BB Boogie Mustonen

On siinä aika paljon yllättävää... Ei ruokavalio rasita munuaisia. Esimerkiksi, vähähiilihydraattisia ruokavalioita pidetään nykyisin varsin turvallisina ja tehokkaina tapoina painokontrollissa. Yhdysvaltalaisessa laajassa ja pitkäaikaisessa seurantatutkimuksessa riski säilyi ennallaan tai pieneni, jos hiilihydraattien sijaan ruokavaliossa oli runsaasti proteiineja.
Mutta kun siinä on pelkästään proteiiniä viimeiset viisi viikkoa? Munuaiset huutaa hoosiannaa ennen kun kisakunto saavutetaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutta kun siinä on pelkästään proteiiniä viimeiset viisi viikkoa? Munuaiset huutaa hoosiannaa ennen kun kisakunto saavutetaan.
Menee ehkä vähän ohi aiheen, mutta esimerkiksi jenkkiguruista käsittääkseni ainoastaan Palumbo pistää valmennettavansa pelkälle proteiinidieetille (ja Palumbokin vain silloin, jos normaali proteiinia ja rasvaa sisältävä ketodieetti ei näytä toimivan tarpeeksi hyvin). Eli on mielestäni vähän harhaanjohtavaa sanoa, että KAIKKI kisadieetit ovat pelkkää proteiinia (ei hiilaria, ei rasvaa) viimeiset X viikkoa. Ja mitä tulee ylipäätänsä suurien proteiinimäärien väitettyyn vaarallisuuteen, ovat nämä väittämät entuudestaan terveiden ihmisten kohdalla tutkimustiedon valossa vähintäänkin hataria, olettaen että vettä juodaan riittävästi (eli reilusti). Lisää voi lukea mm. tästä artikkelista: http://www.bodybuilding.com/fun/layne38.htm
 
Mutta kun siinä on pelkästään proteiiniä viimeiset viisi viikkoa? Munuaiset huutaa hoosiannaa ennen kun kisakunto saavutetaan.
:rolleyes: Johtuu pelkästä proteiinista tuo munuaisten hoosianna? Ei millään pahalla Vanhakeho, mutta antaisit jo olla.
 
On varmasti. Eri asia on sitten haluaako henkilökohtaisista asioista kukaan puhua internetissä kaikkien Leevien ja Einarien kuullen.:rolleyes:

No kyllä boogi tuntuu kertovan muutenkin melko henkilökohtaisia asioita täällä niin en ymmärrä mikä tässä nyt on niin salaista että pitää kierrellä.
 
Paukkuuko bodareilta usein munuaiset dieetillä vai onko tämä suomessa yleisempää? Vai onko vaan sattuma että näin on käynyt muutamalle (nyt ainakin kahdelle) suomessa?

Pitäskös laittaa joku oma threadi tälle, että vois keskittyä siihen, eikä puhuttas kenenkään threadissa tällasista asisoista, jotka voip olla turhan henkilökohatasia tms.

(tän viestin voi/saa modet kyllä deletoida jos tätä asiaa ei haluta jauhettavan, kunhan heitin idean kehiin.)
 
Boogihan nimenomaan kertoo missä tällä hetkellä mennään, kun verrataan esim. tähän toiseen kaikkien tuntemaan "munuaiset-poks" tapaukseen, joka vain vetäytyi hiljaisuuteen.
Sekin on tietenkin täysin hyväksyttävää sillä terveys on jokaiselle niin henk.koht. asia eikä kuulu meille kaikenmaailman netti urpoille pätkääkään.

Äijä käy siis tällä hetkellä 3 krt viikossa 5 tuntia kerrallaan hoidossa ja hehkuttaa silti vaan täällä miesten keihäsfinaalia, kertoilee treeneistään jne.

Uskomaton asenne sinulla on Boogi, ei voi kun :worship:
 
Kunnioitan myös Boogien avoimuutta paljon. Sitä ei monella Suomessa ole, varsinkaan huipuilla. Jatkan yleisellä tasolla: onko siinä vaiheessa kun munuaiset alkavat päästää valkuaisaineita läpi niin mitään toivoa (ilman munuaisten siirtoa) että ne palautuvat "normaali" kuntoon?
 
Boogihan nimenomaan kertoo missä tällä hetkellä mennään, kun verrataan esim. tähän toiseen kaikkien tuntemaan "munuaiset-poks" tapaukseen, joka vain vetäytyi hiljaisuuteen.
Sekin on tietenkin täysin hyväksyttävää sillä terveys on jokaiselle niin henk.koht. asia eikä kuulu meille kaikenmaailman netti urpoille pätkääkään.

Äijä käy siis tällä hetkellä 3 krt viikossa 5 tuntia kerrallaan hoidossa ja hehkuttaa silti vaan täällä miesten keihäsfinaalia, kertoilee treeneistään jne.
Ketähän mahdat tarkoittaa? Jos puhut Marko Savolaisesta, niin olen hieman eri mieltä kanssasi. Se mies on kuitenkin ollut kertomassa esim. teeveessä ongelmistaan TÄYSIN avoimesti, eikä ole selitellyt mitään paskaa siitä, minkä vuoksi hän on sairastunut.
Ja tässä pieni pätkä edelliseltä sivulta, mitä olit vastannut toisen palstalaisen kirjoitukseen: Originally Posted by Fast83
Kyllä näistä asioista pitäisi voida puhua ihan suoraan, eikä sepustella omia.

Juuri näin, turha jeesustelu ja pään pensaaseen pistäminen on aivan turhaa ja typerää, vastaa Yussi...
 
Ketähän mahdat tarkoittaa? Jos puhut Marko Savolaisesta, niin olen hieman eri mieltä kanssasi. Se mies on kuitenkin ollut kertomassa esim. teeveessä ongelmistaan TÄYSIN avoimesti, eikä ole selitellyt mitään paskaa siitä, minkä vuoksi hän on sairastunut.
Ja tässä pieni pätkä edelliseltä sivulta, mitä olit vastannut toisen palstalaisen kirjoitukseen: Originally Posted by Fast83
Kyllä näistä asioista pitäisi voida puhua ihan suoraan, eikä sepustella omia.

Juuri näin, turha jeesustelu ja pään pensaaseen pistäminen on aivan turhaa ja typerää, vastaa Yussi...

Niimpä. Tämä tuli kyllä itsellenikin mieleen. Jos siis kyse on Markosta, niin mielestäni Marko kertoi blogissaan melko avoimesti asioistaan, eikä sepustellut omiaan. Anteeksi off-topik.
 
Ketähän mahdat tarkoittaa? Jos puhut Marko Savolaisesta, niin olen hieman eri mieltä kanssasi. Se mies on kuitenkin ollut kertomassa esim. teeveessä ongelmistaan TÄYSIN avoimesti, eikä ole selitellyt mitään paskaa siitä, minkä vuoksi hän on sairastunut.
Ja tässä pieni pätkä edelliseltä sivulta, mitä olit vastannut toisen palstalaisen kirjoitukseen: Originally Posted by Fast83
Kyllä näistä asioista pitäisi voida puhua ihan suoraan, eikä sepustella omia.

Juuri näin, turha jeesustelu ja pään pensaaseen pistäminen on aivan turhaa ja typerää, vastaa Yussi...

Tarkoitin ketjua täällä pakkiksella, sehän katkesi kun kanan lento silloin. Mikä on edelleen minusta täysin ymmärrettävää.Onko tässä ketjussa itse pääjehu selitellyt jotain paskaa??
Minusta sen on tehnyt joku muu kuin itse Bogi.

Mutta nämä väittelyt eivät varmaankaan kuulu tähän Boogin omaan ketjuun, vai mitä.
 
Asioilla on puolensa

Folks, let's face the facts:

Munuaisten toimintaa voidaan tutkia mittaamalla verestä aineita, jotka erittyvät munuaisten kautta pois. Jos erittyminen on munuaistaudin vuoksi häiriintynyt, aineen määrä veressä suurenee. Yleisimmin tarkoitukseen käytetään kreatiniinia.

Kreatiniini liittyy lihasten energia-aineenvaihduntaan. Lihaksissa on kreatiinia ja kreatiinifosfaattia, jotka ovat tärkeitä lihassolujen energian tuottamisessa. Energia-aineenvaihdunnan reaktioissa kreatiinista muodostuu kreatiniinia. Huom, ovat eri aineita! Kreatiniinia elimistö ei pysty käyttämään, vaan siitä on päästävä eroon. Se siirtyy lihaksista helposti vereen ja sieltä munuaisiin, joiden keräsissä se suodattuu nopeasti munuaisputkiin ja virtsaan. Kreatiniinia muodostuu suunnilleen sama määrä eri päivinä. Nämä ominaisuudet tekevät sen käyttökelpoiseksi munuaistoiminnan mittariksi.

Muodostuvan kreatiniinin määrä riippuu lihasten massasta. Sen vuoksi miehillä sitä syntyy enemmän kuin naisilla, joten heillä viitearvokin on suurempi. Lihaksikkailla miehillä kreatiininin arvo voi olla yli viitearvojen, vaikka heidän munuaisensa ovat täysin terveet. Viitearvoihin vaikuttaa myös ikä, lapsilla ne ovat pienemmät kuin aikuisilla.

Munuaisten vajaatoiminta suurentaa kreatiniinin pitoisuutta veressä. Munuaiset ovat yksi esimerkki siitä, miten elimistössä on monissa kohdin varakapasiteettia. Jos toinen munuainen puuttuu tai poistetaan, kreatiniiniarvo pysyy vielä normaalina, sillä yksi munuainen pystyy hoitamaan homman vielä hyvin. Munuaisen vajaatoimintaa syntyy vasta, kun sairaus molemmissa munuaisissa huomattavasti heikentää niiden toimintaa.

Kreatiniini mittaa munuaisten vajaatoimintaa yleensä. Siitä ei voi päätellä mitään munuaistaudin luonteesta. Jos vajaatoiminta todetaan, seuraavaksi selvitetään munuaistaudin tarkempi diagnoosi. Tässä käytetään munuaisten kuvantamista kaikututkimuksella tai tietokonekuvauksella. Usein tarvitaan munuaisesta ontolla neulalla otettu näytepala (biopsia), jonka patologi tutkii mikroskoopilla.

Vielä tarkempi kuva saadaan, kun mitataan suoraan kreatiniinin poistuma . Siinä kreatiniini mitataan yhtä aikaa seerumista ja virtsasta. Tutkimuksessa ilmoitetaan lukuna, joka ilmoittaa, kuinka monta millilitraa seerumia munuaiset pystyvät sekunnissa puhdistamaan kreatiniinista. Tulos pitää suhteuttaa ihmisen kokoon, jonka mittana käytetään ihmisen ihon pinta-alaa. Tulos vakioidaan "standardi-ihmisen" pinta-alaan 1,73 m2. Viitearvo on yli 1,4 ml/s /1,73 m2. Sen ylittävä arvo merkitsee, että munuaisen toiminta on normaali.

Että näin. Tsemppiä Boogie. Ja tämä loputon spekuloiminen sikseen.



Tarkoitin ketjua täällä pakkiksella, sehän katkesi kun kanan lento silloin. Mikä on edelleen minusta täysin ymmärrettävää.Onko tässä ketjussa itse pääjehu selitellyt jotain paskaa??
Minusta sen on tehnyt joku muu kuin itse Bogi.

Mutta nämä väittelyt eivät varmaankaan kuulu tähän Boogin omaan ketjuun, vai mitä.
 
Eilen urheilukanavalla ollut bodyohjelma (HCBB) oli minun mieleen.
Ainoastaan miinusta ohjelman pituudesta vain 30min.
Aino Maija ja Aki Mähönen puhuivat hienosti ja selkeästi....tykkäsin.
Kauan menikin ennen kuin tälläinen ohjelma tuli tv:een.
Tästä se Suomen body nousee uuteen kukoistukseen se on varma juttu.
 
Eilen urheilukanavalla ollut bodyohjelma (HCBB) oli minun mieleen.
Ainoastaan miinusta ohjelman pituudesta vain 30min.

Aikalailla samat kommentit itse ohjelmasta.

Aino Maija ja Aki Mähönen puhuivat hienosti ja selkeästi....tykkäsin.
Kauan menikin ennen kuin tälläinen ohjelma tuli tv:een.
Tästä se Suomen body nousee uuteen kukoistukseen se on varma juttu.

Toivottavasti lähtee body nousuun, Akin osuus oli melkoisen selkeä, 'pari vielä' lohkaisuineen :wtf:
Lapaset heilui, mutta kehtaahan niillä elävöittää kun on kokoa...

Toi haastisosio ei ihan niin hieno ollut, jotenkin 'anteeks kun mä olen olemassa' tyylinen haastattelija. Ehkä positiivista siinä mielessä, että ne huomas ettei spoudarit hiirulaista heti pure :D
 
Toi haastisosio ei ihan niin hieno ollut, jotenkin 'anteeks kun mä olen olemassa' tyylinen haastattelija. Ehkä positiivista siinä mielessä, että ne huomas ettei spoudarit hiirulaista heti pure :D

Joo, oli todella jäykkä haastattelu. Kenties näemme jatkossa rennomman Aino-Maijan, ja toki se riippuu joiltain osin myös haastateltavasta millainen "tunnelma" haastatteluun syntyy.
 
Heippa Boogie. Harmillista, ettet ole mukana syksyn geimeissä, minä kun sitä niin odotin. Mitäs suunnitelmia on syksylle, talvelle ja elämään ylipäätään?

Sanohan vaimokkeelle terveisiä!

Terska Anne-tyttö!

Oho meni heti aloitus jo överiksi heh heh...:hyvä:
Poddailen tässä joka päivä tälläsiä akkojen jumppatreenejä.
Koitan pitää jonkinlaista kuntoa yllä kun liäkär lupas.
Olishan se nolo kun alkasin muistuttamaan kulmakunna Arskaa (20 vuotta juonu)
Sub tv:stä ottivat yhteyttä tässä 3vk sitten ja aletaan työstämään jotain ohjelmaa (10 osaa) en saa tarkemmin vielä sanoa.

Meidän lapsonen Möykky on kasvanu jo 23 kiloiseksi. Eläinlääkäri sanoi ettei olis vaan syöny vahingossa iskän muroja, on niin iso otus! Veikkasi, että tällä menolla Möykystä tulee yli 40-kiloinen!?:eek:
Murulla menee lasiateljeessa hienosti. Mummoo pyörii liikkeessä kuin muurahaisia ja useampi tilaustyökin on taas jonossa...:dance:

Oikein hyvää syksyn jatkoa sinulle meiltäkin Boogielandiasta!

Kuvaselitykset:
Boki jumpalla. 2.kuvassa juhlitaan Juhannusta ja 3.kuvassa Murun lasilautanen, värin nimi kuulemma "dialyysinpunainen..." heh heh,
vaikea arvata mistä idea on tullu??
 

Liitteet

  • DSCN2308.JPG
    DSCN2308.JPG
    102,7 KB · Katsottu: 3 024
  • DSCN1986.JPG
    DSCN1986.JPG
    59,9 KB · Katsottu: 1 895
  • DSCN2400.JPG
    DSCN2400.JPG
    101,9 KB · Katsottu: 694
hyvä kuva tuo kakkos kuva :D:D
ja arkan kuvakin salin seinällä :thumbs:
ootko itse tuossa yhdessä julisteessa missä on baretti jollain jampalla päässä?

tsemppiä jumppailuihin :thumbs:
 
Back
Ylös Bottom