• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Autojen vikojen ratkaisuthread

Liittynyt
13.6.2007
Viestejä
538
Ikä
31
Kaupunki
Oulu
Jos on vanhempi akku, niin on mahdollista. Varsinkin näin talvella akut tyhjenee helpommin. Uutta akkua tilalle.

01- Focus on seissyt kuukauden ja akku päässyt tyhjenemään, onko ihan normaalia vuotoa, vai akku paskana tai jostain pääsee enemmän vuotamaan? Varmasti jotain pientä kilkettä löytyy mitkä kuluttavat, mutta voiko kuukaudessa mennä akku ihan tyhjiin?
 
Liittynyt
24.12.2006
Viestejä
116
Sprinter 312 cm 1997 . Vedot katoaa. Kylmänä menee heti "vikakäynnille". Kun ajan lämpimäksi sammutan ja käynnistän uudelleen ja ajelen kiihdytellen vika pysyy pois. Vika tulee uudelleen kun ajan jonkin aikaa esim 4 tai 5 vaihteella kierrosten pysyessä samalla tasolla.
Vika pysyy yleensä kesällä pois. Enempikin syksyn ja talven ongelma.
Vika oli jo ostettaessa 2004. Välillä vika pysyy kauankin pois
 
Liittynyt
15.2.2016
Viestejä
609
Sprinter 312 cm 1997 . Vedot katoaa. Kylmänä menee heti "vikakäynnille". Kun ajan lämpimäksi sammutan ja käynnistän uudelleen ja ajelen kiihdytellen vika pysyy pois. Vika tulee uudelleen kun ajan jonkin aikaa esim 4 tai 5 vaihteella kierrosten pysyessä samalla tasolla.
Vika pysyy yleensä kesällä pois. Enempikin syksyn ja talven ongelma.
Vika oli jo ostettaessa 2004. Välillä vika pysyy kauankin pois
Et ole koko aikana lukenut vikakoodeja? Mutulla veikkaan lämpöanturia ja/tai commonrail.

Ps. Monesti oot pellit vaihtanu? :D
 
Liittynyt
24.12.2006
Viestejä
116
On koodejakin luettu, mutta ei niistä apua ole ollut. Välillä herjaa ilmamassamittaria välillä jotain muuta. Ja kun sitte välillä puolikin vuotta toimii ihan ok. Mikäs tämä lämpöanturi on/commontrail ?
Voisikohan sähkösuutin vika tehdä tuollaista?
Vetää joskus vian ollessa päällä imuletkun ihan mutkalle.

Kertaalleen ylimaalattu...ja taas pellit on loppu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.2.2016
Viestejä
609
On koodejakin luettu, mutta ei niistä apua ole ollut. Välillä herjaa ilmamassamittaria välillä jotain muuta. Ja kun sitte välillä puolikin vuotta toimii ihan ok. Mikäs tämä lämpöanturi on/commontrail ?
Voisikohan sähkösuutin vika tehdä tuollaista?
Vetää joskus vian ollessa päällä imuletkun ihan mutkalle.

Kertaalleen ylimaalattu...ja taas pellit on loppu.

Moottorin lämpöanturi, jonka antamien arvojen perusteella ajotietokone syöttää moottoriin oikeaa seosta.

Commonrail on korkeapaine suoraruisku, eli tapa syöttää polttoaine moottoriin. Kulutustavaraa kaikissa dieseleissä. Jokaisessa sylinterissä on omansa. Maksaa noin 500€/kpl.

Muuttuuko käynti ilmamassamittarin liittimen ollessa irti? Kulutustavaraa nekin, ja tarvikkeet harvemmin toimii.

Veisin sen analysoitavaksi vian ollessa päällä. Commonrailin vika ei kyllä tietääkseni saa ilmaletkua ruttuun. Joten jotku oikeat automiehet saa jatkaa.
 
Liittynyt
24.12.2006
Viestejä
116
Moottorin lämpöanturi, jonka antamien arvojen perusteella ajotietokone syöttää moottoriin oikeaa seosta.

Commonrail on korkeapaine suoraruisku, eli tapa syöttää polttoaine moottoriin. Kulutustavaraa kaikissa dieseleissä. Jokaisessa sylinterissä on omansa. Maksaa noin 500€/kpl.

Muuttuuko käynti ilmamassamittarin liittimen ollessa irti? Kulutustavaraa nekin, ja tarvikkeet harvemmin toimii.

Veisin sen analysoitavaksi vian ollessa päällä. Commonrailin vika ei kyllä tietääkseni saa ilmaletkua ruttuun. Joten jotku oikeat automiehet saa jatkaa.
Okei. Kiitos. Täytyypä tutkia huomenna. Tuskin commonrail vika, kun 10vuotta jo temppuillut.
 
Liittynyt
24.3.2013
Viestejä
157
p0727 vikakoodi vw golf mk5 1.9TDI moottorin pyörintänopeusanturi,
onko suomeksi sanottuna kampiakselin asentotunnistin? vai mikä saatana.
 
Liittynyt
12.11.2005
Viestejä
751
Ikä
29
Ford mondeo 2003, moottorin lämpö ei nouse, paitsi tyhjäkäynnillä. Jos ajaa yli 60km/h tippuu heti lämmöt.
 
Liittynyt
1.5.2010
Viestejä
371
Autoni wv golf 1.8i 95vm sammui kun tallista sen otettuani lähdin ajamaan. Ehdin 50 metriä tallista ajaa niin se sammui ja ei käynnisty enää, eikä edes lupaa mitään. bensa kyllä haisee kun yrittää sahata käyntiin olisko puola mikä on paskana?
Moi,

Näin vuosia jälkeenpäin kysyn,että selvisikö vika? Itselläni Mazda 626 -92 aivan samat oireet.
 
Liittynyt
28.10.2002
Viestejä
211
Osaisiko raati arvailla, mika on vikana, kun jarruista kuuluu kilinaa/helinaa? Ei tuo kovin kova aani ole, mutta pienella nopeudella parkkihallissa sen kuulee. Jarruttaa ihan hyvin ja pintaa pitaisi olla viela reilusti. 2012 Mustang, jos silla on jotain valia.
 

apulus

TheAlphaSquad
Liittynyt
9.5.2009
Viestejä
7 419
Osaisiko raati arvailla, mika on vikana, kun jarruista kuuluu kilinaa/helinaa? Ei tuo kovin kova aani ole, mutta pienella nopeudella parkkihallissa sen kuulee. Jarruttaa ihan hyvin ja pintaa pitaisi olla viela reilusti. 2012 Mustang, jos silla on jotain valia.
Palauttaako jarru kunnolla vai jääkö laahaamaan?
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
767
Ikä
38
Löysä pala/satula? Jarrutuksessa mäntä painaa väljät pois niin ei helise. Tutulla oli aikanaan remontissa satulan pultit jäänny löysälle..
 
Liittynyt
28.7.2007
Viestejä
6 324
Liittynyt
20.7.2006
Viestejä
1 485
Kakkosauton virkaa toimittava, muutaman sadan euron arvoinen 193 tuhatta ajettu Suzuki Wagon R+ pitää kolinaa jostain vaihdelaatikon suunnalta kun vaihde on vapaalla ja kytkinpoljin ylhäällä. Kolina loppuu heti, kun kytkimen painaa pohjaan. Myös ajossa kuuluu sellaista pientä ralliautomaista huminaa laatikosta. Kytkinasetelma ja vaihteistoöljyt on vaihdettiin pari viikkoa sitten, mutta ääni ei muuttunut yhtään. Öljynvaihdon yhteydessä lisättiin myös RSV-lisäainetta öljyn sekaan, jonka pitäisi vähentää kitkaa kuluneiden metallipintojen välillä.
Vaihteet menevät myös hyvin silmään ja kaikki toimii niin kuin pitää, ainoastaan tuo ääni häiritsee "ajokokemusta".

Mistäköhän vikaa kannattaisi lähteä etsimään seuraavaksi? Itse veikkaan vahvasti, että kyseessä on joku laakeri laatikon puolella. Kauanko tuollaisella ääntävällä laakerilla pystyy vielä ajamaan ennen kuin hajoaa totaalisesti?
 
Liittynyt
6.2.2003
Viestejä
12 236
Ikä
37
Kakkosauton virkaa toimittava, muutaman sadan euron arvoinen 193 tuhatta ajettu Suzuki Wagon R+ pitää kolinaa jostain vaihdelaatikon suunnalta kun vaihde on vapaalla ja kytkinpoljin ylhäällä. Kolina loppuu heti, kun kytkimen painaa pohjaan. Myös ajossa kuuluu sellaista pientä ralliautomaista huminaa laatikosta. Kytkinasetelma ja vaihteistoöljyt on vaihdettiin pari viikkoa sitten, mutta ääni ei muuttunut yhtään. Öljynvaihdon yhteydessä lisättiin myös RSV-lisäainetta öljyn sekaan, jonka pitäisi vähentää kitkaa kuluneiden metallipintojen välillä.
Vaihteet menevät myös hyvin silmään ja kaikki toimii niin kuin pitää, ainoastaan tuo ääni häiritsee "ajokokemusta".

Mistäköhän vikaa kannattaisi lähteä etsimään seuraavaksi? Itse veikkaan vahvasti, että kyseessä on joku laakeri laatikon puolella. Kauanko tuollaisella ääntävällä laakerilla pystyy vielä ajamaan ennen kuin hajoaa totaalisesti?
Kun siihen vaihdettiin kytkinasetelma, niin ei sitten vaihdettu painelaakeria samalla? Se siellä varmasti rallattaa.
 
Ylös