmistä ahdistaa kummalliset asiat.

Toiset syntyy kultalusikka suussa ja toiset puulusikka perseessä. Opi elämään sen kanssa.

Tässä taas kulminoituu suomalainen junttius kaikessa loistossaan. Jos on rahaa niin pitäisikö sen antaa maata pankkitilillä ettei Suomi-junttia ala vituttamaan? Voi saatana että voi ihmistä ahdistaa kummalliset asiat.

Toiset syntyy kultalusikka suussa ja toiset puulusikka perseessä. Opi elämään sen kanssa.

WTF? Eikö muija antanut aamulla vai mikä ahdistaa?

Olenko väittänyt, että minua ahdistaa jokin asia? Sanoin, että se on huvittavaa.

E: Jaettu huvi on kaksinkertainen huvi.

Sun juttuja lueskellessa tulee vain mieleen, että tekisi suomijuntille hyvää tallustaa välillä jossain muuallakin kuin samaa tuvan ja tunkion väliä laput silmillä. Lakkaisi tuo junttius mitä sinä kutsut huvitukseksi.

Mikset vaan tienaa enemmän? Tai sit lopetat kateellisena olon?

Helevata, kuka on kateellinen? Ei minulla ole edes ajokorttia, joten ei voisi vähempää kiinnostaa ajaa korttelirallia.

E: Tämä statuksen hakeminen ulkoisin avuin vain kiinnostaa minua. Se on ilmeisen ajatuksia herättävä aihe.

Mitä vittua sillä rahalla ylipäätänsä tekee jos sitä ei mihinkään voi laittaa? Semmoset on just naurettavimpia jotka ihan vaan huvikseen istuu rahojensa päällä ja köyhäilee vaikka olis varaa ostaa jotain.
Sisältyykö suureen omaisuuteen jonkinlainen tarve kuluttaa ?
Ehkä sitä rahaa juuri sen takia on että kitsastellaan.

Mitä vittua sillä rahalla ylipäätänsä tekee jos sitä ei mihinkään voi laittaa? Semmoset on just naurettavimpia jotka ihan vaan huvikseen istuu rahojensa päällä ja köyhäilee vaikka olis varaa ostaa jotain.

Jos niitä ei vaan kiinnosta ostaa juuri muuta kuin sen mitä tarvitsevat? Tai säästävät vaikka lapsilleen perinnöksi? Tai jos ne ovat vaan tyytyväisiä olostaan kun ei ole ainakaan rahahuolia? Kun kuitenkin kaikki arvokas omaisuus aiheuttaa myös jonkun verran huolta ja vaivaa.

Tai sitten ovat yksinkertaisesti vaan pihejä paskiaisia ja tekevät sen meidän muiden kiusaksi. :)

Jos sulla on paljon rahaa niin miksi sitä esittelemään. Luulisi, että sen takia nämä miljonäärit köyhäilevät kun ympärillä alkaa heti juosta kaikenlaisia "kavereita" kun kuulevat, että sulla pyyhkii hyvin rahallisesti. Itse ainakin välttäisin rahan liiallista esiin tuomista.
Eiköhän ne ole juuri ne nousukkaat jotka antavat rahan näkyä mm. Rytsölät, NHL -kiekkoilijat yms. Minun mielestä toi on just sitä juntti touhua. Esim rikkailla suvuilla ei ole mitään tarvetta tuoda esiin varakkuuttaan ajelemalla huomiota herättävillä autoilla pitkin rantoja, antamalla haastatteluja 7 -päivää lehteen ja bilettämällä Studio 51 vip tilassa.

Itse ainakin tulen vaan hyvälle tuulelle kun huomaan jonkun menestyneen elämässään niin, että on ollut varaa ostaa se kallis auto. Ei haittaa vaikka se auton ostanut olisikin ollut kuskin isä.

Toisaalta jos kateus yrittää nostaa päätään, niin siihen on helppo tuumata että hinta on kaikille sama. Hitostako sen tietää etteikö se brassailija voisi maksaa vielä seuraavat 15 vuotta lyhennyksiä autostaan. Ei mua haittaa.

Sen sijaan haittaa nämä, jotka tulevat snägärin pihassa hakkaamaan / potkimaan autoa ja huutelemaan että "onko isäs ostanut kalliin auton". :kakka:

En kyllä uskalla enää koskaan ostaa yhtään normimerkkiä kummempaa vaatekappaletta tai vastaavaa, jos ihmisillä on todellakin tuollainen ajatusmaailma. Ja pitää varmaankin tehdä myös tulevaisuudessa alle 6e tuntipalkalla töitäkin, ettei tule vittuilua kovasta palkasta..:david:

Nevahöödin kanssa samaa mieltä: Hieno nähdä, että toiset menestyy. Eikä se ole kenenkään vika, jos on perinyt omaisuuden. Pitäiskö se antaa pois, kun ei oo ite tienattua rahaa?

Itse ainakin tulen vaan hyvälle tuulelle kun huomaan jonkun menestyneen elämässään niin, että on ollut varaa ostaa se kallis auto. Ei haittaa vaikka se auton ostanut olisikin ollut kuskin isä.
Juuri koska jokainen voi ottaa 10v lainaa ja ostaa minkä auton tahansa, niin mitä se muka kertoo menestyksestä?

Kateellisuus pitää ansaita ja minä ainakin pidän aina helvetin hauskaa, jos ilmenee että joku on mulle kateellinen. :D

Suositut

Back
Ylös Bottom