Autojen vikojen ratkaisuthread

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Vähänkö vitutti eilen, kun jouduin huoltamaan Corollaa. Kädet aivan paskassa ja aloin haista tuningmieheltä. Mulla meni 5 min ennen kuin löysin vivun josta saa konepellin auki. Lurautin lasinpesunesteet sisään ja pelti kiinni. Toivottavasti ei tarvitse enää tänä vuonna avata peltiä. Ihan kauheeta hommaa.

Aika köyhää kyllä huoltaa autoaan itse.
 
Aika köyhää kyllä huoltaa autoaan itse.

No vittu niin on, mutta aattelin että tuon lasinpesunesteen voin lurauttaa K-kaupan pihassa itsekin. Seuraavalla kerralla vien merkkihuoltoon.
 
Nyt näyttäs siltä että autosta meni yksi tai useampi puola. Järkevintä varmaan olisi tietysti vaihtaa kaikki puolat uusiin kerralla , mutta persaukisena ajattelin vaihtaa vain risan. Joskus kuullut legendaa että alkaisi muut puolat menemään lähiaikoina jos vain yhden vaihtaa , pitääkö ollenkaan paikkaansa?
Ei pidä, ei se siihen vaikuta. Varmaan tuolla tarkoitettu sitä, että puolien elinikä on kuitenkin jossain haarukassa sama, eli jos yksi on tullut elinikänsä päähän, niin todennäköisesti muutkin hajoavat vähän ajan päästä.
 
Do dii, Seat Cordoba -02 & keskuslukitus... Ovet avautuvat ok (napista & avainta kääntämällä), mutta annas olla kun ne ovat pitäisi laittaa lukkoon. Jos auto on kylmä niin vilkut vaan välähtävät mutta ovet eivät mene lukkoon. Kun auto on sitten lämmin niin kaikki toimii ok. Kerran laitoin sisätilanlämppärin kuskin jalkatilaan puhaltamaan oven suuntaan ja kappas, lukot toimivat ok. Eli nyt joku Seat/VW/Audi/Skoda-guru, mikä tuossa on vikana?!?!

edit. Niin, tämä ongelma on siis pakkasella...
 
Mulla oli Cordoba -00 ja siinä oli virtalukon pohja sökö, joten se ei antanu laittaa ovia lukkoon. Tunnisti ilmeisesti, että olis ollu avain sisällä tms. Tämä oli kyllä kesällä, joten ei välttämättä liity mitenkään tuohon sun ongelmaan.
 
Do dii, Seat Cordoba -02 & keskuslukitus... Ovet avautuvat ok (napista & avainta kääntämällä), mutta annas olla kun ne ovat pitäisi laittaa lukkoon. Jos auto on kylmä niin vilkut vaan välähtävät mutta ovet eivät mene lukkoon. Kun auto on sitten lämmin niin kaikki toimii ok. Kerran laitoin sisätilanlämppärin kuskin jalkatilaan puhaltamaan oven suuntaan ja kappas, lukot toimivat ok. Eli nyt joku Seat/VW/Audi/Skoda-guru, mikä tuossa on vikana?!?!

edit. Niin, tämä ongelma on siis pakkasella...

Itellä Primera tekee pakkasilla sitä,että peräluukku ei mene lukkoon ja kuskinpuoleinen takaovi ei aukea. Ratkasuna oon ajanut sen jonnekin lämpimään,esim marketin parkkihalliin ja suihkinut aseöljyä lukon mekanismeihin. Toistaiseksi on toiminut.
 
Lukot & mekanismit on kyllä hyvin voideltu. Tuttua on myös tuo ettei avaudu jos liukastetta on liian vähän. Nyt on vikaa jossain muualla... Ei vaan harmainta hajua mistä lähteä vikaa etsimään...
 
Viimeksi muokattu:
Onko sisävalot missä asennossa? Jos ovien katkaisijat ei ota kunnolla kiinni niin aiheuttaa tuollaista. Nim. harmaita hiuksia repinyt saman vian kanssa. :)
 
Niissä ovien lukoissa on monesti pientä muovista hammasratasta ja vipua. Ne voivat mennä sijoiltaan ja tällöin ovien toiminta on arvailujen varassa. Lämpölaajeneminen voi selittää tuon ongelman. Noita osia ei ainakaan V70:ssä pääse voitelemaan eikä edes käpistelemään ilman koko oven purkua. Lukkotapeillekin nääs menee vain pitkät metalliset kepit ovien lukkokoneistolta (joka siis on jossain oven käsinojan tietämillä.

Huoltoon kun viet, niin todennäköisesti vaihtavat koko lukkokoneiston ja laskuttavat tuntitolkulla töitä päälle. Näin Volvon kanssa ja miksei kaikkien muidenkin nykyautojen.

p.s. Meikän Vollessa siis takaovi ei mene lukkoon, ellei napsuta ainakin 3 kertaa lukitusnappia kauko-ohjaimesta...
 
Itse avaisin oven ja kattoisin yllämainitut rattaat ekana.

Paneelit irti ja kylmässä lukkojen venkslausta. Jos näyttää että jumittaa jossain kohtaa niin se syyniin, muuten siirtyisin elektroniikan puolelle ja tarkistaisin mm. juotokset ym. johdot..

"I fixed my front passenger's door lock module this weekend and found exactly the same thing wrong - pins#4 (blue) and 8 (red) were also cracked. Ironically, this lock module was actually working recently, but gave me problems for over a year a while back."

DoorLocks10.jpg


"I met up with a local Vortexer (melmandc) on 8-24-04 to fix his door lock module. Upon taking it apart, we found that the solder contacts that failed in my and other modules were perfectly fine. What failed instead was the microswitch in the mechanical portion of the module that detects if the door is open. It's the one marked by the read arrow below."

DoorLocks7.jpg


"A friend (Sebich1) was having similar DLM problems to mine, so we opened up his DLM today. Guess what we found. That's right, cracked solder joints, as expected."

SebDLMCrack.jpg
 

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Jotain hyviä vinkkejä millä saan dieselin suuttimien kolot puhtaiksi. Ei ole porakonetta.
 
Mun mesessä tulee hälytys "engine fan" ja kun käytän moottoria konepelti auki niin se moottorin jäähdytys propelli ei pyöri.Mitenkä tota kannattas alkaa pähkäilemään.Pitäis kattoo onko sulake palanut mutta siinä sulake taulussa on kaikki Saksan kielellä.Onko kellään antaa mitään vinkkiä?
Jaa nyt tosiaan pyrittelin sitä käsin vähän ja se pyörähti omin voimin muutaman kierroksen että ei sde sulakkeesta kiinni ole.
 
Onkohan kallis homma korjata kun Golf V:stä lähteny irti tuo valonpesurin "pää" osa, se mikä tulee ulos sieltä kun pistää pesua päälle. Näyttäs siltä et on irronnut letkusta sieltä jostain sisältä. Pysyy kiinni kyllä mutta ei oo sisältä kii enää missään. Eipä tuo kai katsastukseen vaikuta kun ens viikolla pitäs viiä..
 
Onkohan kallis homma korjata kun Golf V:stä lähteny irti tuo valonpesurin "pää" osa, se mikä tulee ulos sieltä kun pistää pesua päälle. Näyttäs siltä et on irronnut letkusta sieltä jostain sisältä. Pysyy kiinni kyllä mutta ei oo sisältä kii enää missään. Eipä tuo kai katsastukseen vaikuta kun ens viikolla pitäs viiä..

Xenon valoilla ajovalonpesurit pakolliset, muuten ei väliä!
n.85e maksaa se koko roska sinne puskuriin
 
Ok, kiitos. Ei oo Xenoneita niin ei ongelmaa.. lähinnä noista valopesureista on haittaa kun vie vettä niin hitosti, eihän noi sitä päivävalo asennossa ruiskuta mutta pimelllä sitten aina saa vekslata tota namiskaa ees taas jos haluu ettei vesi lopu :D
 
Koita ultraäänipesurilla. Älä ainakaan mekaanisesti mee ronkkiin, ellei ole joku 1900-luvun wikströmmi :)

Siis moottorissa olevia koloja tarkoitin, mihin suuttimet tiputetaan ja kiristetään.
 
Nyt joku sähkönörtti hoi! Lisäpitkät lakkas toimimasta ja oon nyt uusinu releen, lähes kaikki liitokset poislukien lyhtyjen sisällä olevat, sulakkeen + sulakeboxin sekä kattonu toisesta lyhdystä polttimon kunnon=ok, mutta ei vieläkään syty. Koitin äskön antaa akulta suoraa virtaa releelle. Rele napsu eli ilmeisesti toimii, mutta valot ei vaan syty. Eli onko nyt niin että vika on releen, lyhtyjen ja maadotuksen välillä? Vai revinkö koko johdotuksen irti ja teen uusiks :hyper:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom