MrSiima:
Oliko tossa aiemmassa kyseessä siis huippu painonnostaja vs ei huippu pikajuoksija?
Sitten mainitsit tuosta verticalista, onko mitään tietoa itse luvuista? Varmaan aika iso ero standing ja running veticaleilla painonnostajilla, vaikka voi kyllä olla ettei kovin moni painonnostaja oo mitannu running verticalia, kun sillä ei ole painonnoston kannalta yhtään mitään hyötyä yhtään missään mielessä, siis verrattuna staning verticaliin, aiheuttaa ainoastaan hyppäämiseen tottumattomille aikalilla vammoja. Mutta jos jotain vastaavia tuloksia on, niin olisi kiintoisaa tietää.
Koripallon verticaleista:
NBAssa Suurin osa 30-40" suurin taitaa olla Nate Robinsonin 43.5"
Muuten koripallossa Team Flight Brothers, siellä myös tuo suurin tällähetkellä 50"
Itse veikkaisin painonnostajille parhailla varmaan noin 40"/100cm siitä eteenpäin alkaa yksinkertaisesti vaatimaan niin paljon itse hyppäämistä ja hifistelyä, että jos ei olennaisena osana kuulu lajiin, niin aika vaikea uskoa.
Entä juoksusta joillain tietoa onko pikajuoksijat tai painonnostajat tätä juosseet...? Eli kyseessä 3/4 koriskentän (75 feet, 22.68 metres) juoksu.
http://speedendurance.com/2010/06/08/usain-bolt-and-basketball-3-4-court-sprint-times/
Boltti painelisi sen aikaan 2.95s joidenkin laskujen mukaan..(linkki)
Robinson 2.96s
Millassiakohan aikoja tulis Bodareilta, Painonnostajilta, pikajuoksijoilta, jne.
Offtopickkina(sitä toi koko yläosa taitaa olla :D) tuli mieleen, että ois kyllä hyvä laittaa semmossia perustestejä kaikille urheilijoille, niin vois vähän vertailla lajien välillä ja nähdä paremmin miten erilaiset harjoittelutavat vaikuttaa tuloksiin. Meinaa vaan nykyään mennä niin että joka lajissa on omat testit joiden lisäksi ei tehdä mitään ns. yhteisiä testejä. Ois kyllä omastamielestä ihan hyvä jos kaikkien lajien edustajat tekis ja julkasis ainakin semmossia perustavan laatusia kuten Coopper/PIIP, 20m, 100m, Vertical, Salituloksia(kyykky, penkki yms.) jne.