SUPERCARB 1kg -40%

Autojen vikojen ratkaisuthread

Mistä johtuu että auton etupää niiaa kun ajaa esim. moottoritienopeuksia ja tiessä on painauma (ei kuoppa mutta sellainen notkahdus). Eli kaari ottaa renkaaseen.
Autossa ei ole madallussarjaa. Iskarit on kunnossa eikä jousikaan ole poikki eikä se kulma ole tipahtanut alemmas mitä toinen kulma. Terävimmissä tiputuksissa, eli kuopissa tätä ei esiinny.

Voiko vaan johtua siitä että autossa on niin leveät renkaat, matalalla profiililla että sen takia ottaa renkaaseen, jos olisi kapeammat niin sehän jäisi kaaren sisälle.

Miten isot renkaat on ja missä autossa?
 
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Liittynyt
29.10.2018
Viestejä
13
19 tuumaa 245 mersussa.
Ei tuo vielä kerro renkaan kokoa sillä profiilia et kertonut. Veikkaan että leveä rengas + haluttu mahdollisimman kaaren reunaan pienellä vanteen offsetilla (eli Et-luku) jolloin rengas osuus kaareen. Saattaa se osua muuallekin esim. kun käännät ohjauksen "linkkuun".
 
Pitää leasing auto palauttaa pian. Yksi omavastuu 3 vuoden aikana menee firman piikkiin ja seuraavissa vahingoissa omavastuu on 500e (itse maksettava). Autossa on takapuskurissa pieni halkeama, bensatankin vieressä on pieni lommo ja toisella puolella autoa takarenkaan yläpuolella pienet naarmut. Mikään niistä ei mene tavallisen kulumisen piikkiin vaan ne pitää korjata ennen auton palautusta muuten leasingfirma veloittaa niistä.

Kysymys kuuluu, että voiko nuo kaikki laittaa yhteen vahinkoilmoitukseen? Ilmoittaa, että nuo on kaikki huomattu samaan aikaan auton pesun yhteydessä? En ole koskaan tehnyt vahinkoilmoitusta, niin en tiedä miten homma toimii..
 
En nyt ihan satavarma ole mutta mielestäni omavastuu on vahinkohtainen ja ellet pysty keksimään esim. pysäköintiturvan piikkiin että joku on kolhinut autoa samalla kertaa kaikkiin noihin kohtiin kaupassa käydessäsi niin pitänee tehdä erilliset vahinkoilmoitukset.
Täytyypä muuten itsekin fiksata yksi sisustan muovi ennen palautusta...
 
Pitää leasing auto palauttaa pian. Yksi omavastuu 3 vuoden aikana menee firman piikkiin ja seuraavissa vahingoissa omavastuu on 500e (itse maksettava). Autossa on takapuskurissa pieni halkeama, bensatankin vieressä on pieni lommo ja toisella puolella autoa takarenkaan yläpuolella pienet naarmut. Mikään niistä ei mene tavallisen kulumisen piikkiin vaan ne pitää korjata ennen auton palautusta muuten leasingfirma veloittaa niistä.

Kysymys kuuluu, että voiko nuo kaikki laittaa yhteen vahinkoilmoitukseen? Ilmoittaa, että nuo on kaikki huomattu samaan aikaan auton pesun yhteydessä? En ole koskaan tehnyt vahinkoilmoitusta, niin en tiedä miten homma toimii..

Et saa yhteen vahinkoon noita mitenkään. Toki voit ne yhdessä ilmoittaa, mutta hyvin suurella todennäköisyydellä menee kolmena erillisenä vahinkona.
Halkeama vaatii vähintäänkin korjauksen ja maalauksen. Maksaa muutaman satasen.
Pieni lommo voi onnistua oikasta PDR-menetelmällä, ei pitäisi olla kovin kallis välttämättä. Tämä sillä oletuksella, että maalipinta ei ole rikkoutunut.
Pienet naarmut saattaa pystyä poistaa ihan myllyttämällä, jos ei ole syvät, muussa tapauksessa vaatii maalauksen. Ei kyllä siltikään älyttömän kallista pitäisi olla.
 
Passat 3C 4motion 2.0 TDI

Ravistaa.

-tasaista nopeutta ajaessa enemmän tai vähemmän, vaihtelee.
-moottorijarruttaessa hieman enemmän
-vapaalla ravistaa paljon
-veto päällä (kaasu pohjassa) ravistus vähenee/poistuu

Renkaat tasapainotettu, kaksoismassa uusittu, kardaanin limppu vaihdettu
 
Passat 3C 4motion 2.0 TDI

Ravistaa.

-tasaista nopeutta ajaessa enemmän tai vähemmän, vaihtelee.
-moottorijarruttaessa hieman enemmän
-vapaalla ravistaa paljon
-veto päällä (kaasu pohjassa) ravistus vähenee/poistuu

Renkaat tasapainotettu, kaksoismassa uusittu, kardaanin limppu vaihdettu
Moottorin ja laatikon tuenta?
 
Toyota avensis rekisterikilven valomoduuli. Meneekö aina rikki irroittaessa vai onki liikaa voimaa, liian vähän älliä?

Nyt kaksi vaihtoa, kaksi rikkoontumista. Ensimmäisen irroitin ulkokautta, nyt sisäkautta.
 
Focus Mk2, auton kello nollaantuu joka kerran kun auton sammuttaa. Lähtökohtaisesti epäilin akkua mutta se on kuitenkin vain puoli vuotta vanha Exiden akku eikä käynnistyksessä ole mitään ongelmaa. Ikään kuin muisti siis tyhjentyisi joka sammuttamisen jälkeen
 
3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Focus Mk2, auton kello nollaantuu joka kerran kun auton sammuttaa. Lähtökohtaisesti epäilin akkua mutta se on kuitenkin vain puoli vuotta vanha Exiden akku eikä käynnistyksessä ole mitään ongelmaa. Ikään kuin muisti siis tyhjentyisi joka sammuttamisen jälkeen
Onko joku päässyt asentelemaan musiikkilaitteita? Jos on, niin kannattaa tarkastaa mitä johtoja sieltä soittimen takaa on katkottu.
 
Mun nissanissa menee etuovet lukkoon kun sillä lähtee ajamaan. Kun auto pysäytetään en saa etuovia auki kuin avaamalla ikkunan ja ulkopuolelta avaamalla. Takaovet ei mene tähän lapsilukkoon. Miten tämä korjataan?
 
Toyota Carina 96, sähkövika?

Autosta hävinnyt kaikki sähköt muutaman kerran aivan yllättäen yön aikana.

Kello nollaantunut

Avainta vääntäessä ei tapahdu yhtään mitään.
Paitsi tänään huomasin, että mittarivalot ihan himmeästi paloi kun laittoi virrat päälle.
Hetken odottelun jälkeen vielä uusi yritys, ja käynnistyi täysin normaalisti.

Vikaa ei pysty toistamaan millään sen jälkeen, kun auto käynnistynyt normaalisti ja sillä ajettu.
Käynnistyy aivan hyvin joka kerta.

Maadoitus näyttäisi olevan kunnossa yleismittarilla katottuna.

Akku täynnä.

....Että...Mitäs ihmettä?

@Heatseeker @Lonewolf ja ketäs muita Tojotan asiantuntijoita täällä? Ideoita?
 
Ensmäisenä tulee mieleen virtalukko/virtalukon pohja. Onko autossa kuinka paljon kilsoja mittarissa?

Katsotaan mitä veli Wolf on mieltä...
Jotain 180000 ajettu, että aika vähän.

Virtalukkoa ajatellut myös. Mutta toisaalta, miksi se sitten toimisi kuin uusi, kunhan kerran käynnistynyt?
Tai miksi ihmeessä ne sähköt tuntuu häviävän yllättäen joskus yön aikana? Tai milloin nyt häviääkään...

Niin ja tänään kun tuon tempun teki, ilmassa leijaili vähän kärähtäneen elektroniikan haju, lievästi.
Niiden muutaman epäonnistuneen avoimen väännön jälkeen.

.........Tänään siis auto aamulla käynnistyi normaalisti. Sitten n. 15min parkissa, jonka jälkeen tuo ongelma.
 
Toyota Carina 96, sähkövika?


Akku täynnä.

....Että...Mitäs ihmettä?

@Heatseeker @Lonewolf ja ketäs muita Tojotan asiantuntijoita täällä? Ideoita?
Se, että onko akku täynnä ei kerro onko se ehjä. Omassa tojotassa oli samanlaiset ongelmat. Akku näytti "täyttä" ja voltit ok yms. Oikealla testerillä akku paljastui sököksi, uusi akku kiinni ja toimii taas.
 
Jotain 180000 ajettu, että aika vähän.

Virtalukkoa ajatellut myös. Mutta toisaalta, miksi se sitten toimisi kuin uusi, kunhan kerran käynnistynyt?
Tai miksi ihmeessä ne sähköt tuntuu häviävän yllättäen joskus yön aikana? Tai milloin nyt häviääkään...

Niin ja tänään kun tuon tempun teki, ilmassa leijaili vähän kärähtäneen elektroniikan haju, lievästi.
Niiden muutaman epäonnistuneen avoimen väännön jälkeen.

.........Tänään siis auto aamulla käynnistyi normaalisti. Sitten n. 15min parkissa, jonka jälkeen tuo ongelma.
Startille menevät piuhat kannattais kopeloida, ettei ole missään nirhaumaa/ratkeamaa eristeissä ja sais välillä kontaktia/vetää oikoseen.
 
Se, että onko akku täynnä ei kerro onko se ehjä. Omassa tojotassa oli samanlaiset ongelmat. Akku näytti "täyttä" ja voltit ok yms. Oikealla testerillä akku paljastui sököksi, uusi akku kiinni ja toimii taas.
Niiin...Olispa vain akku vikana.
Käynnistyikö tojotasi siis kuitenkin sillä sököllä akulla välillä?
Kun sehän tässä outoa onkin, että ensin ei starttaa tai tee mitään, ja sitten hetken kuluttua on kuin uusi.
Startille menevät piuhat kannattais kopeloida, ettei ole missään nirhaumaa/ratkeamaa eristeissä ja sais välillä kontaktia/vetää oikoseen.
Tuo voisi kai selittää sitä lievää palaneen käryäkin..
Tosin oli niin lievä, että epäilen oliko se vain mielikuvituksen tuotosta, kun väkisin yrittää vikaa keksiä :unsure:
 
Tilannepäivitys.

Sähköt oli taas äsken pimeenä. Avainta vääntäessä kuulu jotain ihme ininää vähän.

Muutama lyönti nyrkillä akkuun, ja sähköt tuli takasin. No ainakin vian kohde selvisi kai, eli se akku.

Voiko siellä akun sisällä sitten olla jotain kosketushäiriötä, kun lyönti auttoi? Uus varmaan täytyy hankkia jokatapauksessa.
 
Toyota Carina 96, sähkövika?

Autosta hävinnyt kaikki sähköt muutaman kerran aivan yllättäen yön aikana.

Kello nollaantunut

Avainta vääntäessä ei tapahdu yhtään mitään.
Paitsi tänään huomasin, että mittarivalot ihan himmeästi paloi kun laittoi virrat päälle.
Hetken odottelun jälkeen vielä uusi yritys, ja käynnistyi täysin normaalisti.

Vikaa ei pysty toistamaan millään sen jälkeen, kun auto käynnistynyt normaalisti ja sillä ajettu.
Käynnistyy aivan hyvin joka kerta.

Maadoitus näyttäisi olevan kunnossa yleismittarilla katottuna.

Akku täynnä.

....Että...Mitäs ihmettä?

@Heatseeker @Lonewolf ja ketäs muita Tojotan asiantuntijoita täällä? Ideoita?
Kello nollailee, ja välillä merkkivalot kiiluu himmeästi jo ennen starttausyritystä?

Ään virtalukon pohjalle täältäki. Temppuilee ku alkaa olla kulunu/kipinöiny kärjet. Ekalla yrityksellä lämpiää huonon kontaktin takia, siitä käry, toisella yrityksellä saa kärkien pienenpienen lämpölaajenemisen takia paremman kontaktin ja toimii. Sen verran halpa osa ja helppo vaihtaa, että vaihtaisin varmuuden vuoksi.

Onhan akunkengät ehjät eikä halki? Navat ei näytä hapettuneilta? Akunkenkien irtikäyttö ja putsaus on kyllä helppo ja ilmainen homma.

Löytyykö yleismitari ja perustaidot sen käyttöön?

Jos akku ois sökö niin siinä merkkivalot palais normaalistiku laittaa virrat päälle, mutta himmenis startatessa. Samalta vaikuttais tuon ikäisessä "loppuun palaneet" startin käpälät, helppo vaihtaa ja maksaa 50 senttiä.
 
Back
Ylös Bottom