BCAA :n syönti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja winski
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
BCAA nopeuttaa palautumista, stimuloi lihaskasvua, parantaa suorituskykyä ja ehkäisee katabolialta. Ne on välttämättömiä aminohappoja ja ne stimuloi proteiinisynteesiä. Väitetään tehostavan myös rasvan palamista, sekä voiman ja kestävyyden parantumista.

Miten tää BCAA sitten vaikuttaa? Onko pitemmällä tähtäimellä isompaakin hyötyä? Valaiskaa tietämätöntä :)

Jos syöt paljon lihaa tai maitotuotteita ja/tai käytät herajauhetta niin tuskinpa on mitään vaikutusta (EDIT: Koska siis edellä mainitut sisältävät runsaasti BCAA:ta, esim. herajauhe on helposti ~20% BCAA:ta). Itse otan vajaa 10g BCAA:ta ennen ja jälkeen treenin, sillä treenaan paastolla ja olen hifistelijä. :puntti: Jos et tee paastotreejenä etkä ole tiukalla dieetillä niin sinuna säästäisin rahani johonkin muuhun.

Mikäs on paras BCAA? Mieluiten ryyneinä koska helpompi ottaa ja jos jollain viroon matka niin ostakaa BCAA:t sieltä! Tuplasti halvempaa ja ilmeisesti aika hyvät valikoimat.

Miten BCAA-jauheen saa liukenemaan veteen? Aina ennen vetäny BCAAt nappeina, niin ei ole ollut ongelmaa. Siistiä kun jää se jauhe pinnalle semmoseks tahnaksi.
Minä tuskailin tuon jauhon kanssa myös alussa, mutta sitten keksin hyvän konstin. Käytän nykyisin danonen vitalinea jugurttijuomapulloa 400ml. Sinne lusikalla jauhot ja kylmää vettä puolilleen. Hetken voimallista ravistelua ja kertahuikalla alas ilman maistelua. Olen juuri keksinyt uuden sheikkerin :face: Hyvin sekoo vaikka mulla on hankalasti sekoittuvaa tavaraa. Mut, on tuo vaan niin paskan makuista etten halua edes mikrogramman jäänteitä normi sheikkereihin jossa menee hyvänmakuiset herat.

Vieläkin haetaan vastausta, että onko BCAA hyvä lisä palkkariin krean kylkeen. Nopeuttamaan palautumista/krean imeytymitä ? Hifistelyn vuoksi..??

Auttakaa ny äijää!

Vieläkin haetaan vastausta, että onko BCAA hyvä lisä palkkariin krean kylkeen. Nopeuttamaan palautumista/krean imeytymitä ? Hifistelyn vuoksi..??

Auttakaa ny äijää!

No ei se nyt ainakaan kreatiinin imeytymistä paranna. Varastointia korkeintaan. Ja kyllä, BCAA on hyvä lisä palkkariin.

Maistuuko BCAA jauho normaalisti aivan järkyttävän kitkerälle kuralle? HCT:n kilon tonkka tuli hankittua ja ihan hyvä treenibuusteri se ainakin on, kun joutuu kunnon vihalla sen kurkustaan valuttamaan. Ennen ollut vain kapseleita niin ei ole tähän makunautintoon päässyt tutustumaan.

Maistuuko BCAA jauho normaalisti aivan järkyttävän kitkerälle kuralle? HCT:n kilon tonkka tuli hankittua ja ihan hyvä treenibuusteri se ainakin on, kun joutuu kunnon vihalla sen kurkustaan valuttamaan. Ennen ollut vain kapseleita niin ei ole tähän makunautintoon päässyt tutustumaan.
Yleensäppä BCAA maistuu jauhona ihan kuselta, mut tuntuu se silti kätevämmältä ottaa sillee ku tabuina. Ite oon laittanu noihin yleensä lorauksen sitruunamehua joukkoon ni vähä laimenee maku.

Moi! :D

Olen menossa perjantaina Intiaan kuukaudeksi. Ruoka on lähes rasva- ja hiilaripitoista kokonaan. Niin kannattaako ottaa BCAA:ta joka päivä siellä ollessa vaikka ei niinkään treenaile kovaa. Olemme menossa äitini kotikaupunkiin, Shimlaan, joka sijaitsee himalajan lähettyvillä. Siellä olisi tarkoitus treenata kerran pari viikossa omalla keholla. Tavoitteekseni olen ottanut, että saisin kuukauden aikana vedettyä tuon yhden käden leuka pitäen käden suorana. Nykyään menee, jos aloitan koukussa.

Mutta se pääpointti, onko järkeä ottaa BCAA:ta mukaan vai meneekö ihan hukkaan..?

Mulle tulee mieleen että mitähän se Intialainen tullimies miettii kun löytää sun matkatavaroista jotain jauhetta? Olipa se sitten purkissa tai pussissa? Äkkiseltään tulee mieleen että se ei mieti ekana että: jep kaveri aikoo estää lihaskatoa lomallaan....

Mulle tulee mieleen että mitähän se Intialainen tullimies miettii kun löytää sun matkatavaroista jotain jauhetta? Olipa se sitten purkissa tai pussissa? Äkkiseltään tulee mieleen että se ei mieti ekana että: jep kaveri aikoo estää lihaskatoa lomallaan....
protein-powder-not-cocaine.jpg

Kalaa varmasti löytyy Intiasta, paljonkin. Valitettavasti sinne minne me olemme menossa, niin siellä ainoat proteiinin lähteet ovat kana, kananmunat, ehkä tuurilla lammasta voi saada, linssit sekä pähkinät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom