BCAA :n syönti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja winski
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Xtend on myös täällä ollut jo pitempään käytössä. Omenan maku alkanut hieman tökkiä parin purkin jälkeen. Täytyy vaihtaa makua.

Smartin BCAA sekoittuu hieman heikoimmin kuin muut käyttämäni valmisteet, mutta antaa olla hetken parin ravistelun jälkeen niin miltein itsestään sekoittunut.

Miksi että tuota Purple Wraathia vedä? Huomattavasti monipuolisempi ja hyvän makuinen tämäkin. L-glutamiinin tosin siihen joutuu itse heittämään lisäksi mutta eihän se maksa paskaakaan.

Xtend on ylivoimaisesti parhaimman makuinen, mutta ostettuani purkin SmartSuppsin BCAA:ta tulen ostamaan sitä jatkossakin. Hinta vain 25e / 108 annosta (7,7g BCAA/annos) ja makukin suht hyvä. Ainut miinus on se, että maku on laimea, ellei käytä 2 kauhallisen sijasta 3-4:ää :D No tota meneekin nyt 3-4 annosta päivässä, halpaa kuin hiekka! :D

E: Ja sheikkerissä sekoittuu todella nopeasti ja hyvin. Jos taas kaataa lasiin ja sekoittaa lusikalla niin ei sitten sekoitu millään :D

Ite koitan vältellä makeutusaineita, joten haussa ois maustamaton BCAA-jauhe. HCT:n BCAA:n otin jo kokeiluun, mutta se on niin järkyttävän pahan makuista että ei vaan pysty. Tavallisesti mulla menee kurkusta alas mitä vaan jos sen tietää olevan terveellistä, mutta tää tavara on mullekin liikaa..

Itse oon käyttänyt Xtendiä. Kaikki maut hyviä ja sekoittuvat todella hyvin. Just parisen viikkoa sitten ostin pakon edessä Star Nutritionin Octanea, joka on siis vastaava tuote, ja jää kyllä viimeiseksi kokeiluksi. Lemon Lime Sour (joka Xtendillä mielestäni oli todella hyvä) on todella saastaisen makuinen ja nyt pitäs yrittää tuo purkki tuhota. Lisäksi sekoittuu huonosti ja vaahtoutuu ihan perkeleesti. Xtend hyvä, Octane huono.

Smartti vaan sisältää kaloreita niin paljon ettei esim. paastolla sitä voi nauttia, muuten hinta kohdallaan.

Ömm, jos oot kerta IF:llä, niin eihän noilla bcaa:n kaloreilla oo mtn väliä? Ite en oo tätä systeemiä toki tehnyt, mutta sen verran oon tutustunu, että Martinhan ite siel suositteli, että ennen treeniä vetää bcaa:t nappoon, eikä se katkaise paastoa. Ja tos ko. SmartSuppsis tulee kalorit periaattees kokonaan niist prodeist. Hiilareist tulee alle gramma per annos.

Ömm, jos oot kerta IF:llä, niin eihän noilla bcaa:n kaloreilla oo mtn väliä? Ite en oo tätä systeemiä toki tehnyt, mutta sen verran oon tutustunu, että Martinhan ite siel suositteli, että ennen treeniä vetää bcaa:t nappoon, eikä se katkaise paastoa. Ja tos ko. SmartSuppsis tulee kalorit periaattees kokonaan niist prodeist. Hiilareist tulee alle gramma per annos.

Voihan niitä jotkut muut vetääkin. Jos ottaa vaikka 15-20gr BCAA niin omasta mielestä parempi, että ne on sitten aminohappoja, eikä sokeria. Mutta tämä on vain minun MIELIPIDE.

Mikä on nykytietämys asiasta että onko BCAA tai EAA:sta hyötyä verrattuna kokonaiseen proteiiniin treenin ympäristössä? Eli jos on syönyt ennen treeniä proteiinia ja hörppii treenin aikana heraa ja imee treenin jälkeen hera+hiilari palkkarin niin tuoko EAA:n ottaminen vielä jotain lisähyötyä?

Ite koitan vältellä makeutusaineita, joten haussa ois maustamaton BCAA-jauhe. HCT:n BCAA:n otin jo kokeiluun, mutta se on niin järkyttävän pahan makuista että ei vaan pysty. Tavallisesti mulla menee kurkusta alas mitä vaan jos sen tietää olevan terveellistä, mutta tää tavara on mullekin liikaa..

Tälleen saat aika iisisti alas: Laske lasiin vettä, annostele jauho ruokalusikalle (2 mittakauhallista menee aika iisisti yhelle ruokalusikalle), ota pieni kulaus vettä suuhun ja kallista päätä hieman taaksepäin, kippaa jauhot lusikalla suuhun, ota kulaus vettä ja nielaise, huuhdo suu lopulla vedellä. HCT:n BCAA menee itellä tälleen, tosin ei pahan maun vuoksi, vaan haluan minimoida jauhohukan :D
Palautusjuomaan tai muuten mukaan otettavanahan tuo ei oikein toimi jos ei roudaa lusikkaa ja jauhopurkkia aina mukana.

Vihreäteeuute jauheena menee samalla systeemillä, se on sitten jo oikeasti perseestä - sitä teen jälkipotkua ei voi oikein mitenkään eliminoida. Onneksi siedän noita paskoja makuja aika hyvin...

Ette syö minua! Mutta jos jokin nyt kuitenkin ajaa teidät heittämään minut kurkustanne alas, (sosiaalinen painostus, media tms.) tehkää se minulle helpoksi ja kivuttomaksi. Tässä yksi vinkki: jos BCAA jauheena, lorauta sheikkeriin vettä tai mehua ja jauheet, sheikkaile perusteellisesti ainakin minuutti. Voit jättää sheikkerin jääkaappiin kymmeneksi minuutiksi; BCAAt ovat liuottuneet.

Onko tämä kannattava ostos vai placeboo? toimiiko pelkän heran kans vai tarviiko jotai erikois aineita? Onko edes kokeilemisen arvoista?

Ja mitähän helvettiä taas? Miks oisi placeboo? Ja mistähän aineista puhut? Bcaa on apinohappovalmiste eikä mikään "ihmeaine". Bcaa sisältää leusiinia, isoleusiinia ja valiinia. Noita kaikkia saat lihasta, maidosta ihan riittävät määrät turvataksesi proteiinisynteesin. Jos malttaisit lukea tätä ketjua etkä vaan kyselisi tyhmiä olisit jo varmasti tehnyt ostopäätöksesi.

Kuinka moni on vaihtanut treenin aikana juotavan BCAA:n heraan? Kävin tossa viikonloppuna kotikylän salilla ja siellä pari roinareiskaa naureskeli kun vedin BCAA:ta ja itse joivat heraa, treenin aikana siis. Olin siinä uskossa, että BCAA imeytyy heti lihaksiin, kun taas heralla kestää aikansa, mutta osasivat kertoa, että sillä ei ole mitään väliä. Kyllähän tuota on tullut itsekin mietittyä, että oisko ihan sama jos jois vaan heraa, kun siinä kuitenkin melkein saman verran noita haaraketjuisia aminoja mitä BCAA:ssa.
En sitten teidä tulisko sen halvemmaksi, kun pitäisi yksi protsku juoma vedellä päivässä lisää.. Pitäisi ruveta laskemaan

Kuinka moni on vaihtanut treenin aikana juotavan BCAA:n heraan? Kävin tossa viikonloppuna kotikylän salilla ja siellä pari roinareiskaa naureskeli kun vedin BCAA:ta ja itse joivat heraa, treenin aikana siis. Olin siinä uskossa, että BCAA imeytyy heti lihaksiin, kun taas heralla kestää aikansa, mutta osasivat kertoa, että sillä ei ole mitään väliä. Kyllähän tuota on tullut itsekin mietittyä, että oisko ihan sama jos jois vaan heraa, kun siinä kuitenkin melkein saman verran noita haaraketjuisia aminoja mitä BCAA:ssa.
En sitten teidä tulisko sen halvemmaksi, kun pitäisi yksi protsku juoma vedellä päivässä lisää.. Pitäisi ruveta laskemaan

Tuskinpa BCAAkaan ehdi reenin aikana imeytyyn. Leusiinipeotidit varmaan ainoat mitkä ehtivät.

Aminohappokierto kestää 24h niin sillä, että juo reenin aikana kallista bcaa eikä kyllä normaali salilla kävijä saa vuoteen kuin helvetisti miinusta lompsaan ja 100g lihaa. Fasti on hyvin myynnissä onnistunut!

Juu, mutta ite kyllä juon treenin aikana BCAA:ta tai heraa, vaikka siitä nyt ei hirveästi hyötyä olisikaan, tavaksi kun tullut(katabolin pelko on vahva). Yritän nyt vierottautua näistä turhista lisäravinteista, niin mielelläni BCAA:kin lopettaisin, jos tulee halvemmaksi vetää ylimääräinen annos heraa. Olen ollut nyt kuukauden kuivilla boostereista ja olo on mitä mainioin. Kofeiinitabletit ajaa kyllä ihan saman asian, itse asiassa niistä on saanut jopa enemmän virtaa mitä viime buusterista. Harmittaa niihin upotetut rahat, nykyään tosin taitaa kaikki olla 40e-> ja siitä ylöspäin, buusterit siis, ei voi käsittää

Yksi vuosi 10 g BCAA:ta treenin aikana tulee maksamaan ~90 euroa. Kyllä sitä tulee aika paljon turhempaanki laitettua rahaa vuoden aikana...

ps. ite otan ennen ja jälkeen treenin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom