Autokuumetta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Makkevon sanoi:
Tälläi ajoneuvo asentajana voin sanoa, että kannattaa kyl miettiä kahdesti ennen kuin ostaa. se on paha se autokuume jos se pääsee iskeen. tulee melkein ostettua ensimmäinen auto mikä eteen tulee :hyper: ruostetta niin uudes autos tuskin on, mutta kato tarkkaan ajokilometrit ja rekisteri ote. ja mielellään soita vanhalle omistajalle et miks se on myynyt auton pois. en itse ainakaan myis noin uutta autoa ellei siinä olis ollut jotain ongelmaa. mut tsemppiä ostokseen ja koita ostaa kunnon auto. niin ja jos tuntuu siltä, että kilometri lukemas on jotain ovelaa, niin soita ajoneuvohallintoon. ne kertoo sieltä paljonko sillä on ajettu vuodessa ja paljon sen mitttaris nyt pitäisi olla. vähän on vaikeesti selittetty mut pärjäile :thumbs:

Onneks ei vielä ole niin pahana et pitäs se eka saada, eikä toi oma vanhakaan mikään romu ole. Että rauhassa tässä kattellaan, mutta vaihtoon menee kyllä tässä kevään mittaan kunhan sopiva löytyy! Ja tarttee kyllä soitella entiselle omistajalle tosta, onhan noita vuoden vanhoja ja 20tkm ajettuja ja aina on mielessä, että miksiköhän on myyty? Luulis edellisen omistajan kertovan kun ei se omasta pois ole jos on autoliikkeen omistuksessa jo.

Ja senverran käsi olen autojen kanssa, että korjaamaan ei itte tartte ruveta ja vaimon on pakko kulkee työmatkat autolla niin sen on toimittava!!

Uus ois kyllä siisti, mutta ei mitään ihan karvalakkimopoakaan viittis ostaa, joku tollanen pari vuotta vanha ja alle 50tkm ajettu ois kova sana jos vaan löytys sellanen yksilö ettei oo jo pommi valmiiksi...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
IsoDino sanoi:
OPEL on vitun :kakka: auto!!

Miksi on niin muodikasta haukkua ooppeleita? Erittäin luotettavasti on Astra kuljettanut perhettä 3v, 65000km.

Silti täytyy todeta, että eipä paljon harmita jättää perjantaina ooppeli autokaupan pihaan ja jatkaa matkaa Audi A4 Avant 1.8t:llä :D
 
pååtta sanoi:
Korjaatteko itse muuten omat autonne?

Ei kai noita uusia autoja saakaan enää korjata ite, kun on kaikki huoltosopimukset yms. Toisaalta, on ne niin uudenaikaisia, ettei niitä osaisikaan korjata ja vielä ku on kieli niin keskellä kämmentä, että ei niistä mitään tajua...

No, eipä ole uutta autoakaan :(
 
pååtta sanoi:
Korjaatteko itse muuten omat autonne?
Joo mahdollisimman pitkälle, eli maalaukset, hitsaukset, koneremontit ym.ym.
Mun mielestä toi TypeR on ruma, se näyttää sellaiselta ahtaalta tila-autolta mistä on kaikki urheilullisuus kaukana.
 
phy73 sanoi:
Mun mielestä toi TypeR on ruma, se näyttää sellaiselta ahtaalta tila-autolta mistä on kaikki urheilullisuus kaukana.

-Samaa mieltä, ei iske yhtään. Ihan micran näkönen ja ne 200 heppaa on käytössä vasta kun on +6000 rpm.
 
orsilla sanoi:
Miksi on niin muodikasta haukkua ooppeleita? Erittäin luotettavasti on Astra kuljettanut perhettä 3v, 65000km.

Silti täytyy todeta, että eipä paljon harmita jättää perjantaina ooppeli autokaupan pihaan ja jatkaa matkaa Audi A4 Avant 1.8t:llä :D

Olen kans samaa mieltä et miks kaikki haukkuu ooppeleita. itellä on omega 3000i ja tähän mennessä kaikki on jäänyt viivoilla. poliisien mondeokin kerran jäi ku tikku paskaan, tosin ajettiin kyl 260 lasissa. :evil: eihän ne autot kyl sitä varten oo tehty, mutta tähän mennessä on kestänyt ja menee ilosesti. ja helvetin tyhmää se on koheltaa. ajelkaa nätisti :(
 
Makkevon sanoi:
Olen kans samaa mieltä et miks kaikki haukkuu ooppeleita. itellä on omega 3000i ja tähän mennessä kaikki on jäänyt viivoilla. poliisien mondeokin kerran jäi ku tikku paskaan, tosin ajettiin kyl 260 lasissa. :evil: eihän ne autot kyl sitä varten oo tehty, mutta tähän mennessä on kestänyt ja menee ilosesti. ja helvetin tyhmää se on koheltaa. ajelkaa nätisti :(

Senkö takia Ooppeleitten maine pitää puhdistaa, ku sun 3000i kulkee 260?
Eikä ole "jääny viivoilla"? :down:
 
Onko kukaan nähnyt/kuullut testiä Type Rn penkityksestä, tuleeko sieltä oikeasti 200hv kampiakselille, vai luokkaa 170hv? Lähinnä se ihmetyttää, kun Tuulilasissa TypeR taisi kiihtyä suurinpiirtein 7.3s 0-100kmh (joka tapauksessa "reilusti" yli valmistajan ilmoittaman) ja aikoinaan Omega 3000 kiihtyi TMn testissä 204 hevosen voimin aikaan 7.3s 0-100km/h.
Erona vaan se, että Omeeba lieneee yli 300kg painavempi härveli, enemmän ilmanvastusta jne. Etuvedossa vielä pitäisi olla vähemmän voimansiirto häviöitäkin. Jos taas alusta on yksinkertaisesti niin huonosti suunniteltu, ettei voimaa saada tiehen, niin paljonpa on niistäkään tehoista hyötyä sitten.
 
Rice sanoi:
Ja mikä tärkeintä, BMW on asenne :evil:

Jep!

Mutta kyllä se Calibrakin kiihtyy, vaikka jäisellä tiellä. Sutimisenesto päälle, ja hanaa. :) Mutta kyllä se kulki Bemarikin.
 
Mike sanoi:
Type R Civicille täältä :5:
Phew... onneks ei ollut kovin liukasta tulla uuden kopin kanssa himaan. Vielä kun jaksais viikon autoa tallissa seisottaa.

newr02.jpg

newr08.jpg

newr09.jpg
 
Sumppari sanoi:
Onko kukaan nähnyt/kuullut testiä Type Rn penkityksestä, tuleeko sieltä oikeasti 200hv kampiakselille, vai luokkaa 170hv?
Kyllä sieltä se 200hp tulee, oheisessa dynolapussa päällekkäin luvatut ja mitatut hummat.

CTR_dyno.gif



Sumppari sanoi:
Etuvedossa vielä pitäisi olla vähemmän voimansiirto häviöitäkin. Jos taas alusta on yksinkertaisesti niin huonosti suunniteltu, ettei voimaa saada tiehen, niin paljonpa on niistäkään tehoista hyötyä sitten.
Mulla vähän oma lehmä ojassa, mutta oletkos Typerää ajanut? Ei taida termit "huonosti", "suunniteltu" ja "alusta" oikein mahtua R:n kanssa samaan lauseeseen.
 
phy73 sanoi:
Mun mielestä toi TypeR on ruma, se näyttää sellaiselta ahtaalta tila-autolta mistä on kaikki urheilullisuus kaukana.

Sen kummempia muita ominaisuuksia kommentoimatta sanosin että TypeR on etupenkkiläisille muuten yllättävän tilava. Päältä päin katottuna ajattelin että sisällä saa kyynärpäät kyljissä istua muna-asennossa, mutta kun autoliikkeessä istuin huvikseni etupenkille niin tilaahan olikin aika paljon. Jos tarkotat takapenkkiä tai tavaratiloja niin se onkin eri asia (varsinkin tässä autossa). Auto on kuitenkin suurempi miltä se näyttää.
 
Mike sanoi:
Kylläpä vain onkin makea peli, perkeles!
Tonni vetoa niin istut yhden jos toisenkin kerran viikon aikana tuolla tallissa ton raketin ratissa kaasuttelemassa.
:)
LOL, ei tommosia vetoja! Itseasiassa luulen, että jos pikkusenkin asfaltti pilkistää niin taidan taluttaa tila-auton pihalle asti. :)
 
foobari sanoi:
Mulla vähän oma lehmä ojassa, mutta oletkos Typerää ajanut? Ei taida termit "huonosti", "suunniteltu" ja "alusta" oikein mahtua R:n kanssa samaan lauseeseen.

En ole TypeRää ajanut, enkä väittänyt sitä huonoksi ajettavaksi, vaan arvailin syytä siihen, missä vika on jos tehoa on, mutta sitä ei saada tiehen? Lainaus vielä vanhasta viestistäni. "Jos taas alusta on yksinkertaisesti niin huonosti suunniteltu, ettei voimaa saada tiehen".

Eli onko alustassa "vika" kun ei tiehen teho välity, vai olisiko Omegassa sittenkin ollut 230-240hv vakiona tehoa, jommasta kummasta kai on pakko olla kyse? Tokihan varttimaili kertoo tehoista enemmän, mutta sama tahti jatkuu siinäkin. Muutenhan autoja on turha varmaan vertailla keskenään, toinen on tilava "perheauto" joka suunniteltu 15 vuotta aiemmin, toinen kevyt pieni etuvetoinen katusportti.

Joka tapauksessa kiitos siitä, että löit heti faktaa pöytään, ja dyno käppyrät ruutuun. Eipä jää arvailujen varaan mitään kun kerta on ihan normaali dynotus, eikä mikään valmistajan oma ilmoittama dynokäyrä ilman apulaitteita.
 
Sumppari sanoi:
Onko kukaan nähnyt/kuullut testiä Type Rn penkityksestä, tuleeko sieltä oikeasti 200hv kampiakselille, vai luokkaa 170hv? Lähinnä se ihmetyttää, kun Tuulilasissa TypeR taisi kiihtyä suurinpiirtein 7.3s 0-100kmh (joka tapauksessa "reilusti" yli valmistajan ilmoittaman) ja aikoinaan Omega 3000 kiihtyi TMn testissä 204 hevosen voimin aikaan 7.3s 0-100km/h.
Erona vaan se, että Omeeba lieneee yli 300kg painavempi härveli, enemmän ilmanvastusta jne. Etuvedossa vielä pitäisi olla vähemmän voimansiirto häviöitäkin. Jos taas alusta on yksinkertaisesti niin huonosti suunniteltu, ettei voimaa saada tiehen, niin paljonpa on niistäkään tehoista hyötyä sitten.

Ompussa on vääntöä aika lailla enemmän kuin Typerässä. Katsopa toi alapuolella oleva dynokäppyrä niin näät siitä, että vääntö alkaa vasta 3000-kierroksen jälkeen, ja maksimivääntö on muutenkin aika heppoinen. Eli Typerässä on kierroskone, jolloin vääntöä on uhrattu hevosten takia. Ja autohan kiihtyy enemmänkin sen väännön kuin heppojen avulla.

Ei taida muuten olla kymmenen vuotta vanhan Ompun ja tän päivän Typerän painoissa enää hirveitä eroja, koska nykyiset autot painaa järjestään 200-300kg enemmän kuin vanhemmat uusien turvahärveleiden ja turvapalkkien takia. Vanhemmat pikkuautot painaa plusmiinus tonnin mutta nykyiset vastaavat mallit 1200-1300kg.

EDIT.
 
Etuveto yleensä on vähän vaikea sataseen kiihdytyksissä, dynaaminen painonsiirtymä pistää ne etuset suttaamaan vähänkin tehokkaamissa autoissa. Varsinkin tuon Hondan tyylinen kone joka antaa tehonsa melko kapealla alueella altistaa pito-ongelmille.

Mielenkiintoisista TM:n 0 - 100 km/h ajoista voisi mainita vaikka BMW 530d:n, oliko se nyt 7,4 sekuntia automaatilla. Siinä on ihan siedettävä luku tuon luokan autolle.
 
Jos vastataan alkuperäiseen kymysykseen, millaisilla autoilla pakkislaiset ajelee, niin täällä pihalla seisois kolmisen viikkoa sitten Belgiasta Suomeen kotiutunut v40 Volvo, vm.2000. Rattoisasti on miehellä mennyt kuluneet viikot autoa laitellessa, veroja odotellessa.. Saas nähdä tuleeko sopivasti, kohtuullisesti vai ylläri liikaa veroja! Mut pidellään :thumbs:

Ettei ilme maaliskuun alussa ole :hyper: kun päätöksen kätöseen saa...
 
Mike sanoi:
Kaikki autot on enemmän tai vähemmän paskoja, kun kerran pitää kuitenkin jollain ajaa, niin miksei ajaa reteesti, kaikki paskat bemarit sun muut persereikäiset mopot pois ja kunnon peli alle.

Jännä juttu jos yhdistämällä paskat perusautot kolmen vuosikymmenen ajalta saadaan aikaan jotain reteetä. Lohko Taunuksesta, pohjalevy Sierrasta ja kori Escortista. Ai niin, vielä unohtui se niistä vanhoista Cossusierroista lainattu siipi. Se kyllä onkin sitten retee.

Bemari harvoin on se auto jossa saat eniten hevosvoimia markalla, mutta on niissä jotain sellaista mitä ei T-Fordin jälkeläisissä ikinä ole ollut, eikä tule olemaankaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom