Bigfellan kotitekoiset proteiinipatukat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taitaa desi heraa painaa n. 40g. Tosin hydro pussin kyljessä näyttää olevan desin paino jopa 60 grammaa. Ei siis erityisen hauska juttu vain väärää tietoa.

Jumppaope sanoi:
Vielä hiukan :offtopic: ja pilkun viilaamista.
muuntotaulukko
Tuohon 40 g=1 dl en usko, mutta samahan tuo mulle on.

Ei eri protskujen painoja oikein voi verrata. Ei edes eri pussien vaikka olis samaa merkkiä. Kuljetuksessa ne on yleensä painunu kasaan, osa enemmän ja osa vähemmän. Jos ottaa sitä tiivistynyttä jauhoa, painaa se paljon enemmän kuin mitä pussin kyljessä lukee. Jos taas ravistaa ensin pussia, pitäisi desin painaa aika tarkkaan sen verran mitä pussissa sanotaan.

No niin tulipas tossa sitten mutsin kans vähän väsättyä prodepatukoita!
protskuna käytin Fastin Greenline soija90.

-Soija90 1½dl(n.55g)
-Kaurahiutaleita n.1½-2dl (70g)
-Sokeira 3tl+ruokosokeria 1tl
-maitoa 2dl(200g)(rasvatonta!)
-rypsäriä ½dl(n.50g)
-maapähkinöitä n.50g
-vaniljasokeria 1-2tl
-2 kananmunaa

Sekoitin kuivat aineet keskenään ja sitten lisäsin maidon, munan ja rypsiöljyn.
Ensin koitin mikrossa täydellä teholla 1minuutin, mutta tulin siihen tulokseen että uuniin patukat, no ne olivat sitten uunissa 15-20min 175-200asteessa. Muuten ihan hyviä, mutta ei oikein maistu millekkään kyllähän noi pähkinät maistuu mutta kaipaisi ehkä maustettua prodea. ravintoarvoa en ole laskenut mutta 9 hyvän kokoista patukkaa tuli. Tuote kehittely alkaa nyt sit! :) :) huomenna ostamaan jotain maustettua protskua ja eikun uutta patukkaa tekemään...

Kattelin tossa että jotkut ei ollu tietosia ton Kurre maapähkinälevitteen ravintoarvoista, enkä koko threadia jaksanu lukea, mutta jos se nyt siellä jossakin on niin älkää pahastuko tiedonjakamisenhalustani :

Energia 650 kcal
Prode 29g
Rasva 50g
Hiilarit 18g

Sisältö:
kevyesti paahdetut maapähkinät ja öljy....tarkempaa infoa ei juurikaan kyljessä lue..
Eli terveystuote :urjo: mutta patukoissa kyllä mukavan makuista.

löytyykö Kurre oulusta esim. Raksilan Prismasta? Olen yrittänyt etsiä, mutten ole löytänyt.

Itse asiassa Kurre-maapähkinävoissa ei oo muuta kuin maapähkinöitä. Siis ei öljyä. Tai ainakin siinä Kurressa mitä mä ostin.

Oon huomannut, että patukat kestää hyvin pakastusta ja ne pysyy parhaiten koossa kun ne syö melkein suoraan pakasteesta. Ne säilyy helposti 5-6 tuntia repussa (ja muuallakin) jos ne ottaa suoraan pakastimesta. :5:

Pentele sanoi:
löytyykö Kurre oulusta esim. Raksilan Prismasta? Olen yrittänyt etsiä, mutten ole löytänyt.

Raksilan Citymarketissa oli Kurrea joskus aiemmin. Olen myös löytänyt sitä Linnanmaan Euromarketista, joten luultavasti sitä on Raksilankin vastaavassa.

Summerboy sanoi:
No niin tulipas tossa sitten mutsin kans vähän väsättyä prodepatukoita!

Muuten ihan hyviä, mutta ei oikein maistu millekkään kyllähän noi pähkinät maistuu mutta kaipaisi ehkä maustettua prodea....

Kannattanee lyödä sekaan sitä hunajaa niin saa makua mukaan.

Löysin Stockalta tälläistä Waitrosen Smooth peanut butteria, sisältää pähkinää 94%, ruokosokeria, palmuöljyä ja merisuolaa (592 kcal, 23,3 prot...)

Ekana iltana patukoiden maku oli "jokseenkin" liian tuju eli liian rasvanen ja makea, ök, mutta seuraavana päivänä jo paljon parempi ja kolmantena saatoin syödä jo pari pätkää.. eli pientä hienosäätöä resepti vaatii kohdallani.. Muuten aivan loistava!
:thumbs:

Laffer sanoi:
Kannattanee lyödä sekaan sitä hunajaa niin saa makua mukaan.

hain vaan vähän semmosia kevyempiä versioita noista patukoista. tein eilen taas mutta vähän erilailla ja laitoin kaakaojauhetta sekaan mut ei ne oiekin maistu, mut täytyy käydä ostamassa vaikka jotain suklaan makusta prodea.

Summerboy sanoi:
hain vaan vähän semmosia kevyempiä versioita noista patukoista. tein eilen taas mutta vähän erilailla ja laitoin kaakaojauhetta sekaan mut ei ne oiekin maistu, mut täytyy käydä ostamassa vaikka jotain suklaan makusta prodea.

Ai että kevyempää pitää olla mutta laitoit kuitenkin kaakaota? Tuo suklaanmakuinen prode kyllä varmaan muuttaa makua mutta makeaa se tuskin patukoista tekee, hunaja toimii hyvin siksi että se on raakana niin äklömakeaa. Mutta jos saat tuolla reseptillä toimimaan niin hyvä homma :)

Laffer sanoi:
Ai että kevyempää pitää olla mutta laitoit kuitenkin kaakaota? Tuo suklaanmakuinen prode kyllä varmaan muuttaa makua mutta makeaa se tuskin patukoista tekee, hunaja toimii hyvin siksi että se on raakana niin äklömakeaa. Mutta jos saat tuolla reseptillä toimimaan niin hyvä homma :)
tarkoitin tuolla kevyemmällä tota ensimmäistä kokeilua mitkä ei maistunu millekkään. Mutta en kyllä laita enää tota kaakaota maistuu niin pahalle kun se on vielä tummaa ja ajattelin että jos löytäisin jostain huvää suklaan makuista prodea nini voisin sitä laittaa, mutta ens kerralla teen noita alkuperäisiä mitä olen tehnyt ja laitan niihin sitten sitä hunajaa laitoin äsken noiden kaakao patukoiden päälle hunajaa ja oli paljon parempia.

Mites nää Bigfellan reseptin mukaan tehdyt patukat pysyy kasassa kun ottaa pois jääkaapista? Olis tarkotus löytää joku sellanen hyvä kohtuuhintainen protskuvälipala duuniin mukaan kun harvemmin ehtii syödä mitään kunnollista ja kun ei ole kylmäsäilytystilaa niin tilanne on hieman hankala. Patukoita oon miettiny ostavani mutta tulee aika kalliiks syödä toista patukkaa päivässä, jollain hyviä ehdotuksia ? ;)

Kyllä ne ihan hyvin kasassa pysyy ja voihan ne sitten pyöräyttää vaikka kelmuun/folioon jos haluaa reissailla ympäri mualimoo patukat mukana.

Hyvin pysyy kasassa ja on muuten erinomainen välipala. Fastilta tulossa muuten joku uusi patukka, jossa varmasti hinta kohdallaan. Ei tarvitsisi leipoa itse. :thumbs:

Otin vapauden tehdä oman version:
1,5 purkkia kurre maapähkinävoita, 525g
1,5 dl SoyUp soijaproteiinivalmistetta (rouhe)
1 dl neljänviljanhiutaleita
0,5 dl hunajaa
1 dl Ion92 (viimeiset herat mitä kaapista löytyi)
3 dl kaseiini
0,5 dl mantelirouhe
2,5 dl vettä
loraus rypsäriä

Melko kiinteää taikinaa tuosta tuli, mutta huoneenlämmössä öljy kiiluu... joten kuorrutin patukat tummalla suklaalla. 150 grammaa riitti ohueen kuorrutukseen päältä ja sivuilta.

Perhana kun tekis itse mieli väsätä näitä, muttei dieetillä varmaan noita kandee paljoa kiskoa, ellei jossain vaiheessa topiccia ollut jotain "dieettiversiota" :D

Suositut

Back
Ylös Bottom