Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Akkua veikkasin itsekin. Entäs akkulaturi, voisiko siinä olla häikkää? Tota sähköjärjestelmän purkautumista ei varmaan voi itse juuri tarkastaa mitenkään? Ei vaan viitsisi turhaan ostaa uutta akkua.Leelucky sanoi:Veikkaan että se akku on sökö tai sitten sähköjärjestelmä purkaa sitä virtaa jostain.
Jos laturissa häikkää olisi, niin ei se auto kauaa kävisi sen jälkeen kun apukaapelit otetaan irti. (Paitsi jos on diesel) Eikä se vaikuta siihen miten akku purkautuu sillä välillä kun autoa ei käytetä.lIhaa sanoi:Entäs akkulaturi, voisiko siinä olla häikkää?
Mutta kun tässä tapauksessa akku oli täysin tyhjä, ja se laitettiin apukaapeleilla käymään, eli akku ei ehdi latautua paljon paskaakaan ennen kuin piuhat taas revitään irti. Ihan eri asia on jos akku on täysi ja laturi paukahtaa. Kyllähän sillä ajelee.themastodontti sanoi:Kyl se vaan on monesti nähty että auto käy ties kuinka kauan vaikka laturi on paskana.
lIhaa sanoi:Akkua veikkasin itsekin. Entäs akkulaturi, voisiko siinä olla häikkää? Tota sähköjärjestelmän purkautumista ei varmaan voi itse juuri tarkastaa mitenkään? Ei vaan viitsisi turhaan ostaa uutta akkua.
Kypha sanoi:Heei, täältä kysynkin kun ei autoja tuntevia tuttuja oikein ole.
Eli mulla on Corollassa sellanen ärsyttävä piirre, että joskus rivakassa kiihdytyksessä moottori ikäänkuin tukehtuu. En minä tiedä mitä sanaa siihen käyttäisi, mutta se kiihtyvyys selvästi hidastuu hetkeksi ja sitten jossain välissä taas lähtee toimimaan. Viime syksynä vaihdettiin tulpat ja ilmansuodatin, vika parani aivan aavistuksen, muttei kuitenkaan hävinnyt. Mikä muu tuon voi aiheuttaa, onko se vain auton iästä kiinni?
Kone on 1.6 ruisku, ja ajokilometrejä on jo n. 300t.
Ongelma on tietysti niinkin yksinkertainen, että renkaat ottaa lokasuojan reunaan kiinni. Aika epätodennäköistä kyllä, että ongelma esiintyy vain kun auto on likainen, jos sinne lokasuojan sisään ei sitten keräänny monta kiloa paskaa.Dobermann sanoi:Auton takapää pitää silloin tällöin hankaavaa ääntä kääntäessä jyrkästi oikealla. Takapää tutkittu huollossa, ei löytynyt mitään.
Moottorin tukikumit saattaa olla entiset. Testaa kuuluuko kolausta jos vaihde päällä teet kaasu ylös->alas->ylös, eli vedosta moottorijarrutukseen ja toisinpäin? Toinen vaihtoehto on että pyöräntuennoissa väljää, nivelet, iskarit jne. jne.Mixu sanoi:Auto kolisee. Kun vaihdan vaihdetta, niin kytkimen vapauttamisen jälkeen usein kuuluu vaimea kolahdus. Lisäksi sama kolahtelu kuuluu jos tiessä on epätasaisuuksia, vaikka ei koske vaihteeseen, tai kytkimeen....? Olen epäillyt sitäkin, että mulla olis joku saamarin tunkki irti kontissa, joka kolahtelee, mutta ei semmostakaan ole löytynyt.
Powerhousu sanoi:Ongelma on tietysti niinkin yksinkertainen, että renkaat ottaa lokasuojan reunaan kiinni. Aika epätodennäköistä kyllä, että ongelma esiintyy vain kun auto on likainen, jos sinne lokasuojan sisään ei sitten keräänny monta kiloa paskaa.
Patterit loppu tai koodaus sekaisin. Omassa Vectrassa menee koodaus silloin tällöin, ja sen saa kuntoon laittamalla avaimen virtalukkoon ja painamalla ovien lukitusnappia. Ovet menee lukkoon ja aukeaa samantien, ja taas pelittää. En tiedä miten se Seatissa on, mutta ohjekirjassa varmaan lukee.Hippaheikki sanoi:Auttakaa viisaat/viisaammat. Missä vika kun mun -99 Seat Toledon keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi? Voiko olla muuta vaihtoehto, kuin patterin loppuminen avaimesta, ehkä sulakkeen palaminen? Ovet aukeavat kun oven napista painaa... Avaimen merkkivalo toimii, mutta kieltämättä heikosti. Kiitos jo etukäteen. :kippis1:
Mä nyt kokeilin tota googlettamista sun puolesta, kun se joillekin on niin vaikeeta, ja tollasen löysin.Hippaheikki sanoi:Powerhousu - sepä se, kun ei ohjekirjassa ole selkeätä mainintaa. Täytyy kokeilla ensin pattereiden vaihtoa. Kiitos.