Bigfellan kotitekoiset proteiinipatukat

Tuissi sanoi:
Ensimmäinen satsi tuli väännettyä, maistuu ihan snickerssille :kuola:

-Maapähkinöitä 3dl
-Rypsäri 0,5dl
-Ultra Whey suklaa 3dl
-kaseiini 1dl
-Nalle neljänviljan 2,5dl
-Hunaja 0,5dl
-Vesi 1dl

mites monta patukkaa tosta tuli?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kraftwerk n sanoi:
Vai niin. Mihinkäs se ruis unohtui?

Siis että sitä suositeltiin zone-kirjoissa, vai että miksi sitä ei suositeltu? En muista ihan tarkkaan, mutta muistaakseni siinä ei rukihista puhuttu mitään. En tiedä miksi ei Searsille kelpaa :eek: Mulle toi ruis ei joka tapauksessa kuitenkaan jostain syystä sovi. Aiheuttaa ainakin täysjyvänä sellaiset ilmavaivat, että siitä ei ole enää :kakka: kaukana.

Noni! Tulipa tehtyä noita, 10 patukkaa sain aikaseks siitä möntistä :) Piti vettä lisätä 1dl ni sitte sai tehtyy hyvän levyn siitä. Maapähkinävoi tosin ei oo sokeritonta, mutta hyvää ainaki. Maistuu muuten ihan Snickerseiltä, jopa paremmilta! :thumbs:

Omskakas..
Tuissi..

En huomannut mitään lämmitysaikoja. Eli kuinka kauan näitä pitää kuumentaa uunissa ja millä lämmöllä. Molemmat vois antaa ajat omiin herkkuihinsa niin saisin lisättyä reseptit kansioihini.

:kippis1:

PS. Ketään Ylläkselle lähtemässä huomenna? Ei kait koko Suomi kuitenkaan sinne Leville ole menossa pelkästään..

Juoppo sanoi:
Juu, sitä varten se kananmuna ei siihen oikein sovellukkaan...

Enpä ole kokkipuolta käynyt joten en ala vastaankaan väittämään. Pitänee vain tilata proteiinit kotiin niin saa alkaa kokkailemaan.

Amerikan Jeesus sanoi:
Enpä ole kokkipuolta käynyt joten en ala vastaankaan väittämään. Pitänee vain tilata proteiinit kotiin niin saa alkaa kokkailemaan.

No nyt on wheyt ja kaseiinit tulossa. :hyper:

Kyllä mä kattilassa vähän maapähkinävoita ja hunajaa lämmittelin. Ei varmaan tarttis tehä totakaan, kyllä ne aineet menee sekasin kun jaksaa tarpeeksi vaivata. Joku kunnon tehosekotin on sitten ihan pakollinen jos meinaa voin tehä ite.

Nam!

Eli eka satsi tehty.

fiilikset: Aluksi epäilytti että ei tästä hyvää voi tulla, mutta sitten ku patukat oli valmiita niin maku oli ihan jees! :4:

Omskakas sanoi:
Patukat säilyvät jääkaapissa muutamia päiviä, voit myös pakastaa niitä.

taitaa protsku olla tuossa se ainesosa mikä menee pilalle ensin? ainakin veteen sekoitettuna syntyy äkkiseltään omituisia aromeja. Saiskos noista mitenkään huoneenlämmössä edes päivän säilyviä? säilyyhän kauopalliset patukatkin mutta johtuuko se E-puun hedelmistä?

TJ314

Counani sanoi:
Siis että sitä suositeltiin zone-kirjoissa, vai että miksi sitä ei suositeltu? En muista ihan tarkkaan, mutta muistaakseni siinä ei rukihista puhuttu mitään. En tiedä miksi ei Searsille kelpaa Mulle toi ruis ei joka tapauksessa kuitenkaan jostain syystä sovi. Aiheuttaa ainakin täysjyvänä sellaiset ilmavaivat, että siitä ei ole enää kaukana.

Ahaa, no sitten jos se ei sulle sovi. Otin vaan asiaan kantaa kun kyllä se Sears:kin sitä ruista suositteli. :thumbs:

astro sanoi:
taitaa protsku olla tuossa se ainesosa mikä menee pilalle ensin? ainakin veteen sekoitettuna syntyy äkkiseltään omituisia aromeja. Saiskos noista mitenkään huoneenlämmössä edes päivän säilyviä? säilyyhän kauopalliset patukatkin mutta johtuuko se E-puun hedelmistä?
TJ314

Juu, herahan se alkaa mennä pilalle, kun se veden kanssa tekemisiin joutuu. Olen itse syönyt n. vuorokauden huoneenlämmössä olleita patukoita ilman ongelmia eli eiköhän ne työ/koulupäivän laukussa säily. Hyvä konsti on kääriä patukat folioon ja pistää sitten suljettuun muovipussiin.

Tehty.

Proteiinina purewhey, juokseva hunaja, kuntokaura ja kurre-maapähkinälevite (meni justiin koko purkki).

Aivan sairaan hyvää... PLUS! PLUS! kun katoin peilistä parin patukan jälkeen niin näytin HUOMATTAVASTI paremmalta kuin Mike tuossa uudessa kuvassaan. :hyper:

Tuloksena oli sellainen 25*15*1,5cm levy, jonka jaoin 16 minipatukkaan. Rakenne aavistuksen mureneva, joten isommat voi hajota kuljetuksessa.

Tuotekehittely jatkuu. Mielessä jo erilaisia versioita. Olen miettinyt, että en treenaa enää lainkaan. Vedän noita patukoita. :evil:

Mitenkäs tuo maapähkinälevite ja maapähkinä yleensä. Kuinka terveellistä se on?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom