Brassailua

Juuri koska jokainen voi ottaa 10v lainaa ja ostaa minkä auton tahansa, niin mitä se muka kertoo menestyksestä?

Hyvin maltillisesti otin "vain" 150ke auton, vaikkapa BMW M5 laskelmaan:

Lainan määrä 150000 eur
Laina-aika 10 vuotta
Kuukausierä 1703 eur
Erien lukumäärä 120 kpl
Korot laina-ajalta yhteensä 54397 eur
Todellinen vuosikorko 6.8 %

Että ei tuohoon ihan kuka tahansa pysty, 10v ajan maksamaan AUTOA 1703e/kk.
Ferrariin voi sitten lisätä 100ke lisää hintaa, karkaa ainakin tältä "jokapojalta" kauas unelmiin...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tredi koskee jonkin verran mun elämää, joten laitetaan kommentti tältä puolelta.
Ajan siis n.130 000€:n avomersulla.

Itse olen rahani tienannut ilman kenenkään apua, joten olen ylpeä siitä mitä olen saavuttanut.
Jos ihminen on Suomessa ylpeä, se katsotaan heti "brassailuksi"
Ostin hienon auton suoraan sanoen sen takia, että se oli hieno, helvetin hyvä ajaa ja mistään en joutunut luopumaan sen vuoksi.

Syy miksi ajan kaivarin rantaa luu ulkona, on se, että näkee ihmisiä, saa aurinkoa, se on rentouttavaa ja voi kuunnella hyvää musiikkia.
Jos joku pitää sitä brassailuna, niin en kyllä tuomitse sitäkään, ihmisillä on erilaisia näkemyksiä.

Ihme kyllä, 95% ihmisten kommenteista on ollut positiivisia, ainoastaan kerran on huudettu että:"isin auto" (olen kuitenkin melko tissiposki vielä, joten en ihmttele:) )

Taidankin pitää mesen tallissa ja pärisytellä siellä tuulilasin sisäpuolelta märäks..

Mulla olis tos vähän ajan päästä luokkakokous. Mitä mieltä ootte kun ajattelin että vuokraan Ferrarin sitä varten? Sillä kun päräyttäisi pihaan niin luokkakaverit näkis kuka on menestynyt ja kuka ei. Kenelle ne pakit annettiin prkl.

Tredi koskee jonkin verran mun elämää, joten laitetaan kommentti tältä puolelta.
Ajan siis n.130 000€:n avomersulla.

Itse olen rahani tienannut ilman kenenkään apua, joten olen ylpeä siitä mitä olen saavuttanut.
Jos ihminen on Suomessa ylpeä, se katsotaan heti "brassailuksi"
Ostin hienon auton suoraan sanoen sen takia, että se oli hieno, helvetin hyvä ajaa ja mistään en joutunut luopumaan sen vuoksi.

Syy miksi ajan kaivarin rantaa luu ulkona, on se, että näkee ihmisiä, saa aurinkoa, se on rentouttavaa ja voi kuunnella hyvää musiikkia.
Jos joku pitää sitä brassailuna, niin en kyllä tuomitse sitäkään, ihmisillä on erilaisia näkemyksiä.

Ihme kyllä, 95% ihmisten kommenteista on ollut positiivisia, ainoastaan kerran on huudettu että:"isin auto" (olen kuitenkin melko tissiposki vielä, joten en ihmttele:) )

Toivottavasti tulee korvatulehdus...

No ei vaan :piis:

Mulla olis tos vähän ajan päästä luokkakokous. Mitä mieltä ootte kun ajattelin että vuokraan Ferrarin sitä varten?

Sen säälittävyys riippuu siitä mitä vastaat kun sulta kysytään että mites tuollaisella ajelet.. :D

Ukon sanoi:
Sisältyykö suureen omaisuuteen jonkinlainen tarve kuluttaa ?
Ehkä sitä rahaa juuri sen takia on että kitsastellaan.
mho sanoi:
Jos niitä ei vaan kiinnosta ostaa juuri muuta kuin sen mitä tarvitsevat? Tai säästävät vaikka lapsilleen perinnöksi? Tai jos ne ovat vaan tyytyväisiä olostaan kun ei ole ainakaan rahahuolia? Kun kuitenkin kaikki arvokas omaisuus aiheuttaa myös jonkun verran huolta ja vaivaa.
Tai sitten ovat yksinkertaisesti vaan pihejä paskiaisia ja tekevät sen meidän muiden kiusaksi.
En mä sitä tarkota että pitäs syytää jokaiseen helvetin turhuuteen rahaa, mutta raja säästäväisyydelläkin. Perinnöksi ei kannata suuria summia jättää, niistä tulee perintöveroa jälkeläisille. Just se että köyhäillään ihan satasella, kuljetaan rääsyissä ym. asutaan jossain hökkelissä helvetin vanhaksi millejä tilillä ja kuollaan pois. Mitä hyötyä sitä rahaa on säästää ja tienata jos sillä ei mitään tee? Valuttahan ei itsessään ole arvokasta, vaan tietylle tuotteelle tai asialle määrätään sen käypä arvo vaihtovälineessä eli rahassa.

Yleensäkkin kateellisuudesta... Mä luulen, et se menee niin, että mitä pienempi paikka, sitä enemmän jengi on kateellisia. Esim. kyl stadissa avomersuja tulee nähtyä useamminkin..

Ajakoon millä huvittaa.

"Siis ziigatkaa nyt mua kun mä ajan mun Ferrarilla K Ö Y H Ä T"

"Katsokaa nyt tuota idioottia pröystäilemässä autollaan. Minä käyttäisin kyllä rahani fiksummin"

Yhtä perseestä molemmat asenteet.

Juuri näin. Ajakoon kukin millä haluaa, kunhan ei vedetä sitä 'köyhät kyykkyyn'
korttia mukaan.

Ja kyllä, multakin löytyisi Ferrari alta jos vaan olis hilloo moiseen kapistukseen.

Kaikki on niin suhteellista.

100 000e auto ja samalla cashillä saat melkein 200ha mettää lapista.

Mitäs sä sillä mettällä teet? Juot viinaa ja huutelet vitutusta tyhjään mettään?

Talvella valkoinen limusiini ajoi seurueemme ohitse ja takaikkunasta nousi käsi josta nousi keskisormi. Vähän aikaa vitutti, mutta oikeastaan jo hetken päästä aloin pohtia sitä kuinka säälittävää se olikaan. Ei liene ihan jokapäiväistä hupia moiselle keskisormen näyttäjälle tuollainen limousinella ajelu. Ei varmaan jaksaisi ihan jokaiselle vastaantulijalle keskisormitella jos pääsisi useamminkin luxusauton kyydittäväksi.

Mitäs sä sillä mettällä teet? Juot viinaa ja huutelet vitutusta tyhjään mettään?

Kyllä varmaan sekin jonkun mielestä olisi brassailua jos olis kunnon maat. Oma maa mansikka, muu maa mustikka.

E: Mitä tekee ökyautolla? Omistaa.

E: Mitä tekee ökyautolla? Omistaa.

Ajaisi? Nauttisi hienoista ajokokemuksista, vakaasta ajosta, tyylikkäästä sisutuksesta, vääntävästä moottorista ja kauniista ulkomuodosta. Se on kuitenkin hitonmoinen ero kun vertaa perusautoa ja ökyautoa. Sama kuin tekisi vertailua pubiruusun ja kauniin+älykkään neidon välillä.

Monet asiat on hauskoja ja kivoja, mutta onko niissä kuitenkaan järkeä.

Pitääkö kaikissa asioissa olla järkeä?
Kyllähän ne ökyauton rahat voisi käyttää varmasti järkevämmin, mutta jos kerran rahat on tienattu ja sen verran on ylimääriästä ja meillä on vain yksi elämä, niin miksi ihmessä ei voisi ostaa autoa itselleen leluksi?

Edit: Itse olen jo penskasta asti haaveillut omistavani Dodge Viperin ja vieläkin pidän tästä unelmasta kiinni.

jos kerran rahat on tienattu ja sen verran on ylimääriästä ja meillä on vain yksi elämä, niin miksi ihmessä ei voisi ostaa autoa itselleen leluksi?

Tämä on se tärkein pointti! Kerran täällä vaan eletään, joten miksi helvetissä pitäisi tyytyä vähään? Miksi pitäisi asua jossain mettässä jos voi asua yhtä hyvin meren rannalla? Miksi ajaa 15v vanhalla romulla jos voi tienata rahat kunnon kärryyn? Miksi kulkea koko ikä tuulipuku päällä kun kaupassa on muitakin vaatteita? Ei tarvi tyytyä selailemaan iltapäivälehtien sivuja ja lukemaan juttuja kauniista ja rikkaista. Itsekin voi tulla sellaiseksi jos haluaa.

Brassailija, juntti, mitä vielä?

Tekeekö se jostain brassailijan jos ajelee uudella hienolla autolla?
Tekeekö se jostain juntin jos ei ole reissannut?

Typeriä ajattelutapoja jotenkin...

Eli ts. menestys jne. ei saisi mitenkään näkyä, ja tuleeko heti juntiksi jos ei ole käynyt "missään"?

Edit: Itse olen jo penskasta asti haaveillut omistavani Dodge Viperin ja vieläkin pidän tästä unelmasta kiinni.

Sama täällä, ja Nissan Skyline :kuola:

Ja jonain päivänä vielä omistan ne, perkele. Mutta asiasta aiheeseen, suomessa ei nähtävästi saa olla rikas. Vähänkin hienompi auto niin olet rikas äpärälapsi. Sen takia ihmiset ostaa omakotitalon Vantaalta ja ajaa sillä naurettavalla farkku-Volvollaan, Dressman vaatteissa rahat visusti tilillä. Suomi on sen verran KOMMARI MAA!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom