Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
azzyyr sanoi:
-87, oletan olevan kaasari peli, eli ei mitään "turhia" mittareita. No tuossahan voi vika olla kolmessa paikassa. Joko keiton saannissa, sytkässä tai ilmansaannissa. Ja koska auto on vanha ja osat kuluneita epäilen viaksi näitä kaikkia.

Jos katiska on koriltaan siinä kunnossa, että siihen kannattaa vielä rahaa laittaa niin uutta osaa vaan, ensin sytkäpuolelle ja sitten keittopuolelle. Jonkun purkuauton kaasarinvaihto voisi myös olla kokeilun arvoista. Jos taas pirssi on muutenkin mätä, ni aja leima loppuun ja vie paaliin...
eiköhän toi 2.0iiiiiii ole ruisku. toihan soutaminen on fordin ominaisuus.
mutta kannattaa katsoa ettei "kaasuläpän" akseli ole väljä ja liikkuu takertelematta. sit kannattaa katsoa ettei ole alipainevuotoja. omasta hajos aikoinaan jarrutehostimen kalvo. alipaine vuodon pitäisi kyllä näkyä pakokaasu arvoissa korkeena HC arvona. En nyt muista onko kyseisessä autossa sytyspoksi mihin menee alipaineletku vai onko vain 1.8:ssa jos on niin letku kannatta putsata siinä on joku mötikkä välissä minkä merkitys jäi itselle epäselväksi mutta paskaa sieltä lähti paljon ja käynti parani huomattavasti.
 
azzyyr sanoi:
Jos koneet on tehty samaan lohkoon niin sillon varmaan kävis. Mutta täysin mutulla heitän, kun ei ole golffia koskaan ollut, että ei ole sama lohko ko. koneissa ja näin ollen käymisen mahdollisuudet pienenee huomattavasti. Onhan noihin joissain merkeissä tehty jos jonkinlaisia naittamisia ja välipaloja, mutta onko se sitten vaivan arvoista...
Volkkarin clubilta tuohonkin varmasti saat oikean vastauksen...

Joo kävin FFP:llä kysymässä, eipä kuulema käy.. :( Kai se on ostettava uus auto...!! :lol2:
 
topi sanoi:
En nyt muista onko kyseisessä autossa sytyspoksi mihin menee alipaineletku vai onko vain 1.8:ssa jos on niin letku kannatta putsata siinä on joku mötikkä välissä minkä merkitys jäi itselle epäselväksi mutta paskaa sieltä lähti paljon ja käynti parani huomattavasti.

Ettei tämä vain olisi juuri se mitä tyhjäkäynninvakainmoottoriksi kutsuvat...

Autossa ei mitään virityksiä tai vakiopelistä poikkeavaa pitäisi olla, ellei sitten todellakin edellisen omistajan peruja...Täytyy tutkia asiaa.

Sanokaas sitte mistä lähden etsimään vikaa kun olen kuulevinani tiukemmassa kiihdytyksessä, tai kun auton perässä on kärryllinen tavaraa ja pistetään hieman enemmän tallaa, niin jonkin sortin "puhallusta" moottorista. Kun moottori on kuitenkin ikäisekseen vähän ajettu, se ei syö eikä tiputa öljyä ja on kaikinpuolin suhteellisen hyvässä kunnossa ja tehotkin tallella. Onko tämä joku vuoto ilman otossa vai tuleeko sieltä pakokaasut jostain ulos ennen itse pakoputkea :) Ei sen putken pitäis vuotaa kun siinä on takuutakin vielä jäljellä. Ja ääni kuulu selvästi moottoripuolelta.

Joo ruosteinen paskahan se on mutta minä olen kesäpäivien ratoksi niitä ruosteita itse paikkaillut. Parempaa ajanvietettä ei voisi ollakkaan.
 
kruipelo sanoi:
Sanokaas sitte mistä lähden etsimään vikaa kun olen kuulevinani tiukemmassa kiihdytyksessä, tai kun auton perässä on kärryllinen tavaraa ja pistetään hieman enemmän tallaa, niin jonkin sortin "puhallusta" moottorista.
Sinne on laitettu korjaamolla salaa turbo. :D Noi siis ei ole ihan tavalliset imuäänet? Luulisin kuitenkin, että niistä on kyse...
 
Tulipa sopivasti tämä thread. Tyttöystävällä on vuoden 91 Renault Clio 1.4 RN. Se nykii todella pahasti etenkin pienestä vauhdista kiihdytettäessä ja tuntuu että se pahenee kokoajan. Täyteen kun tankkaa niin tuntuu nykiminen vähän vaimentuneen. On katsottu ilmanputsari, jakajan kansi ja jotain muita osia. Sellainen pieni epäilys on että jos vika olisi bensansuodattimessa. Mitään vinkkejä?

Ps. Muut autot mitä olen ajanut ovat käyttäytyneet samalla tavalla kun bensa on ollut todella vähissä.
 
xjussix sanoi:
-96 Honda Civic 1.4i (HB): Lähinnä matalilla kierroksilla kuuluu todella ärsyttävää räminää jostain suurin piirtein kuljettajan/pelkääjän paika kohdalta auton alla. Ilmeisesti katalysaattorin ympärillä on jonkinlainen pelti joka resonoi. Mites tällainen fiksattaisiin helposti itse? Vai pitääkö suosiolla viedä korjaamolle?

ilmeisesti lämpöpelti siellä vaan rämisee, jos on mahdollisuus nostaa auto ylös niin itse vaan korjata
 
Simba sanoi:
Hyvä tredi. -94 Saratogani 3.0V6 omaa seuraavia vikoja

1. Välistä kierroslukumittari tippuu nollaan. Auto kuitenkin käy tästä huolimatta
2. Jos on ajanut pitkään moottoritienopeutta ja vauhti hidastuu nopeasti esim. ruuhkaan tai valoihin auto sammuu joskus. Lähtee käyntiin uudestaan kun käynnistää ja antaa kaasua. Normaalisti hörähtää käyntiin ilman apukaasua.
3. Auto ihan aikuisten oikeasti nykii oudosti jos ajaa rankkasateessa. Nykiminen loppuu kun sade lakkaa.

Auto on iästään huolimatta "tuore", 114tkm mittarissa ja ollut pääosin kesäajossa.

aaltoileeko auton tyhjäkäynti?
 
metalman sanoi:
Jooh, elikkäs mulla on honda civicci jossa on sellaanen vika, että vasemmasta etukulmasta kuuluu ajaessa kolinaa. Kolina kuulostaa siltä, että jossain on väljyyttä eteen-taakse suunnassa, koska esim. jarruttaessa ja vaihdetta vaihtaessa - aina kun auto nytkähtää - kuuluu selvä kolahdus.

Ihan äskettäin autosta vaihdettiin kaikki iskarit, vasen etujousi ja molemmat ylätukivarret/pallonivelet eteen. Tämä kolina ei kuitenkaan poistunut eikä korjaaja maininnut muista vioista. Mistähän tässä nyt mahtaa olla kyse??? En viitsisi viedä merkkihuoltoon kun on senverran iäkäs auto..

ellei mikään tukivarren nivel ole väljä niin luultavasti vika voisi olla iskarin yläpään laakerissa
 
Raven sanoi:
Pistetään tähän jatkoksi.
Eli oikea takapää narisee varsin kovaa kurvissa.. vasemmalle kääntäessä. Kaikkein parhaiten kurvissa, jossa on pieni monttu tms.
Olen kokeillut eri rengas vaihtoehtoja, kun ad-huoltamolla ja euromasterilla sanoivat, että rengas ottaa kiinni.. Kun olivat kyydissä ja kuulivat äänen.
Tätä teoriaa tukee se, että 195/55-15 renkailla ei kuulunut mitään narinaa. 205/50-16 ja omilla 215/40-17 renkailla kuului. Auto on madallettu, mutta tuota samaa narinaa kuului ilman madallustakin. Kaverilla samanlainen auto ja hänellä ei kuulu mitään ääniä (eri ET vanteissa kuin mulla). Kokeilen hänen renkaitakin, mutta edelleen narisee.
Itse veikkaan jotain osaa, mutta mikä?

katso ensin että onko lokasuojassa jälkiä, jollei ole niin taas joku pusla niin jousi luultavasti on poikki
 
hankmo sanoi:
No sellanen asia vaivaa et voiko -89 1.3:een Golffiin (4-v) vaihtaa -87 8v Gti:n 5-v lootan? Välityksillä ei väliä ja pientä rälläköintiä tiettävästi tiedossa mutta muuten?...

kyl sen sinne saa jos vaan vaihteiston boordit ja kytkin soppii paikkaas
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kruipelo sanoi:
Joo mulla on -87 vuonna rekisteröidyssä, eli lähes uudessa, 2.0i Sierrassa ikuinen käyntiongelma. Käynti soutaa.. eli kun painaa kaasua ja vapauttaa kaasun, alkavat tyhjäkäyntikierrokset soutamaan siten että auto on lähes sammumaisillaan välillä. Moottori hakee käyntiä kunnes 2-4 kertaa on käynyt sammumisen rajoilla alkaa käynti pikkuhiljaa tasoittua. Tämän vian voisi poistaa nostamalla tyhjäkäyntikierroksia, mutta kun ne eivät pysy korkeina vaan itsekseen kierrokset hiipivät taas sille tasolle että käynti alkaa soutamaan. Yleensä kun korjaamolta ajaa ulos jotain tämänkaltaista onkin tehty. Auto hurisee aivan liian kovalla joutokäynnillä ja silloin tyhjäkäynti ei tietenkään souda. Eihän se silloinkaan souda kun pitää kaasua hienokseltaan alhaalla.

Tämän eteen on tehty useaan otteeseen tyhjäkäynninvakaimen, mikä lie, puhdistaminen. Operaatio on yleensä auttanut pariksi viikoksi, mutta ei juurikaan pidemmäksi aikaa.

Tyhjäkäynninvakain on kertaalleen myös vaihdettu ja taas tätä uutta puhdisteltu. Tosin ostin osan käytetystä autosta että huonolla tuurilla siinä saattoi olla alunperinkin sama vika kuin siinä jonka tilalle vaihdettiin. En kuitenkaan jaksa enää uskoa vian löytyvän tuosta kapistuksesta...

Niin ja venttiilivälykset säädettiin kerran ja sytyskäyriäkin ottivat autosähkökorjaamolla mistä vikaa ei löytynyt. Kaikille toimenpiteille yhteistä on ollut se että korjaamolta kun on ajanut ulos niin joutokäynti on toiminut hienosti viikon kaksi ja sitten se on samanlainen taas kuin aina ennenkin.

Näin on menty jo 2 vuotta. Nyt ilmeisesti hyödynnän autoon saadun leiman ja ajan sillä ensi kesään. Syksy ja talvi ovat vaan vittumaista aikaa ajella tuon vian kanssa, sillä se on aina pahempi mitä kylmempi moottori on ja meikäläisen ajomatkoilla ei talvella moottori ehdi alkuunkaan lämpenemään normaaliin käyntilämpötilaansa.

Tää vika menee aina pikkuhiljaa pahemmaksi, eli kun ajaa korjaamolta ulos ja auto käy tasaisesti melko reiluilla joutokäyntikierroksilla, niin siitä sitten viikon päästä käyntikierrokset on hieman laskenut ja taas viikon päästä laskenut lisää jne. Kunnes lopulta käynti alkaa joskus hieman takertelemaan ja siitä sitten viikko viikon jälkeen enemmän ja enemmän, kunnes lopulta on pakko aina tyhjäkäynnillä painaa kaasua jotta auto pysyisi käynnissä. Mielestäni tuo "soutaminen" alkaa jo sellaisilla kierroksilla mitkä noin äkkiseltään kuulostaisi korvaan juuri sopiville tyhjäkäyntikierroksille.

Mistä vikaa vielä voisi etsiä?

Kannattaisiko ostaa taas yksi tyhjäkäynninvakain, mitä korjaamolta suosittelevat, vai ostaa sillä rahalla masennuslääkkeitä ja ajaa vanhalla tyhjäkäynninvakaimella varustetulla Ford Sierralla?

onko kyseessä katalysaattori auto? ruisku vai kaasari? ilmeisesti ruisku kyllä. ilmamäärä mittari tekee tyhjäkäynnin aaltoilua. mutta jollei sellasta ole niin lamda anturi tekee sitä kans. mutta jos se on lambda niin silloin pakokaasuarvot on päin persettä. eli ei olisi mennyt leimasta läpi
 
jarhu sanoi:
Tulipa sopivasti tämä thread. Tyttöystävällä on vuoden 91 Renault Clio 1.4 RN. Se nykii todella pahasti etenkin pienestä vauhdista kiihdytettäessä ja tuntuu että se pahenee kokoajan. Täyteen kun tankkaa niin tuntuu nykiminen vähän vaimentuneen. On katsottu ilmanputsari, jakajan kansi ja jotain muita osia. Sellainen pieni epäilys on että jos vika olisi bensansuodattimessa. Mitään vinkkejä?

Onkohan toi auto yksipisteruisku? Jos on, niin siinä saattaa olla se vika. Yksipisteruiskut nykii ihan pirusti kiihdytyksessä.
 
jarhu sanoi:
Tulipa sopivasti tämä thread. Tyttöystävällä on vuoden 91 Renault Clio 1.4 RN. Se nykii todella pahasti etenkin pienestä vauhdista kiihdytettäessä ja tuntuu että se pahenee kokoajan. Täyteen kun tankkaa niin tuntuu nykiminen vähän vaimentuneen. On katsottu ilmanputsari, jakajan kansi ja jotain muita osia. Sellainen pieni epäilys on että jos vika olisi bensansuodattimessa. Mitään vinkkejä?

Ps. Muut autot mitä olen ajanut ovat käyttäytyneet samalla tavalla kun bensa on ollut todella vähissä.

sytytys puolella luulis olevan jotain vikaa tai sitten se on ilmamäärämittari. ruisku taitaa olla jo tossa autossa joten kiihdytyspumppu se ei voi olla
 
Powerhousu sanoi:
Kyllä vois sullakin olla paikallaan toi lukutaidon opetteleminen. Mähän vaan sua mukaillen sanoin, että edellinen omistaja on voinut sen vaihtaa. En väittänyt, että ei olisi voinut vaihtaa. Vois muuten toi välimerkkien käyttö vähän helpottaa sitä, että sua ymmärrettäis.

Ja moottorin pyörivän massan määrä todellakin vaikuttaa tyhjäkäyntiin. Mitä pienempi inertia, sen epätasaisempaa on tyhjäkäynti. Ja kytkinkin tähän vaikuttaa osaltaan. Onko se niin saatanan vaikee ymmärtää? Mä en väittäny missään vaiheessa, että kytkin yksin saa tyhjäkäynnin heittämään. Sunkin pitäis varmaan tarkistaa säätös, kun taitaa sullakin toi tyhjäkäynti heittää aika pahasti.

Kellähän se tyhjäkäynti heittää???

!Keijomaisuuden huippu!! voi ristus mikä pelle! :D
 
jarhu sanoi:
Tulipa sopivasti tämä thread. Tyttöystävällä on vuoden 91 Renault Clio 1.4 RN. Se nykii todella pahasti etenkin pienestä vauhdista kiihdytettäessä ja tuntuu että se pahenee kokoajan. Täyteen kun tankkaa niin tuntuu nykiminen vähän vaimentuneen. On katsottu ilmanputsari, jakajan kansi ja jotain muita osia. Sellainen pieni epäilys on että jos vika olisi bensansuodattimessa. Mitään vinkkejä?

Ps. Muut autot mitä olen ajanut ovat käyttäytyneet samalla tavalla kun bensa on ollut todella vähissä.

Niin ja vielä lisäksi kierrokset heilahtelee tyhjäkäynnillä niin alas että tuntuu sammuvan.
 
MAX_23 sanoi:
Kellähän se tyhjäkäynti heittää???

!Keijomaisuuden huippu!! voi ristus mikä pelle! :D
Jep jep. Katos nyt vähän noita kirjoiruksias, niin mietitään uudestaan kenellä heittää. Ja turha takertua mun user titleen. Sisäpiirin juttuja erään nimeltämainitsemattoman moden kanssa.
 
Ford Mondeo -vm 93

Varsinkin kovemmasta vauhdista jarruttaessa auto nytkähtää selvästi vasemalle. Tämä on varsinkin kovissa vauhdeissa pikkusen hankalaa kun meinaa vetästä melkein koko auton vastaantulijan kaistalle :D Uudet renkaat alla joten ei ainakaan ole niistä kiinni
 
Kyöpeli sanoi:
Ford Mondeo -vm 93

Varsinkin kovemmasta vauhdista jarruttaessa auto nytkähtää selvästi vasemalle. Tämä on varsinkin kovissa vauhdeissa pikkusen hankalaa kun meinaa vetästä melkein koko auton vastaantulijan kaistalle :D Uudet renkaat alla joten ei ainakaan ole niistä kiinni

Mitä ilmeisimmin oikea etusatula kanittaa. Putsaus ja kasaus uusilla tiivisteillä tai sitten koko satula vaihtoon.
 
Powerhousu sanoi:
Sinne on laitettu korjaamolla salaa turbo. :D Noi siis ei ole ihan tavalliset imuäänet? Luulisin kuitenkin, että niistä on kyse...

Mutta ei sitä turboa ainakaan menossa huomaa :) Ei voi olla tavalliset imuäänet...vai olisikohan. Mun mielestä jostain siellä ny pääsee tuhrupierua. Pitänee tutkia, se vaan että miten helvetissä sen vuotokohdan löydän mikäli siitä todella on kyse. No eipä sen auton murheita tarvitsee vuotta enempää katsella, vaan vuosikin voi tuntua toisinaan pitkälle ajalle :wall:
 
Makkevon sanoi:
ellei mikään tukivarren nivel ole väljä niin luultavasti vika voisi olla iskarin yläpään laakerissa

tukivarren nivelhän se voisikin olla joo.. Iskarin yläpään laakeri, eikös se vaihdu samalla kun iskarit vaihdetaan? Sori, en oikeesti ymmärrä MITÄÄN autoista. :david:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom