NHB sanoi:mutta on niissä jotain sellaista mitä ei T-Fordin jälkeläisissä ikinä ole ollut, eikä tule olemaankaan.
Karvanopat ja wunderbaumi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
NHB sanoi:mutta on niissä jotain sellaista mitä ei T-Fordin jälkeläisissä ikinä ole ollut, eikä tule olemaankaan.
Tää on hyvä threadi, japsit ja eurot tappelee, jenkit nauraa paskasta taustalla mokomalle ininälle
Fatso sanoi:Tää on hyvä threadi, japsit ja eurot tappelee, jenkit nauraa paskasta taustalla mokomalle ininälle :D
boyracer sanoi:Joo, ei kande paljon nykyaikaisten autojen suorituskykykeskusteluun puuttua jos diggaa jotain jenkkilinttoja!
Rice sanoi:No joo, jos tsektaan litratehoja niin olisin jenkin omistajana ihan hissukseen :D Onhan niissa useimmissa jenkkikoneissa kokoa, mutta menee silti vähän yli ymmärryksen joku 5 litranen V8 ja tehoa noin 200hv
IMO bemareissa on koneiden viritysasteet kohdillaan, samaten jollain friikillä tavalla Hondalla esim Type R:ssä ja S2000:ssa, noin niinkusta vapareiksi. Toisaalta ahdettujen viripotentiaali esim Supra TT:ssa ja Imprezassa aiheuttaa myös
paksi sanoi:Sen enempää tästä aiheesta en halua kinata, mutta jenkkiautoissa on matala viritysaste sen takia, että näin saadaan koneille käyttöikää kymmeniä vuosia ilman perusteellista koneremonttia. Toisaalta matala viritysaste antaa virittäjille rajattomat mahdollisuudet. Noilla kahden litran ja 200hp:n koneilla ei parinsadantuhannen kilometrin jälkeen tee mitään ilman täydellistä koneremppaa. Eipä se varmaan ole tarkoituskaan.
Jenkeissä käytiin tuo sama tehotaistelu, mikä nyt on japani- ja euroautoilla käynnissä, jo vuonna 68-69 jolloin lähes joka valmistajalta tuli liukuhihnalta 300hp -> koneita.
Sumppari sanoi:En ole TypeRää ajanut, enkä väittänyt sitä huonoksi ajettavaksi, vaan arvailin syytä siihen, missä vika on jos tehoa on, mutta sitä ei saada tiehen? Lainaus vielä vanhasta viestistäni. "Jos taas alusta on yksinkertaisesti niin huonosti suunniteltu, ettei voimaa saada tiehen".
Eli onko alustassa "vika" kun ei tiehen teho välity, vai olisiko Omegassa sittenkin ollut 230-240hv vakiona tehoa, jommasta kummasta kai on pakko olla kyse? Tokihan varttimaili kertoo tehoista enemmän, mutta sama tahti jatkuu siinäkin. Muutenhan autoja on turha varmaan vertailla keskenään, toinen on tilava "perheauto" joka suunniteltu 15 vuotta aiemmin, toinen kevyt pieni etuvetoinen katusportti.
Joka tapauksessa kiitos siitä, että löit heti faktaa pöytään, ja dyno käppyrät ruutuun. Eipä jää arvailujen varaan mitään kun kerta on ihan normaali dynotus, eikä mikään valmistajan oma ilmoittama dynokäyrä ilman apulaitteita.
PieniPenkkaaja sanoi:En ymmärrä miksei Type R:ääkin voinut totettaa ahdettuna. Samat tehot, ja enemmänkin olisi saavutettu alhaisimmilla kierrosluvuilla ja vääntö olisi eri sataluvulla. (vrt. focus rs)
paksi sanoi:Sen enempää tästä aiheesta en halua kinata, mutta jenkkiautoissa on matala viritysaste sen takia, että näin saadaan koneille käyttöikää kymmeniä vuosia ilman perusteellista koneremonttia. Toisaalta matala viritysaste antaa virittäjille rajattomat mahdollisuudet. Noilla kahden litran ja 200hp:n koneilla ei parinsadantuhannen kilometrin jälkeen tee mitään ilman täydellistä koneremppaa. Eipä se varmaan ole tarkoituskaan.
edelbrock sanoi:Saanen olla eri mieltä. Jenkit on sen takia käyttäneet matalia viriasteita, että tekniikka on ollut olemassa ja toimivaa. Siis jos se toimii niin miksi muuttaa. Toinen syy oli aikoinaan tiukat ympäristönormit. Nyttemmin jenkit ovat joutuneet laittaan myllyt uusiksi ulkomaisten merkkien kilpailun vuoksi.
Joo sori luin vähän hätäisesti sun kirjoituksen. Tottahan on, että maksimaaliseen 0-100km/h lukemaan Typerä on hyvinkin hankala lähettää, liikaa kierroksia niin sutii hulluna, "sopivasti" kierroksia niin rynkyttää paikat irti hampaista, ja liian vähän kieppiä niin uinahtaa (näin ainakin vanhemmat mallit). Tarttee olla taituri kytkimen kanssa että äRRän saa ammuttua viivalta, ehkä siksi nuo huulilasien 7.x -ajat. Vaan eipä tota stop'n'go-skabailuun ole tehtykään, meriitit löytyy muualta. Omassa kategoriassaan mainio laite, jättää kylmäksi tuskin ketään, se on joko love tai hate.Sumppari sanoi:En ole TypeRää ajanut, enkä väittänyt sitä huonoksi ajettavaksi, vaan arvailin syytä siihen, missä vika on jos tehoa on, mutta sitä ei saada tiehen? Lainaus vielä vanhasta viestistäni. "Jos taas alusta on yksinkertaisesti niin huonosti suunniteltu, ettei voimaa saada tiehen".
Ai vähän niinq näin?Kusimato sanoi:Muutaman kerran nähnyt livenä ja nätti oli kuin mikä, vielä jos laittais jonkin korisarjan niin olis aika namu.
foobari sanoi:Phew... onneks ei ollut kovin liukasta tulla uuden kopin kanssa himaan. Vielä kun jaksais viikon autoa tallissa seisottaa.
Ah, just lueskelin EVOsta FRS:n ja CTR:n miekankalisteluja. Hieno auto tuo RS, tosin oisko siinä turboruuvissa kuitenkin vielä vähän kiristämisen varaa?!?Jha sanoi:Onnea uudelle autolle!! Ihan hyvä valinta hintaluokassaan. Tässähän alkaa jo itsellekin tulla himot saada RS Focus tallista kesälaitumille
foobari sanoi:Ah, just lueskelin EVOsta FRS:n ja CTR:n miekankalisteluja. Hieno auto tuo RS, tosin oisko siinä turboruuvissa kuitenkin vielä vähän kiristämisen varaa?!?
Mike sanoi:Se mitä menee totaaliseen koneremppaan, menee jenkkien bensoihin moneen kertaan.