SUPERCARB 1kg -40%

Autojen vikojen ratkaisuthread

Itsellä Opel Zafira vm. 01 ja tänään aamulla jouduin käynnistään 25 asteen pakkasessa ilman lohkolämmitintä.Auto käynnistyi ( en olis itsekkään uskonut ) mutta super hikisesti, niin että piti 5 sekunttia startilla vielä paukkuvaa moottoria avustaa.Öljyn merkkivalo syttyi ja aavistin et johtuisi vain kylmästä.Lähin katsomaan varakannua ja huomasin et mun varaöljy on kiinteää, ei pystynyt edes kaatamaan.Öljyvalo sammui ja moottori toimi sen jälkeen normaalisti.Varmaan pitäisi ostaa parempaa öljyä, mutta kuinkahan pahasti auto tästä kärsi?
Mietin vain että mistä saa sellaista öljyä joka jähmettyy -25 lämmössä?
 
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mietin vain että mistä saa sellaista öljyä joka jähmettyy -25 lämmössä?

Viskositeetti saattaa muuttua sen verran ettei heti kierrä kunnolla. Tai sitten siellä oli vettä joukossa(kerman väristä öljyä).
 
Passatissa meni jarrupolin kovaksi, ei ole tehostin mukana ollenkaan eikä toivu vaikka kaasuttelis paikallaan. Tehot hävisi myös yli 2000 rmp. Jarrunestesäiliössä nousi pinta yli maksimin, ei kuitenkaan tulvinut yli, taso oli aiemmin normaali.

Onkohan tuossa nyt alipainepumpun vai minkä vika kun sekä jarrut että vedot häipy samalla kertaa ajon aikana.
 
Hmm sen verran tietoa löytyi että sama pumppu tuottaa alipaineen jarruille ja turbolle eli siinä olis looginen syy ja nyt pitää toivoa että löytyisi murtunut letku eikä pumppu olisi rikki...

Pitää tsiigailla tuota lisää aamulla päivänvalossa.
 
Passatissa meni jarrupolin kovaksi, ei ole tehostin mukana ollenkaan eikä toivu vaikka kaasuttelis paikallaan. Tehot hävisi myös yli 2000 rmp. Jarrunestesäiliössä nousi pinta yli maksimin, ei kuitenkaan tulvinut yli, taso oli aiemmin normaali.

Onkohan tuossa nyt alipainepumpun vai minkä vika kun sekä jarrut että vedot häipy samalla kertaa ajon aikana.

Tämä tuli kuntoon yhtä nopeasti kuin vikaantuikin. Alipainepumpulta lähtevä ensimmäinen letku oli murtunut pitkälti ja melkein irti... sinne hukkui alipaineet siis. Jarrutehostimen ja turbon ohjaus samassa piirissä.

Siihen joku random letku tilalle ja ylimääräinen kulmapala samalla pois niin ei ole letku mutkalla ja rasituksella.

Taas toimii.
 
Hei rasvanäpit, onko teillä kokemuksia auton pyöränlaakereiden vaihdosta?

Pitäisi varmaan eteen kummallekkin puolelle vaihtaa, auto on Ford Focus 1.6 vm 2005. Tarvitseeko ihan oman laakeriasennus työkalun, vai onnistuuko ns perinteiseen tyyliin?

Toinen kysymys.

Kyseisessä autossa on etulokasuojien helmoissa pienet reiät, ei ole ”läpi asti” vaan pelkässä ulommassa pellissä. Mitä katsastus konttori sanoo lasikuitu kittailuista?

Kiitos,
 
Moikka.

Corolla vuosimallia 2005.

Auto nykii välillä kiihdytettäessä. Ehkä erityisesti kun kiihdytys tapahtuu vähän suurella vaihteella, eli pienillä kierroksilla. Lämpimät ja aurinkoiset kesäsäät ehkä lisänneet ilmiöiden määrää. Vaimon mukaan olisi nykinyt myös tyhjäkäynnillä, mutta itse en ole tällaista havainnut.

Kun nykiminen alkoi, vein auton huoltoliikkeeseen, jossa oli ollut huollossa/korjauksessa 6kk aikaisemmin. Eivät saaneet luettua vikakoodia tai nykimistä aikaiseksi, joten oli vähän hukkareissu. Nyt ilmiö hiukan pahentunut ja moottorivalo on vilahtanut päällä kerran tai kaksi. Motonetissä eivät kuitenkaan saaneet koodia luettua, aikansa askartelua saivat kuitenkin lapun, jossa katalysaattori ja happianturi saivat ”hylätty” ilmoituksen. Arvaili lambda-anturia.

Ensi viikolla on katsastus, joten rikkinäinen labda-anturin kai paljastaa itsensä päästömittauksissa?

Tuleeko jollakin mieleen asioita, joita voisi itse kokeilla tai selvittää? Toiveena olisi saada auto myyntiin piakkoin, joten tällainen mystinen vika on hiukan epämiellyttävä.
 
Moikka.

Corolla vuosimallia 2005.

Auto nykii välillä kiihdytettäessä. Ehkä erityisesti kun kiihdytys tapahtuu vähän suurella vaihteella, eli pienillä kierroksilla. Lämpimät ja aurinkoiset kesäsäät ehkä lisänneet ilmiöiden määrää. Vaimon mukaan olisi nykinyt myös tyhjäkäynnillä, mutta itse en ole tällaista havainnut.

Kun nykiminen alkoi, vein auton huoltoliikkeeseen, jossa oli ollut huollossa/korjauksessa 6kk aikaisemmin. Eivät saaneet luettua vikakoodia tai nykimistä aikaiseksi, joten oli vähän hukkareissu. Nyt ilmiö hiukan pahentunut ja moottorivalo on vilahtanut päällä kerran tai kaksi. Motonetissä eivät kuitenkaan saaneet koodia luettua, aikansa askartelua saivat kuitenkin lapun, jossa katalysaattori ja happianturi saivat ”hylätty” ilmoituksen. Arvaili lambda-anturia.

Ensi viikolla on katsastus, joten rikkinäinen labda-anturin kai paljastaa itsensä päästömittauksissa?

Tuleeko jollakin mieleen asioita, joita voisi itse kokeilla tai selvittää? Toiveena olisi saada auto myyntiin piakkoin, joten tällainen mystinen vika on hiukan epämiellyttävä.

Lambda tuli ekana mieleen, ja MAF, jos semmonen on..

Jos pk-seudulla asuu, niim sähkövioissa suosittelen käymään juvanmalmin autodiak:ssa. Rajapaaluntie 3a, Espoo..
 
Moikka.

Corolla vuosimallia 2005.

Auto nykii välillä kiihdytettäessä. Ehkä erityisesti kun kiihdytys tapahtuu vähän suurella vaihteella, eli pienillä kierroksilla. Lämpimät ja aurinkoiset kesäsäät ehkä lisänneet ilmiöiden määrää. Vaimon mukaan olisi nykinyt myös tyhjäkäynnillä, mutta itse en ole tällaista havainnut.

Kun nykiminen alkoi, vein auton huoltoliikkeeseen, jossa oli ollut huollossa/korjauksessa 6kk aikaisemmin. Eivät saaneet luettua vikakoodia tai nykimistä aikaiseksi, joten oli vähän hukkareissu. Nyt ilmiö hiukan pahentunut ja moottorivalo on vilahtanut päällä kerran tai kaksi. Motonetissä eivät kuitenkaan saaneet koodia luettua, aikansa askartelua saivat kuitenkin lapun, jossa katalysaattori ja happianturi saivat ”hylätty” ilmoituksen. Arvaili lambda-anturia.

Ensi viikolla on katsastus, joten rikkinäinen labda-anturin kai paljastaa itsensä päästömittauksissa?

Tuleeko jollakin mieleen asioita, joita voisi itse kokeilla tai selvittää? Toiveena olisi saada auto myyntiin piakkoin, joten tällainen mystinen vika on hiukan epämiellyttävä.

Heikko kipinä tai seos laihalla/rikkaalla. Hyvinkin voi johtua lambdasta, se kun on olennainen osa seosten säätelyssä ja näkyy päästöissä. Toki lamban saa antamaan virhettä jos bensaa jää palamatta esim heikon kipinän takia, joten syyllinen voi hyvinkin olla myös puola tai tulppa osastolla.
 
Heikko kipinä tai seos laihalla/rikkaalla. Hyvinkin voi johtua lambdasta, se kun on olennainen osa seosten säätelyssä ja näkyy päästöissä. Toki lamban saa antamaan virhettä jos bensaa jää palamatta esim heikon kipinän takia, joten syyllinen voi hyvinkin olla myös puola tai tulppa osastolla.

Itse en 3.0l V6 koneessa edes huomannut ajossa mitään outoa käytöstä kun lambda hajosi. Tai ehkä alakierroksilla oli jotain pientä... Moottorin vikavalo vaan paloi.. Käytin eka kaverin autokorjaamolla ja kertoivat testereillään että on lambda antautunut, sano myös että kannattaa käydä tuolla AutoDiak:ssa, kun niitä lambdoja oli muistaakseni ainakin kaksi, ja vähän eri paikoissa. AutoDiak:ssa kaveri näytti läppäriltä mikä lambda on kyseessä, oli aika etevä kaveri mitä kaveritkin käyttäneet autojaan tuolla.

Vähempisylinterisissä autoissa tuo lambdan rikkoutuminen voikin vaikuttaa vähän isommin, kun niissä on luultavimmin vain yksi lambda. Voihan se olla joku puola-sytytystulppa akselin vikakin, mutta luultavimmin pätkisi yläkierroksilla eikä kierrokset nousisi kuin tiettyyn rajaan asti. Bendapumppukin kun om rikki, voi kierrokset jämähtää ennen aikojaan, kun auto ei saa soppaa...
 
Lambda tuli ekana mieleen, ja MAF, jos semmonen on..

Jos pk-seudulla asuu, niim sähkövioissa suosittelen käymään juvanmalmin autodiak:ssa. Rajapaaluntie 3a, Espoo..

Autosta oli akku ihan loppu ja nyt tämän ihmettelyn yhteydessä muistin eilen viimein sen vaihtaa. Samalla putsailin siitä konepellin yläosan kohdalla olevat jokinlaiset ilmanottoaukot neulasista ja muusta moskasta. Tänään ei nykimistä ollut ollenkaan. Jännä juttu.

Kiitos. Pitää käydä tuolla juvanmalmilla, jos mysteeri jatkuu.
 
3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Onko jengillä tietoa MBn huolloista, eritoten b7 huollosta? Eli mitä pitää sisällään / mitä hyvä tsekata? E-mersu kyseessä.
Kiitokset!

ECO-merkkihuolto - Veho

Mersuforum.net • katso viestiketjua - B- huollon hinta W204 220cdi automaatti vm.2012

Helsinkiläisestä "virallisesta" MB huollosta. Kyseessä siis määräaikaishuolto B7 (ajettu noin 123tkm) mikä tarjouksen kuvauksen perusteella sisältää tarkastukset, öljyt + suodatin, raitisilmasuodatin sekä automaattivaihteiston öljynvaihdon. Huoltohinnan arvio oli 990€.
 
Nissan Maxima 3.0 V6 2004 280000km

Loppukesästä ilmennyt vika joka on pahentunut ajan mittaan. Alkoi normaali maantieajossa. Eli vaihdelaatikosta, tai jostain kuuluu sirinää. Semmonen metallinen sirinä/kahina. Ääni kuuluu VAIN vedossa ja pahimmillaan kun kierroksia on koneessa 1800-2000. Joskus myös korkeammilla kierroksilla, muttei ikinä alle 1800. Kun löysää kääsua, niin ääni häviää. Samoin kaasun lisääminen poistaa/ hiljentää sirinän. Häiritsee ja pitäähän tuo selvittää. Voi olla joku mitätön resonointijuttu tai sitten vakava ja kallis vika, paha sanoa. Tyhjäkäynnillä ääntä ei kuulu, ei vaikka kokeilisi kaasutella. Kytkimellä ei ole mitään vaikutusta. Arvelen jotain vaihteistoon liittyvää, mutta voin olla myös totaalisen väärässä. Pajalla vaihtoivat vaihdelaatikkoöljyt, kun arveltiin että öljyt on vähissä, mutta ei. Suht normaalin väristä öljyä, ei metallihilettä mukana tms ja sirinä jatkuu.

Onko kellään ollut vastaavaa, tai olisiko hyviä arvauksia?
 
Hei rasvanäpit, onko teillä kokemuksia auton pyöränlaakereiden vaihdosta?

Pitäisi varmaan eteen kummallekkin puolelle vaihtaa, auto on Ford Focus 1.6 vm 2005. Tarvitseeko ihan oman laakeriasennus työkalun, vai onnistuuko ns perinteiseen tyyliin?

Toinen kysymys.

Kyseisessä autossa on etulokasuojien helmoissa pienet reiät, ei ole ”läpi asti” vaan pelkässä ulommassa pellissä. Mitä katsastus konttori sanoo lasikuitu kittailuista?

Kiitos,

Prässättävää mallia, napamutteri yleensä melko piukassa. Eli jos löytyy prässi ja sopivasti työkalua niin ei mikään paha rasti.
 
Mistä johtuu että auton etupää niiaa kun ajaa esim. moottoritienopeuksia ja tiessä on painauma (ei kuoppa mutta sellainen notkahdus). Eli kaari ottaa renkaaseen.
Autossa ei ole madallussarjaa. Iskarit on kunnossa eikä jousikaan ole poikki eikä se kulma ole tipahtanut alemmas mitä toinen kulma. Terävimmissä tiputuksissa, eli kuopissa tätä ei esiinny.

Voiko vaan johtua siitä että autossa on niin leveät renkaat, matalalla profiililla että sen takia ottaa renkaaseen, jos olisi kapeammat niin sehän jäisi kaaren sisälle.
 
Mistä johtuu että auton etupää niiaa kun ajaa esim. moottoritienopeuksia ja tiessä on painauma (ei kuoppa mutta sellainen notkahdus). Eli kaari ottaa renkaaseen.
Autossa ei ole madallussarjaa. Iskarit on kunnossa eikä jousikaan ole poikki eikä se kulma ole tipahtanut alemmas mitä toinen kulma. Terävimmissä tiputuksissa, eli kuopissa tätä ei esiinny.

Voiko vaan johtua siitä että autossa on niin leveät renkaat, matalalla profiililla että sen takia ottaa renkaaseen, jos olisi kapeammat niin sehän jäisi kaaren sisälle.
Äkkiätulis mieleen et liian isot/ leveet vanteet/kumit alustaan nähden. Jos on varaa ni tiputa profiilia alemmas tai hommaa jämäkämpi alusta.
 
Back
Ylös Bottom