Autokuumetta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Timba79 sanoi:
Kevät on tulossa ja itellä ainakin on kova autokuume!

Haussa ois joku max 20.000€ hintaluokan menopeli ja pitää olla tältä vuosituhannelta ja mielellään alle 50tkm ajettu. Minkälaisilla autoilla pakkislaiset ajelee ja mitkä on kokemukset??

Mulla on 405GaasaRi -89 1.9. Ihan Vitun Paska Auto, kaikki hajoaa, pohja mätänee, ainoa tehostettu juttu on jarrut ja ABS:stä on turha haaveilla. Mikään ei toimi mitä katsastuksessa ei välttämättä edellytetä.

Jos haluat helppohoitoisen auton joka mahtuu hintaahaarukkaan, niin miten olisi 10.2 sek 0-100km/h, 3 ovea (hei, melkein coupe!), automaatti-ilmastointi, sähkölasit, sähköpeilit yms mukavuusvarustelut, vuosimalli 2004 ja matkamittarissa 0km? Eli uusi auto..
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuossa tunnen muutaman Saksasta autoja jobbaavan hemmon ja molemmilla oli viimes jutellessa aika vakaa käsitys siitä että nämä cossut+muut sportit on fiksattu mittarilukemiltaan. On kuulemma useita pajoja jossa mittareita ruuvataan. Näillä kavereilla näkyy nykyään olevan auto valikoima ihan sellaisia perusvehkeitä ei niinkään sportteja sillä niissä on eniten ollut ongelmia. Itse kanssa vihjailin eräästä sport mallista niin heti varoittelivat niistä.
Yleensä autoista, niin se sama että joku tykkää tyttärestä ja joku tyttäten äidistä ja jollekkii kelpaa molemmat. Hieman olen ollut näiden autojen kanssa tekemississä niin en ole viellä löytänyt mitään autoa jossa ei olisi tyyppivikoja. Yksi hyvä neuvo on että jos joku malli on tullut markkinoille vaikka -97 ja sitä on saannut vaikka -00 niin varmasti se -00 on parempi ja siitä on kaikki lapsenkenkä viat jo poistettu. Esim. -97 tuli tämä nykyinen passat malli niin 97-98 malleissa juuri oli näitä eturipustus ynm. muita ongelmia mutta eipä juuri enää -99. Ja suurin syy näihin ongelmiin oli se että saksanpojat eivät osanneet ottaa huomioon Suomen talvea.
Sitten tuohon edellä mainittuun ranskalaisten öljyjen pihalle ampumiseen pakkasella niin on samasta syystä ollut Opelia,Fordia,Volvoa ja monta muuta tuolla tienvarressa.
 
Timba79 sanoi:
Kevät on tulossa ja itellä ainakin on kova autokuume!
Juu samoin... vielä 24 tuntia ja sit mennään, nukuttaa vaRmasti "hyvin" ensi yönä.

04ctr.jpg
 
uga sanoi:
Jos haluat helppohoitoisen auton joka mahtuu hintaahaarukkaan, niin miten olisi 10.2 sek 0-100km/h, 3 ovea (hei, melkein coupe!), automaatti-ilmastointi, sähkölasit, sähköpeilit yms mukavuusvarustelut, vuosimalli 2004 ja matkamittarissa 0km? Eli uusi auto..

Uus on aina uus, se on totta ja mun autonkorjaustaidoilla ei mitään tulppien vaihtoa suurempaa tehdä. Eli mitään projektiautoa EN hanki! Vaimo käyttää työmatkoillaan pääsääntöisesti (16 km suuntaansa) ja sitten käydään Porissa n. kerran kuukaudessa ja satunnaiset reissut pääkaupunkiseudulle sun muut. Sellaset 20tkm tulee kilsoja vuosittain. Mikäs auto muuten oli tossa sun esimerkissä kyseessä??
 
Timba79 sanoi:
Mikäs auto muuten oli tossa sun esimerkissä kyseessä??

No tietysti se auto joka pitää ykköstilaa Saksalaisten autolehtien vikatilastoissa muutaman Mersun huippumallin kanssa.

Corolla. :D
 
Mike sanoi:
Kaikki autot on enemmän tai vähemmän paskoja, kun kerran pitää kuitenkin jollain ajaa, niin miksei ajaa reteesti, kaikki paskat bemarit sun muut persereikäiset mopot pois ja kunnon peli alle.


http://www.cosworthrsclub.com/jasenautot/101/auto101_1.jpg

Ei ole tuunattu juurikaan, kokolailla vakio.

Tuota...mielummin ajaa tällaisella paskalla bemarilla joka pesee vakiokossun mennen tullen niin kiihtyvyydessä kuin huippunopeudessakin. Lisäksi jos vähänkään painotetaan mukavuutta käyttöautossa, luotettavuutta ja tarjontaa niin asia on aika lailla selvä...

11111111133166659-12510-1077131191_3.bild

BMW E36 M3, huiput kaksjapuol, nollasta satkuun kuus sekkaa, tehoa vajaat 300 konia euromallissa...

Hjyyvän yksilön budjetti tosin menee väkisinkin 20k eurosta yli verotuken jälkeen :(
 
Timba79 sanoi:
Kevät on tulossa ja itellä ainakin on kova autokuume!

Haussa ois joku max 20.000€ hintaluokan menopeli ja pitää olla tältä vuosituhannelta ja mielellään alle 50tkm ajettu. Minkälaisilla autoilla pakkislaiset ajelee ja mitkä on kokemukset??

Ihan vaan vinkkiä haen, että mitä kannattas katella. En hae mitään suuremman kokoluokan autoa enkä farkkua, jotain Golfin kokosta ja mielellään vähän sporttisempaa, ei kuitenkaan tartte mikään GTi olla.

Uutta tohon rahaan tuskin saa kummosesti varusteltuna, mutta käytetty on aina käytetty ja ei viittis mitään pommia ostaa! Kun on kuullut, että siinä ja tässä vuosimallissa on niitä ja näitä vikoja. Pistäkääpä tulemaan vähän omia kokemuksianne ja luettuja/kuultuja mielipiteitänne erilaisista ihan tavallisista autoista. Eli ei mistään järjettömän hintasista unelmaurheiluautoista, niistä on jo oma thread. :D

Autokuume nousee täälläkin. Tämän hetkinen auto on vm 95 Renault Laguna ja alkaa olla aika hankkiutua eroon siitä, kun sana vielä käsirahan seuraavaan. Meillä kanssa kiikarissa joku 20k euron hintainen ja mielellään uusi. Menee siis ihan karvalakkimalliosastolle, mutta olishan se kerran elämässä kiva omistaa uusi auto. 307 Peugeot tai Mazda 3 esimerkkeinä mitä ollan mietitty.

Tampereella oli Pösö liikkeessä loppuvuodesta 02 rekisteröity musta Focus. 2 ltr:n koneella, ajettu oli jotain vajaa 40 tuhatta. Oli aluvanteet, ilmastointi, tummat takalasit. Hinta taisi olla 19900.
 
Rice sanoi:
Tuota...mielummin ajaa tällaisella paskalla bemarilla joka pesee vakiokossun mennen tullen niin kiihtyvyydessä kuin huippunopeudessakin. Lisäksi jos vähänkään painotetaan mukavuutta käyttöautossa, luotettavuutta ja tarjontaa niin asia on aika lailla selvä...

11111111133166659-12510-1077131191_3.bild

BMW E36 M3, huiput kaksjapuol, nollasta satkuun kuus sekkaa, tehoa vajaat 300 konia euromallissa...

Hjyyvän yksilön budjetti tosin menee väkisinkin 20k eurosta yli verotuken jälkeen :(

No ei voi verrata, ovh:ssa hintaero 22 tonnia juuroissa.

Viimeisimmissä Cossuissa on jo kaikki herkut airbageja myöten, ekat cossut tuli Suomeen perusralliversioina, niissä ei ollut edes sähkölaseja ja meteli oli hirveä.
325 Bemari olis oikea verrokki hintatasoltaan, mutta se taas jää kaikissa spekseissä Cossulle, mikä on sentään puhdasverinen ralliauto valjastettuna katukäyttöön, munaa enemmän kuin muille jakaa, eikä niitä ole jokatoisella teinillä. Samaan kastiin meneekin sitten Impreza, siinä on kanssa auto vailla vertaa.
Type R Civicille täältä :5:

escort_yann.jpg

EscortNRed0001.jpg
 
Mike sanoi:
Samaan kastiin meneekin sitten Impreza, siinä on kanssa auto vailla vertaa.

Impreza on toistaiseksi ainoa auto jossa on talla pohjassa kiihdyttäessä, neljä ukkoa autossa, pelottanut takapenkillä. Kyseinen yksilö ei tosin ollut ihan vakio, dynottu 265hp.

Pelottanut? Joo, mä olenkin neiti.
 
pååtta sanoi:
Korjaatteko itse muuten omat autonne?
Kyllä pääsääntöisesti, vaikka en oo mitää kouluja siihen käynytkään :) pyrin kyllä raha/aika yhtälöä miettimään joissain korjauksissa, esim. murroksen kumit on monesti v-mäisiä itse vaihtaa, ja siitä maksaa mielellään konkarille joka sujauttaa kortsun puolessa tunnissa paikalleen :) Koneen kanssa näpertelyt ja muut pikkujutut taas on kivaa ajanvietettä (ainakin kesäautossa :D )
 
Subaru ois ihan kiva vempele, 4veto ja muut herkut, huonona puolena nopea arvon lasku. Käytetyllä ei enää ihmeitä saa, jos nyt ei joku tosi kallis wrc-imppu satu olemaan. Semmonen tosin kannattaisi ehdottomasti ostaa, jos rahat vaan riittäs :)
 
pååtta sanoi:
Korjaatteko itse muuten omat autonne?

kaiken paitsi öljynvaihtoleima täytyy hakea :itku:
 
Tälläi ajoneuvo asentajana voin sanoa, että kannattaa kyl miettiä kahdesti ennen kuin ostaa. se on paha se autokuume jos se pääsee iskeen. tulee melkein ostettua ensimmäinen auto mikä eteen tulee :hyper: ruostetta niin uudes autos tuskin on, mutta kato tarkkaan ajokilometrit ja rekisteri ote. ja mielellään soita vanhalle omistajalle et miks se on myynyt auton pois. en itse ainakaan myis noin uutta autoa ellei siinä olis ollut jotain ongelmaa. mut tsemppiä ostokseen ja koita ostaa kunnon auto. niin ja jos tuntuu siltä, että kilometri lukemas on jotain ovelaa, niin soita ajoneuvohallintoon. ne kertoo sieltä paljonko sillä on ajettu vuodessa ja paljon sen mitttaris nyt pitäisi olla. vähän on vaikeesti selittetty mut pärjäile :thumbs:
 
Joo, olis siistiä vaihtaa kärryä mutta kun ei rahatilanne oikein vastaa haluja.
Mistä vitusta porukka löytää noita rasseja joista moottori tippuu tielle, kytkin leviää heti kun kaupasta on ajettu ulos jne. Eikö autot enää kestä ajoa, onko huollon puutetta vai vedetäänkö niillä niin sikaa että oksat pois. Porukoitten vanha datsun 120 a kesti alkeellisilla paikkailuilla lähemmäs 300 000 ja mutsin mitsu hieman vajaa 300 000 mutta pellit rupes ruostuun. Omassa hondassa on lasissa 140 000 eikä mitään ongelmaa kun huollot on hoidettu. Kyllä köyhän täytyy pystyä työntään samalla autolla ainakin parikyt vuotta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom