Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Auto on jälleen kunnossa. Vikana oli moottorien venttiilien karstoittuminen. Jollain puhdistavalla liuoksella olivat tukoksen poistaneet ja tällä kertaa selvittiin ilman suurempaa purkamista/remontoimista. Antoivat liikkeestä neuvon, että jos auto tekee vielä tuota samaa niin pitää kuulema startata autoa 15-20 sekuntia, jotta lähtee käyntiin. (kunhan ei moottorista kuulu ylimääräisiä ääniä startatesta.)
Mielenkiinnosta googlettelin taas asiaa ja ilmeisesti EGR eli pakokaasujen takaisinkierrätys sotkee tuota, etenkin pätkittäisessä ajossa. Jotkut noissa koneissa ilmeisesti noita tukkineetkin.Auto on jälleen kunnossa. Vikana oli moottorien venttiilien karstoittuminen. Jollain puhdistavalla liuoksella olivat tukoksen poistaneet ja tällä kertaa selvittiin ilman suurempaa purkamista/remontoimista. Antoivat liikkeestä neuvon, että jos auto tekee vielä tuota samaa niin pitää kuulema startata autoa 15-20 sekuntia, jotta lähtee käyntiin. (kunhan ei moottorista kuulu ylimääräisiä ääniä startatesta.)
Mielenkiinnosta googlettelin taas asiaa ja ilmeisesti EGR eli pakokaasujen takaisinkierrätys sotkee tuota, etenkin pätkittäisessä ajossa. Jotkut noissa koneissa ilmeisesti noita tukkineetkin.
Omasta tdi koneesta tuon EGR:n laippasin kesällä tukkoon. Tuossa se oli suht yksinkertainen projekti, mutta tiedä sitten näistä uudemmista vehkeistä. Imusarjaan oli kertynyt hyvin karstaa 400tkm ajon jälkeen vaikka aika raskaalla jalalla tuota ajan.
Juu, liikkeessä eivät osanneet kertoa tähän syytä, mutta kuulema autoja tuodaan saman ongleman takia huoltoon. Tuo pätkittäinen ajo sopiiMielenkiinnosta googlettelin taas asiaa ja ilmeisesti EGR eli pakokaasujen takaisinkierrätys sotkee tuota, etenkin pätkittäisessä ajossa. Jotkut noissa koneissa ilmeisesti noita tukkineetkin.
Omasta tdi koneesta tuon EGR:n laippasin kesällä tukkoon. Tuossa se oli suht yksinkertainen projekti, mutta tiedä sitten näistä uudemmista vehkeistä. Imusarjaan oli kertynyt hyvin karstaa 400tkm ajon jälkeen vaikka aika raskaalla jalalla tuota ajan.
Mondeo ei pettänyt tälläkään kertaa! Katsastuksen vikalista on ennätyspitkä ja ruskeaa töhnää varisi keoittain tilkkutäkkihelmoista. Viime vuonna kyselin korjaamolla olisiko helmojen uusiminen kokonaan järkevää. Vastaus oli ettei kannata...
Nyt ajattelin kuitenkin kysyä täällä foorumilla samaa. Eli Ford Mondeo sedan 1997 2.0, porrasperä, "uudempaa korimallia" ja osat maksavat 65 euroa. Helman uusiminen koskisi molempia puolia. Onko kellään kokemuksia kuinka paljon maksaisi korjaamolla teetettynä (halvimmillaan tietysti)?
Joku sanoi joskus että autoa on vaikea saada oikeanlaiselle alustalle vaihdon ajaksi. Huonossa asennossa auto vääntyisi väärään asentoon tai jotain sinne päin..? 500 euroa per puoli alkaa olemaan aika maksimi.
Muuten saattaa yksi fordtarina olla päätöksessä:(
Kyllä tuo anakin mulla vaikuttaa. Edellisinä talvina (-20-> keleissä) pysynyt lämmöt matka-ajossa 90 helposti, mutta nyt vaatii n.2000rpm, että pysyy. Heti kun laskee nopeus niin lähtee lämmöt putoamaan. Pitäis laittaa pahvia tjsp keulalle.
Kyllä on päin vittua tehty, jos parissa vuodessa tippuu pois. Itekki niitä nimittäin hitsaillu jokusen. Uuden helman laittaa päälle, hitsailee, pohjat, maalit ja massaa/öljyä heittää sisä ja ulkopuolelle. varmasti kestää kauemmin kuin vuoden kaks.