Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kiitokset vastaajille....:worship:

Vika selvis.. eikä luojan kiitos maksanu paljoo paskaakaan:)
Miten sen ymmärsin niin se sai liikaa bensaa ja tukehtu kun joku mikälie osa oli tuusannuuskana.. tai jotain semmosta
 
Eilen illalla en saanut autoa (Xantia -96) käynnistettyä normaalisti. Kaapeleilla lähti käyntiin, joten ajattelin, että akku oli tyhjentynyt. Ajelin noin 20 minuuttia, jotta akku latautuisi, mutta tänä aamuna auto ei taaskaan lähtenyt käyntiin. Akussa on riittävästi virtaa ainakin poppikoneeseen, mutta starttimoottori ei lähde pyörimään. Onko akku vaan liian tyhjänä vai jotain muuta vikana?
 
Veikkaan että se akku on sökö tai sitten sähköjärjestelmä purkaa sitä virtaa jostain. Jos se kerta kaapeleilla on lähtenyt käyntiin niin ei siellä oikein muuta voi olla.
 
Leelucky sanoi:
Veikkaan että se akku on sökö tai sitten sähköjärjestelmä purkaa sitä virtaa jostain.
Akkua veikkasin itsekin. Entäs akkulaturi, voisiko siinä olla häikkää? Tota sähköjärjestelmän purkautumista ei varmaan voi itse juuri tarkastaa mitenkään? Ei vaan viitsisi turhaan ostaa uutta akkua.
 
lIhaa sanoi:
Entäs akkulaturi, voisiko siinä olla häikkää?
Jos laturissa häikkää olisi, niin ei se auto kauaa kävisi sen jälkeen kun apukaapelit otetaan irti. (Paitsi jos on diesel) Eikä se vaikuta siihen miten akku purkautuu sillä välillä kun autoa ei käytetä.
 
Kyl se vaan on monesti nähty että auto käy ties kuinka kauan vaikka laturi on paskana. Jos siinä autossa ei oo latausmittaria mittaristossa niin kato auton käydessä yleismittarilla akun navoista, pitäis olla 14 pintaan, luultavasti akku kuitenkin mutta hyvähän noi on varmistaa.
 
Heei, täältä kysynkin kun ei autoja tuntevia tuttuja oikein ole.

Eli mulla on Corollassa sellanen ärsyttävä piirre, että joskus rivakassa kiihdytyksessä moottori ikäänkuin tukehtuu. En minä tiedä mitä sanaa siihen käyttäisi, mutta se kiihtyvyys selvästi hidastuu hetkeksi ja sitten jossain välissä taas lähtee toimimaan. Viime syksynä vaihdettiin tulpat ja ilmansuodatin, vika parani aivan aavistuksen, muttei kuitenkaan hävinnyt. Mikä muu tuon voi aiheuttaa, onko se vain auton iästä kiinni?

Kone on 1.6 ruisku, ja ajokilometrejä on jo n. 300t.
 
themastodontti sanoi:
Kyl se vaan on monesti nähty että auto käy ties kuinka kauan vaikka laturi on paskana.
Mutta kun tässä tapauksessa akku oli täysin tyhjä, ja se laitettiin apukaapeleilla käymään, eli akku ei ehdi latautua paljon paskaakaan ennen kuin piuhat taas revitään irti. Ihan eri asia on jos akku on täysi ja laturi paukahtaa. Kyllähän sillä ajelee.
 
Totta, voi silti olla niin että akussa on riittävästi virtaa muutaman kilometrin ajoon vaikkei se starttia jaksakaan pyörittää varsinkaan pakkasella.
 
Auton takapää pitää silloin tällöin hankaavaa ääntä kääntäessä jyrkästi oikealla. Takapää tutkittu huollossa, ei löytynyt mitään.

Ongelmaa esiintyy harvoin, liittyy ilmeisesti auton likaisuuteen, koska pesu poistaa ongelman. Takana rumpujarrut, meneekö jonnekkin jotain paskaa joka aiheuttaa rumpujarrun osittaisen jumittumisen? Rumpujarrut tarkastettu myös - ei vikaa.

Ongelma ei sinäänsä ole paha ja sitä esiintyy aika harvoin, hämää vaan mistä se mahtaa johtua.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
lIhaa sanoi:
Akkua veikkasin itsekin. Entäs akkulaturi, voisiko siinä olla häikkää? Tota sähköjärjestelmän purkautumista ei varmaan voi itse juuri tarkastaa mitenkään? Ei vaan viitsisi turhaan ostaa uutta akkua.

Voi tarkistaa. Ampeerimittari + navan ja kaapelin väliin ja katsomaan paljon on kaikki laitteet sammuksissa sähkön kulku. Ei pitäisi mennä paljoakaan läpi, muutama amppeerin osa ainoastaan riippuen autosta. Sitten tietysti se, että mihin se menee, vaatiikin jo sulaketaululta mittailua tai hyvää arvailua :)
 
Kypha sanoi:
Heei, täältä kysynkin kun ei autoja tuntevia tuttuja oikein ole.

Eli mulla on Corollassa sellanen ärsyttävä piirre, että joskus rivakassa kiihdytyksessä moottori ikäänkuin tukehtuu. En minä tiedä mitä sanaa siihen käyttäisi, mutta se kiihtyvyys selvästi hidastuu hetkeksi ja sitten jossain välissä taas lähtee toimimaan. Viime syksynä vaihdettiin tulpat ja ilmansuodatin, vika parani aivan aavistuksen, muttei kuitenkaan hävinnyt. Mikä muu tuon voi aiheuttaa, onko se vain auton iästä kiinni?

Kone on 1.6 ruisku, ja ajokilometrejä on jo n. 300t.

Bensansuodatin milloin vaihdettu? Seuraavaksi sitten tutkimaan ilmamassa/ilmamäärä-mittaria. Kumpi se tuossa autossa onkaan, en ole Toyotasta yhtään perillä, harvoja merkkejä, mitä en ole ikinä tutkaillut. Kulunut nokka tekee myös tuota kuolokohtaa. Vaihtoehtoja on aika monia :)
 
Dobermann sanoi:
Auton takapää pitää silloin tällöin hankaavaa ääntä kääntäessä jyrkästi oikealla. Takapää tutkittu huollossa, ei löytynyt mitään.
Ongelma on tietysti niinkin yksinkertainen, että renkaat ottaa lokasuojan reunaan kiinni. Aika epätodennäköistä kyllä, että ongelma esiintyy vain kun auto on likainen, jos sinne lokasuojan sisään ei sitten keräänny monta kiloa paskaa.
 
Auto kolisee. Kun vaihdan vaihdetta, niin kytkimen vapauttamisen jälkeen usein kuuluu vaimea kolahdus. Lisäksi sama kolahtelu kuuluu jos tiessä on epätasaisuuksia, vaikka ei koske vaihteeseen, tai kytkimeen....? Olen epäillyt sitäkin, että mulla olis joku saamarin tunkki irti kontissa, joka kolahtelee, mutta ei semmostakaan ole löytynyt.
 
Auttakaa viisaat/viisaammat. Missä vika kun mun -99 Seat Toledon keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi? Voiko olla muuta vaihtoehto, kuin patterin loppuminen avaimesta, ehkä sulakkeen palaminen? Ovet aukeavat kun oven napista painaa... Avaimen merkkivalo toimii, mutta kieltämättä heikosti. Kiitos jo etukäteen. :kippis1:
 
Mixu sanoi:
Auto kolisee. Kun vaihdan vaihdetta, niin kytkimen vapauttamisen jälkeen usein kuuluu vaimea kolahdus. Lisäksi sama kolahtelu kuuluu jos tiessä on epätasaisuuksia, vaikka ei koske vaihteeseen, tai kytkimeen....? Olen epäillyt sitäkin, että mulla olis joku saamarin tunkki irti kontissa, joka kolahtelee, mutta ei semmostakaan ole löytynyt.
Moottorin tukikumit saattaa olla entiset. Testaa kuuluuko kolausta jos vaihde päällä teet kaasu ylös->alas->ylös, eli vedosta moottorijarrutukseen ja toisinpäin? Toinen vaihtoehto on että pyöräntuennoissa väljää, nivelet, iskarit jne. jne.
 
Powerhousu sanoi:
Ongelma on tietysti niinkin yksinkertainen, että renkaat ottaa lokasuojan reunaan kiinni. Aika epätodennäköistä kyllä, että ongelma esiintyy vain kun auto on likainen, jos sinne lokasuojan sisään ei sitten keräänny monta kiloa paskaa.

Tota ääntä on kuulunut vain muutaman kerran, joskus kesällä, syksyllä talvirenkaiden vaihdon yhteydes ja nyt vähän aikaa sit taas. Ääni tosiaan häviää kun auton pesee nyt ei viittinyt pestä ettei auto jäädy, mutta nyt taas ääni hävinnyt ittestään. Saattaa tosiaan olla monta kuukautta poissa, et ei toi lokasuojajuttu mee oikein mun jakeluun.
 
Hippaheikki sanoi:
Auttakaa viisaat/viisaammat. Missä vika kun mun -99 Seat Toledon keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi? Voiko olla muuta vaihtoehto, kuin patterin loppuminen avaimesta, ehkä sulakkeen palaminen? Ovet aukeavat kun oven napista painaa... Avaimen merkkivalo toimii, mutta kieltämättä heikosti. Kiitos jo etukäteen. :kippis1:
Patterit loppu tai koodaus sekaisin. Omassa Vectrassa menee koodaus silloin tällöin, ja sen saa kuntoon laittamalla avaimen virtalukkoon ja painamalla ovien lukitusnappia. Ovet menee lukkoon ja aukeaa samantien, ja taas pelittää. En tiedä miten se Seatissa on, mutta ohjekirjassa varmaan lukee.
 
Powerhousu - sepä se, kun ei ohjekirjassa ole selkeätä mainintaa. Täytyy kokeilla ensin pattereiden vaihtoa. Kiitos.
 
Hippaheikki sanoi:
Powerhousu - sepä se, kun ei ohjekirjassa ole selkeätä mainintaa. Täytyy kokeilla ensin pattereiden vaihtoa. Kiitos.
Mä nyt kokeilin tota googlettamista sun puolesta, kun se joillekin on niin vaikeeta, ja tollasen löysin.

Eli siinä ohjeet, mutta tuolla kyllä sanotaan, että ohjekirjassakin pitäisi hyvät ohjeet olla.

Edit:
Tossa vielä yksi.

Ja tossa
 

Suositut

Back
Ylös Bottom