Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Saattaa olla kyllä että kansipahvi entinen, se aiheuttaa jäähdytysjärjestelmään niin suuren ylipaineen koska sylinterin työpaine vuotaa jäähdytysjärjestelmään, että neste tulee ulos painekorkin kautta ja menee ulos hukkaputken kautta.
En kyllä varmaksi sano mutta yksi teoria tämäkin.
 
Dorian_89 sanoi:
Saattaa olla kyllä että kansipahvi entinen, se aiheuttaa jäähdytysjärjestelmään niin suuren ylipaineen koska sylinterin työpaine vuotaa jäähdytysjärjestelmään, että neste tulee ulos painekorkin kautta ja menee ulos hukkaputken kautta.
En kyllä varmaksi sano mutta yksi teoria tämäkin.
Saakeli, mä koitan kyllä vielä uskotella itelleni ettei pahvi ole palanut :D
Oon kaatanut syyläriin vettä jo vähän pirusti, joten maalaisjärjellä aatellen jos pahvi vuotaisi niin sen pitäisi näkyä jos oljyn värissäkin ja pinnan nousussa mutta moista ei ole havaittavissa. koitan toistaiseksi vielä päivän uskotella, että korkki vuotaa ja viedä mahdollisen vittuilun jatkuessa korjaamolle diagnoosiin kun ei ole minkään sortin tyokaluja...
 
Pulla sanoi:
Saakeli, mä koitan kyllä vielä uskotella itelleni ettei pahvi ole palanut :D
Oon kaatanut syyläriin vettä jo vähän pirusti, joten maalaisjärjellä aatellen jos pahvi vuotaisi niin sen pitäisi näkyä jos oljyn värissäkin ja pinnan nousussa mutta moista ei ole havaittavissa. koitan toistaiseksi vielä päivän uskotella, että korkki vuotaa ja viedä mahdollisen vittuilun jatkuessa korjaamolle diagnoosiin kun ei ole minkään sortin tyokaluja...
kyllähän sen pitäisi näkyä myös sytytystulpissa jos vettä pääsee pyttyyn.
 
S44t4n4! Pahvihan se sitten oli! :D Nyt on öljypohja täynnä mukavaa öljy-jäädytinneste kiisseliä ja auto jäi sitten tuohon duunipaikan pihaan. Täysvakuutus on joten pitää toivoa, että joku pirinisti tulee ja vie vehkeen mennessään niin ei tarvitsisi murehtia. Tosin harvemmin taitavat olla liikkeellä hinausautolla joten taitaa sekin jäädä vain unelmaksi :)
 
Autona on 97 mondeo joka tärisyttää 100-120kmh kohdalla niin että paikat lähtee hampaista. Renkaat vanteineen on uusittu ja kulmat on säädetty. Jarrulevyt on kierot koska heti alkaa tärinä kun polkimeen koskee. Toi tärinä isommilla nopeuksilla huolestuttaa, viisaammat neuvoja peliin.:)
 
Carhart sanoi:
Autona on 97 mondeo joka tärisyttää 100-120kmh kohdalla niin että paikat lähtee hampaista. Renkaat vanteineen on uusittu ja kulmat on säädetty. Jarrulevyt on kierot koska heti alkaa tärinä kun polkimeen koskee. Toi tärinä isommilla nopeuksilla huolestuttaa, viisaammat neuvoja peliin.:)

vaihda levyt jos ne kerta on kierot :jahas:
 
Carhart sanoi:
Autona on 97 mondeo joka tärisyttää 100-120kmh kohdalla niin että paikat lähtee hampaista. Renkaat vanteineen on uusittu ja kulmat on säädetty. Jarrulevyt on kierot koska heti alkaa tärinä kun polkimeen koskee. Toi tärinä isommilla nopeuksilla huolestuttaa, viisaammat neuvoja peliin.:)
Onneksi olkoon voitit juuri vetari remontin toi on vanhemman mondeon ja focuksen tyyppivika. Luultavasti vähän ravistaa jos kiihdyttääkin kunnolla?
 
Levyt on menossa jo vaihtoon ja auto pajalle. Auto ei ravista kiihdyttäessä, mutta isommissa nopeuksissa kyllä. Onko kellään villiä visiota mistä vetarit kannattais ostaa ja ostanko koko vetoakselin samalla kerralla? Ajattelin että kun auton vie pajalle niin korjaisivat koko paskan kerralla kuntoon. :(
 
Carhart sanoi:
Levyt on menossa jo vaihtoon ja auto pajalle. Auto ei ravista kiihdyttäessä, mutta isommissa nopeuksissa kyllä. Onko kellään villiä visiota mistä vetarit kannattais ostaa ja ostanko koko vetoakselin samalla kerralla? Ajattelin että kun auton vie pajalle niin korjaisivat koko paskan kerralla kuntoon. :(
Renkaat varmasti tasapainossa ja aurauskulmat ok?

Edit: taisitkin jo mainita että ovat kunnossa jos oikein tulkitsin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noniin. Laitetaanpas tänne kun meni peukku suuhun. Eli:

Potilas: Toyota Corolla 1.3 xli vm -93

Tauti: Kaara ei oikein starttaa kunnolla. Naksaus kuuluu, mutta eloa ei näy. Kun rullaa vapaalla pari metriä niin sitten tykkää hirnahtaa käyntiin. Akku on ihan latingissa. Tässä taitaa nyt olla starttimoottorin ongelmia? Paljonkohan Toijjotaani mahtaisi uusi starttimoottori kustantaa?
 
Startissa vika. Ostat jostain keltaisesta pörssistä tai motonetistä startin. Maksaa joku 30-40e. Helppo vaihtaa ite, ainoa että saattaa olla pahassa paikassa.
 
Kokeillaas tätä "kanavaa" ensimmäitteks :)

Auto on menossa ens viikolla vaihtoon, joten periaatteessa ei jaksais kiinnostaa, mutta kuitenkin...

Eli, autona on Opel Meriva 2003. Tyhjäkäynti aaltoilee siinä 700rpm +/- 50rpm ja samalla ajovalot "häilyy" (huomaa erityisesti, jos valoissa edellä tumma auto, mistä heijastuu sopivasti), kuin myös mittarivalot. :rolleyes:

Jos puhallin on yli ykköstason, niin puhalluksestakin huomaa tuon saman "häilynnän", joka on suoraan suhteessa kierrosten heittelyyn.

Mikäköhän hitto mahtaa moisen vaivan aiheuttaa ?

Takuu on ummessa ja tosiaan 14.10. perjantaina on viimeistään uusi avensis alla, mutta mahtaako tuollaisesta tulla jälkipuheita, vai pitäiskö autoa vaihtaessa maninita moisesta ??? :jahas:
 
Carhart sanoi:
Jarrulevyt on kierot koska heti alkaa tärinä kun polkimeen koskee. Toi tärinä isommilla nopeuksilla huolestuttaa, viisaammat neuvoja peliin.:)
Mazda 323F:ssä oli itellä samaa vikaa. Johtui siitä, että jarrulevyt olivat pierun kuoren verran vinossa siellä akselin ja renkaan välissä. Tuossa pirssissä siis levy lukittyy tapeilla pyorimissuuntaan nähden mutta sisään-ulos-suunnassa heiluu kuin hullun mulkku koska kiinnitystä ei ole muuta kuin rengas joka sitten kiinnitettäsessä painaa levyn paikalleen. Kannattaa moinen homma tarkastaa ennen kuin alkaa isompia korjaileen jos kiinnitys on samanlainen.
 
yani sanoi:
Noniin. Laitetaanpas tänne kun meni peukku suuhun. Eli:

Potilas: Toyota Corolla 1.3 xli vm -93

Tauti: Kaara ei oikein starttaa kunnolla. Naksaus kuuluu, mutta eloa ei näy. Kun rullaa vapaalla pari metriä niin sitten tykkää hirnahtaa käyntiin. Akku on ihan latingissa. Tässä taitaa nyt olla starttimoottorin ongelmia? Paljonkohan Toijjotaani mahtaisi uusi starttimoottori kustantaa?
Kannattaa katsoa akun navat ja startin liitännät, ettei ole hapettumia ja ovat kunnolla kiinni (kireällä). Jos ei vielä putsauksen / kiristämisen jälkeen starttaa niin sitten startti vaihtoon.
 
kopsis sanoi:
Kokeillaas tätä "kanavaa" ensimmäitteks :)

Auto on menossa ens viikolla vaihtoon, joten periaatteessa ei jaksais kiinnostaa, mutta kuitenkin...

Eli, autona on Opel Meriva 2003. Tyhjäkäynti aaltoilee siinä 700rpm +/- 50rpm ja samalla ajovalot "häilyy" (huomaa erityisesti, jos valoissa edellä tumma auto, mistä heijastuu sopivasti), kuin myös mittarivalot. :rolleyes:

Jos puhallin on yli ykköstason, niin puhalluksestakin huomaa tuon saman "häilynnän", joka on suoraan suhteessa kierrosten heittelyyn.

Mikäköhän hitto mahtaa moisen vaivan aiheuttaa ?

Takuu on ummessa ja tosiaan 14.10. perjantaina on viimeistään uusi avensis alla, mutta mahtaako tuollaisesta tulla jälkipuheita, vai pitäiskö autoa vaihtaessa maninita moisesta ??? :jahas:

noin uusi auto niin ettei vaan olis automaattinen ilmastointi päällä... se katkoo ilmastointia ja laittaa sen taas päälle. se vaikuttaa aika paljonkin tyhjäkäyntiin
 
yani sanoi:
Noniin. Laitetaanpas tänne kun meni peukku suuhun. Eli:

Potilas: Toyota Corolla 1.3 xli vm -93

Tauti: Kaara ei oikein starttaa kunnolla. Naksaus kuuluu, mutta eloa ei näy. Kun rullaa vapaalla pari metriä niin sitten tykkää hirnahtaa käyntiin. Akku on ihan latingissa. Tässä taitaa nyt olla starttimoottorin ongelmia? Paljonkohan Toijjotaani mahtaisi uusi starttimoottori kustantaa?

tsekkaa maadotukset ja koputteles startin solenoidiin vasaralla. se meinaan menee välillä jumiin. jollei auta niin ei kannata käytettyä starttia ostaa. uus startti maksaa sellanen 60-100 € kun annat vanhan startin vaihdossa
 
yani sanoi:
Noniin. Laitetaanpas tänne kun meni peukku suuhun. Eli:

Potilas: Toyota Corolla 1.3 xli vm -93

Tauti: Kaara ei oikein starttaa kunnolla. Naksaus kuuluu, mutta eloa ei näy. Kun rullaa vapaalla pari metriä niin sitten tykkää hirnahtaa käyntiin. Akku on ihan latingissa. Tässä taitaa nyt olla starttimoottorin ongelmia? Paljonkohan Toijjotaani mahtaisi uusi starttimoottori kustantaa?
Purat startin ja solenoidin autosta irti (yleensä parilla pultilla kiinni). Purat solenoidin ja starttimoottorin atomeiksi, vaihdat starttiin hiilet, putsaat solenoidin kontaktipinnat, rasvaa sinne sun tänne ym.. Putstaat akun navat & akkukengät, väliin naparasvaa ja takaisin kiinni. Irroitat akusta lähtevän maajohdon rungosta, hiot liitoskohtaa ja takaisin kiinni. Putsaat solenoidiin tulevan virtajohdon kengän & solenoidin virtanavan. Irrotat solenoidin ja starttimoottorin välisen piuhan ja putsaat liitokset -> takaisin kiinni.

Jollei auta, haet jostain purkaamolta uuden startin muutamalla kympillä.
 
Arsi sanoi:
Purat startin ja solenoidin autosta irti ......
Mulla oli kanssa vastaava vika autossa, yhden kerran solenoidi oli jumiutunut tjs.. Työntämällä se käyntiin lähti, ja sen jälkeen ei ollut vikaa
 
Makkevon sanoi:
noin uusi auto niin ettei vaan olis automaattinen ilmastointi päällä... se katkoo ilmastointia ja laittaa sen taas päälle. se vaikuttaa aika paljonkin tyhjäkäyntiin

Manuaalinen ilmastointi on autossa, mutta nyt kun sanoit, niin tosiaan joskus valoissa seistessä huomannut, kun ilmastoinnista kuuluu pieni "naksaus" tms. ja sitten tuo valojen häilääminen alkaa :jahas:

Niin ja sen unohdin mainita, että auto on 1.6 8v eco...

Mutta eipä tuota tarvitse montaa päivää kärsiä :hyper:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom