BCAA :n syönti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja winski
  • Aloitettu Aloitettu
En toki yhden miehen perusteella, mutta sanoisin että Alan ajoi oikeille raiteille. Mä en oo kovin innokas väitteliä, joten ei nyt millään jaksa.

Mun mielestä sä oot kujalla vähän kaikesta muutenkin.

Olen kujalla? Siis mistä olen kujalla?

Treenijutuista? Anatomiasta? Tarkenna nyt vähän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"Another nutritional mistake I made in the past was spending my money on isolated BCAA. It's amazing how you can get taken in by the hype of certain things, and I'm certainly not immune to it. BCAA is one of the most hyped supplements in the last decade, of course with an emphasis on leucine. The thing is, no one wants to accept that they're already taking down an ass-ton of BCAA if they consume the high amount of protein typical of bodybuilding diets. Anyway, I experimented with dumping my supplemental BCAA and slightly increasing my overall protein intake. Whaddaya know, progress never ceased, and I've been saving a lot of cash that would have literally gotten pissed down the drain."

http://www.alanaragon.com/interview-with-alan-aragon-by-lyle-mcdonald.html

Tuossa se teksti mistä varmaan puhutaan. Ei kauhean tieteellisiä perusteluita, mutta voi olla oikeassakin. Tosin moni arvostettu valmentaja kyllä suosittelee bcaa käyttöä ja niin monella firmalla noita on myynnissä että tuskin sitä rahan takia suosittelevat.

Itse olen niin laiska syömään että haluaisin kyllä uskoa että pienellä määrällä bcaa nappaamisia voisi korvata osan jatkuvasta syömisestä.

Ovat vaan niin perkeleen kalliita, että en ihmettele miettimistä ennen ostopäätöstä. Budjettiratkaisu voisi olla vähän lisä leusiinia palkkariin ((5g)tosin on rasittavaa avata yksi purkki lisää palkkariin ja noi bcaa maistuu jauheena ihan paskalta ja pilaa muuten hyvänmakuisen palkkarin) ja kerran päivässä leusiinia/bcaa ruokailujen välillä (3-6g).

Kato nyt, niin kujalla ettet ees tiedä miten oot kujalla.

kalorien laskeminen pitäisi muutenkin edelleen unohtaa
Ja sit niissä sattuu olemaan aika reippaat määrät gluteenia mikä ei todellakaan ole hyväksi ihmiskeholle.
Niinkuin olen pitkään sanonut; vehnät ja viljat on perseestä.
Ennen treeniä hiilareita tulisi välttää. Suurimman osan väestöstä.
Jos syöt samaa ruokaa joka päivä niin kehität siihen eräänlaisen allergian.
Puuro on aika paskaa ravintoa koska sitä ja sen "sukulais"tuotteita syödään niin paljon. Maito myös. Yhdessä ne nostavat insuliinin ja verensokerin korkealle ja sotkevat loppupäivän neurotransmitteritoiminnan. (toisin sanoen, et halua että päivä alkaa korkealla insuliinimäärällä)
Mutta hei, 50g prodea ja vaivaset 252g hiilaria?
Äläkä ainakaan aamulla ota, sotket koko loppupäivän kun lataat tommosen insuliinipommin.

Mä nauroin täällä ihan ääneen kun lueskelin noita sun juttuja :D

"Tuossa se teksti mistä varmaan puhutaan. Ei kauhean tieteellisiä perusteluita, mutta voi olla oikeassakin. Tosin moni arvostettu valmentaja kyllä suosittelee bcaa käyttöä ja niin monella firmalla noita on myynnissä että tuskin sitä rahan takia suosittelevat.

Onneksi en sentään ihan niin idiootti ole että tommosen perusteella lähtisin jotain päättelemään.

No perustelepas nyt mikä noista on huuhaata? Ja mieluiten jotain ybertiukkaa faktaa eikä sun omaa mutuilua. Ja tämä on kysymys, ei kannanotto.

dinho;3055229 begin_of_the_skype_highlighting**************3055229******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************3055229******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
Kato nyt, niin kujalla ettet ees tiedä miten oot kujalla.

Mä nauroin täällä ihan ääneen kun lueskelin noita sun juttuja :D

Perusteleppa sitten miten olen väärässä noista? Monelta asiakkaalta on vatsavaivat esimerkiksi hävinneet kun on toimittu aika pitkälti tuon mukaan.

Monenko ihmisen kehonkoostumuusta/voimatasoja olet henk.koht muuttanut?

PERUSTELE tällä kertaa. En ymmärrä miksi se on kaltaisillesi niin vaikeata.

Onhan se ymmärrettävää että et halua perustella, se vaatisi jonkinsorttista ymmärrystä asioista.

Ja etkö juuri jossain tredissä inissyt kun et ole kehittynyt? Kertoo siitä kuinka hyvin osaat rakentaa treeniohjelmasi esimerkiksi.

"
Fuhrer sanoi:
Perusteleppa sitten miten olen väärässä noista? Monelta asiakkaalta on vatsavaivat esimerkiksi hävinneet kun on toimittu aika pitkälti tuon mukaan.

+1

Siksi minäkin kaipaan perusteluita. Mieluiten kaikkiin noihin mitkä olivat kuulemma huuhaata.

Eikö ois helpoin jättää se palkkari väliin ja mennä syömään ruokaa kotiin?

Hohhoijaa mitä kakkaa. Ei ne sokerit tai pullat ketään tapa tai sairastuta, vaan yli kulutuksen syöminen.

Tossa on sitten pari fiksua totuutta by dinho vastapainoksi minun paskapuheilleni.

Eli ensin, jos jossain on ongelma niin parempi sivuuttaa koko asia kuin korjata se.

Toinen, sano tuo sokeriherkille ihmisille että kyllä se on ihan ok syödä pullaa ja sokeria :rolleyes:
Harvoin lihaa syömällä yli kulutuksen saa esimerkiksi diabetesta aikaan.

E: Back to topic, BCAA:sta saat ehkä parhaimman hyödyn syömällä niitä treenin aikana.
Itse jos teen esim 8x2 tempasua niin otan joka sarjan välissä 2-4g.

E: Back to topic, BCAA:sta saat ehkä parhaimman hyödyn syömällä niitä treenin aikana.

Kun sulla noita kapseita menee oikein urakalla niin mistä oot päätynyt nuo ostamaan ?

Jotain tiukkoja mave/kyykky settejä ennen en kyllä tunkisi mitään enää vatsaan, mutta parhaan hyödyn noista treenin aikana varmaan saisi kun treeni olisi semmosta että hiki/veri virtaa urakalla, ainakin milos sarcev semmosta joskus höpisi.

Tossa on sitten pari fiksua totuutta by dinho vastapainoksi minun paskapuheilleni.

Eli ensin, jos jossain on ongelma niin parempi sivuuttaa koko asia kuin korjata se.

Toinen, sano tuo sokeriherkille ihmisille että kyllä se on ihan ok syödä pullaa ja sokeria :rolleyes:
Harvoin lihaa syömällä yli kulutuksen saa esimerkiksi diabetesta aikaan.

Mun mielestä noi lainaukset on ihan hyviä. Sokeriherkät ja sairaat ihmiset sitten erikseen.

On se vaan niin ilkeetä suositella ihmisiä tuhlaamaan rahaa hölynpölyyn.

Sen takia en jaksa perustella ja pasteilla tutkimuksia kun ei ne mitään hyödytä. Se on ihan sama vaikka pasteisin 100 tutkimusta missä todettaisiin että BCAAn tankkaaminen treenin aikana ei ole yhtään sen tehokkaampaa kuin heran litkiminen, ei Fuhrer kantaansa muuttais.

Mun mielestä noi lainaukset on ihan hyviä. Sokeriherkät ja sairaat ihmiset sitten erikseen.

On se vaan niin ilkeetä suositella ihmisiä tuhlaamaan rahaa hölynpölyyn.

Sen takia en jaksa perustella ja pasteilla tutkimuksia kun ei ne mitään hyödytä. Se on ihan sama vaikka pasteisin 100 tutkimusta missä todettaisiin että BCAAn tankkaaminen treenin aikana ei ole yhtään sen tehokkaampaa kuin heran litkiminen, ei Fuhrer kantaansa muuttais.

Mites nuo muut, etkö jaksa niitäkään perustella? Vai onko kyse siitä että olet eri mieltä mutta sinulla ei ole mitään ymmärrystä fysiologiasta tarpeeksi että pystyisit perustelemaan ne paskapuheiksi?

Ja tuokin on paskapuhetta, muutan kantaani asioihin heti kun löydän että olen jossain väärässä. Jos en niin tekisi niin en olisi ikinä saavuttanut edes nykyistä tietotasoa ihmiskehosta.

On se niin ihanaa taas tämä internetin ihmeellinen maailma jossa dinhon kaltaiset tapaukset voivat rauhassa haukkua muita ilman perusteluita.

Perustele väitteesi niin joku saattaa olla samaa mieltä kanssasi joskus. Rohkenen väittää että suuri osa tämänkin ketjun lukijoista pitää sinua lähinnä idioottina koska et perustele mitään, toteat vain tässä tapauksessa minun olevan kujalla.

skuge, ostan milloin mistäkin, en syö niitä kuitenkaan ympäri vuoden. Hyötyä niistä on silloin kun lihasta puretaan stressivasteen takia eli uskoisin että treeni kuin treeni mikä tuottaa kortisolia niin BCAA hyödyttää.

Osaako kukaan sanoa, onko hirveää eroa jos käyttäis pelkkää leusiinia ja glutamiinia bcaa:n sijaan? Nää kaks lienee tärkeimmät kuitenkin noista ja tulis huomattavasti halvemmaks?

[venom];3055450 sanoi:
Osaako kukaan sanoa, onko hirveää eroa jos käyttäis pelkkää leusiinia ja glutamiinia bcaa:n sijaan? Nää kaks lienee tärkeimmät kuitenkin noista ja tulis huomattavasti halvemmaks?

BCAA:t toimivat yhdessä. Liika leusiini laskee muiden aminojen tasoja.

Eli jos käyttää, ottaa mieluiten kaikkia kolmea.

Glutamiini nyt ei auta mihinkään muuhun kuin ehkä immuunipuolustukseen.

Eihän BCAA-valmisteissa edes ole glutamiinia. Tämä siis [venom]:lle.
Onko muuten BCAA järkevämpi rahareikä (dieetillä) kun glutamiini? Ovat molemmat perkeleen kalliita, eikä oikein raahkisi molmpia hankkia, niin kumman hyödyt ovat paremmat? Tai no tällä hetkellä löytyykin kilo glutamiinia varastosta, mutta meinasin jatkossa käyttää vain toista.

Onko muuten BCAA järkevämpi rahareikä (dieetillä) kun glutamiini? Ovat molemmat perkeleen kalliita, eikä oikein raahkisi molmpia hankkia, niin kumman hyödyt ovat paremmat? .

On. BCAA

On nimittäin melko halpa keino saada glutamiinia jopa sellaiset 80 grammaa päivässä. Kiitä kehoasi.

Glutamiini on melko edullinen lisä josta saattaa olla suurtakin hyötyä vatsan toiminnalle. Mutta kyllä mieluummin BCAA:ta kuin glutamiinia jos noista pitää valita.

Mites nuo muut, etkö jaksa niitäkään perustella? Vai onko kyse siitä että olet eri mieltä mutta sinulla ei ole mitään ymmärrystä fysiologiasta tarpeeksi että pystyisit perustelemaan ne paskapuheiksi?

Ja tuokin on paskapuhetta, muutan kantaani asioihin heti kun löydän että olen jossain väärässä. Jos en niin tekisi niin en olisi ikinä saavuttanut edes nykyistä tietotasoa ihmiskehosta.

On se niin ihanaa taas tämä internetin ihmeellinen maailma jossa dinhon kaltaiset tapaukset voivat rauhassa haukkua muita ilman perusteluita.

Perustele väitteesi niin joku saattaa olla samaa mieltä kanssasi joskus. Rohkenen väittää että suuri osa tämänkin ketjun lukijoista pitää sinua lähinnä idioottina koska et perustele mitään, toteat vain tässä tapauksessa minun olevan kujalla.

skuge, ostan milloin mistäkin, en syö niitä kuitenkaan ympäri vuoden. Hyötyä niistä on silloin kun lihasta puretaan stressivasteen takia eli uskoisin että treeni kuin treeni mikä tuottaa kortisolia niin BCAA hyödyttää.

Mielipiteeni BCAA hyödyistä johtuu siitä että suurin osa tutkimuksista on tehty väärällä tavalla. Usein on vertailtu kahta ryhmää kerralla, toinen ottaa BCAA ennen harjoitusta ja toinen ryhmä ei ollenkaan, no ei mikään yllätys että BCAA ryhmä saa parempia tuloksia. Vertailun toisellekkin ryhmälle olisi pitänyt antaa proteiiniä ennen treeniä, jossain toisessa muodossa vaan, tulokset olisivat olleet samat ellei jopa paremmat.

Tiedän että olet Charles Poliquin kannattaja, joka taas tekee virheen perustellessaan BCAA hyötyjä siinä että perustaa väitteensä hiiri ja rotta tutkimuksiin, mitä taas ei voi verrata oikeilla ihmisillä tehtyihin.

Näkyy olevan myös tutkimuksia missä toinen ryhmä on saanut BCAA ja toiselle on annettu dextroosia, mikä on siis pelkkää hiilihydraattia, no vaikea taas arvata kumpi voittaa.

Vielä viimeiseksi pitää mainita tutkimukset missä päivittäinen proteiinin saanti on ollut kaikilla jo alkuunsa alhainen. Tässäkin kun BCAA lisäravinteella nostetaan toisen ryhmän proteiinin saantia ei ole vaikea arvata kumpi ryhmä saa parempia tuloksia, matala proteiininen, vai ryhmä joka saa enemmän proteiiniä.

Nyt olen kertonut näkemykseni hieman tarkemmin ja aikaa tosiaan uhrautui ihan turhan paljon, olis pitänyt olla vaan hiljaa.

Onko noissa minkämoisia eroja vetääkö BCAAn kapseleina vai jauheena? Imeytymisessä tai missään? Näyttäis olevan kapseleissa (yllättäen) jopa halvempi grammahinta + että ne on kätevämpiä jakaa päivälle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom