BCAA ja EAA

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juha-82
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla menee kuukaudessa intraan 20€ enkä jaksa miettiä sen enempää ompahan hyvä mehu hiilarin kanssa treenkn ajalle. Muuten keskityn hyvän ruuan syömiseen koska sieltä ne rakennus palikat tulee. Ennen meni lisäravinteisiin tolkuton määrä rahaa mut sit viisastu. Herankin jätin pois koska syön senkin edestä eikä litkuja jaksa litkiä koko aikaa.
Samat. Ennen meni tolkuttomasti rahaa lisäravinteisiin. Nyt olen ollut lienee 10 vuotta pelkällä monivitamiini-kalanmaksaöljy setillä. En ole huomannut mitään eroa treeneihin ja kehitykseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samat. Ennen meni tolkuttomasti rahaa lisäravinteisiin. Nyt olen ollut lienee 10 vuotta pelkällä monivitamiini-kalanmaksaöljy setillä. En ole huomannut mitään eroa treeneihin ja kehitykseen.

Mul menee omegat, sinkki, mankku, monivitsku, osmo+eaa. Ja se riittää.. jotkut juo kaljaa ja polttaa mutta itse ostan ton 2kg pöntön sillon tällön ja eaa riittää kuukaudeksi niin sama se mulle. Heraa yms muuta en edes käytä koska sillä saa ruokaakin,

Mulla menee kuukaudessa intraan 20€ enkä jaksa miettiä sen enempää ompahan hyvä mehu hiilarin kanssa treenkn ajalle. Muuten keskityn hyvän ruuan syömiseen koska sieltä ne rakennus palikat tulee. Ennen meni lisäravinteisiin tolkuton määrä rahaa mut sit viisastu. Herankin jätin pois koska syön senkin edestä eikä litkuja jaksa litkiä koko aikaa.
Tähän samaistun kyllä! Mutta kuitenkin on jäänyt epäselväksi näiden kahden lisäravinteen eroavaisuudet, niin koin hyväksi ottaa selvää mitä tietoa muilla on asiasta :) Kuitenkin moni jolta olen kysynyt ei ole tiennyt.

VItuttaa tuo SportLife EAA. Ei se pahalle maistu, mutta aina töhnää jumissa pullon pohjalla. Ei ole millään aikaisemmalla jauholla käynyt ja ihan sama sekoitus.

mömö.jpg

VItuttaa tuo SportLife EAA. Ei se pahalle maistu, mutta aina töhnää jumissa pullon pohjalla. Ei ole millään aikaisemmalla jauholla käynyt ja ihan sama sekoitus.

katso liitettä 217754
Mulla ei ole vastaavaa ongelmaa ollut ton merkin kanssa. Sekoitan eka pienempään määrään vettä joka ei ole jääkylmää, sen jälkeen lisään loput vedet ja niin kylmää kuin saa. En myöskään ikinä pidä jauhoa sheikkerin pohjalla valmiina, vaan lisään sen aina veden jälkeen. Monta eri merkkiä käytössä ja mikään ei oikeastaan tee tollaista, kun käyttänyt tota systeemiä itse. Joskus aikoinaan oli ongelmia juurikin kun nestettä oli paljon sekä lisäsi jauhon siihen pintaan tai oli sheikkerin pohjalla valmiina jauho ja lisäsi veden päälle.

Selailin täällä juttuja Eaa:sta ja siihen liittyen kaks kyssäriä:

1 Ennen treeniä, sen aikana vai jälkeen? Miksi?

2. Käyttääkö kukaan maustamatonta Eaa:ta? Onko ihan hirveen makuista ja mitä vois laittaa sinne sekaan jotta maku paranee?

Itsellä vatsa ei tykkää mistää makeutetuista litkuista niin pitänee ostaa maustamaton Eaa-pönttö. Tähän mennessä oon käyttänyt Bcaa:ta.

Täysin turha ja hyödytön jos saat ruuasta riittävästi proteiinia😊 Voin taata ettet huomaa mitään vaikutusta missään koskaan.

Aika rohkeasti porukka näitä väitteitä laukoo absoluuttisina totuuksina.
Mielenkiinnolla kuulisin faktoja mitä EEA on sulle auttanut. On ihan absoluuttinen totuus että kun pistää treenin ja ruokavalion kuntoon, saa 100x paremman potkun kuin EEA ja BCAA yhteensä. Olen kokeillut todennäköisesti kaikki lisäravinteet kunnon annoksilla, enkä ole huomannut muuta kuin että lompakko tyhjeni. Nyt 15 vuotta ilman lisäravinteita, eikä mitään eroa aikaan kun käytin kaikki mahdolliset. Rottakokeilla ja sairaalapotilailla saadaan ihan mistä vain aineesta "todistetusti tehokas". Terve urheileva ihminen on täysin eri asia.

Onko tällaista tutkimusta tehty;
Ryhmä 1 ja ryhmä 2 syövät reilusti proteiinia vuorokausitasolla (+2g/painokilo). Ryhmä 1 syö pelkästään kokonaista proteiinia ja ennen treeniä vedetään heraa ja treenin jälkeen vedetään heraa. Ryhmä 2 vetää ennen treeniä hera+eaa, treenin aikana reilu mäjäys +30g EAA ja treenin jälkeen heraa. Vastaavasti ryhmä 2 syö muuna aikana EAA annosta vastaavan määrän vähemmän prodea.

Täysin turha ja hyödytön jos saat ruuasta riittävästi proteiinia😊 Voin taata ettet huomaa mitään vaikutusta missään koskaan.
Ruoka on täysin turhaa jos saat ruoasta riittävästi proteiinia. Nyt valot päälle äijä. Usko nyt, eaa on proteiinia, siis ravintoa, se on vain pilkottua. Se lasketaan päivän kokonaiskaloreihin. Osa päivän proteiinista voidaan korvata fiksuun aikaan keskellä treeniä satavarmaan tehokkaasti imeytyvällä proteiinilla.

Mä en tajua miten joku voi olla niin kujalla ravinnosta, että luulee proteiinin muuttuvan hyödyttömäksi. Kerroppa ihan omin sanoin, mikä on riittävästi proteiinia? 200g? Jos sen päälle ottaa 20g eaa, niin miten vitussa se on hyödytöntä? Miksei se 20g jauhelihaa siihen päälle ole hyödytöntä?

Ruoka on täysin turhaa jos saat ruoasta riittävästi proteiinia. Nyt valot päälle äijä. Usko nyt, eaa on proteiinia, siis ravintoa, se on vain pilkottua. Se lasketaan päivän kokonaiskaloreihin. Osa päivän proteiinista voidaan korvata fiksuun aikaan keskellä treeniä satavarmaan tehokkaasti imeytyvällä proteiinilla.

Mä en tajua miten joku voi olla niin kujalla ravinnosta, että luulee proteiinin muuttuvan hyödyttömäksi. Kerroppa ihan omin sanoin, mikä on riittävästi proteiinia? 200g? Jos sen päälle ottaa 20g eaa, niin miten vitussa se on hyödytöntä? Miksei se 20g jauhelihaa siihen päälle ole hyödytöntä?

Kysymys onkin että onko aminoista hyötyä treenin aikana otettuna jos syö muutenkin "kilon jauhelihaa päivässä ja herat päälle" eli saa varmasti riittävästi proteiinia. Mistä tietää mikä on riittävästi? Jossain menee raja ettei proteiinisynteesi lihaksissa enää lisäänny sen enempää ja se on todennäköisesti saavutettu viimeistään 3g/painokilo.

Itsekin vedän treenin aikana 20-30g eaa ihan varmuuden vuoksi jos siitä onkin jotain hyötyä kun eihän tuo maksa juuri mitään.

2. Käyttääkö kukaan maustamatonta Eaa:ta? Onko ihan hirveen makuista ja mitä vois laittaa sinne sekaan jotta maku paranee?

Itsellä vatsa ei tykkää mistää makeutetuista litkuista niin pitänee ostaa maustamaton Eaa-pönttö. Tähän mennessä oon käyttänyt Bcaa:ta.
Olen käyttänyt joskus. Ei kyllä siltään hivele makunystyröitä. Pieni tilkka Funlightia tms. tuli laitettua aikoinaan sen sekaan, kun ei pystynyt treenin aikana muuten sitä litkimään. Jos nopeasti kerralla joisi, niin sitten varmaan menisi ilmankin.

Kysymys onkin että onko aminoista hyötyä treenin aikana otettuna jos syö muutenkin "kilon jauhelihaa päivässä ja herat päälle" eli saa varmasti riittävästi proteiinia. Mistä tietää mikä on riittävästi? Jossain menee raja ettei proteiinisynteesi lihaksissa enää lisäänny sen enempää ja se on todennäköisesti saavutettu viimeistään 3g/painokilo.

Itsekin vedän treenin aikana 20-30g eaa ihan varmuuden vuoksi jos siitä onkin jotain hyötyä kun eihän tuo maksa juuri mitään.
Se on vaikea sanoa. Onko ikinä sellaista tutkimusta tehty? Kaikki tutkimukset, jotka minä olen nähnyt on aika tehty siten, että proteiinin saanti on ollut vajaata, niin tottakai silloin on hyötyä.

kilon jauhelihaa päivässä ja herat päälle
Imeytyminen ei takuulla ole samalla tasolla ja kilosta jauhelihaa tulee myös rasvaa reilusti. Eaa on siis aivan pilkottua puhdasta proteiinia, ei voi ymmärtää miten maailman tehokkaimmin imeytyvä vapaa aminohappo on treenaajan mielestä turhaa.

Hemmetin helppo perustella EAA käyttö, kun treenaa aamulla.

Taatusti nopea imeytyminen, ei huonoa tunnetta vatsassa jne. Aamupalakaan ei oikein maistu ja herätessä ovesta vartissa pihalle, siitä ajoa salille noin 45min. Sitten treenin jälkeen voikin syödä jotain kiinteää.

Mielenkiinnolla kuulisin faktoja mitä EEA on sulle auttanut. On ihan absoluuttinen totuus että kun pistää treenin ja ruokavalion kuntoon, saa 100x paremman potkun kuin EEA ja BCAA yhteensä. Olen kokeillut todennäköisesti kaikki lisäravinteet kunnon annoksilla, enkä ole huomannut muuta kuin että lompakko tyhjeni. Nyt 15 vuotta ilman lisäravinteita, eikä mitään eroa aikaan kun käytin kaikki mahdolliset. Rottakokeilla ja sairaalapotilailla saadaan ihan mistä vain aineesta "todistetusti tehokas". Terve urheileva ihminen on täysin eri asia.
Se nyt on selvää, että ruokavalio kokonaisuutena ja treeni ovat tärkeämpiä kuin EAA/BCAA, mutta vertailu on hyödytön, koska eiväthän nämä ole toistensa vaihtoehtoehtoja. Lisäravinteet nimensä mukaisesti täydentävät ravintoympyrää. Itse olen huomannut noista aminoista kaksi hyvin selvää vaikutusta: treenata jaksaa loputtoman tuntuisesti ja treenin jälkeen ei tule lihakset kipeiksi, vaikka habat olisi tullut treenattua niin pehmeiksi, että kramppailevat sheikkeriä tiskatessa ja kitaraa soittaessa.

Sähän melkein sanot, että ruokaa on turha syödä lisää jos sitä syö jo tarpeeksi. Ja niinhän se on. Ja jos rinnastat EAA:n ruokaan, niin se on just niin, että jos ruoasta saa jo tarpeeksi proteiinia, niin lisäproteiinista ei ole mitään hyötyä, tulee se sitten jauhelihasta tai EAA:sta. Se taas on mahdoton tietää mikä on riittävästi proteiinia kenellekin, mutta itse rakennan ruokavalioni 2 g / painokilo -pohjalle ja uskon sen olevan riittävästi. Miksi siis ottaisin EAA:ta vielä treenin aikana? Jostain syystä otan silti. Käytän siis EAA:ta joka treenissä, mutta se on sellainen "varmuuden vuoksi -juttu", koska emme elä ihan täydellisessä maailmassa. Se on kuitenkin aika halpaa kun laskee hinnan yhtä treeniä kohden, niin miksi ei.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom