BCAA :n syönti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja winski
  • Aloitettu Aloitettu
Elä ota tabletteina. Jos oot yhtään isompi kaveri ni pitäs vetää 6-10 tabuu kerralla. Ei todellakaa kestä 45 päivää. Jauhona vaan ni saat rutkasti halvemmalla.
Itse tykästyny mm. scivationin Xtend:iin, (laturi tosin) Mutantin BCAA 9.7, Purple wrath yms. Tarjouksista yleensä noi hommannu. Ovh. hinnat toki kovia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Elä ota tabletteina. Jos oot yhtään isompi kaveri ni pitäs vetää 6-10 tabuu kerralla. Ei todellakaa kestä 45 päivää. Jauhona vaan ni saat rutkasti halvemmalla.
Itse tykästyny mm. scivationin Xtend:iin, (laturi tosin) Mutantin BCAA 9.7, Purple wrath yms. Tarjouksista yleensä noi hommannu. Ovh. hinnat toki kovia.

OK, kiitos sulle neuvosta, kaakkima!!

Oliko tällä BCAA:lla ja esim whey80 välillä mitään käytännön eroa? Eikös siis molemmista saa riittävästi aminohappoja?

Edit:Jospa luen pari edellistä sivua...

Isommassakin annoskoossa (18g) on surkea määrä glutamiinia ja sitrulliinimalaattia, haaraketjuisia aminojakin on tossa annoksessa juuri välttävä määrä. Lisäksi tolla isommalla annoksella loppujenlopuksi tulee vain 15 annosta.. Henkilökohtaisesti en rahoja tuhlaisi tohon.

Isommassakin annoskoossa (18g) on surkea määrä glutamiinia ja sitrulliinimalaattia, haaraketjuisia aminojakin on tossa annoksessa juuri välttävä määrä. Lisäksi tolla isommalla annoksella loppujenlopuksi tulee vain 15 annosta.. Henkilökohtaisesti en rahoja tuhlaisi tohon.

Tuotekuvauksessa lukee "joka antaa massiivisen BCAA-annoksen lihaskasvun tueksi" :)
Fruit punch on kuitenkin ihan hyvän makuista ja sekoittuu kylmäänkin veteen hyvin. Mukavampi tuota oli treenin aikana hörppi'ä kuin vettä. Nyt vaan oottelen että voimatasot nousee yli 40 prosenttia...

Tuntuu jakavan ihmisten mielipiteita BCAA kovasti. Itsellä tuntuu ainakin toimivan ja auttavan palautumiseen.

Vedin tuossa ennen kesää 12 viikon Rooneyn TFW- ohjelman läpi ja pidin silloin kalorit mahdollisimman lähellä nolla tasoa mieluummin miinuksella. Tavoitteena oli saada räjähtävyyttä kesää varten ja keskikroppaan lisää jerkkua (pelaan kilpapaintaballia) Eli salilla käynnin syynä ei Beefcake osasto vaan puhtaasti kropan kuntoon laitto koska on taipumusta ylipainoisuuteen. En ollut aikaisemmin käyttänyt BCAA:ta mutta kun aloitin tuon ohjelman niin aloitin samalla BCAA:n litkimisen.

Nyt kun on 3kk mennyt ohjelman loppumisesta ja 2kk BCAA:n loppumisesta ero on ollut itsellä iso. Palautuminen hidastui huomattavasti. Varsinkin kun koko ajan yritän pitää kalorit nollan alla. Seuraavana päivänä ei välttämättä ole paikat kipeät ja tukossa mutta sitä seuraavana kyllä. Tätä ei tapahtunut kun otin BCAA:ta säännöllisesti treeni kuin lepopäivinä. Nyt palasin taas tällä viikkoa BCAA:n piiriin niin saa nähdä kuinka palautuminen paranee.

En tiedä onko miten psyykkistä mutta itsestä tuntui ainakin siltä että hyötyä oli. Oon vetänyt tuota scitec nutrition bcaa xpressiä kun se sekoittuukin hyvin ja on minun makuun hyvän makuista...

^ Riippuu vähä missä kohti aina otit nuit aminoit ja kui paljo? Kyllähän lisäprode varmasti miinuksilla auttaa :)

Tilasin kokeeksi Ebaysta nutrivita nimisen toimijan bcaa-jauhetta. Hintaa tuli posteineen kilon pussukalle 45€, jauhot sinäänsä maksavat vain 28euroa/kilo mutta ei uskaltanut enempää tilata kun ei ole kokemusta noista maustamattomista. Täytyy katsoa miten tuota saa alas. Noissa valmiissa "bcaa-valmisteissahan" on yleensä vain noin puolet itse bcaa:ta ja loppu jotain täyteaineita ja makuaineita. Ja tämä siis ihan valmistajien itse ilmoittamaa faktaa eikä mitään salaliittoteoriaa :D

Jälkeen päin googlettelemalla noita maustamattomia jauhoja löytyy ns. tukkukoon pakkauksissa vieläkin halvemmalla. Postikulujen kanssa vaan vähän ongelmia usein. Jos toi ei ole ihan hirveää kamaa nauttia niin, ehkä sitä uskaltaa tilata jonkun 5kg pussin josta saa 10g annoksia sen 500 eli varmaan parin vuoden setti :D

Mietinpähän tässä vaan että millainen määrä bcaa:ta olis hyvä naatiskella tuossa treenipäivän aikana?
Löysin vanhoja star nutritionin nappeja kaapista ja tilasin saman firman jauhetta vielä ja mietin tälläisen hifistelyn: Ennenkuin lähden kotoa salille 2 nappia nassuun (1600mg bcaa), salilla alan sippailla jauhetta treenin alussa (n.5000mg bcaa) ja treenin jälkeen palkkari sisältäis sen (n.5500mg bcaa). Miltä tuollainen kombo kuullostaisi?
Niin ja onko noiden bcaa ravinteiden ottaminen välipäivinä ihan turhaa ja rahan haaskausta? Saisi purkeille hieman lisää elinaikaa jos ottaisi vain treenien yhteydessä :D
Kiitos ja anteeksi ;)

Aika vaihtelevia protokollia tuntuu olevan liikkeellä, savolaisen ja mannisen videolla suositeltiin 5g ennen ja 5g treenin aikana ja ajattelin noilla nyt mennä. Hintaa tuolloin annokselle tulee 45snt, pitäisi varmaan penkoa joku oikea tutkimustieto eikä luottaa lisäravinnekauppiaan sanaan tässä.

Itse en usko oikeen välipäivinä bcaa:n syömiseen kunhan ehtii syömään vaan suht tasaisesti pitkin päivää ja jos ei ehdi niin 30g heraa paikkaa tilanteen varmaan ihan yhtä hyvin.

Saattaa olla "hieman" tyhmä kysymys, mutta sisältääkö BCAA gluteenia/maitoproteiinia?
Simppelisti kysyttynä sopiiko BCAA gluteenittomaan & maidottomaan ruokavalioon?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom